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医薬品坐薬市場:タイプ別(直腸坐薬、膣坐薬)、基剤別(脂肪性基剤、水混和性基剤、乳化性基剤)、処方タイプ別(OTC、処方坐薬)、治療用途別(鎮痛・抗炎症薬、制吐薬、下剤、ホルモン療法、抗真菌薬と抗菌薬、その他)、充填量カテゴリー別(小充填量、中充填量、大充填量)、年齢層別(小児用、成人用)、流通チャネル別(病院薬局、ドラッグストアと小売薬局、オンラインプロバイダー)、エンドユーザー別(病院とクリニック、ホームケア、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年

医薬品坐薬市場:タイプ別(直腸坐薬、膣坐薬)、基剤別(脂肪性基剤、水混和性基剤、乳化性基剤)、処方タイプ別(OTC、処方坐薬)、治療用途別(鎮痛・抗炎症薬、制吐薬、下剤、ホルモン療法、抗真菌薬と抗菌薬、その他)、充填量カテゴリー別(小充填量、中充填量、大充填量)、年齢層別(小児用、成人用)、流通チャネル別(病院薬局、ドラッグストアと小売薬局、オンラインプロバイダー)、エンドユーザー別(病院とクリニック、ホームケア、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年


Pharmaceutical Suppositories Market By Type (Rectal Suppositories, Vaginal Suppositories), By Base (Fatty Bases, Water Miscible Base, Emulsifying Bases), By Prescription Type (OTC, Prescribed Suppositories), By Therapeutic Application (Analgesics and Anti-Inflammatory Drugs, Antiemetics, Laxatives, Hormonal Therapies, Antifungals and Antibacterials, Others), By Fill Volume Categories (Small Fill Volumes, Medium Fill Volumes, Large Fill Volumes), By Age Group (Pediatric Use, Adult Use), By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Drug Stores and Retail Pharmacies, Online Providers), By End User (Hospitals and Clinics, Home Care , Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2035

医薬用坐薬市場は、2023年には16億6,809万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は5.7%で、2035年には32億3,932万ドルに達すると予測されている。 医薬品の坐薬は、体腔に挿入するために設計され... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2024年12月28日 US$4,425
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サマリー

医薬用坐薬市場は、2023年には16億6,809万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は5.7%で、2035年には32億3,932万ドルに達すると予測されている。
医薬品の坐薬は、体腔に挿入するために設計された固形剤形であり、そこで溶解または溶融して有効成分を放出する。一般的には、ココアバター、グリセリン化ゼラチン、ポリエチレングリコール(PEG)などの基材を使用して製剤化され、安定性を提供し、薬物放出の制御を可能にする。製造工程では、基剤を溶かし、医薬品有効成分(API)および必要な賦形剤と混合し、混合物を所望の形状に成形する。冷却後、坐剤は固化し、使用するために包装される。坐薬は粘膜吸収によって薬物を送達するように設計されている。
医薬用坐剤市場は、いくつかの重要な要因によって成長している。高齢者は錠剤を飲み込むのに苦労したり、局所的な薬物送達を必要とすることが多いためである。さらに、胃腸障害や特定のがんなどの慢性疾患の有病率が上昇しているため、坐薬が提供できる標的治療のニーズが高まっている。薬物送達のさらなる進歩により、坐薬を介して投与される薬剤の範囲が拡大し、その有効性が高まっている。例えば、2023年にNational Library of Medicineが発表した研究によると、直腸経路で投与されたアジスロマイシン坐剤は、小児集団において経口投与と比較してバイオアベイラビリティが有意に向上した。さらに、早期診断を促進する政府の取り組みや、坐薬の利点に対する一般市民の認識を高める製薬会社の取り組みが、市場の成長をさらに後押ししている。

しかし、市場拡大の妨げとなる課題もある。溶解性の問題により、すべての薬剤が坐薬を通じて安定的に、あるいは効果的に送達されるわけではないため、薬剤の適合性が限られていることが依然として問題となっている。さらに、複雑な製造工程には特殊な装置が必要であるため、製造コストが上昇し、製造業者の数も制限される。これらの要因により、市場へのアクセスが制限され、コストが高くなり、全体的な値ごろ感に影響を与える。このような課題にもかかわらず、坐薬の需要は、薬物送達における独自の利点に牽引されて上昇を続けている。
医薬用坐剤市場は、タイプ、ベース、処方タイプ、治療用途、充填量カテゴリー、年齢層、成分タイプ、流通チャネル、地域に区分される。タイプ別では、市場は直腸坐薬、膣坐薬、尿道坐薬に分けられる。基剤別では、脂肪性基剤、水混和性基剤、乳化性基剤に分類される。水混和性基剤はさらに、グリセロゼラチン基剤、石鹸グリセリン坐剤、ポリエチレングリコール基剤に区分される。乳化性基剤はさらにウィテプゾール、マッサエステリウム、マッサポールに区分される。処方タイプに基づくと、OTC坐薬と処方坐薬に二分される。治療用途ベースでは、鎮痛・抗炎症薬、制吐薬、下剤、ホルモン療法、抗真菌・抗菌薬、その他に分類される。充填量のカテゴリー別では、小充填量、中充填量、大充填量に分けられる。年齢層別では、小児用と成人用に分けられる。成分の種類により、原薬と賦形剤に分類される。流通チャネル別では、病院薬局、小売薬局、オンライン販売に分けられる。エンドユーザー別では、病院・診療所、在宅医療、その他に分類される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
医薬用座薬市場で事業を展開する主要企業には、Zydus group、Bayer AG、Church & Dwight Co. Inc.、Cosette Pharmaceuticals, Inc.、Intas Pharmaceuticals Ltd.、Novartis AG、Pfizer Inc.、Sanofi S.A.、Bliss GVS Pharma Ltd.、Bausch Health Companies Inc.などがある。主要企業は、製品ポートフォリオを拡大するために製品承認などの戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2035年までの医薬品坐剤市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、優勢な医薬品坐剤市場の機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
