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シェアリングエコノミー市場:タイプ別(シェアリングアコモデーション、シェアリングトランスポーテーション、シェアリングファイナンス、その他)、エンドユーザー別(ジェネレーションZ、ミレニアルズ、ジェネレーションX、ブーマー):2023年~2032年の世界機会分析と産業予測


Sharing Economy Market By Type (Sharing Accommodation, Sharing Transportation, Sharing Finance, Others), By End User (Generation Z, Millennials, Generation X, Boomers): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

シェアリングエコノミーの市場規模は、2022年に3,870億7,450万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.7%で、2032年には8,270億9,810万ドルに達すると予測されている。 シェアリングエコノミー... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

シェアリングエコノミーの市場規模は、2022年に3,870億7,450万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.7%で、2032年には8,270億9,810万ドルに達すると予測されている。
シェアリングエコノミーは、しばしばコラボレーティブ・エコノミーやピアエコノミーと呼ばれ、個人や組織が、製品やサービス、宿泊施設などの資源を、オンライン市場やデジタルプラットフォームを通じて、他の人々に直接貸し出す経済システムの一種である。このアプローチでは、所有することよりもアクセスすることに重点が置かれ、消費者は十分に活用されていない資源を活用し、無駄を省き、お金を節約することができる。シェアリングエコノミーのプラットフォームは、供給者(資源を共有する人)と消費者(資源を探している人)を結びつけ、取引や交換を可能にする市場を確立する。シェアリング・エコノミーは、既存のビジネスだけでなく、製品やサービスへのアクセスに対する個人の見方を変えた。

シェアリング・エコノミーのプラットフォームが提供する多様なサービスが、シェアリング・エコノミー市場の成長を牽引している。これらのプラットフォームは、本来の商品提供の枠を超えて、利用者の様々な要求や嗜好に応えるために幅広いサービスを提供している。シェアリング・エコノミーの導入と発展により、ユーザー同士が交流する方法が増えた。今日のシェアリング・エコノミーは、ライドシェア、宿泊、食事の宅配、ペットの世話、フリーランスの雇用など、現代生活のさまざまな面をワンストップで提供している。この多角的な戦略は、より多くのユーザーを引きつけ、消費者のロイヤリティとリテンションを向上させている。シェアリング・エコノミーのエコシステムに参加する人々や中小企業を促すとともに、起業家のイノベーションにも拍車をかけている。シェアリング・エコノミー・プラットフォームは、多様化し、変化する消費者ニーズに対応しながら、さまざまな業界で従来のビジネスモデルを押し進め、経済成長の最前線に立ち続けると予想される。

シェアリングエコノミーの商業的拡大は、消費者のデータプライバシーに関する懸念の高まりによって大きく制約されている。セキュリティ侵害やプライバシー侵害が年々増加する中、オンライン・コミュニティで個人情報を開示することに対する消費者の意識が高まっている。シェアリングエコノミー企業は、提供するパーソナライズされたサービスの安全基準を遵守するため、ユーザーデータの収集と利用に大きく依存している。国民や管理当局がプライバシー問題に関心を寄せるようになってから、データ保護法が強化され、よりオープンなデータ活用に対する消費者の期待が高まっている。そのため、シェアリングエコノミーのプラットフォームは、変化するプライバシールールの遵守を保証しながら、ユーザーとの信頼を確立し、維持することの難しさに直面している。シェアリングエコノミー企業にとって、強力なデータ・セキュリティ対策とオープンなデータ取り扱い慣行を優先することは不可欠である。なぜなら、適切に対処しなければ、データ・プライバシーに関するこうした懸念が潜在的な顧客の意欲をそぎ、市場の成長の可能性を阻害してしまうからである。

シェアリングエコノミー市場は、タイプ、エンドユーザー、地域に区分される。タイプ別では、シェアリング宿泊、シェアリング交通、シェアリング金融、その他に分類される。エンドユーザー別では、Z世代、ミレニアル世代、X世代、団塊世代に分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、サウジアラビア、南アフリカ、UAE、アルゼンチン、その他LAMEA)で分析される。
世界のシェアリングエコノミー市場で事業を展開するプレイヤーは、シェアリングエコノミー市場シェアの拡大、収益性の向上、市場競争力の維持のために様々な開発戦略を採用している。本レポートで紹介する主なプレイヤーは、Uber Technologies, Inc.、Booking Holdings Inc.、Airbnb, Inc.、Accor S.A.、eBay Inc.、Lyft, Inc.、Fiverr International Ltd.、HubbleHQ、Avis Budget Group, Inc.、Stashbee Limitedなどである。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのシェアリングエコノミー市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、シェアリングエコノミー市場の有力な機会を特定します。
主な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
シェアリングエコノミー市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
シェアリングエコノミーの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
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レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
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本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
クロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなど、エクセル形式を含む)
SWOT分析
主要市場セグメント
タイプ別
宿泊施設のシェアリング
シェアリング交通
シェアリングファイナンス
その他
エンドユーザー別
Z世代
ミレニアル世代
ジェネレーションX
団塊世代
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
南アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
アルゼンチン
その他の地域
主な市場プレイヤー
アコーSA
スタッシュビー・リミテッド
Avis Budget Group, Inc.
Lyft, Inc.
ウーバー・テクノロジー
ブッキング・ホールディングス
Airbnb, Inc.
フィーバー・インターナショナル
ハッブルHQ
eBay Inc.

