世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

収益管理市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、産業分野別(IT・通信、BFSI、運輸、ヘルスケア、小売・Eコマース、公益事業、ホスピタリティ、その他):2023年~2032年の世界の機会分析と産業予測


Revenue Management Market By Component (Solution, Services), By Deployment Mode (On-premise, Cloud), By Industry Vertical (IT and Telecom, BFSI, Transportation, Healthcare, Retail and E-commerce, Utilities, Hospitality, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

レベニュー・マネジメントとは、製品やサービスの価格設定や流通を通じて、企業が生み出す収益を最適化する戦略的プロセスである。レベニュー・マネジメントは、より収益性の高い顧客からより高い価格を生み出し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
485 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

レベニュー・マネジメントとは、製品やサービスの価格設定や流通を通じて、企業が生み出す収益を最適化する戦略的プロセスである。レベニュー・マネジメントは、より収益性の高い顧客からより高い価格を生み出し、同時にコストを最小化し、稼働率を最大化することで、収益を最大化することを目的としている。さらに、レベニュー・マネジメント市場は、売上と収益性を高めるために、企業の流通、価格設定、在庫を改善することを目的とした製品やサービスの創造、マーケティング、展開を包含している。企業は、収益管理の助けを借りて財務業績を改善し、変化する市場環境に適応するために、幅広い戦略と手法を採用している。さらに、レベニュー・マネジメントの手法は、ホテル、航空会社、小売業、eコマース業界で頻繁に使用されていますが、この考え方は、売上と利益の増加を目指すあらゆるタイプの組織に適用されます。組織がこのような戦略を成功させるために、収益管理分野では特定のソフトウェアやプラットフォームが頻繁に使用されている。このような救済策は、価格最適化のためのツール、収益管理システム、その他のテクノロジーで構成され、移り変わる市場環境に適応し、収益を生み出す能力を向上させるビジネスをサポートする。

収益管理市場は、テクノロジーと自動化の活用によって牽引されている。高度なデータ分析は技術によって可能になり、企業は消費者行動、業界動向、競合情報などに関する膨大な量の情報を収集・調査できるようになる。高度な分析は、収益管理システムによって、製品提供、価格設定、プロモーションの決定に役立てられている。さらに、競争力のある価格戦略のニーズの高まりが、収益管理市場の需要を促進している。しかし、発展途上国ではソフトウェアの価格が手ごろでないことが、収益管理市場の拡大を妨げている。収益管理のためのソフトウェア・ソリューションにはライセンス費用がかかることが多く、その費用はかさむ。ソフトウェア・ライセンスを取得するための初期費用は、資金力の乏しい発展途上国の企業にとっては法外なものである。さらに、収益管理システムを運用する熟練した専門家の不足は、収益管理市場の成長を制限しなければならない。逆に、収益管理市場は、既存顧客からの収益を最大化するためのクロスセリングやアップセリング戦略を実施することで利益を得ている。収益管理システムは、顧客の行動、嗜好、過去の購入を理解するためにデータ分析を使用します。企業は、顧客のプロファイルや行動に基づいて特定の消費者セグメントにクロスセリングやアップセリングのオファーをカスタマイズすることで、成功の可能性を高めることができる。

収益管理市場は、コンポーネント、展開形態、業種、地域によって区分される。コンポーネントベースでは、市場はソリューション(課金・決済、価格管理、収益保証・不正管理、チャネル管理)とサービスに分けられる。展開形態別では、オンプレミスとクラウドに二分される。業種別では、IT&通信、ホスピタリティ、運輸、ヘルスケア、小売&Eコマース、公益事業、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分析されている。
本レポートでは、Huawei Technologies Co., Ltd.、Oracle、Fiserv, Inc.、Accenture、SAP、Workday, Inc.、Cerillion、RealPage Inc.、Calix、Atomizeなど、収益管理市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析しています。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、収益管理市場での地位を強化するために様々な戦略を採用している。
収益管理市場は、コンポーネント、導入形態、業種、地域によって区分される。コンポーネントベースでは、市場はソリューション(課金・決済、価格管理、収益保証・不正管理、チャネル管理)とサービスに分けられる。展開形態別では、オンプレミス型とクラウド型に分かれる。業種別では、IT・通信、BFSI、運輸、ヘルスケア、小売・Eコマース、公益事業、ホスピタリティ、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。
本レポートでは、Huawei Technologies Co., Ltd.、Oracle、Fiserv, Inc.、Accenture、SAP、Workday, Inc.、Cerillion、RealPage Inc.、Calix、Atomizeなど、収益管理市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析しています。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、収益管理市場での地位を強化するために様々な戦略を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
世界の収益管理市場の現状と将来動向を詳細に分析し、差し迫った投資ポケットを示します。
主な促進要因、阻害要因、機会、およびそれらが収益管理の世界市場規模に与える影響分析に関する情報を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、業界におけるバイヤーとサプライヤーの影響力を明らかにします。
2022年から2032年までの世界の収益管理市場の定量分析を提供し、市場の可能性を判断します。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります。)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
投資機会
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
規制ガイドライン
顧客の関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
コンポーネント別
ソリューション
ソリューション
課金・決済
価格管理
収益保証と不正管理
チャネル管理
サービス
導入形態別
オンプレミス
クラウド
業種別
IT・通信
BFSI
運輸
ヘルスケア
小売・Eコマース
公益事業
ホスピタリティ
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主要市場プレイヤー
Huawei Technologies Co.
オラクル
アクセンチュア
カリックス
アトマイズド
SAP
セリオン・テクノロジーズ
Fiserv, Inc.
ワークデイ
リアルページ