医薬品坐剤市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
医薬用坐剤の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
輸出入分析/データ
主要市場セグメント
処方タイプ別
一般用医薬品
処方坐薬
治療用途別
鎮痛・抗炎症薬
制吐剤
下剤
ホルモン療法
抗真菌薬および抗菌薬
その他
充填量カテゴリー別
小容量充填剤
中容量充填
大容量充填
タイプ別
直腸坐剤
膣坐剤
年齢層別
小児用
成人用
基剤別
脂肪塩基
水混和性基剤
タイプ
グリセロ・ゼラチンベース
石けんグリセリン坐剤
ポリエチレングリコールベース
乳化剤
タイプ
ウィテプソル
マサエステリウム
マスポール
販売チャネル別
病院薬局
ドラッグストア・薬局
オンラインプロバイダー
エンドユーザー別
病院・クリニック
在宅医療
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東・アフリカ
主要市場プレイヤー
ボシュ・ヘルス・カンパニーズ
バイエル
ブリスGVSファーマ
チャーチ・アンド・ドワイト社 ○ コゼット・ファーマシューティカルズ社
コゼット・ファーマシューティカルズ
インタス・ファーマシューティカルズ
ノバルティス
ファイザー
サノフィ S.A.
ザイダス・ライフサイエンス・リミテッド

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.急性および慢性疾患の有病率の上昇
3.4.1.2.老人人口の増加
3.4.1.3.坐薬使用の啓蒙・教育への取り組みの増加
3.4.2.制約事項
3.4.2.1.医薬用坐薬の製造の複雑さ
3.4.2.2.医薬用坐剤の保管と安定性の問題
3.4.3.機会
3.4.3.1.製剤技術の技術的進歩
第4章 医薬用坐剤市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.直腸坐剤
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.膣坐剤
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 医薬用坐剤市場:ベース別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.脂肪塩基
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.水混和性ベース
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.3.4.水混和性基剤医薬用坐剤のタイプ別市場
5.4.乳化性基剤
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模および予測、地域別
5.4.3.国別市場シェア分析
5.4.4.乳化剤ベースの医薬品用坐剤タイプ別市場
第6章 医薬用坐剤市場:処方タイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.OTC
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.処方坐薬
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別市場規模および予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 医薬用坐剤市場:治療用途別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.鎮痛・抗炎症薬
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.制吐剤
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.緩下剤
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、地域別
7.4.3.国別市場シェア分析
7.5.ホルモン療法
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.国別市場シェア分析
7.6.抗真菌剤・抗菌剤
7.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.6.2.市場規模および予測、地域別
7.6.3.国別市場シェア分析
7.7.その他
7.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.7.2.地域別の市場規模と予測
7.7.3.国別市場シェア分析
第8章 医薬用坐剤市場:充填量カテゴリー別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.小容量充填
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.ミディアム充填量
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.大容量充填
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
第9章 医薬用坐剤市場:年齢層別
9.1.概要
9.1.1.市場規模と予測
9.2.小児用
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.市場規模および予測、地域別
9.2.3.国別市場シェア分析
9.3.成人用
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.地域別の市場規模と予測
9.3.3.国別市場シェア分析
第10章 医薬用坐剤市場:流通チャネル別
10.1.概要
10.1.1.市場規模と予測
10.2.病院薬局
10.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
10.2.2.地域別の市場規模と予測
10.2.3.国別市場シェア分析
10.3.ドラッグストアと小売薬局
10.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
10.3.2.地域別の市場規模と予測
10.3.3.国別市場シェア分析
10.4.オンラインプロバイダー
10.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
10.4.2.地域別の市場規模と予測
10.4.3.国別市場シェア分析
第11章 医薬用坐剤市場:エンドユーザー別
11.1.概要
11.1.1.市場規模と予測
11.2.病院と診療所
11.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
11.2.2.地域別の市場規模と予測
11.2.3.国別市場シェア分析
11.3.ホームケア
11.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
11.3.2.地域別の市場規模と予測
11.3.3.国別市場シェア分析
11.4.その他
11.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