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.中程度から高い代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさは中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.シェアリングエコノミーサービスの費用対効果
3.4.1.2.シェアリングエコノミー・プラットフォームにおけるサービスの多様化
3.4.1.3.オンライン・プラットフォームの普及
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.消費者データのプライバシーに対する懸念の高まり
3.4.2.2.詐欺行為の増加
3.4.3.機会
3.4.3.1.技術の進歩と海外におけるサービスの拡大
第4章 シェアリングエコノミー市場(タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.シェアリングアコモデーション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.シェアリング輸送
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.シェアリングファイナンス
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.その他
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
第5章 シェアリングエコノミー市場:エンドユーザー別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.Z世代
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ミレニアル世代
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.ジェネレーションX
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.団塊世代
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 シェアリングエコノミー市場、地域別
6.1.概要
6.1.1.市場規模・予測 地域別
6.2.北米
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測(タイプ別
6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.2.4.市場規模・予測:国別
6.2.4.1.米国
6.2.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.2.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.2.4.2.カナダ
6.2.4.2.1.市場規模・予測:タイプ別
6.2.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.2.4.3.メキシコ
6.2.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.2.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.欧州
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測(タイプ別
6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.市場規模・予測:国別
6.3.4.1.ドイツ
6.3.4.1.1.市場規模・予測、タイプ別
6.3.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.2.フランス
6.3.4.2.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.3.イギリス
6.3.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.4.イタリア
6.3.4.4.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.5.スペイン
6.3.4.5.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.6.その他のヨーロッパ
6.3.4.6.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.6.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.アジア太平洋
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、タイプ別
6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.市場規模・予測:国別
6.4.4.1.中国
6.4.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.2.日本
6.4.4.2.1.市場規模・予測、タイプ別
6.4.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.3.インド
6.4.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.4.韓国
6.4.4.4.1.市場規模および予測:タイプ別
6.4.4.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.5.オーストラリア
6.4.4.5.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.6.その他のアジア太平洋地域
6.4.4.6.1.市場規模および予測、タイプ別
6.4.4.6.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.ラメア
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測(タイプ別
6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.市場規模・予測:国別
6.5.4.1.ブラジル
6.5.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.2.南アフリカ
6.5.4.2.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.3.サウジアラビア
6.5.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.4.アラブ首長国連邦
6.5.4.4.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.5.アルゼンチン
6.5.4.5.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.6.その他の地域
6.5.4.6.1.市場規模および予測:タイプ別
6.5.4.6.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第8章 企業プロフィール
8.1.ウーバー・テクノロジーズ
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.スナップショット
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.1.7.主な戦略的動きと展開
8.2.ブッキング・ホールディングス
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.スナップショット
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.業績
8.2.7.主な戦略的動きと展開
8.3.Airbnb, Inc.
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.スナップショット
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.3.6.業績
8.4.アコーSA
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.スナップショット
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.業績
8.4.7.主な戦略的動きと展開
8.5.イーベイ社
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.スナップショット
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.5.6.業績
8.5.7.主な戦略的動きと展開
8.6.リフト社
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.スナップショット
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.6.6.業績
8.6.7.主な戦略的動きと展開
8.7.フィーバー・インターナショナル
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.7.6.業績
8.7.7.主な戦略的動きと展開
8.8.ハッブルHQ
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.9.エイビス・バジェット・グループ
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.9.6.業績
8.9.7.主な戦略的動きと展開
8.10.スタッシュビー・リミテッド
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.スナップショット
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

The sharing economy market size was valued at $387,074.5 million in 2022 and is projected to reach $827,098.1 million by 2032, growing at a CAGR of 7.7% from 2023 to 2032.
The sharing economy, often referred to as a collaborative economy or peer economy, is a type of economic system, in which individuals and organizations lend or rent out their resources, such as products, services, or lodging, directly to other people, frequently via online markets or digital platforms. This approach places more emphasis on access than ownership, enabling consumers to utilize underutilized resources, cut down on waste, and frequently save money. Platforms for the sharing economy link suppliers (those who share their resources) and consumers (those who are looking for resources), establishing a market that allows for transactions and exchanges. The sharing economy has altered how individuals see access to products and services as well as established businesses.

