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ITSM市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、機能別(ネットワーク管理、パフォーマンス管理、構成管理、データベース管理システム)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、企業規模別(大企業、中小企業)、エンドユーザー別(BFSI、ヘルスケア、小売・Eコマース、IT・通信、製造、その他):2023年~2032年の世界の機会分析と産業予測


ITSM Market By Component (Solution, Services), By Function (Network Management, Performance Management, Configuration Management, Database Management System), By Deployment Mode (On-premise, Cloud), By Enterprise Size (Large Enterprise, Small and Medium-sized Enterprise), By End User (BFSI, Healthcare, Retail and E-commerce, IT and Telecom, Manufacturing, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

ITサービスマネジメント(ITSM)は、ITを使ってビジネスを設計、提供、管理、改善する戦略的アプローチを表す一般的な用語である。ITSMには、サービスや変更の管理から、問題、インシデント、資産、知識の管理ま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
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サマリー

ITサービスマネジメント(ITSM)は、ITを使ってビジネスを設計、提供、管理、改善する戦略的アプローチを表す一般的な用語である。ITSMには、サービスや変更の管理から、問題、インシデント、資産、知識の管理まで、ライフサイクルを通じてサービスをサポートするすべての個別の活動やプロセスが含まれる。ITSMは、ITサービスの提供を企業のニーズに合わせることを目的としている。ITSMの完全な形はITサービス管理である。ITSMツールの焦点は、エンドユーザーに満足のいくサービスを提供することである。ITSMは、定義されたポリシー、プロセス、およびIT製品とサービスを提供するための方法の組み合わせである。顧客中心のITサービスを改善し、サポートする。
ITサービスは、重要なビジネス目標を達成したり、価値を提供したりするための情報やプロセスへのアクセスを可能にする。ITサービスには、Exchange Serverなどのエンタープライズ・アプリケーションの展開とサポート、ストレージ、ネットワーク、クラウド・リソースなどのITインフラのアーキテクチャーと最適化、ヘルプデスク・サポートやトラブルシューティング手順などのプロセスの作成と管理などが含まれる。ITSMの原則を採用することで、組織は効率性を高め、コストを削減し、信頼性が高く応答性の高いITサービスを提供することで顧客満足度を向上させることができる。ITSMの継続的改善の側面は、時間の経過とともにサービスを洗練させていく反復プロセスを重視し、組織が変化するビジネスニーズや技術の進歩に適応できるようにする。

ITサービス管理(ITSM)プロセスにおける人工知能(AI)と自動化の統合は、ITサービスの提供、管理、サポート方法を変革する可能性を秘めた成長トレンドです。AIを搭載したチャットボットやバーチャル・アシスタントは、迅速な問題解決、セルフサービス・オプションの強化、ユーザー・エクスペリエンスの向上のために採用されている。もう1つのトレンドは、ITSMにDevOpsプラクティスを導入することで、開発チームと運用チームのコラボレーションを重視し、サービスデリバリーを合理化し、より俊敏で応答性の高いIT環境を促進することだ。クラウドベースのITSMソリューションも注目されており、組織はサービス管理に拡張性と柔軟性のあるプラットフォームを活用できるようになっている。

ITSM市場は、コンポーネント、機能、導入形態、企業規模、エンドユーザー、地域によって区分される。コンポーネントベースでは、市場はソリューションとサービスに分類される。機能別では、構成管理、パフォーマンス管理、ネットワーク管理、データベース管理システムに分類される。導入形態別では、オンプレミスとクラウドに分けられる。企業規模別では、大企業と中小企業に分類される。エンドユーザー別では、BFSI、ヘルスケア、小売・Eコマース、IT・通信、製造、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋地域、ラメア地域が分析対象です。
世界のITSM市場は、Atlassian、BMC Software, Inc.、Broadcom、Cloud Software Group, Inc.、Freshworks Inc.、Hewlett Packard Enterprise Development LP、IBM Corporation、Ivanti, Inc.、Open Text Corporation、ServiceNow, Inc.

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのitsm市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、itsm市場の有力な機会を特定します。
市場調査は、主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
itsm市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のitsm市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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シナリオ分析と成長トレンド比較
規制ガイドライン
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
コンポーネント別
ソリューション
サービス別
機能別
ネットワーク管理
パフォーマンス管理
構成管理
データベース管理システム
導入形態別
オンプレミス
クラウド
企業規模別
大企業
中小企業
エンドユーザー別
BFSI
ヘルスケア
小売・Eコマース
IT・通信
製造業
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
アトラシアン
ブロードコム
フレッシュワークス
IBM Corporation
Ivanti, Inc.
ServiceNow, Inc.
クラウド・ソフトウェア・グループ
BMC Software, Inc.
ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメントLP
オープンテキスト・コーポレーション