11.4.2.地域別の市場規模と予測
11.4.3.国別市場シェア分析
第12章 医薬用坐剤市場:地域別
12.1.概要
12.1.1.市場規模および予測 地域別
12.2.北米
12.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
12.2.2.市場規模および予測(タイプ別
12.2.3.市場規模・予測:ベース別
12.2.4.市場規模・予測:処方タイプ別
12.2.5.市場規模・予測:治療用途別
12.2.6.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.2.7.市場規模・予測:年齢層別
12.2.8.市場規模・予測:流通チャネル別
12.2.9.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.2.10.市場規模・予測:国別
12.2.10.1.米国
12.2.10.1.1.市場規模・予測:タイプ別
12.2.10.1.2.市場規模・予測:ベース別
12.2.10.1.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.2.10.1.4.市場規模・予測:治療用途別
12.2.10.1.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.2.10.1.6.市場規模・予測:年齢層別
12.2.10.1.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.2.10.1.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.2.10.2.カナダ
12.2.10.2.1.市場規模・予測:タイプ別
12.2.10.2.2.市場規模・予測:ベース別
12.2.10.2.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.2.10.2.4.市場規模・予測:治療用途別
12.2.10.2.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.2.10.2.6.市場規模・予測:年齢層別
12.2.10.2.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.2.10.2.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.2.10.3.メキシコ
12.2.10.3.1.市場規模・予測:タイプ別
12.2.10.3.2.市場規模および予測:ベース別
12.2.10.3.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.2.10.3.4.市場規模・予測:治療用途別
12.2.10.3.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.2.10.3.6.市場規模・予測:年齢層別
12.2.10.3.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.2.10.3.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.3.欧州
12.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
12.3.2.市場規模および予測(タイプ別
12.3.3.市場規模・予測:ベース別
12.3.4.市場規模・予測:処方タイプ別
12.3.5.市場規模・予測:治療用途別
12.3.6.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.3.7.市場規模・予測:年齢層別
12.3.8.市場規模・予測:流通チャネル別
12.3.9.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.3.10.市場規模・予測:国別
12.3.10.1.ドイツ
12.3.10.1.1.市場規模・予測:タイプ別
12.3.10.1.2.市場規模および予測:ベース別
12.3.10.1.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.3.10.1.4.市場規模・予測:治療用途別
12.3.10.1.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.3.10.1.6.市場規模・予測:年齢層別
12.3.10.1.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.3.10.1.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.3.10.2.フランス
12.3.10.2.1.市場規模・予測:タイプ別
12.3.10.2.2.市場規模および予測:ベース別
12.3.10.2.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.3.10.2.4.市場規模・予測:治療用途別
12.3.10.2.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.3.10.2.6.市場規模・予測:年齢層別
12.3.10.2.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.3.10.2.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.3.10.3.イギリス
12.3.10.3.1.市場規模・予測:タイプ別
12.3.10.3.2.市場規模および予測:ベース別
12.3.10.3.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.3.10.3.4.市場規模・予測:治療用途別
12.3.10.3.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.3.10.3.6.市場規模・予測:年齢層別
12.3.10.3.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.3.10.3.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.3.10.4.その他のヨーロッパ
12.3.10.4.1.市場規模・予測:タイプ別
12.3.10.4.2.市場規模および予測:ベース別
12.3.10.4.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.3.10.4.4.市場規模・予測:治療用途別
12.3.10.4.5.市場規模・予測:充填量カテゴリー別
12.3.10.4.6.市場規模・予測:年齢層別
12.3.10.4.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.3.10.4.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.4.アジア太平洋地域
12.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
12.4.2.市場規模および予測、タイプ別
12.4.3.市場規模・予測:ベース別