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.世界的なモバイル機器の普及と各地域での加入者ベースの高成長
3.4.1.2.競争力のある価格戦略の必要性の高まり
3.4.1.3.テクノロジーと自動化の活用
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.収益管理システムを運用する熟練した専門家の不足
3.4.2.2.発展途上国におけるソフトウェアの価格不足
3.4.3.機会
3.4.3.1.既存顧客からの収益を最大化するためのクロスセリングとアップセリング戦略の実施。
第4章:収益管理市場、コンポーネント別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ソリューション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.2.4.ソリューション別収益管理市場
4.2.4.1.課金・決済の地域別市場規模・予測
4.2.4.2.課金・決済市場規模・予測:国別
4.2.4.3.価格管理市場の市場規模・予測:地域別
4.2.4.4.価格管理市場の規模・予測:国別
4.2.4.5.収益保証・不正管理市場規模・予測:地域別
4.2.4.6.収益保証と不正管理の市場規模・予測:国別
4.2.4.7.チャネル管理市場規模・予測:地域別
4.2.4.8.チャネル管理市場の規模・予測:国別
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 収益管理市場:展開形態別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.オンプレミス
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.クラウド
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 収益管理市場:産業別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.ITと通信
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.BFSI
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.輸送
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.ヘルスケア
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.小売・Eコマース
6.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.6.2.市場規模および予測、地域別
6.6.3.国別市場シェア分析
6.7.ユーティリティ
6.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.7.2.地域別の市場規模と予測
6.7.3.国別市場シェア分析
6.8.ホスピタリティ
6.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.8.2.地域別の市場規模と予測
6.8.3.国別市場シェア分析
6.9.その他
6.9.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.9.2.地域別の市場規模と予測
6.9.3.国別市場シェア分析
第7章 収益管理市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(コンポーネント別
7.2.2.1.北米ソリューション収益管理市場:ソリューション別
7.2.3.市場規模・予測:展開形態別
7.2.4.市場規模・予測:業種別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模および予測:コンポーネント別
7.2.5.1.1.1.米国のソリューション別収益管理市場
7.2.5.1.2.市場規模・予測:展開形態別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:業種別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.2.5.2.1.1.カナダのソリューション別収益管理市場
7.2.5.2.2.市場規模・予測:展開形態別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:業種別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(コンポーネント別
7.3.2.1.欧州ソリューション収益管理市場:ソリューション別
7.3.3.市場規模・予測:展開形態別
7.3.4.市場規模・予測:業種別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.イギリス
7.3.5.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.3.5.1.1.1.イギリスのソリューション別収益管理市場
7.3.5.1.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:業種別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.3.5.2.1.1.ドイツのソリューション別収益管理市場
7.3.5.2.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:業種別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.3.5.3.1.1.フランスソリューション収益管理市場:ソリューション別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:業種別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.3.5.4.1.1.イタリアのソリューション別収益管理市場
7.3.5.4.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:業種別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.3.5.5.1.1.スペインのソリューション別収益管理市場
7.3.5.5.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:産業別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:コンポーネント別
7.3.5.6.1.1.欧州以外の地域のソリューション別収益管理市場
7.3.5.6.2.市場規模・予測:展開形態別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:業種別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(コンポーネント別
7.4.2.1.アジア太平洋地域のソリューション別収益管理市場
7.4.3.市場規模・予測:展開形態別
7.4.4.市場規模・予測:業種別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.4.5.1.1.1.中国ソリューション収益管理市場:ソリューション別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:展開モード別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:業種別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.4.5.2.1.1.日本のソリューション別収益管理市場
7.4.5.2.2.市場規模・予測:展開形態別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:業種別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.4.5.3.1.1.インドのソリューション別収益管理市場
7.4.5.3.2.市場規模・予測:展開形態別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:業種別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.4.5.4.1.1.オーストラリアのソリューション別収益管理市場
7.4.5.4.2.市場規模・予測:展開形態別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:業種別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:コンポーネント別
7.4.5.5.1.1.韓国のソリューション別収益管理市場
7.4.5.5.2.市場規模・予測:展開形態別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:産業別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.4.5.6.1.1.その他のアジア太平洋地域のソリューション別収益管理市場
7.4.5.6.2.市場規模・予測:展開形態別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:業種別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(コンポーネント別
7.5.2.1.LAMEAソリューション収益管理市場:ソリューション別
7.5.3.市場規模・予測:展開形態別
7.5.4.市場規模・予測:業種別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模および予測:コンポーネント別
7.5.5.1.1.1.ラテンアメリカのソリューション別収益管理市場
7.5.5.1.2.市場規模・予測:展開形態別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:業種別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.5.5.2.1.1.中東のソリューション別収益管理市場
7.5.5.2.2.市場規模・予測:展開形態別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:業種別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
7.5.5.3.1.1.アフリカのソリューション別収益管理市場
7.5.5.3.2.市場規模・予測:展開形態別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:業種別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.ファーウェイ・テクノロジーズ
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.オラクル
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.3.フィサーブ・インク
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.アクセンチュア
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.SAP
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.6.ワークデイ社
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.7.セリオン・テクノロジーズ
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.リアルページ社
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.カリックス
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.アトマイズド
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Revenue management is the strategic process of optimizing the revenue generated by a company through the pricing and distribution of its products or services. Revenue management aims to maximize revenue by generating higher prices from more profitable customers while simultaneously minimizing costs and maximizing capacity utilization. In addition, the revenue management market encompasses the creation, marketing, and deployment of products and services intended to improve a company's distribution, pricing, and inventory in order to increase sales and profitability. A wide range of strategy and methods are employed by companies to improve their financial performance and adjust to shifting market conditions with the help of revenue management. Furthermore, revenue management techniques are frequently used in the hotel, airline, retail, and e-commerce industries, but the idea is applied to any type of organization looking to increase sales and profits. To help organizations implement such strategy successfully, specific software and platforms are frequently used in the revenue management sector. Such remedies consist of tools for pricing optimization, revenue management systems, and other technologies that support businesses in adjusting to shifting market conditions and improving their capacity to generate income.

