世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

患者管理ソリューション市場:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、機能別(コミュニケーション、健康追跡と洞察、バイリングと支払い、管理、その他)、エンドユーザー別(プロバイダー、支払者、患者):2023-2032年の世界市場機会分析と産業予測


Patient Engagement Solutions Market By Component (Hardware, Software, Services), By Deployment Mode (On-premise, Cloud), By Functionality (Communication, Health Tracking and Insights, Biling and Payments, Administrative, Others), By End User (Providers, Payers, Patients): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

患者参加とは、患者と医療提供者チームとのパートナーシップであり、双方が情報を共有し、最善の治療法を模索することである。これは、医師が一つの治療方針を処方し、患者は他の選択肢について話し合おうとせず... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
32 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

患者参加とは、患者と医療提供者チームとのパートナーシップであり、双方が情報を共有し、最善の治療法を模索することである。これは、医師が一つの治療方針を処方し、患者は他の選択肢について話し合おうとせず、それを受け入れるか無視するかの自由を感じる従来の硬直したシステムとは対照的である。さらに、テクノロジーを利用することで、医師はいつでもどこでも患者と連絡を取ることができ、患者の状態悪化を予見して緩和し、適切なタイミングで有益な情報を提供することができる。これらの目標は、患者エンゲージメント・ソフトウェア(患者と医療従事者間のコミュニケーションを促進し、教育リソースを提供し、患者と医師の関係を管理するために設計されたアプリケーションまたは相互接続されたシステムのセット)の助けを借りて達成することができる。

各地域で自動化トレンドが重視されるようになったことが、患者参加型ソリューション市場の主な推進要因の1つとなっている。新患登録や病歴のオンライン管理、予約のスケジューリングや再スケジューリングなど、多くの有益な側面を提供する。また、テキストや音声メッセージによる自動予約リマインダーの送信も可能である。このように、患者エンゲージメント・ソリューションが提供するリアルタイムの識別、モニタリング、応答機能に対する需要が伸びている。これらの要因が、患者エンゲージメント・ソリューションの世界市場の成長をさらに促進すると予想される。
さらに、同市場は、患者エンゲージメント・ソリューションとサービスに関連する多額の費用から大きな影響を受けている。主に、予算に制約のある中小企業にとっては、こうした費用が足かせとなる可能性がある。中小企業は、患者参加型ソリューションを経済的負担と認識し、医療対策への投資が不十分となる可能性がある。さらに、大規模な組織であっても、特に競合する予算需要に直面した場合、患者参加型ソリューションに多額のリソースを割り当てることにためらいを示す可能性がある。

患者エンゲージメント・ソリューション市場にプラスの影響を与える注目すべき要因としては、人々のモバイルヘルスに関する意識の高まりや、電子カルテ(HER)レポート重視の高まりなどが挙げられる。しかし、医療インフラに必要な大規模な投資や、先進的なソリューションと既存の医療インフラコンポーネントの統合に伴う高い複雑性が、市場成長の妨げになることが多い。しかし、遠隔患者モニタリングと支援サービスを提供するためのクラウドコンピューティング技術の重要性の高まりは、市場プレーヤーに有利な市場機会を提供している。
患者エンゲージメントソリューション市場は、コンポーネント、展開モード、機能性、エンドユーザー、地域によって区分される。コンポーネントベースでは、市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。展開形態ベースでは、市場はオンプレミスとクラウドに二分される。機能別では、通信、健康追跡と洞察、請求と支払い、管理、その他に区分される。エンドユーザー別では、プロバイダー、支払者、患者に区分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分析される。
世界の患者エンゲージメントソリューション市場で事業を展開する市場プレイヤー本レポートではさらに、現在の動向と主要な投資分野について概説しています。さらに、業界の競争シナリオと各ステークホルダーの役割を理解するためのポーターのファイブフォース分析も掲載しています。本レポートでは、主要市場プレーヤーが市場での足場を維持するために採用した戦略を特集しています。さらに、市場シェアを拡大し、業界内の激しい競争を維持するために、主要な市場プレイヤーの競争状況を明らかにしています。市場に参入している主要企業には、Aetna Inc.、Allscripts Healthcare Solutions, Inc. (Veradigm LLC)、Athenahealth、Oracle Corporation、EPIC Systems Corporation、GetWellNetwork, Inc.、IBM Corporation、IQVIA Inc.、Lumeon Inc.、McKesson Corporationなどがあります。