12.4.4.市場規模・予測:処方タイプ別
12.4.5.市場規模・予測:治療用途別
12.4.6.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.4.7.市場規模・予測:年齢層別
12.4.8.市場規模・予測:流通チャネル別
12.4.9.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.4.10.市場規模・予測:国別
12.4.10.1.日本
12.4.10.1.1.市場規模・予測、タイプ別
12.4.10.1.2.市場規模および予測:ベース別
12.4.10.1.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.4.10.1.4.市場規模・予測:治療用途別
12.4.10.1.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.4.10.1.6.市場規模・予測:年齢層別
12.4.10.1.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.4.10.1.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.4.10.2.中国
12.4.10.2.1.市場規模・予測:タイプ別
12.4.10.2.2.市場規模および予測:ベース別
12.4.10.2.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.4.10.2.4.市場規模・予測:治療用途別
12.4.10.2.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.4.10.2.6.市場規模・予測:年齢層別
12.4.10.2.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.4.10.2.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.4.10.3.インド
12.4.10.3.1.市場規模・予測:タイプ別
12.4.10.3.2.市場規模・予測:ベース別
12.4.10.3.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.4.10.3.4.市場規模・予測:治療用途別
12.4.10.3.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.4.10.3.6.市場規模・予測:年齢層別
12.4.10.3.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.4.10.3.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.4.10.4.その他のアジア太平洋地域
12.4.10.4.1.市場規模・予測:タイプ別
12.4.10.4.2.市場規模および予測:ベース別
12.4.10.4.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.4.10.4.4.市場規模・予測:治療用途別
12.4.10.4.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.4.10.4.6.市場規模・予測:年齢層別
12.4.10.4.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.4.10.4.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.5.ラメア
12.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
12.5.2.市場規模および予測(タイプ別
12.5.3.市場規模・予測:ベース別
12.5.4.市場規模・予測:処方タイプ別
12.5.5.市場規模・予測:治療用途別
12.5.6.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.5.7.市場規模・予測:年齢層別
12.5.8.市場規模・予測:流通チャネル別
12.5.9.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.5.10.市場規模・予測:国別
12.5.10.1.ラテンアメリカ
12.5.10.1.1.市場規模・予測、タイプ別
12.5.10.1.2.市場規模および予測:ベース別
12.5.10.1.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.5.10.1.4.市場規模・予測:治療用途別
12.5.10.1.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.5.10.1.6.市場規模・予測:年齢層別
12.5.10.1.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.5.10.1.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
12.5.10.2.中東・アフリカ
12.5.10.2.1.市場規模・予測:タイプ別
12.5.10.2.2.市場規模および予測:ベース別
12.5.10.2.3.市場規模・予測:処方タイプ別
12.5.10.2.4.市場規模・予測:治療用途別
12.5.10.2.5.充填量カテゴリー別市場規模・予測
12.5.10.2.6.市場規模・予測:年齢層別
12.5.10.2.7.市場規模・予測:流通チャネル別
12.5.10.2.8.市場規模・予測:エンドユーザー別
第13章 競争環境
13.1.はじめに
13.2.上位の勝利戦略
13.3.トップ10選手の製品マッピング
13.4.競合ダッシュボード
13.5.競合ヒートマップ
13.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第14章 企業プロフィール
14.1.インタス・ファーマシューティカルズ
14.1.1.会社概要
14.1.2.主要役員
14.1.3.スナップショット
14.1.4.事業セグメント
14.1.5.製品ポートフォリオ
14.2.ファイザー
14.2.1.会社概要
14.2.2.主要役員
14.2.3.スナップショット
14.2.4.事業セグメント
14.2.5.製品ポートフォリオ
14.2.6.業績
14.3.チャーチ・アンド・ドワイト社
14.3.1.会社概要
14.3.2.主要役員
14.3.3.スナップショット
14.3.4.事業セグメント
14.3.5.製品ポートフォリオ
14.3.6.業績
14.4.ザイダスライフサイエンス株式会社
14.4.1.会社概要
14.4.2.主要役員
14.4.3.スナップショット
14.4.4.事業セグメント
14.4.5.製品ポートフォリオ
14.4.6.業績
14.4.7.主な戦略的動きと展開
14.5.バイエル
14.5.1.会社概要
14.5.2.主要役員
14.5.3.スナップショット
14.5.4.事業セグメント
14.5.5.製品ポートフォリオ
14.5.6.業績
14.6.ノバルティスAG
14.6.1.会社概要
14.6.2.主要役員
14.6.3.スナップショット
14.6.4.事業セグメント
14.6.5.製品ポートフォリオ
14.6.6.業績
14.7.サノフィS.A.