The variety of services offered by sharing economy platforms is driving the growth of the sharing economy market. These platforms offer a wide range of services to meet the varied requirements and tastes of their users, going beyond their original product offerings. Introduction and developments of sharing economy has given users additional ways to interact with each other. The sharing economy today offers a one-stop shop for numerous facets of contemporary living, whether it is ride-sharing, lodging, delivery of food, pet care, or freelancing employment. This multidimensional strategy has drawn a larger user base, improving consumer loyalty and retention. Along with encouraging people and small enterprises to join the sharing economy ecosystem, it has also spurred entrepreneurial innovation. Sharing economy platforms are anticipated to stay at the forefront of economic growth, pushing conventional business models in a variety of industries as they diversify and respond to changing consumer needs.

The commercial expansion of the sharing economy is being significantly constrained by rise in concerns about consumer data privacy. The increasing awareness of consumers about disclosing their private information on online communities in a world where security breaches and privacy violations are increasing year by year. To comply with the safety standards, of the personalized services offered, sharing economy enterprises frequently rely extensively on gathering and using user data, which raises valid worries about the security of information and the possibility of exploitation. Since the public and governing authorities are paying more attention to privacy problems, there are now tougher data protection laws and consumer expectations for more open data practices. Platforms for the sharing economy are therefore faced with the difficulty of establishing and sustaining trust with its users while guaranteeing adherence to changing privacy rules. It is essential for sharing economy enterprises to prioritize strong data security measures and open data handling practices since, if not appropriately addressed, these worries for data privacy is discouraging the potential customers and impede the market's potential for growth.

The sharing economy market is segmented into type, end user, and region. By type, the market is classified into sharing accommodation, sharing transportation, sharing finance, and others. By end user, the market is classified into generation Z, millennials, generation X, and boomers. Region-wise, the market is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, UK, France, Spain, Italy, and the rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, and the rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, Saudi Arabia, South Africa, UAE, Argentina, and rest of LAMEA).
Players operating in the global sharing economy market have adopted various developmental strategies to expand their sharing economy market share, increase profitability, and remain competitive in the market. Key players profiled in this report include Uber Technologies, Inc., Booking Holdings Inc., Airbnb, Inc., Accor S.A., eBay Inc., Lyft, Inc., Fiverr International Ltd., HubbleHQ, Avis Budget Group, Inc., and Stashbee Limited.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the sharing economy market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing sharing economy market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the sharing economy market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global sharing economy market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Type
● Sharing Accommodation
● Sharing Transportation
● Sharing Finance
● Others
By End User
● Generation Z
● Millennials
● Generation X
● Boomers
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ South Africa,
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Accor SA
○ Stashbee Limited
○ Avis Budget Group, Inc.
○ Lyft, Inc.
○ Uber Technologies, Inc.
○ Booking Holdings, Inc.
○ Airbnb, Inc.
○ Fiverr International Ltd.
○ HubbleHQ
○ eBay Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Cost-effectiveness of sharing economy services
3.4.1.2. Diversification of services in sharing economy platforms
3.4.1.3. Increase in popularity of online platforms
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Rise in concerns for consumer data privacy
3.4.2.2. Rise in fraudulence
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Adoption of technological advancements and expansion of services in international countries
CHAPTER 4: SHARING ECONOMY MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Sharing Accommodation
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Sharing Transportation
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Sharing Finance
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Others
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SHARING ECONOMY MARKET, BY END USER
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Generation Z
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Millennials
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Generation X
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Boomers
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SHARING ECONOMY MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.3. Market size and forecast, by End User
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.3. Europe
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.2. France
6.3.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.3. UK
6.3.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.4. Italy
6.3.4.4.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.5. Spain
6.3.4.5.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by End User
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.5. Australia
6.4.4.5.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by End User
6.5. LAMEA
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Type
6.5.3. Market size and forecast, by End User
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.2. South Africa,
6.5.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.3. Saudi Arabia
6.5.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.4. UAE
6.5.4.4.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.4.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.5. Argentina
6.5.4.5.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.5.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.6. Rest of LAMEA
6.5.4.6.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.6.2. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product mapping of top 10 player
7.4. Competitive dashboard
7.5. Competitive heatmap
7.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Uber Technologies, Inc.
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.1.7. Key strategic moves and developments
8.2. Booking Holdings, Inc.
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Business performance
8.2.7. Key strategic moves and developments
8.3. Airbnb, Inc.
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.4. Accor SA
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.4.7. Key strategic moves and developments
8.5. eBay Inc.
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.5.7. Key strategic moves and developments
8.6. Lyft, Inc.
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.6.7. Key strategic moves and developments
8.7. Fiverr International Ltd.
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.7.7. Key strategic moves and developments
8.8. HubbleHQ
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.9. Avis Budget Group, Inc.
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.9.7. Key strategic moves and developments
8.10. Stashbee Limited
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio

 

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