The revenue management market is driven by utilize technology and automation. Advanced data analytics are made possible by technology, which enables companies to collect and examine vast amounts of information about consumer behavior, industry trends, and competitive intelligence. Advance analytics are used by revenue management systems to help them decide on product offerings, pricing, and promotions. Furthermore, rise in need for competitive pricing strategy is driving the demand of the revenue management market. However, lack of software affordability in developing countries is hampering the expansion of revenue management markets. Software solutions for revenue management frequently have license costs, which add up. The upfront cost of obtaining software licenses be prohibitive for companies in underdeveloped nations with low funding. Furthermore, lack of skilled professional to operate revenue management systems must restrict the revenue management market growth. On the contrary, the revenue management market benefit from implement cross-selling and upselling strategies to maximize revenue from existing customers. Revenue management system use data analytics to comprehend the behavior, preferences, and past purchases of its customers. Businesses increase their chance of success by customizing cross-selling and upselling offers to particular consumer segments based on their profiles and behaviors.

The revenue management market is segmented on the basis of component, deployment mode, industry vertical, and region. On the basis of component, the market is divided into solution (billing and payment, price management, revenue assurance & fraud management, and channel management) and service. By deployment mode, it is bifurcated into on-premise and cloud. On the basis industry vertical, it is classified into IT & telecom, hospitality, transportation, healthcare, retail & e-commerce, utilities, and others. On the basis of region, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The report analyzes the profiles of key players operating in the revenue management market such as Huawei Technologies Co., Ltd., Oracle, Fiserv, Inc., Accenture, SAP, Workday, Inc., Cerillion, RealPage Inc., Calix, and Atomize. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the revenue management market.
The revenue management market is segmented on the basis of component, deployment mode, industry vertical, and region. On the basis of component, the market is divided into solution (Billing and Payment, Price Management, Revenue Assurance and Fraud Management, and Channel Management), and service. By deployment mode, it is bifurcated into On-premise, and Cloud. On the basis industry vertical, it is classified into IT and Telecom, BFSI, Transportation, Healthcare, Retail and E-commerce, Utilities, Hospitality, and others. On the basis of region, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The report analyzes the profiles of key players operating in the revenue management market such as Huawei Technologies Co., Ltd., Oracle, Fiserv, Inc., Accenture, SAP, Workday, Inc., Cerillion, RealPage Inc., Calix, and Atomize. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the revenue management market.

