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神経障害性疼痛市場 薬剤クラス別(抗うつ薬、抗けいれん薬、オピオイド、カプサイシン、その他)、適応症別(糖尿病性神経障害、脊柱管狭窄症、化学療法誘発性末梢神経障害、その他)、流通チャネル別(病院薬局、ドラッグストア・小売薬局、オンライン薬局):世界の機会分析と産業予測、2022-2032年


Neuropathic Pain Market By Drug class (Antidepressants, Anticonvulsant, Opioids, Capsaicin, Others), By Indication (Diabetic Neuropathy, Spinal Stenosis, Chemotherapy-Induced Peripheral Neuropathy, Others), By Distribution channel (Hospital Pharmacies, Drugs Stores and Retail Pharmacies, Online Pharmacies): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2022-2032

神経障害性疼痛市場は、2022年には77億1,740万ドルと評価され、2032年には132億4,830万ドルに達すると推定され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.6%である。神経障害性疼痛は、体性感覚神経系に影響を及ぼ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,820
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279 英語

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サマリー

神経障害性疼痛市場は、2022年には77億1,740万ドルと評価され、2032年には132億4,830万ドルに達すると推定され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.6%である。神経障害性疼痛は、体性感覚神経系に影響を及ぼす損傷や疾患によって引き起こされる。神経障害性疼痛は、刺すような痛み、灼熱感、疼くような痛み、撃つような痛みなど様々な形で現れる。慢性化することが多く、治療が難しい。神経障害性疼痛の原因となる疾患には、糖尿病性神経障害、帯状疱疹後神経痛(帯状疱疹に起因する)、三叉神経痛などがある。
世界の神経障害性疼痛市場の成長を促す主な要因としては、神経障害性疼痛治療薬の進歩、神経障害性疼痛治療薬に関する研究数の増加、神経障害性疼痛に苦しむ患者数の増加などが挙げられる。さらに、神経障害性疼痛治療薬に対する需要の急増、糖尿病性神経障害に関する認知度の向上、対象人口の増加、神経障害性疼痛開発のための臨床試験数の増加などが神経障害性疼痛市場の成長を後押ししている。例えば、2023年10月、中枢神経系に影響を及ぼす疾患に対する新薬候補の幅広いポートフォリオを開発する製薬会社AlzeCure Pharma ABは、スウェーデン疼痛学会が開催した疼痛学会における同社のプレゼンテーションが、同社のウェブサイトで全文公開されたと発表した。この発表には、末梢性神経障害性疼痛の治療薬として開発中の、当社の疼痛領域における主要な新薬候補であるACD440の第II相試験の臨床データが含まれています。

