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医薬品添加剤の市場規模、成長、動向分析:機能別(医薬品充填剤、結合剤、コーティング剤、崩壊剤、保存剤、その他)、用途別(経口剤、非経口剤、局所剤、その他)、製品別(有機化学品、無機化学品) - 2032年予測


Pharmaceutical Excipients Market Size, Growth and Trends Analysis by Function (Pharmaceutical Fillers, Binders, Coatings, Disintegrants, Preservatives, Others), Application (Oral, Parenteral, Topical, Others), Product (Organic Chemicals, Inorganic Chemicals) - Forecast 2032

医薬品添加剤の市場規模、成長、動向分析:機能別(医薬品充填剤、結合剤、コーティング剤、崩壊剤、保存剤、その他)、用途別(経口剤、非経口剤、局所剤、その他)、製品別(有機化学品、無機化学品) - 2032年... もっと見る

 

 

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Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2024年9月24日 US$4,950
シングルユーザライセンス(PDF/印刷不可)
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262 英語

 

サマリー

医薬品添加剤の市場規模、成長、動向分析:機能別(医薬品充填剤、結合剤、コーティング剤、崩壊剤、保存剤、その他)、用途別(経口剤、非経口剤、局所剤、その他)、製品別(有機化学品、無機化学品) - 2032年予測
市場概要
医薬品賦形剤市場は、2023年に92.7億米ドルと評価され、2024年の100.2億米ドルから2032年には184.8億米ドルに増加し、予測期間中(2024-2032年)の年平均成長率(CAGR)は7.03%と予測される。市場拡大に拍車をかけている主な要因は、多機能賦形剤へのニーズの高まりとジェネリック医薬品の使用拡大である。
さらに、医薬品賦形剤市場は医薬品の風味を高めるために使用され、特に若年層における患者のコンプライアンスを高める。医薬品賦形剤は、その化学組成により、有機または無機の供給源から得られる。医薬品賦形剤市場の主な促進要因は、機能性賦形剤に対するニーズの高まり、医薬品賦形剤に対する消費者の需要を高める最近の特許切れ、ナノテクノロジーの急速な発展である。賦形剤は、中程度の原薬を含む固形製剤に添加することで、長期安定性を向上させたり、最終製剤中の活性成分の効力を高めたり、その他の目的で使用される。賦形剤はまた、薬物吸収の改善、粘度の低下、原薬の溶解度の向上など、医薬製剤の特性を改善するためにも使用される。


市場セグメントの洞察
医薬品添加剤は、充填剤、結合剤、コーティング剤、崩壊剤、保存剤などの機能に基づいて市場分野に分類される。
医薬品賦形剤市場のデータは、副産物を有機化合物と無機化合物に分けている。
医薬品添加剤市場は、用途に基づき、経口剤、外用剤、非経口剤、その他の4つのセグメントに分けられる。

地域別インサイト
本調査の地域別市場インサイトは、アジア太平洋、欧州、北米、その他の地域を網羅している。2022年、欧州の医薬品添加剤市場は25.1億米ドルと評価され、大幅な年平均成長率で成長すると予想される。医薬品の特許期限が迫っているため、多くの欧州政府はジェネリック医薬品市場に注力している。その結果、ドイツ、英国、フランスなどの欧州諸国は、予測期間中に力強い成長率を示すと予想される。医薬品賦形剤はこの分野で高い需要が見込まれている。
北米の医薬品添加剤市場は第2位である。絶え間なく増加する医薬品分野、機能性賦形剤に対する需要の増加、同分野における強力な競合他社、技術的進歩はすべて、予測期間中の市場の成長に大きな影響を与えるだろう。
アジア太平洋地域の医薬品添加剤市場は、2024年から2032年の間に最も速いCAGRで成長すると予想されている。最近の分析によると、中国の伝統的な医薬品販売収入全体は今後数年間増加し続ける。

主要プレーヤー
医薬品添加剤市場の主要プレーヤーは、Evonik Industries AG、Basf Se、Ferro Corporation、P&G Chemicals、Akzo Nobel NV、FMC Corporation、The Dow Chemical Company、Ashland, Inc.、Croda International PLCなどである。