利害関係者にとっての主なメリット
患者エンゲージメントソリューションの市場予測について、現在および将来の動向とともに詳細に分析し、差し迫った投資ポケットを説明します。
患者エンゲージメントソリューションの市場動向に対する主要な促進要因、阻害要因、機会およびそれらの影響分析に関する情報を提供しています。
ポーターのファイブフォース分析により、業界で活動するバイヤーとサプライヤーの影響力を示します。
2022年から2032年までの患者エンゲージメントソリューション市場の定量分析により、市場の可能性を明らかにします。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレートライセンスのみ、表示価格でのご提供となります)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
投資機会
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
規制ガイドライン
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
エンドユーザー別
プロバイダー
支払者
患者
コンポーネント別
ハードウェア
ソフトウェア
サービス別
導入形態別
オンプレミス
クラウド
機能別
コミュニケーション
ヘルストラッキングとインサイト
バイリングと支払い
事務管理
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
エトナ社
アテナヘルス
EPICシステムズ・コーポレーション
IBMコーポレーション
IQVIA Inc.
Lumeon Inc.
オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューションズ社(Veradigm LLC)
オラクル株式会社
GetWellNetwork, Inc.
マッケソン・コーポレーション

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.新規参入の脅威が低い
3.3.2.代替品の脅威が低い
3.3.3.ライバルの激しさが低い
3.3.4.買い手の交渉力が低い
3.3.5.サプライヤーの低い交渉力
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.モバイルヘルスに対する人々の意識の高まり
3.4.1.2.電子カルテ(EHR)レポート重視の高まり
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.医療インフラに必要な大規模投資
3.4.2.2.高度なソリューションと既存の医療インフラコンポーネントの統合に伴う高い複雑性
3.4.3.機会
3.4.3.1.遠隔患者モニタリングと支援サービスを提供するためのクラウドコンピューティング技術の重要性の高まり
第4章:患者参加型ソリューション市場、コンポーネント別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ハードウェア
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ソフトウェア
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.サービス
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別の市場シェア分析
第5章 患者エンゲージメントソリューション市場:展開モード別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.オンプレミス
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.クラウド
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別の市場シェア分析
第6章 患者参加型ソリューション市場:機能別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.コミュニケーション
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.健康の追跡と洞察
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.バイリングと決済
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.管理部門
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.その他
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.地域別の市場規模と予測
6.6.3.国別の市場シェア分析
第7章 患者参加型ソリューション市場:エンドユーザー別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.プロバイダー
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.支払者
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.患者
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
第8章 患者参加型ソリューション市場、地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.2.3.市場規模・予測:展開モード別
8.2.4.市場規模・予測:機能別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:機能別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:機能別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.3.3.市場規模・予測:展開モード別
8.3.4.市場規模・予測:機能別
8.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.スペイン
8.3.6.5.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.5.2.市場規模および予測:展開モード別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.3.6.6.2.市場規模および予測:展開モード別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:機能別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、コンポーネント別
8.4.3.市場規模・予測:展開モード別
8.4.4.市場規模・予測:機能別
8.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:展開モード別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:展開モード別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.6.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.6.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.4.6.6.2.市場規模および予測:展開モード別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:機能別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.5.3.市場規模・予測:展開モード別
8.5.4.市場規模・予測:機能別
8.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模および予測、コンポーネント別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:機能別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:機能別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:展開モード別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:機能別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.エトナ社
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューションズ社 (Veradigm LLC)
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.3.アテナヘルス
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.主な戦略的動きと展開
10.4.オラクル
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.株式会社EPICシステムズ
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.主な戦略的動きと展開
10.6.ゲットウェルネットワーク社
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.主な戦略的動きと展開
10.7.IBMコーポレーション
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.8.IQVIA社
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.ルミオン社
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.マッケソン・コーポレーション
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Patient engagement is a partnership between a patient and their healthcare provider team where both sides share information and search for the best treatment options. It is opposed to the conventional rigid system where the doctor prescribes one treatment course, and the patient feels free to either accept or ignore it instead of attempting to discuss other options. In addition, using technology, doctors can reach their patients anytime and anywhere, foresee and mitigate deterioration in conditions of patients, and provide helpful information at the right time. These goals can be achieved with the help of patient engagement software — an application or a set of interconnected systems designed to facilitate communication between patients and healthcare providers, offer educational resources, and otherwise manage the patient-doctor relationship.

Growth in emphasis on automation trends across regions is one of the major driving factors for the patient engagement solution market. It provides many beneficial aspects such as registering new patients and managing their medical history online, scheduling and rescheduling appointments, and others. It also offers to send automatic appointment reminders either via text or voice messages. Thus, there is a growth in demand for real-time identification, monitoring, and response capabilities provided by patient engagement solutions. These factors are further expected to propel the growth of the global patient engagement solution market.
Furthermore, the market is profoundly influenced by considerable expenses related to patient engagement solutions and services. Primarily, these expenses can serve as a deterrent for smaller and medium-sized enterprises (SMEs) with constrained budgets. SMEs may perceive patient engagement solutions as a financial burden, leading to insufficient investment in healthcare measures. In addition, even larger organizations may exhibit hesitation in allocating substantial resources to patient engagement solutions, particularly when faced with competing budgetary demands.

