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自動車用炭素繊維市場:材料別(ポリアクリロニトリル(PAN)、ピッチ)、車種別(二輪車、乗用車、商用車)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット)、用途別(構造部品、パワートレイン部品、内外装):2023-2032年の世界機会分析と産業予測


Automotive Carbon Fiber Market By Material (Polyacrylonitrile (PAN), Pitch), By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Vehicle, Commercial Vehicle), By Sales Channel (OEM, Aftermarket), By Application (Structural Assembly, Powertrain Components, Interior and Exterior): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

炭素繊維は重量に対する強度が高く、自動車の効率を向上させる。軽量化された自動車の生産が世界的に増加していることが、自動車産業における炭素繊維の需要を押し上げている。これは、強度が高く軽量な材料で作... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
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サマリー

炭素繊維は重量に対する強度が高く、自動車の効率を向上させる。軽量化された自動車の生産が世界的に増加していることが、自動車産業における炭素繊維の需要を押し上げている。これは、強度が高く軽量な材料で作られた自動車は燃費が良く、走行距離が長いという事実によって説明される。
自動車用炭素繊維市場の成長に影響を与える重要な要因には、自動車への炭素繊維の採用、排ガス規制に関する厳しい政府規制などがある。しかし、炭素繊維のコストが高いことが市場成長の妨げとなっている。また、ゼロ・エミッション車の販売が伸びていることは、市場拡大の大きなチャンスとなっている。
安全性と性能の維持とともに自動車の燃費効率を高めるには、先端材料に大きく依存する。車両効率向上の可能性は、軽量素材の使用にある。軽い物体を加速させるのに必要なエネルギーは、重い物体を加速させるのに必要なエネルギーよりも少ないからだ。車両重量が10%減少すれば、燃費が6~8%改善する可能性がある。炭素繊維は鉄やアルミニウムに比べて軽量であるため、自動車部品の生産では炭素繊維に取って代わられている。

同市場は、道路における車両の安定性に対するニーズの高まりと、各地域で効率的な燃料消費を確保するために車両の耐久性と性能の強化に注力していることが成長の要因となっている。さらに、北米と欧州では厳しい公害規制があるため、メーカーは生産工程に軽量素材を取り入れることを余儀なくされており、市場の成長を後押ししている。
主要都市で記録された憂慮すべき汚染レベルとともに、気候変動の悪影響に関する世界的な懸念の高まりが、電気自動車に対する大きな需要を生み出している。これは、ガスを使用せず、従来の自動車よりも経済的な電気自動車の使用を伴う。炭素繊維は、クラッチ・プレートやブレークなどの電気自動車の部品製造に広く使用されている。電気自動車は、送電網からの電気エネルギーの50%以上を車輪の動力に変換するのに対し、ガス自動車はガソリンに蓄えられたエネルギーの17~21%しか変換できない。
PAN系炭素繊維材料は、その高強度、低熱膨張、吸湿性、軽量、比強度、使いやすさ、熱伝導性により、自動車産業での使用に好まれている。PAN前駆体や炭素繊維の製造技術には大きな成長が見られないため、プロセスや製品分野の改善余地が大きい。この要因は、PAN系炭素繊維市場全体の需要を高めると予想される。

ガソリンとディーゼルの価格上昇により、低燃費車の需要が最近増加している。これは、化石燃料の埋蔵量が枯渇し、石油埋蔵量から最大限の利益を得ようとする企業の傾向が強まっているためである。従って、これらの要因は、高度な低燃費技術の必要性を生じさせ、自動車部品生産用の炭素繊維の需要急増につながっている。
自動車用炭素繊維市場は、材料、車種、用途、販売チャネル、地域に区分される。材料ベースでは、市場はポリアクリロニトリル(PAN)とピッチに分類される。車種別では、二輪車、乗用車、商用車に分類される。用途別では、構造アッセンブリ、パワートレインコンポーネント、インテリア、エクステリアに分類される。販売チャネル別では、OEMとアフターマーケットに区分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
本レポートでカバーされている主要企業は、DowAksa Advanced Composite Materials Industries Limited、三菱化学株式会社、東レ株式会社、日本グラファイトファイバー株式会社、Hyosung Advanced Materials、Hexcel Corporation、帝人株式会社、Formosa Plastics Corporation、SGL Carbon、Solvay S.A.などである。