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目次

目次
1. 要旨
2. 市場紹介
2.1.定義
2.2. 調査範囲
2.2.1. 調査目的
2.2.2. 前提条件
2.2.3. 制限事項
3. 調査方法
3.1.概要
3.2.データマイニング
3.3.二次調査
3.4. 一次調査
3.4.1. 一次インタビューと情報収集プロセス
3.4.2. 一次回答者の内訳
3.5. 予測手法
3.6. 市場規模の推定
3.6.1. ボトムアップアプローチ
3.6.2. トップダウン・アプローチ
3.7. データの三角測量
3.8.検証
4. 市場ダイナミクス
4.概要
4.推進要因
4.3.阻害要因
4.4. 機会
5. 市場要因分析
5.1. バリューチェーン分析
5.2. ポーターの5つの力分析
5.2.1. サプライヤーの交渉力
5.2.2. 買い手の交渉力
5.2.3. 新規参入の脅威
5.2.4. 代替品の脅威
5.2.5.ライバルの激しさ
5.3. コビッド19の影響分析
5.3.1. 市場インパクト分析
5.3.2. 地域別インパクト
5.3.3. 機会と脅威の分析
6. 医薬品添加剤の世界市場、タイプ別
6.概要
6.2. 医薬品充填剤
6.3.結合剤
6.4.コーティング剤
6.5. 崩壊剤
6.6. 保存剤
6.7. その他
7. 医薬品賦形剤の世界市場、製品別
7.1.概要
7.2. 有機化学品
7.3. 無機化学品
8. 医薬品添加剤の世界市場:用途別
8.1. 概要
8.2.経口剤
8.3.局所
8.4.医薬部外品
8.5.その他
9. 医薬品添加剤の世界市場、地域別
9.1.概要
9.1. 北米
9.1.1. 米国
9.カナダ
9.ヨーロッパ
9.ドイツ
9.2.2. フランス
9.2.3.
9.2.4. イタリア
9.2.5. スペイン
9.2.6. その他のヨーロッパ
9.3. アジア太平洋
9.3.1. 中国
9.3.2. インド
9.3.3.
9.3.4. 韓国
9.3.5. オーストラリア
9.3.6. その他のアジア太平洋地域
9.4. その他の地域
9.4.1. 中東
9.4.2. アフリカ
9.4.3. ラテンアメリカ
10. 会社概要
10.1.概要
10.2. 競合分析
10.3. 市場シェア分析
10.4. 世界の医薬品添加剤市場における主要成長戦略
10.5.競合ベンチマーキング
10.6. 医薬品添加剤の世界市場における開発数で見た主要企業
10.7. 主要開発と成長戦略
10.7.1. 新製品の発売
10.7.2. M&A
10.7.3. ジョイントベンチャー
10.8. 主要企業の財務マトリックス
10.8.1. 売上高と営業利益、2022年
10.8.2. 主要企業の研究開発費、2022年
11. 企業プロフィール
11.1. エボニック インダストリーズ社
11.1.1. 会社概要
11.1.2. 財務概要
11.1.3. 提供製品
11.1.4. 主要な開発
11.1.5. swot分析
11.1.6. 主要戦略
11.BASF SE
11.2.1. 会社概要
11.2.2. 財務概要
11.2.3. 提供製品
11.2.4. 主要な開発
11.2.5. スウォット分析
11.2.6. 主要戦略
11.3. フェロ・コーポレーション
11.3.1. 会社概要
11.3.2. 財務概要
11.3.3. 提供製品
11.3.4. 主要な開発
11.3.5. swot分析
11.3.6. 主要戦略
11.4. P&Gケミカルズ
11.4.1. 会社概要
11.4.2. 財務概要
11.4.3. 提供製品
11.4.4. 主要な開発
11.4.5. swot分析
11.4.6. 主要戦略
11.5. FMCコーポレーション
11.5.1. 会社概要
11.5.2. 財務概要
11.5.3. 提供製品
11.5.4. 主要開発品
11.5.5. swot分析
11.5.6. 主要戦略
11.6. ダウ・ケミカル・カンパニー
11.6.1. 会社概要
11.6.2. 財務概要
11.6.3. 提供製品
11.6.4. 主要開発品
11.6.5. swot分析
11.6.6. 主要戦略
11.7. アシュランド
11.7.1. 会社概要
11.7.2. 財務概要
11.7.3. 提供製品
11.7.4. 主要開発品
11.7.5. swot分析
11.7.6. 主要戦略
11.8. クロダ・インターナショナル・ピーエルシー
11.8.1. 会社概要
11.8.2. 財務概要
11.8.3. 提供製品
11.8.4. 主要な開発
11.8.5. swot分析
11.8.6. 主要戦略
11.9. アクゾノーベルNV
11.9.1. 会社概要
11.9.2. 財務概要
11.9.3. 提供製品
11.9.4. 主要な開発
11.9.5. swot分析
11.9.6. 主要戦略
11.10. イノフォス
11.10.1. 会社概要
11.10.2. 財務概要
11.10.3. 提供製品
11.10.4. 主要な開発
11.10.5. swot分析
11.10.6. 主要戦略
12. 付録
12.1. 参考文献
12.2. 関連レポート

 