14.7.1.会社概要
14.7.2.主要役員
14.7.3.スナップショット
14.7.4.事業セグメント
14.7.5.製品ポートフォリオ
14.7.6.業績
14.8.ブリスGVSファーマ
14.8.1.会社概要
14.8.2.主要役員
14.8.3.スナップショット
14.8.4.事業セグメント
14.8.5.製品ポートフォリオ
14.8.6.業績
14.9.ボシュ・ヘルス・カンパニーズ
14.9.1.会社概要
14.9.2.主要役員
14.9.3.スナップショット
14.9.4.事業セグメント
14.9.5.製品ポートフォリオ
14.9.6.業績
14.10.コゼット・ファーマシューティカルズ
14.10.1.会社概要
14.10.2.主要役員
14.10.3.スナップショット
14.10.4.事業セグメント
14.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

The pharmaceutical suppositories market was valued for $1,668.09 million in 2023 and is estimated to reach $3,239.32 million by 2035, exhibiting a CAGR of 5.7% from 2024 to 2035.
Pharmaceutical suppositories are solid dosage forms designed for insertion into body cavities, where they dissolve or melt to release active ingredients. They are commonly formulated using a base material such as cocoa butter, glycerinated gelatin, or polyethylene glycol (PEG) and others, which provides stability and enables controlled drug release. The manufacturing process involves melting the base, mixing it with the active pharmaceutical ingredient (API) and any necessary excipients, and then molding the mixture into the desired shape. Once cooled, the suppositories solidify and are packaged for use. Suppositories are designed to deliver medication via mucosal absorption.
The pharmaceutical suppositories market is growing due to several key factors. The aging global population is driving demand, as elderly individuals often struggle with swallowing pills or require localized drug delivery. Additionally, the rising prevalence of chronic diseases like gastrointestinal disorders and certain cancers increases the need for targeted treatments that suppositories can provide. Further advancements in drug delivery have expanded the range of medications administered via suppositories, enhancing their effectiveness. For instance, a study published by National Library of Medicine in 2023, stated that, an azithromycin suppository administered through the rectal route demonstrated significantly increased bioavailability when compared with oral administration in pediatric population. Moreover, government initiatives promoting early diagnosis, along with pharmaceutical companies’ efforts to raise public awareness of suppository benefits, further support market growth.

However, certain challenges hinder market expansion. Limited drug compatibility remains an issue, as not all medications are stable or effectively delivered through suppositories due to solubility concerns. Moreover, the complex manufacturing processes require specialized equipment, which increases production costs and limits the number of manufacturers. These factors contribute to restricted market accessibility and higher costs, impacting overall affordability. Despite these challenges, the demand for suppositories continues to rise, driven by their unique advantages in drug delivery.