しかし、神経障害性疼痛治療薬の副作用やブランド薬の高コストが、神経障害性疼痛市場の成長を制限すると予想されている。その一方で、発展途上国における医療費の急増や、より良い治療法を求めるアンメット・メディカル・ニーズは、今後の世界市場拡大に有利な機会を生み出すと期待されている。
神経因性疼痛市場は、薬剤クラス、適応症、流通チャネル、地域によって区分される。薬物クラスベースでは、市場は抗うつ薬、抗けいれん薬、オピオイド、カプサイシン、その他に分けられる。抗うつ薬セグメントはさらに、三環系抗うつ薬とセロトニン・ノルアドレナリン再取り込み阻害薬(SNRI)に分類される。適応症別では、糖尿病性神経障害、脊柱管狭窄症、化学療法誘発性末梢神経障害、その他に分類される。流通チャネル別では、病院薬局、ドラッグストア・小売薬局、オンライン薬局に分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、オーストラリア、インド、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、その他LAMEA)に分けて分析している。
本レポートに掲載されている主要企業は、アボット・ラボラトリーズ、コレギウム・ファーマシューティカル・インク、イーライリリー・アンド・カンパニー、グレンマーク・ファーマシューティカルズ・リミテッド、グリュネンタール、マリンクロット・ファーマシューティカルズ、ノバルティスAG、ファイザー、サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ・リミテッド、テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ・リミテッドである。これらの大手企業は、神経障害性疼痛市場の製品ポートフォリオを改善するために、主要な開発戦略として契約、買収、臨床試験、製品承認を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までの神経障害性疼痛市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、優勢な神経障害性疼痛市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益志向のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
神経因性疼痛市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
神経障害性疼痛の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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市場参入戦略
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
クライアントの関心に応じた追加的な企業プロファイル
国や地域の追加分析-市場規模と予測
平均販売価格分析/価格帯分析
ブランドシェア分析
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
SWOT分析
主要市場セグメント
薬剤クラス別
抗うつ薬
タイプ
三環系抗うつ薬
セロトニン・ノルアドレナリン再取り込み阻害薬(SNRI)
抗けいれん薬
オピオイド
カプサイシン
その他
適応症別
糖尿病性神経障害
脊柱管狭窄症
化学療法誘発性末梢神経障害
その他
販売チャネル別
病院薬局
ドラッグストア・小売薬局
オンライン薬局
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
オーストラリア
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
ファイザー
テバ・ファーマシューティカルズ
ノバルティス
イーライリリー・アンド・カンパニー
マリンクロット・ファーマシューティカルズ
コレギウム・ファーマシューティカル・インク
サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ
アボット・ラボラトリーズ
グレンマーク・ファーマシューティカルズ・リミテッド
グルネンタール社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.神経障害性疼痛の増加
3.4.1.2.慢性疾患の増加
3.4.1.3.老年人口の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.神経障害性疼痛治療薬の副作用
3.4.3.機会
3.4.3.1.パイプライン中の薬剤数の増加
第4章:神経障害性疼痛市場(薬物クラス別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.抗うつ薬
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模および予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.2.4.抗うつ薬神経障害性疼痛のタイプ別市場
4.3.抗けいれん薬
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.オピオイド
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.カプサイシン
4.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.5.2.市場規模および予測、地域別
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.その他
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別の市場シェア分析
第5章 神経障害性疼痛市場:適応症別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.糖尿病性神経障害
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模および予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.脊柱管狭窄症
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.化学療法誘発性末梢神経障害
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模および予測、地域別
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別の市場シェア分析
第6章 神経障害性疼痛市場:流通チャネル別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.病院薬局
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.ドラッグストアと小売薬局
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.オンライン薬局
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、地域別
6.4.3.国別の市場シェア分析
第7章 神経障害性疼痛市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.薬剤クラス別市場規模および予測
7.2.3.市場規模・予測:適応症別
7.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.2.5.1.2.市場規模・予測:適応症別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.2.5.2.2.市場規模・予測、適応症別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:適応症別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.医薬品クラス別市場規模および予測
7.3.3.市場規模・予測:適応症別
7.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.3.5.1.2.市場規模・予測:適応症別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模および予測:薬効分類別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:適応症別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3.英国
7.3.5.3.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:適応症別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:適応症別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:適応症別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.6.その他の欧州
7.3.5.6.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:適応症別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.医薬品クラス別市場規模および予測
7.4.3.市場規模・予測:適応症別
7.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.日本
7.4.5.1.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.4.5.1.2.市場規模・予測、適応症別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.2.中国
7.4.5.2.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:適応症別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3.オーストラリア
7.4.5.3.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:適応症別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4.インド
7.4.5.4.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:適応症別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:適応症別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.4.5.6.2.市場規模および予測:適応症別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.医薬品クラス別市場規模および予測
7.5.3.市場規模・予測:適応症別
7.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.5.5.1.2.市場規模および予測、適応症別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.2.サウジアラビア
7.5.5.2.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:適応症別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.3.南アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模および予測:医薬品クラス別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:適応症別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.4.その他の地域
7.5.5.4.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.5.5.4.2.市場規模および予測:適応症別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.ファイザー
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.テバ・ファーマシューティカルズ
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.3.グレンマーク社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.ノバルティスAG
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.5.マリンクロット・ファーマシューティカルズ
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.6.イーライリリー・アンド・カンパニー
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.グルネンタール社
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.コレギウム・ファーマシューティカル・インク
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.アボット・ラボラトリーズ
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績

 

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Summary

The neuropathic pain market was valued at $7,717.4 million in 2022 and is estimated to reach $13,248.3 million by 2032, exhibiting a CAGR of 5.6% from 2023 to 2032. Neuropathic pain is caused by damage or disease affecting the somatosensory nervous system. Neuropathic pain manifest in various ways, including stabbing, burning, tingling, or shooting sensations. It is often chronic and is challenging to treat. Various conditions that lead to neuropathic pain are diabetic neuropathy, postherpetic neuralgia (resulting from shingles), and trigeminal neuralgia.
Major factors that drive the growth of the global neuropathic pain market include advancements in drug of neuropathic pain; rise in number of research regarding neuropathic pain medication; and increase in number of patients suffering from neuropathic pain. Furthermore, surge in demand for medication of neuropathic pain, increase in awareness regarding diabetic neuropathy, upsurge in target population, and rise in number of clinical trials for the development of neuropathic pain boost the growth of neuropathic pain market. For instance, in October 2023, AlzeCure Pharma AB, a pharmaceutical company that develops a broad portfolio of drug candidates for diseases affecting the central nervous system announced that the company's presentation at the pain conference held by the Swedish Pain Society is now available in its entirety on the company's website. The presentation contains clinical data from the phase II study with the company's leading drug candidate in pain, ACD440, which is being developed for the treatment of peripheral neuropathic pain.