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技術トレンド分析
ブランドシェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
販売チャネル別
OEM
アフターマーケット
用途別
構造部品
パワートレイン部品
内外装
素材別
ポリアクリロニトリル(PAN)
ピッチ
車種別
二輪車
乗用車
商用車
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
東レ株式会社
ヘクセル・コーポレーション
ソルベイ
三菱化学株式会社
帝人株式会社
日本グラファイトファイバー(株
ダウアクサ・アドバンスト・コンポジット・ホールディングス BV
ヒョソンアドバンストマテリアルズ
SGLカーボン
フォルモサ・プラスチックス・コーポレーション

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.自動車における炭素繊維の採用急増
3.4.1.2.政府の厳しい排ガス規制
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.炭素繊維の高コストと非生分解性
3.4.3.機会
3.4.3.1.ゼロ・エミッション車の販売拡大
3.4.3.2.自動車生産における軽量材料の需要
第4章:自動車用炭素繊維市場、材料別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ポリアクリロニトリル(PAN)
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ピッチ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別の市場シェア分析
第5章 自動車用炭素繊維市場:車種別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.二輪車
5.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別市場規模および予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.乗用車
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別市場規模および予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.商用車
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別の市場シェア分析
第6章 自動車用炭素繊維市場:販売チャネル別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.OEM
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.アフターマーケット
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別の市場シェア分析
第7章 自動車用炭素繊維市場:用途別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.構造アセンブリ
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.パワートレイン部品
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.インテリアとエクステリア
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別の市場シェア分析
第8章 自動車用炭素繊維市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、素材別
8.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.5.市場規模・予測:用途別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:素材別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:素材別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:素材別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:用途別
8.3.欧州
8.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(素材別
8.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.5.市場規模・予測:用途別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.ドイツ
8.3.6.1.1.市場規模・予測:素材別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.2.イギリス
8.3.6.2.1.市場規模・予測:素材別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:素材別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:素材別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:用途別
8.3.6.5.その他のヨーロッパ
8.3.6.5.1.市場規模・予測:素材別
8.3.6.5.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:用途別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、素材別
8.4.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.5.市場規模・予測:用途別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:素材別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:素材別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:素材別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.4.韓国
8.4.6.4.1.市場規模・予測:素材別
8.4.6.4.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:用途別
8.4.6.5.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.5.1.市場規模および予測:素材別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:用途別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(素材別
8.5.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.5.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.5.市場規模・予測:用途別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測:素材別
8.5.6.1.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:用途別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模・予測:素材別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:用途別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:素材別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:用途別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.三菱化学株式会社
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.東レ株式会社
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.ヘクセル・コーポレーション
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.4.SGLカーボン
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.帝人
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.6.ダウアクサ・アドバンスト・コンポジット・ホールディングスBV
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.7.フォルモサ・プラスチックス・コーポレーション
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.8.ヒョソン先端材料
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.9.日本グラファイトファイバー(株
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.ソルベイ
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

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Summary

Carbon fiber has a high strength to weight ratio and improves vehicle efficiency. Globally increasing production of lightweight automobiles is driving up demand for carbon fibers in the automotive industry. This is explained by the fact that automobiles made of materials with great strength and low weight have better fuel economy and longer driving distance.
Significant factors impacting the growth of the automotive carbon fiber market include adoption of carbon fiber in automobiles, stringent government regulations on emission norms. However, the high cost of carbon fibers hampers market growth. In addition, growth in sales of zero emission vehicles presents significant opportunities for market expansion.
Enhancing the fuel efficiency of automobiles along with maintaining safety and performance relies significantly on advanced materials. The potential for increased vehicle efficiency lies in the use of lightweight materials, as it requires less energy to accelerate a lighter object compared to a heavier one. A 10% decrease in vehicle weight has the potential to yield a 6%-8% improvement in fuel economy. Carbon fibers are lighter compared to steel and aluminium due which it is replacing the same for vehicle part production.

The market is experiencing growth driven by a rising need for vehicle stability on roads and a focus on enhancing the durability and performance of vehicles to ensure efficient fuel consumption across the regions. Additionally, strict pollution regulations in North America and Europe have compelled manufacturers to incorporate lightweight materials in the production process, thereby bolstering market growth.
Increase in global concerns regarding the negative effect of climate change along with alarming pollution levels recorded in major cities have created a significant demand for electric vehicles. This involves the use of electric vehicles that do not use gas and are more economical than conventional vehicles. Carbon fibers are widely used to manufacture parts of the electric vehicles such as clutch plates, breaks, and other parts as it saves energy reduces emissions. An electric vehicle converts over 50% of the electrical energy from the grid to power at the wheels, whereas the gas-powered vehicle only manages to convert about 17%–21% of the energy stored in gasoline.
PAN-based carbon fiber materials are preferred for use in the automotive industry owing to their high strength, low heat expansion, moisture absorption, lightweight, specific strength, ease of use, and thermal conductivity. There is no significant growth in technology used to manufacture PAN precursors and carbon fibers, and thus there is high scope for improvement in process and product areas. This factor is expected to enhance the overall market demand for PAN-based carbon fiber market.