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.エンドユーザー産業におけるITインフラ導入の増加
3.4.1.2.デジタル・ビジネス変革の急増
3.4.1.3.統一プラットフォームへの需要の高まり
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.サービスレベルの実装と品質基準の欠如
3.4.3.機会
3.4.3.1.ITサービス提供の改善ニーズ
第4章: ITSM市場, コンポーネント別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ソリューション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 ITSM市場:機能別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.ネットワーク管理
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.パフォーマンス管理
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.コンフィギュレーション管理
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.データベース管理システム
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 ITSM市場:展開モード別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.オンプレミス
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.クラウド
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 ITSM市場:企業規模別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.大企業
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.中小企業
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 ITSM市場:エンドユーザー別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.BFSI
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.ヘルスケア
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.小売とEコマース
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
8.5.IT・通信
8.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.5.2.地域別の市場規模と予測
8.5.3.国別市場シェア分析
8.6.製造業
8.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.6.2.地域別の市場規模と予測
8.6.3.国別市場シェア分析
8.7.その他
8.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.7.2.地域別の市場規模と予測
8.7.3.国別市場シェア分析
第9章 ITSM市場:地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模と予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.市場規模および予測(コンポーネント別
9.2.3.市場規模・予測:機能別
9.2.4.市場規模・予測:展開モード別
9.2.5.市場規模・予測:企業規模別
9.2.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.2.7.1.2.市場規模・予測:機能別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:展開モード別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:企業規模別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.7.2.2.市場規模・予測:機能別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:展開モード別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:企業規模別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.市場規模および予測(コンポーネント別
9.3.3.市場規模・予測:機能別
9.3.4.市場規模・予測:展開モード別
9.3.5.市場規模・予測:企業規模別
9.3.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.英国
9.3.7.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.2.ドイツ
9.3.7.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.2.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.3.フランス
9.3.7.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.3.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.4.イタリア
9.3.7.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.5.スペイン
9.3.7.5.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.5.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.6.その他のヨーロッパ
9.3.7.6.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.6.2.市場規模・予測:機能別
9.3.7.6.3.市場規模・予測:展開モード別
9.3.7.6.4.市場規模・予測:企業規模別
9.3.7.6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.市場規模および予測、コンポーネント別
9.4.3.市場規模・予測:機能別
9.4.4.市場規模・予測:展開モード別
9.4.5.市場規模・予測:企業規模別
9.4.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.中国
9.4.7.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.2.日本
9.4.7.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.2.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.3.インド
9.4.7.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.4.オーストラリア
9.4.7.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.4.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.5.韓国
9.4.7.5.1.市場規模および予測:コンポーネント別
9.4.7.5.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.6.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.6.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.6.2.市場規模・予測:機能別
9.4.7.6.3.市場規模・予測:展開モード別
9.4.7.6.4.市場規模・予測:企業規模別
9.4.7.6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.ラメア
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.市場規模および予測(コンポーネント別
9.5.3.市場規模・予測:機能別
9.5.4.市場規模・予測:展開モード別
9.5.5.市場規模・予測:企業規模別
9.5.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.ラテンアメリカ
9.5.7.1.1.市場規模および予測、コンポーネント別
9.5.7.1.2.市場規模・予測:機能別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:企業規模別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.2.中東
9.5.7.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.7.2.2.市場規模・予測:機能別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:企業規模別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.3.アフリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.7.3.2.市場規模・予測:機能別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:展開モード別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:企業規模別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第11章 企業プロフィール
11.1.アトラシアン
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要エグゼクティブ
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.BMCソフトウェア
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.主な戦略的動きと展開
11.3.ブロードコム
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.4.クラウドソフトウェアグループ
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.主な戦略的動きと展開
11.5.フレッシュワークス
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.5.7.主な戦略的動きと展開
11.6.ヒューレット・パッカード・エンタープライズの開発LP
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.7.IBMコーポレーション
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.7.7.主な戦略的動きと展開
11.8.イヴァンティ社
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.主な戦略的動きと展開
11.9.オープンテキスト・コーポレーション
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.10.サービスナウ社
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.業績
11.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

IT service management (ITSM) is a general term that describes a strategic approach of using IT to design, deliver, manage, and improve businesses. ITSM includes all the discrete activities and processes that support a service throughout its lifecycle, from service and change management, to problem, incident, asset, and knowledge management. ITSM aims to align the delivery of IT services with the needs of the enterprise. The full form of ITSM is IT Service Management. The focus of ITSM tools is to deliver satisfactory service to the end-user. ITSM is a combination of a set of defined policies, processes, and methods for delivering IT products and services. It improves and supports customer-centric IT services.
An IT service enables access to information and processes to accomplish important business goals or otherwise provide value. IT services include the deployment and support of enterprise applications, such as Exchange Server; architecting and optimizing IT infrastructure such as storage, networking, and cloud resources; and the creation and management of processes such as help desk support and troubleshooting procedures. By adopting ITSM principles, organizations enhance efficiency, reduce costs, and improve customer satisfaction by delivering reliable and responsive IT services. The continual improvement aspect of ITSM emphasizes an iterative process of refining services over time, allowing organizations to adapt to changing business needs and technological advancements.