Key Benefits for Stakeholders
●The study provides in-depth analysis of the global revenue management market along with the current & future trends to illustrate the imminent investment pockets.
●Information about key drivers, restrains, & opportunities and their impact analysis on the global revenue management market size are provided in the report.
●Porter’s five forces analysis illustrates the potency of buyers and suppliers operating in the industry.
●The quantitative analysis of the global revenue management market from 2022 to 2032 is provided to determine the market potential.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Investment Opportunities
● Market share analysis of players by products/segments
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Component
● Solution
○ Solution
○ Billing and Payment
○ Price Management
○ Revenue Assurance and Fraud Management
○ Channel Management
● Services
By Deployment Mode
● On-premise
● Cloud
By Industry Vertical
● IT and Telecom
● BFSI
● Transportation
● Healthcare
● Retail and E-commerce
● Utilities
● Hospitality
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Huawei Technologies Co., Ltd.
○ Oracle Corporation
○ Accenture
○ Calix, Inc.
○ ATOMIZED
○ SAP
○ Cerillion Technologies
○ Fiserv, Inc.
○ Workday, Inc.
○ RealPage Inc.



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Penetration of mobile devices worldwide and high growth in subscriber base in various region
3.4.1.2. Rise in need for competitive pricing strategy
3.4.1.3. Utilizing technology and automation
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Lack of skilled professional to operate revenue management system
3.4.2.2. Lack of software affordability in developing countries
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Implement cross selling and upselling strategies to maximize revenue from existing customers.
CHAPTER 4: REVENUE MANAGEMENT MARKET, BY COMPONENT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Solution
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.2.4. Solution Revenue Management Market by Solution
4.2.4.1. Billing and Payment Market size and forecast, by region
4.2.4.2. Billing and Payment Market size and forecast, by country
4.2.4.3. Price Management Market size and forecast, by region
4.2.4.4. Price Management Market size and forecast, by country
4.2.4.5. Revenue Assurance and Fraud Management Market size and forecast, by region
4.2.4.6. Revenue Assurance and Fraud Management Market size and forecast, by country
4.2.4.7. Channel Management Market size and forecast, by region
4.2.4.8. Channel Management Market size and forecast, by country
4.3. Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: REVENUE MANAGEMENT MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. On-premise
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Cloud
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: REVENUE MANAGEMENT MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. IT and Telecom
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. BFSI
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Transportation
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Healthcare
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Retail and E-commerce
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
6.7. Utilities
6.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.7.2. Market size and forecast, by region
6.7.3. Market share analysis by country
6.8. Hospitality
6.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.8.2. Market size and forecast, by region
6.8.3. Market share analysis by country
6.9. Others
6.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.9.2. Market size and forecast, by region
6.9.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: REVENUE MANAGEMENT MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Component
7.2.2.1. North America Solution Revenue Management Market by Solution
7.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.2.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Component
7.2.5.1.1.1. U.S. Solution Revenue Management Market by Solution
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Component
7.2.5.2.1.1. Canada Solution Revenue Management Market by Solution
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Component
7.3.2.1. Europe Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.1.1.1. UK Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.2.1.1. Germany Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.3.1.1. France Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.4.1.1. Italy Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.5.1.1. Spain Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Component
7.3.5.6.1.1. Rest of Europe Solution Revenue Management Market by Solution
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Component
7.4.2.1. Asia-Pacific Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.1.1.1. China Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.2.1.1. Japan Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.3.1.1. India Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.4.1.1. Australia Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.5.1.1. South Korea Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Component
7.4.5.6.1.1. Rest of Asia-Pacific Solution Revenue Management Market by Solution
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Component
7.5.2.1. LAMEA Solution Revenue Management Market by Solution
7.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.5.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Component
7.5.5.1.1.1. Latin America Solution Revenue Management Market by Solution
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Component
7.5.5.2.1.1. Middle East Solution Revenue Management Market by Solution
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Component
7.5.5.3.1.1. Africa Solution Revenue Management Market by Solution
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Industry Vertical
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Huawei Technologies Co., Ltd.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. Oracle Corporation
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.3. Fiserv, Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Accenture
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. SAP
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. Workday, Inc.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.7. Cerillion Technologies
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. RealPage Inc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Calix, Inc.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.9.7. Key strategic moves and developments
9.10. ATOMIZED
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Allied Market Research社のICT分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(bfsi)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る