The notable factors positively affecting the patient engagement solutions market include rise in awareness regarding mobile health among people and growing emphasis on electronic health record (HER) reports. However, extensive investments required for healthcare infrastructure and high complexity associated with the integration of advanced solutions with existing healthcare infrastructure components often hinder market growth. However, rise in significance of cloud computing technologies to deliver remote patient monitoring and assistance services offers lucrative market opportunities for the market players.
The patient engagement solution market is segmented on the basis of component, deployment mode, functionality, end user, and region. On the basis of component, the market is segmented into hardware, software, and service. On the basis of deployment mode, the market is bifurcated into on-premise and cloud. On the basis of functionality, the market is segmented into communication, health tracking and insight, billing and payments, administrative, and others. On the basis of end user, the market is segmented into providers, payers and patients. On the basis of region, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The market players operating in the global patient engagement solutions market. This report further outlines the current trends and key areas of investment. In addition, it includes Porter’s five forces analysis to understand the competitive scenario of the industry and role of each stakeholder. The report features the strategies adopted by key market players to maintain their foothold in the market. Furthermore, it highlights the competitive landscape of key market players to increase their market share and sustain intense competition in the industry. The key players operating in the market include Aetna Inc., Allscripts Healthcare Solutions, Inc. (Veradigm LLC), Athenahealth, Oracle Corporation, EPIC Systems Corporation, GetWellNetwork, Inc., IBM Corporation, IQVIA Inc., Lumeon Inc. and McKesson Corporation.

KEY BENEFITS FOR STAKEHOLDERS
●The study provides an in-depth analysis of the patient engagement solutions market forecast along with the current and future trends to explain the imminent investment pockets.
●Information about key drivers, restraints, and opportunities and their impact analysis on patient engagement solutions market trends is provided in the report.
●The Porter’s five forces analysis illustrates the potency of the buyers and suppliers operating in the industry.
●The quantitative analysis of the patient engagement solutions market from 2022 to 2032 is provided to determine the market potential.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Investment Opportunities
● Market share analysis of players by products/segments
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By End User
● Providers
● Payers
● Patients
By Component
● Hardware
● Software
● Services
By Deployment Mode
● On-premise
● Cloud
By Functionality
● Communication
● Health Tracking and Insights
● Biling and Payments
● Administrative
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Aetna Inc.
○ Athenahealth
○ EPIC Systems Corporation
○ IBM Corporation
○ IQVIA Inc.
○ Lumeon Inc.
○ Allscripts Healthcare Solutions, Inc. (Veradigm LLC)
○ Oracle Corporation
○ GetWellNetwork, Inc.
○ McKesson Corporation.



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low threat of new entrants
3.3.2. Low threat of substitutes
3.3.3. Low intensity of rivalry
3.3.4. Low bargaining power of buyers
3.3.5. Low bargaining power of suppliers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in awareness regarding mobile health among people
3.4.1.2. Growth in emphasis on electronic health record (EHR) reports
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Extensive investments required for healthcare infrastructure
3.4.2.2. High complexity associated with the integration of advanced solutions with existing healthcare infrastructure components
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in significance of cloud computing technologies to deliver remote patient monitoring and assistance services
CHAPTER 4: PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY COMPONENT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Hardware
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Software
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Services
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. On-premise
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Cloud
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY FUNCTIONALITY
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Communication
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Health Tracking and Insights
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Biling and Payments
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Administrative
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Others
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY END USER
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Providers
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Payers
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Patients
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Component
8.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.4. Market size and forecast, by Functionality
8.2.5. Market size and forecast, by End User
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Functionality
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Functionality
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Component
8.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.4. Market size and forecast, by Functionality
8.3.5. Market size and forecast, by End User
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Functionality
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Component
8.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.4. Market size and forecast, by Functionality
8.4.5. Market size and forecast, by End User
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Functionality
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Component
8.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.4. Market size and forecast, by Functionality
8.5.5. Market size and forecast, by End User
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Functionality
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Functionality
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Deployment Mode
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Functionality
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Aetna Inc.
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. Allscripts Healthcare Solutions, Inc. (Veradigm LLC)
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.3. Athenahealth
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Key strategic moves and developments
10.4. Oracle Corporation
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. EPIC Systems Corporation
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Key strategic moves and developments
10.6. GetWellNetwork, Inc.
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Key strategic moves and developments
10.7. IBM Corporation
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. IQVIA Inc.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. Lumeon Inc.
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. McKesson Corporation.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance
10.10.7. Key strategic moves and developments

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Allied Market Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(cloud)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/08/01 10:28

150.62 円

163.46 円

196.34 円

ページTOPに戻る