2020年 消費者調査:アジア太平洋地域の新興国におけるテレビ・ビデオサービスConnected Consumer Survey 2020: TV and video services in emerging Asia-Pacific 本レポートは、アナリシス・メイソンのConnected Consumer Surveyのうち、インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイにおける有料テレビおよびOTTビデオサービスの利用に関する消費者の行動、嗜好、計画に関... もっと見る
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サマリー
本レポートは、アナリシス・メイソンのConnected Consumer Surveyのうち、インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイにおける有料テレビおよびOTTビデオサービスの利用に関する消費者の行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。これらの国では、ビデオコンテンツの視聴率が急速に変化しており、有料テレビとOTTサービスの相互関係は複雑です。
掲載内容
調査データの範囲
本調査は、Dynata社の協力を得て、2020年8月と9月に実施しました。調査グループは、これらの国のインターネット利用者を代表するように選ばれました。そのために、年齢、性別、地理的広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は、1カ国あたり最低1,000人としました。
地理的範囲
Summary
この調査レポートは、インドネシア、マレーシア、フィリピン、タイにおける有料テレビおよびOTTビデオサービスの利用に関する消費者の行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Mobile customers with bundled mobile video services returned an NPS that was 23–25 points higher than that of customers without such bundled services."
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of consumers in their use of pay-TV and OTT video services in Indonesia, Malaysia, the Philippines and Thailand. The viewership of video content is changing rapidly in these countries, and the interaction between pay-TV and OTT services is complex.
This report provides:
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata in August and September 2020. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in these countries. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 1000 respondents per country.
Geographical coverage
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2024/12/19 10:26 155.94 円 162.31 円 199.02 円 |