The demand for fuel-efficient vehicles has increased recently, owing to the rise in the price of petrol and diesel. This is due to depleting fossil fuel reserves and growth in tendency of companies to gain maximum profit from oil reserves. Thus, these factors give rise to the need for advanced fuel-efficient technologies, leading to a surge in demand for carbon fiber for vehicle parts production.
The automotive carbon fiber market is segmented into material, vehicle type, application, sales channel and region. On the basis of material, the market is classified into Polyacrylonitrile (PAN) and Pitch. On the basis of vehicle type, it is categorized into two-wheelers, passenger vehicle and commercial vehicle. By application, the market is divided into structural assembly, powertrain component, interior and exterior. On the basis of sales channel, the market is segmented into OEM and aftermarket. Region-wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key players covered in the report include DowAksa Advanced Composite Material Industries Limited, Mitsubishi Chemical Corporation, Toray Industries, Inc., Nippon Graphite Fiber Co., Ltd., Hyosung Advanced Materials, Hexcel Corporation, Teijin Limited, Formosa Plastics Corporation, SGL Carbon, Solvay S.A.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Technology Trend Analysis
● Brands Share Analysis
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Sales Channel
● OEM
● Aftermarket
By Application
● Structural Assembly
● Powertrain Components
● Interior and Exterior
By Material
● Polyacrylonitrile (PAN)
● Pitch
By Vehicle Type
● Two-Wheeler
● Passenger Vehicle
● Commercial Vehicle
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ UK
○ France
○ Italy
○ Rest Of The Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle-East
○ Africa
● Key Market Players
○ TORAY INDUSTRIES, INC.
○ Hexcel Corporation
○ Solvay S.A.
○ Mitsubishi Chemical Corporation
○ TEIJIN LIMITED.
○ Nippon Graphite Fiber Co., Ltd.
○ DowAksa Advanced Composites Holdings BV
○ HYOSUNG ADVANCED MATERIALS
○ SGL Carbon
○ Formosa Plastics Corporation



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Surge in adoption of carbon fiber in automobiles
3.4.1.2. Stringent government regulations on emission norms
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of carbon fibres along with non-biodegradability
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growth in sales of zero emission vehicle
3.4.3.2. Demand for lightweight material in vehicle production
CHAPTER 4: AUTOMOTIVE CARBON FIBER MARKET, BY MATERIAL
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Polyacrylonitrile (PAN)
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Pitch
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AUTOMOTIVE CARBON FIBER MARKET, BY VEHICLE TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Two-Wheeler
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Passenger Vehicle
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Commercial Vehicle
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AUTOMOTIVE CARBON FIBER MARKET, BY SALES CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. OEM
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Aftermarket
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AUTOMOTIVE CARBON FIBER MARKET, BY APPLICATION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Structural Assembly
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Powertrain Components
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Interior and Exterior
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: AUTOMOTIVE CARBON FIBER MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Material
8.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.5. Market size and forecast, by Application
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Material
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Application
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Material
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Application
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Material
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Application
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Material
8.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.5. Market size and forecast, by Application
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Material
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Application
8.3.6.2. UK
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Material
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Application
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Material
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Application
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Material
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Application
8.3.6.5. Rest Of The Europe
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Material
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Application
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Material
8.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.5. Market size and forecast, by Application
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Material
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Application
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Material
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Application
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Material
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Application
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Material
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Application
8.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Material
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Application
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Material
8.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.5. Market size and forecast, by Application
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Material
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Application
8.5.6.2. Middle-East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Material
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Application
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Material
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Mitsubishi Chemical Corporation
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. TORAY INDUSTRIES, INC.
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Hexcel Corporation
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.4. SGL Carbon
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. TEIJIN LIMITED.
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.6. DowAksa Advanced Composites Holdings BV
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.7. Formosa Plastics Corporation
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. HYOSUNG ADVANCED MATERIALS
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.9. Nippon Graphite Fiber Co., Ltd.
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. Solvay S.A.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

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