The pharmaceutical suppositories market is segmented into type, base, prescription type, therapeutic application, fill volume categories, age group, ingredient type, distribution channel, and region. On the basis of type, the market is divided into rectal suppositories, vaginal suppositories and urethral suppositories. According to base, it is classified into fatty base, water miscible bases, and emulsifying bases. The water miscible bases are further segmented into glycero gelatin base, soap glycerin suppositories, and polyethylene glycol bases. The emulsifying bases are further segmented into witepsol, massa esterium, and massuppol. On the basis of prescription type, it is bifurcated into OTC and prescribed suppositories. On the basis of therapeutic application, it is categorized into analgesics and anti-inflammatory drugs, antiemetics, laxatives, hormonal therapies, antifungals and antibacterials, and others. As per fill volume categories, it is divided into small fill volumes, medium fill volumes, and large fill volumes. On the basis of age group, it is bifurcated into pediatric use, and adult use. Depending on ingredient type, it is classified into active pharmaceutical ingredients, and excipients. On the basis of distribution channel, the market is divided into hospital pharmacies, retail pharmacies and online sales. On the basis of end user, the market is categorized into hospitals and clinics, home care, and others. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The major players that operate in the pharmaceutical suppositories market include Zydus group, Bayer AG, Church & Dwight Co. Inc, Cosette Pharmaceuticals, Inc., Intas Pharmaceuticals Ltd., Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi S.A, Bliss GVS Pharma Ltd, and Bausch Health Companies Inc. The key players have adopted strategies such as product approval to expand their product portfolio.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the pharmaceutical suppositories market analysis from 2023 to 2035 to identify the prevailing pharmaceutical suppositories market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the pharmaceutical suppositories market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global pharmaceutical suppositories market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Import Export Analysis/Data
Key Market Segments
By Prescription Type
● OTC
● Prescribed Suppositories
By Therapeutic Application
● Analgesics and Anti-Inflammatory Drugs
● Antiemetics
● Laxatives
● Hormonal Therapies
● Antifungals and Antibacterials
● Others
By Fill Volume Categories
● Small Fill Volumes
● Medium Fill Volumes
● Large Fill Volumes
By Type
● Rectal Suppositories
● Vaginal Suppositories
By Age Group
● Pediatric Use
● Adult Use
By Base
● Fatty Bases
● Water Miscible Base
○ Type
○ Glycero Gelatin Base
○ Soap Glycerin Suppositories
○ Polyethylene Glycol Bases
● Emulsifying Bases
○ Type
○ Witepsol
○ Massa Esterium
○ Massuppol
By Distribution Channel
● Hospital Pharmacies
● Drug Stores and Retail Pharmacies
● Online Providers
By End User
● Hospitals and Clinics
● Home Care
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East And Africa
● Key Market Players
○ Bausch Health Companies Inc.
○ Bayer AG
○ Bliss GVS Pharma Ltd
○ Church & Dwight Co. Inc.
○ Cosette Pharmaceuticals, Inc.
○ Intas Pharmaceuticals Ltd.
○ Novartis AG
○ Pfizer Inc.
○ Sanofi S.A.
○ Zydus Lifesciences Limited



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in prevalence of acute & chronic disorders
3.4.1.2. Increase in the geriatric population
3.4.1.3. Increase in initiatives for awareness and education for use of suppositories
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Manufacturing complexities of pharmaceutical suppositories
3.4.2.2. Storage and stability issues of pharmaceutical suppositories
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Technological advancements in formulation technology
CHAPTER 4: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Rectal Suppositories
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Vaginal Suppositories
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY BASE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Fatty Bases
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Water Miscible Base
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.3.4. Water Miscible Base Pharmaceutical Suppositories Market by Type
5.4. Emulsifying Bases
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.4.4. Emulsifying Bases Pharmaceutical Suppositories Market by Type
CHAPTER 6: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY PRESCRIPTION TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. OTC
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Prescribed Suppositories
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY THERAPEUTIC APPLICATION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Analgesics and Anti-Inflammatory Drugs
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Antiemetics
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Laxatives
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Hormonal Therapies
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Antifungals and Antibacterials
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Others
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY FILL VOLUME CATEGORIES
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Small Fill Volumes
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Medium Fill Volumes
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Large Fill Volumes
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY AGE GROUP
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast
9.2. Pediatric Use
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by region
9.2.3. Market share analysis by country
9.3. Adult Use
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by region
9.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 10: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
10.1. Overview
10.1.1. Market size and forecast
10.2. Hospital Pharmacies
10.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
10.2.2. Market size and forecast, by region
10.2.3. Market share analysis by country
10.3. Drug Stores and Retail Pharmacies
10.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
10.3.2. Market size and forecast, by region
10.3.3. Market share analysis by country
10.4. Online Providers
10.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
10.4.2. Market size and forecast, by region
10.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 11: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY END USER
11.1. Overview
11.1.1. Market size and forecast
11.2. Hospitals and Clinics
11.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.2.2. Market size and forecast, by region
11.2.3. Market share analysis by country
11.3. Home Care
11.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.3.2. Market size and forecast, by region
11.3.3. Market share analysis by country
11.4. Others
11.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.4.2. Market size and forecast, by region
11.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 12: PHARMACEUTICAL SUPPOSITORIES MARKET, BY REGION
12.1. Overview
12.1.1. Market size and forecast By Region
12.2. North America
12.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
12.2.2. Market size and forecast, by Type
12.2.3. Market size and forecast, by Base
12.2.4. Market size and forecast, by Prescription Type
12.2.5. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.2.6. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.2.7. Market size and forecast, by Age Group
12.2.8. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.2.9. Market size and forecast, by End User