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Summary

Pharmaceutical Excipients Market Size, Growth and Trends Analysis by Function (Pharmaceutical Fillers, Binders, Coatings, Disintegrants, Preservatives, Others), Application (Oral, Parenteral, Topical, Others), Product (Organic Chemicals, Inorganic Chemicals) - Forecast 2032
Market Overview
The pharmaceutical excipients market was valued at USD 9.27 billion in 2023 and is expected to rise from USD 10.02 billion in 2024 to USD 18.48 billion by 2032, with a compound annual growth rate (CAGR) of 7.03% during the forecast period (2024-2032). The primary key drivers fueling market expansion are the increased need for multifunctional excipients and the growing use of generic pharmaceuticals.
Furthermore, the pharmaceutical excipients market is used to enhance the flavor of the medicine, which enhances patient compliance, particularly in youngsters. Pharmaceutical excipients can come from either organic or inorganic sources, depending on their chemical composition. The primary drivers of the pharmaceutical excipients market are increased need for functional excipients, recent patent expirations that increase consumer demand for pharmaceutical excipients, and the rapid development of nanotechnology. Excipients can be added to solid formulations containing moderate APIs to improve long-term stability, increase the potency of the active component in the finished dosage form, or for any other purpose. Excipients are also used to improve the properties of pharmaceutical formulations, such as improving drug absorption, decreasing viscosity, and increasing API solubility.


Market Segment insights
Pharmaceutical excipients are classified into market sectors based on their functions, such as fillers, binders, coatings, disintegrants, preservatives, and others.
The Pharmaceutical Excipients market data divides by-products into organic and inorganic compounds.
The pharmaceutical excipients market is divided into four segments based on application: oral, topical, parenteral, and others.

Regional insights
The study's regional market insights encompass Asia-Pacific, Europe, North America, and the rest of the world. In 2022, the Europe Pharmaceutical Excipients market was valued at USD 2.51 billion and was expected to grow at a significant CAGR. Because of looming drug patent expiration dates, many European governments are focusing on the generics market. As a result, European countries such as Germany, the United Kingdom, France, and others are expected to see strong growth rates over the forecast period. Pharmaceutical excipients are expected to be in high demand in this field.
The pharmaceutical excipients market in North America is the second largest. The constantly increasing pharmaceutical sector, increased demand for functional excipients, strong competitors in the field, and technical advancements will all have a substantial impact on the market's growth over the projection period.
The pharmaceutical excipients market in Asia-Pacific is expected to grow at the fastest CAGR between 2024 and 2032. A recent analysis found that China's overall traditional pharmaceutical sales revenue will continue to rise in the next years.