The integration of artificial intelligence (AI) and automation in IT Service Management (ITSM) processes is a growing trend that has the potential to transform how IT services are delivered, managed, and supported. AI-powered chatbots and virtual assistants are employed for quicker issue resolution, enhanced self-service options, and improved user experiences. Another trend involves the adoption of DevOps practices within ITSM, emphasizing collaboration between development and operations teams to streamline service delivery and promote a more agile and responsive IT environment. Cloud-based ITSM solutions are also gaining prominence, allowing organizations to leverage scalable and flexible platforms for service management.

The ITSM market is segmented on the basis of component, function, deployment mode, enterprise size, end user, and region. On the basis of component, the market is categorized into solution and services. On the basis of function, the market is divided into configuration management, performance management, network management, and database management system. By deployment mode, it is divided into on-premise and cloud. On the basis of enterprise size, the market is classified into large enterprise and small & medium-sized enterprise. On the basis of end user, the market is segregated into BFSI, healthcare, retail & e-commerce, IT & telecom, manufacturing, and others. By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The global ITSM market is dominated by key players such as Atlassian, BMC Software, Inc., Broadcom, Cloud Software Group, Inc., Freshworks Inc., Hewlett Packard Enterprise Development LP, IBM Corporation, Ivanti, Inc., Open Text Corporation, and ServiceNow, Inc.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the itsm market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing itsm market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the itsm market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global itsm market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
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● Free Industry updates and white papers.

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● Senario Analysis & Growth Trend Comparision
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Component
● Solution
● Services
By Function
● Network Management
● Performance Management
● Configuration Management
● Database Management System
By Deployment Mode
● On-premise
● Cloud
By Enterprise Size
● Large Enterprise
● Small and Medium-sized Enterprise
By End User
● BFSI
● Healthcare
● Retail and E-commerce
● IT and Telecom
● Manufacturing
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Atlassian
○ Broadcom
○ Freshworks Inc.
○ IBM Corporation
○ Ivanti, Inc.
○ ServiceNow, Inc.
○ Cloud Software Group, Inc.
○ BMC Software, Inc.
○ Hewlett Packard Enterprise Development LP
○ Open Text Corporation.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rising adoption of IT infrastructure across the end user Industries
3.4.1.2. Surge in digital business transformation
3.4.1.3. Increasing demand for a unified platform
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Implementation and lack of quality standards in service-level
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Need for improved IT service delivery
CHAPTER 4: ITSM MARKET, BY COMPONENT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Solution
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: ITSM MARKET, BY FUNCTION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Network Management
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Performance Management
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Configuration Management
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Database Management System
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: ITSM MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. On-premise
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Cloud
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: ITSM MARKET, BY ENTERPRISE SIZE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Large Enterprise
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Small and Medium-sized Enterprise
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: ITSM MARKET, BY END USER
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. BFSI
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Healthcare
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Retail and E-commerce
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
8.5. IT and Telecom
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by region
8.5.3. Market share analysis by country
8.6. Manufacturing
8.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.6.2. Market size and forecast, by region
8.6.3. Market share analysis by country
8.7. Others
8.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.7.2. Market size and forecast, by region
8.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: ITSM MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Component
9.2.3. Market size and forecast, by Function
9.2.4. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.2.5. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.2.6. Market size and forecast, by End User
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Component
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Function
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Component
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Function
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Component
9.3.3. Market size and forecast, by Function
9.3.4. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.5. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.6. Market size and forecast, by End User
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. UK
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.2. Germany
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.3. France
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.4. Italy
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.5. Spain
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.6. Rest of Europe
9.3.7.6.1. Market size and forecast, by Component
9.3.7.6.2. Market size and forecast, by Function
9.3.7.6.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.3.7.6.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.3.7.6.5. Market size and forecast, by End User
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Component
9.4.3. Market size and forecast, by Function
9.4.4. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.5. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.6. Market size and forecast, by End User
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. China
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.2. Japan
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.3. India
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.4. Australia
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.5. South Korea
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.6. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.6.1. Market size and forecast, by Component
9.4.7.6.2. Market size and forecast, by Function
9.4.7.6.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.4.7.6.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.4.7.6.5. Market size and forecast, by End User
9.5. LAMEA
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Component
9.5.3. Market size and forecast, by Function
9.5.4. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.5.5. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.5.6. Market size and forecast, by End User
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Latin America
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Component
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Function
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.2. Middle East
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Component
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Function
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.3. Africa
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Component
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Function
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Deployment Mode
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by Enterprise Size
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Atlassian
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Business performance
11.1.7. Key strategic moves and developments
11.2. BMC Software, Inc.
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.2.6. Key strategic moves and developments
11.3. Broadcom
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.4. Cloud Software Group, Inc.
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.4.6. Key strategic moves and developments
11.5. Freshworks Inc.
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.5.7. Key strategic moves and developments
11.6. Hewlett Packard Enterprise Development LP
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.6.6. Business performance
11.7. IBM Corporation
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Business performance
11.7.7. Key strategic moves and developments
11.8. Ivanti, Inc.
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.8.6. Key strategic moves and developments
11.9. Open Text Corporation.
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.9.6. Business performance
11.10. ServiceNow, Inc.
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio
11.10.6. Business performance
11.10.7. Key strategic moves and developments

 

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