However, the side effects of neuropathic pain medicines and high cost of branded medications are expected to restrict the growth of neuropathic pain market. On the contrary, surge in healthcare expenditure and unmet medical demands to get better treatment options in developing countries are expected to create lucrative opportunities for the expansion of the global market in the future.
The neuropathic pain market is segmented on the basis of drug class, indication, distribution channel, and region. On the basis of drug class, the market is divided into antidepressants, anticonvulsant, opioids, capsaicin, and others. The antidepressants segment is further categorized into tricyclic antidepressants and serotonin–noradrenaline reuptake inhibitors (SNRI). On the basis of indication, the market is classified into diabetic neuropathy, spinal stenosis, chemotherapy-induced peripheral neuropathy, and others. On the basis of distribution channel, it is segregated into hospital pharmacies, drugs stores & retail pharmacies, and online pharmacies. On the basis of region, the market is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, France, the UK, Italy, Spain, and rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, Australia, India, South Korea, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, South Africa, Saudi Arabia, and rest of LAMEA).
The major players profiled in the report are Abbott Laboratories, Collegium Pharmaceutical, Inc., Eli Lilly and Company, Glenmark Pharmaceuticals Limited, Grünenthal, Mallinckrodt Pharmaceuticals, Novartis AG, Pfizer Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., and Teva Pharmaceutical Industries Ltd. These major players have adopted agreement, acquisition, clinical trial, and product approval as key developmental strategies to improve the product portfolio of the neuropathic pain market.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the neuropathic pain market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing neuropathic pain market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the neuropathic pain market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global neuropathic pain market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Go To Market Strategy
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Average Selling Price Analysis / Price Point Analysis
● Brands Share Analysis
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Drug class
● Antidepressants
○ Type
○ Tricyclic Antidepressants
○ Serotonin–Noradrenaline Reuptake Inhibitors (SNRI)
● Anticonvulsant
● Opioids
● Capsaicin
● Others
By Indication
● Diabetic Neuropathy
● Spinal Stenosis
● Chemotherapy-Induced Peripheral Neuropathy
● Others
By Distribution channel
● Hospital Pharmacies
● Drugs Stores and Retail Pharmacies
● Online Pharmacies
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ Australia
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Pfizer Inc.
○ Teva Pharmaceuticals
○ Novartis AG
○ Eli Lilly and Company.
○ Mallinckrodt Pharmaceuticals
○ Collegium Pharmaceutical Inc
○ Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
○ Abbott Laboratories
○ Glenmark Pharmaceuticals Limited
○ Grunenthal GmbH.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in cases of neuropathic pain
3.4.1.2. Rise in prevalence of chronic diseases
3.4.1.3. Rise in geriatric population
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Side effects of neuropathic pain medicine
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in number of drugs in pipeline
CHAPTER 4: NEUROPATHIC PAIN MARKET, BY DRUG CLASS
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Antidepressants
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.2.4. Antidepressants Neuropathic Pain Market by Type
4.3. Anticonvulsant
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Opioids
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Capsaicin
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Others
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: NEUROPATHIC PAIN MARKET, BY INDICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Diabetic Neuropathy
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Spinal Stenosis
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Chemotherapy-Induced Peripheral Neuropathy
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: NEUROPATHIC PAIN MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Hospital Pharmacies
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Drugs Stores and Retail Pharmacies
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Online Pharmacies
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: NEUROPATHIC PAIN MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Drug class
7.2.3. Market size and forecast, by Indication
7.2.4. Market size and forecast, by Distribution channel
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Drug class
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Indication
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Drug class
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Indication
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Drug class
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Indication
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Drug class
7.3.3. Market size and forecast, by Indication
7.3.4. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Drug class
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Indication
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Drug class
7.4.3. Market size and forecast, by Indication
7.4.4. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. Japan
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5.2. China
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5.3. Australia
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5.4. India
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Drug class
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Indication
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Drug class
7.5.3. Market size and forecast, by Indication
7.5.4. Market size and forecast, by Distribution channel
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Drug class
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Indication
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.5.5.2. Saudi Arabia
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Drug class
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Indication
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.5.5.3. South Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Drug class
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Indication
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution channel
7.5.5.4. Rest of LAMEA
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Drug class
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Indication
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution channel
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Pfizer Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. Teva Pharmaceuticals
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.3. Glenmark Pharmaceuticals Limited
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Novartis AG
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.5. Mallinckrodt Pharmaceuticals
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. Eli Lilly and Company.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Grunenthal GmbH.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Collegium Pharmaceutical Inc
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. Abbott Laboratories
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance

 

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