Major Players
Key players in the Pharmaceutical Excipients market are Evonik Industries AG, Basf Se, Ferro Corporation, P&G Chemicals, Akzo Nobel NV, FMC Corporation, The Dow Chemical Company, Ashland, Inc., and Croda International PLC, among others.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. EXECUTIVE SUMMARY
2. MARKET INTRODUCTION
2.1. DEFINITION
2.2. SCOPE OF THE STUDY
2.2.1. RESEARCH OBJECTIVE
2.2.2. ASSUMPTIONS
2.2.3. LIMITATIONS
3. RESEARCH METHODOLOGY
3.1. OVERVIEW
3.2. DATA MINING
3.3. SECONDARY RESEARCH
3.4. PRIMARY RESEARCH
3.4.1. PRIMARY INTERVIEWS AND INFORMATION GATHERING PROCESS
3.4.2. BREAKDOWN OF PRIMARY RESPONDENTS
3.5. FORECASTING TECHNIQUE
3.6. MARKET SIZE ESTIMATION
3.6.1. BOTTOM-UP APPROACH
3.6.2. TOP-DOWN APPROACH
3.7. DATA TRIANGULATION
3.8. VALIDATION
4. MARKET DYNAMICS
4.1. OVERVIEW
4.2. DRIVERS
4.3. RESTRAINTS
4.4. OPPORTUNITIES
5. MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1. VALUE CHAIN ANALYSIS
5.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1. BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.2. BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.3. THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.4. THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.5. INTENSITY OF RIVALRY
5.3. COVID-19 IMPACT ANALYSIS
5.3.1. MARKET IMPACT ANALYSIS
5.3.2. REGIONAL IMPACT
5.3.3. OPPORTUNITY AND THREAT ANALYSIS
6. GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET, BY TYPE
6.1. OVERVIEW
6.2. PHARMACEUTICAL FILLERS
6.3. BINDERS
6.4. COATINGS
6.5. DISINTEGRANTS
6.6. PRESERVATIVES
6.7. OTHERS
7. GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET, BY PRODUCT
7.1. OVERVIEW
7.2. ORGANIC CHEMICALS
7.3. INORGANIC CHEMICALS
8. GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET, BY APPLICATION
8.1. OVERVIEW
8.2. ORAL
8.3. TOPICAL
8.4. PARENTERAL
8.5. OTHERS
9. GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET, BY REGION
9.1. OVERVIEW
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. US
9.1.2. CANADA
9.2. EUROPE
9.2.1. GERMANY
9.2.2. FRANCE
9.2.3. UK
9.2.4. ITALY
9.2.5. SPAIN
9.2.6. REST OF EUROPE
9.3. ASIA-PACIFIC
9.3.1. CHINA
9.3.2. INDIA
9.3.3. JAPAN
9.3.4. SOUTH KOREA
9.3.5. AUSTRALIA
9.3.6. REST OF ASIA-PACIFIC
9.4. REST OF THE WORLD
9.4.1. MIDDLE EAST
9.4.2. AFRICA
9.4.3. LATIN AMERICA
10. COMPANY LANDSCAPE
10.1. OVERVIEW
10.2. COMPETITIVE ANALYSIS
10.3. MARKET SHARE ANALYSIS
10.4. MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET
10.5. COMPETITIVE BENCHMARKING
10.6. LEADING PLAYERS IN TERMS OF NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE GLOBAL PHARMACEUTICAL EXCIPIENTS MARKET
10.7. KEY DEVELOPMENTS AND GROWTH STRATEGIES
10.7.1. NEW PRODUCT LAUNCH
10.7.2. MERGER & ACQUISITIONS
10.7.3. JOINT VENTURES
10.8. MAJOR PLAYERS FINANCIAL MATRIX
10.8.1. SALES & OPERATING INCOME, 2022
10.8.2. MAJOR PLAYERS R&D EXPENDITURE. 2022
11. COMPANY PROFILES
11.1. EVONIK INDUSTRIES AG
11.1.1. COMPANY OVERVIEW
11.1.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.1.3. PRODUCT OFFERED
11.1.4. KEY DEVELOPMENTS
11.1.5. SWOT ANALYSIS
11.1.6. KEY STRATEGIES
11.2. BASF SE
11.2.1. COMPANY OVERVIEW
11.2.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.2.3. PRODUCT OFFERED
11.2.4. KEY DEVELOPMENTS
11.2.5. SWOT ANALYSIS
11.2.6. KEY STRATEGIES
11.3. FERRO CORPORATION
11.3.1. COMPANY OVERVIEW
11.3.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.3.3. PRODUCT OFFERED
11.3.4. KEY DEVELOPMENTS
11.3.5. SWOT ANALYSIS
11.3.6. KEY STRATEGIES
11.4. P&G CHEMICALS
11.4.1. COMPANY OVERVIEW
11.4.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.4.3. PRODUCT OFFERED
11.4.4. KEY DEVELOPMENTS
11.4.5. SWOT ANALYSIS
11.4.6. KEY STRATEGIES
11.5. FMC CORPORATION
11.5.1. COMPANY OVERVIEW
11.5.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.5.3. PRODUCT OFFERED
11.5.4. KEY DEVELOPMENTS
11.5.5. SWOT ANALYSIS
11.5.6. KEY STRATEGIES
11.6. THE DOW CHEMICAL COMPANY
11.6.1. COMPANY OVERVIEW
11.6.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.6.3. PRODUCT OFFERED
11.6.4. KEY DEVELOPMENTS
11.6.5. SWOT ANALYSIS
11.6.6. KEY STRATEGIES
11.7. ASHLAND, INC.
11.7.1. COMPANY OVERVIEW
11.7.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.7.3. PRODUCT OFFERED
11.7.4. KEY DEVELOPMENTS
11.7.5. SWOT ANALYSIS
11.7.6. KEY STRATEGIES
11.8. CRODA INTERNATIONAL PLC
11.8.1. COMPANY OVERVIEW
11.8.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.8.3. PRODUCT OFFERED
11.8.4. KEY DEVELOPMENTS
11.8.5. SWOT ANALYSIS
11.8.6. KEY STRATEGIES
11.9. AKZO NOBEL NV
11.9.1. COMPANY OVERVIEW
11.9.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.9.3. PRODUCT OFFERED
11.9.4. KEY DEVELOPMENTS
11.9.5. SWOT ANALYSIS
11.9.6. KEY STRATEGIES
11.10. INNOPHOS
11.10.1. COMPANY OVERVIEW
11.10.2. FINANCIAL OVERVIEW
11.10.3. PRODUCT OFFERED
11.10.4. KEY DEVELOPMENTS
11.10.5. SWOT ANALYSIS
11.10.6. KEY STRATEGIES
12. APPENDIX
12.1. REFERENCES
12.2. RELATED REPORTS

 

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