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サブサハラ・アフリカにおけるモバイル機器と流通チャネル:消費者調査


Mobile devices and distribution channels in Sub-Saharan Africa: consumer survey

本レポートは、サハラ以南のアフリカ(SSA)におけるスマートフォンユーザーの端末導入動向について分析したものです。消費者調査データを用いて、端末の流通チャネル、支出、買い替えサイクルを評価していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年1月18日 US$1,499
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サマリー

本レポートは、サハラ以南のアフリカ(SSA)におけるスマートフォンユーザーの端末導入動向について分析したものです。消費者調査データを用いて、端末の流通チャネル、支出、買い替えサイクルを評価しています。また、消費者の採用状況や通信事業者が提供するスマートデバイス(ゲーム機やスマートウォッチなど)の評価も行っています。
 
本レポートは以下を提供します。
  • スマートフォンの販売チャネルとしての事業者のパフォーマンス、およびそのパフォーマンスと消費者の料金プランの選択との関連性に関する洞察
  • 消費者の携帯電話端末の選択と購入に関する分析
  • スマートデバイスの普及と、事業者が新たな収益源を生み出す機会の評価。
 
調査対象
調査は2021年9月から10月にかけて実施されました。調査グループは、同地域のモバイル・インターネット利用人口を代表するようなグループを選択した。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定した。回答者数は1カ国あたり750人以上、地域全体では2250人でした。
 
地域別対象者
  • ケニア
  • ナイジェリア
  • 南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、サハラ以南のアフリカ(SSA)におけるスマートフォンユーザーの端末導入動向について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Our consumer survey reveals that operators face more intense competition in the handset distribution market in Nigeria than in Kenya or South Africa."
 
This report provides an analysis of the trends in device adoption among smartphone users in Sub-Saharan Africa (SSA). It uses consumer survey data to assess the distribution channels, spend and replacement cycles for handsets. The report also assesses consumer adoption and operators’ smart device offerings (such as games consoles and smart watches).
 
This report provides:
  • insight into operators’ performance as smartphone sales channels, and how their performance relates to consumers’ choice of tariffs
  • an analysis of consumers’ choice of, and spend, on handsets
  • an assessment of the adoption of smart devices and the opportunities for operators to generate new revenue streams.
 
Survey data coverage
The research was conducted between September and October 2021. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 750 respondents per country, and 2250 respondents in the region.
 
Geographical coverage
  • Kenya
  • Nigeria
  • South Africa


 

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