12.2.10. Market size and forecast, by country
12.2.10.1. U.S.
12.2.10.1.1. Market size and forecast, by Type
12.2.10.1.2. Market size and forecast, by Base
12.2.10.1.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.2.10.1.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.2.10.1.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.2.10.1.6. Market size and forecast, by Age Group
12.2.10.1.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.2.10.1.8. Market size and forecast, by End User
12.2.10.2. Canada
12.2.10.2.1. Market size and forecast, by Type
12.2.10.2.2. Market size and forecast, by Base
12.2.10.2.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.2.10.2.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.2.10.2.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.2.10.2.6. Market size and forecast, by Age Group
12.2.10.2.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.2.10.2.8. Market size and forecast, by End User
12.2.10.3. Mexico
12.2.10.3.1. Market size and forecast, by Type
12.2.10.3.2. Market size and forecast, by Base
12.2.10.3.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.2.10.3.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.2.10.3.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.2.10.3.6. Market size and forecast, by Age Group
12.2.10.3.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.2.10.3.8. Market size and forecast, by End User
12.3. Europe
12.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
12.3.2. Market size and forecast, by Type
12.3.3. Market size and forecast, by Base
12.3.4. Market size and forecast, by Prescription Type
12.3.5. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.3.6. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.3.7. Market size and forecast, by Age Group
12.3.8. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.3.9. Market size and forecast, by End User
12.3.10. Market size and forecast, by country
12.3.10.1. Germany
12.3.10.1.1. Market size and forecast, by Type
12.3.10.1.2. Market size and forecast, by Base
12.3.10.1.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.3.10.1.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.3.10.1.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.3.10.1.6. Market size and forecast, by Age Group
12.3.10.1.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.3.10.1.8. Market size and forecast, by End User
12.3.10.2. France
12.3.10.2.1. Market size and forecast, by Type
12.3.10.2.2. Market size and forecast, by Base
12.3.10.2.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.3.10.2.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.3.10.2.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.3.10.2.6. Market size and forecast, by Age Group
12.3.10.2.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.3.10.2.8. Market size and forecast, by End User
12.3.10.3. UK
12.3.10.3.1. Market size and forecast, by Type
12.3.10.3.2. Market size and forecast, by Base
12.3.10.3.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.3.10.3.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.3.10.3.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.3.10.3.6. Market size and forecast, by Age Group
12.3.10.3.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.3.10.3.8. Market size and forecast, by End User
12.3.10.4. Rest of Europe
12.3.10.4.1. Market size and forecast, by Type
12.3.10.4.2. Market size and forecast, by Base
12.3.10.4.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.3.10.4.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.3.10.4.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.3.10.4.6. Market size and forecast, by Age Group
12.3.10.4.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.3.10.4.8. Market size and forecast, by End User
12.4. Asia-Pacific
12.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
12.4.2. Market size and forecast, by Type
12.4.3. Market size and forecast, by Base
12.4.4. Market size and forecast, by Prescription Type
12.4.5. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.4.6. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.4.7. Market size and forecast, by Age Group
12.4.8. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.4.9. Market size and forecast, by End User
12.4.10. Market size and forecast, by country
12.4.10.1. Japan
12.4.10.1.1. Market size and forecast, by Type
12.4.10.1.2. Market size and forecast, by Base
12.4.10.1.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.4.10.1.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.4.10.1.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.4.10.1.6. Market size and forecast, by Age Group
12.4.10.1.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.4.10.1.8. Market size and forecast, by End User
12.4.10.2. China
12.4.10.2.1. Market size and forecast, by Type
12.4.10.2.2. Market size and forecast, by Base
