2020年 消費者調査:中近東におけるモバイル機器と流通経路Connected Consumer Survey 2020: mobile devices and distribution channels in the Middle East 本レポートは、Analysys MasonのConnected Consumer Surveyのうち、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、モバイル機器の導入と販売チャネルに焦点を当... もっと見る
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サマリー
本レポートは、Analysys MasonのConnected Consumer Surveyのうち、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、モバイル機器の導入と販売チャネルに焦点を当てています。本調査はOn Device Research社の協力を得て実施されました。
掲載内容
調査データの範囲
調査は2020年8月から9月にかけて実施されました。調査グループは、この地域のモバイルインターネット利用者を代表するように選ばれました。そのために、年齢、性別、地理的広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は、国ごとに最低750人、地域ごとに3750人とした。
地理的範囲
Summary
この調査レポートは、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Bundling smart devices enables operators to differentiate their connectivity propositions, but they should be clear about what they want to achieve with these devices beyond increasing sales."
This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in the Middle East. In particular, it focuses on the adoption of mobile devices and distribution channels. The survey was conducted in association with On Device Research.
This report provides:
Survey data coverage
The research was conducted between August and September 2020. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 750 respondents per country, and 3750 respondents in the region.
Geographical coverage
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