12.4.10.2.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.4.10.2.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.4.10.2.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.4.10.2.6. Market size and forecast, by Age Group
12.4.10.2.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.4.10.2.8. Market size and forecast, by End User
12.4.10.3. India
12.4.10.3.1. Market size and forecast, by Type
12.4.10.3.2. Market size and forecast, by Base
12.4.10.3.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.4.10.3.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.4.10.3.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.4.10.3.6. Market size and forecast, by Age Group
12.4.10.3.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.4.10.3.8. Market size and forecast, by End User
12.4.10.4. Rest of Asia-Pacific
12.4.10.4.1. Market size and forecast, by Type
12.4.10.4.2. Market size and forecast, by Base
12.4.10.4.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.4.10.4.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.4.10.4.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.4.10.4.6. Market size and forecast, by Age Group
12.4.10.4.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.4.10.4.8. Market size and forecast, by End User
12.5. LAMEA
12.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
12.5.2. Market size and forecast, by Type
12.5.3. Market size and forecast, by Base
12.5.4. Market size and forecast, by Prescription Type
12.5.5. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.5.6. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.5.7. Market size and forecast, by Age Group
12.5.8. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.5.9. Market size and forecast, by End User
12.5.10. Market size and forecast, by country
12.5.10.1. Latin America
12.5.10.1.1. Market size and forecast, by Type
12.5.10.1.2. Market size and forecast, by Base
12.5.10.1.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.5.10.1.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.5.10.1.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.5.10.1.6. Market size and forecast, by Age Group
12.5.10.1.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.5.10.1.8. Market size and forecast, by End User
12.5.10.2. Middle East And Africa
12.5.10.2.1. Market size and forecast, by Type
12.5.10.2.2. Market size and forecast, by Base
12.5.10.2.3. Market size and forecast, by Prescription Type
12.5.10.2.4. Market size and forecast, by Therapeutic Application
12.5.10.2.5. Market size and forecast, by Fill Volume Categories
12.5.10.2.6. Market size and forecast, by Age Group
12.5.10.2.7. Market size and forecast, by Distribution Channel
12.5.10.2.8. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 13: COMPETITIVE LANDSCAPE
13.1. Introduction
13.2. Top winning strategies
13.3. Product mapping of top 10 player
13.4. Competitive dashboard
13.5. Competitive heatmap
13.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 14: COMPANY PROFILES
14.1. Intas Pharmaceuticals Ltd.
14.1.1. Company overview
14.1.2. Key executives
14.1.3. Company snapshot
14.1.4. Operating business segments
14.1.5. Product portfolio
14.2. Pfizer Inc.
14.2.1. Company overview
14.2.2. Key executives
14.2.3. Company snapshot
14.2.4. Operating business segments
14.2.5. Product portfolio
14.2.6. Business performance
14.3. Church & Dwight Co. Inc.
14.3.1. Company overview
14.3.2. Key executives
14.3.3. Company snapshot
14.3.4. Operating business segments
14.3.5. Product portfolio
14.3.6. Business performance
14.4. Zydus Lifesciences Limited
14.4.1. Company overview
14.4.2. Key executives
14.4.3. Company snapshot
14.4.4. Operating business segments
14.4.5. Product portfolio
14.4.6. Business performance
14.4.7. Key strategic moves and developments
14.5. Bayer AG
14.5.1. Company overview
14.5.2. Key executives
14.5.3. Company snapshot
14.5.4. Operating business segments
14.5.5. Product portfolio
14.5.6. Business performance
14.6. Novartis AG
14.6.1. Company overview
14.6.2. Key executives
14.6.3. Company snapshot
14.6.4. Operating business segments
14.6.5. Product portfolio
14.6.6. Business performance
14.7. Sanofi S.A.
14.7.1. Company overview
14.7.2. Key executives
14.7.3. Company snapshot
14.7.4. Operating business segments
14.7.5. Product portfolio
14.7.6. Business performance
14.8. Bliss GVS Pharma Ltd
14.8.1. Company overview
14.8.2. Key executives
14.8.3. Company snapshot
14.8.4. Operating business segments
14.8.5. Product portfolio
14.8.6. Business performance
14.9. Bausch Health Companies Inc.
14.9.1. Company overview
14.9.2. Key executives
14.9.3. Company snapshot
14.9.4. Operating business segments
14.9.5. Product portfolio
14.9.6. Business performance
14.10. Cosette Pharmaceuticals, Inc.
14.10.1. Company overview
14.10.2. Key executives
14.10.3. Company snapshot
14.10.4. Operating business segments
14.10.5. Product portfolio

 

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