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地域密着型観光市場:年齢別(ジェネレーションX、ジェネレーションY、ジェネレーションZ)、旅行者タイプ別(ソロ、グループ)、販売チャネル別(旅行代理店、ダイレクト):2023年~2032年の世界機会分析と産業予測


Community Based Tourism Market By Age (Generation X, Generation Y, Generation Z), By Traveler Type (Solo, Group), By Sales Channel (Travel Agents, Direct): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界のコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場は、2022年には5,759億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は14.1%で、2032年には2,1368億ドルに達すると予測されている。 コミュニティ・ベース... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

世界のコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場は、2022年には5,759億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は14.1%で、2032年には2,1368億ドルに達すると予測されている。
コミュニティ・ベースド・ツーリズム(CBT)は、持続可能な観光の一部である。CBTは、観光体験のあらゆる側面に地域社会を巻き込む。CBTは、文化遺産の保護、環境保護、住民のエンパワーメントに重点を置きながら、旅行者に本物の没入型文化体験を提供する。CBTの中心は住民参加であり、意思決定、計画、観光活動の運営に地域住民が積極的に貢献する。さらにCBTは、地域社会への経済的利益、環境保全、文化的伝統の保護を優先させることで、旅行者は豊かな経験を得ることができ、地域社会は経済的・社会的に繁栄するというWin-Winのシナリオを生み出すことを目指している。このような観光のアプローチは、貧困を緩和し、責任ある旅行慣行を促進し、多様な文化や環境に対する理解を深める可能性があるとして評価されている。

コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場は、年齢、旅行者のタイプ、販売チャネル、地域に基づいて分析される。年齢ベースでは、ジェネレーションX、ジェネレーションY、ジェネレーションZに分けられる。旅行者のタイプ別では、ソロとグループに分かれる。販売チャネル別では、旅行代理店とダイレクトに分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ロシア、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、マレーシア、タイ、インドネシア、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、アラブ首長国連邦、南アフリカ、サウジアラビア、その他LAMEA)で分析されている。
COVID-19の発生は、地域密着型観光市場の成長に中程度の影響を与えた。旅行制限と戸締まりにより、観光産業で行われていた活動は停止した。逆に、コミュニティベースの観光市場の回復は近い将来に期待される。

地域密着型観光のニーズは世界規模で高まっている。地元で管理され、自立した経済が拡大するにつれ、コミュニティ・ベースド・ツーリズムの需要も高まっている。コミュニティ・ベースド・ツーリズムは、経済的利益を享受するために、地域コミュニティがその地域における観光の意思決定と管理に参加する唯一の存在であることを保証することで、地域コミュニティの自立を支援する。さらに、地域経済の運営にコミュニティが積極的に参加することで、持続可能な観光プログラムの形成と成長が促進される。コミュニティ・ベースド・ツーリズムは、既存の収入への依存を減らしつつ、新たな収入機会を開拓することで、地域社会の経済基盤の多様化を支援する。さらに、ホテル、ツアー、文化イベント、地元産品の販売など、地元に焦点を当てた観光活動によって生み出される収益は、生活水準の向上と経済的安定に役立ち、結果的に市場の成長を高めている。

地域文化の保護と振興の重要性の高まりは、コミュニティ・ベースド・ツーリズム(CBT)の拡大に大きく寄与している。それぞれの文化遺産を保護し鑑賞することに細心の注意を払う地域社会は、通常、多くの恩恵を経験している。さらに、コミュニティ・ベースド・ツーリズムの取り組みは、コミュニティが独自の伝統や文化、芸術的な表現を披露する場を提供する。そのため、本物の体験を求めている観光客を惹きつけることができる。さらに、観光産業がもたらす経済効果は、地域社会が文化財の保護に投資する意欲を高める。これには、史跡、伝統工芸品、舞台芸術などを後世に残すための保護が含まれる。全体として、地域に根ざした観光は異文化コミュニケーションを促し、相互理解を深めてきた。
過去数十年の間に、持続可能な観光に対する需要と人気は高まってきた。持続可能性への注目が高まったのは、消費者行動のパラダイムシフトによるもので、商品開発だけでなく、マーケティングや観光プロモーションにも変化をもたらした。官民パートナーシップによる遠隔地観光地への航空券の助成、アクセスの改善、輸送能力の向上が、市場の活況に貢献している。その結果、地域の関係者は現在、利益を生む可能性を持っている。政府は頻繁に民間企業と協力し、観光地の運気を向上させている。例えば、20万ヘクタール以上の手つかずの砂漠地帯を含むナミブランド自然保護区は、世界自然保護基金(WWF)、ナミビア政府、民間の土地所有者の協力によって設立された。

十分な支援インフラがないことが、コミュニティ・ベース・ツーリズム(CBT)の成長を妨げている。コミュニティ・ベース・ツーリズムは、地域コミュニティの積極的な参加と利益に依存している。しかし、その成長には、限られた交通手段、劣悪な宿泊施設、必要不可欠なサービスの欠如、不十分な情報発信、不十分なトレーニング、環境維持の問題、規制による制限など、多くの障壁がある。さらに、孤立した地域や十分なサービスを受けていない地域は、地域密着型観光が最も普及している地域である。こうした地域は通常、適切な交通インフラ、住居の選択肢、基本的なアメニティが不足している。加えて、コミュニティ・ベースド・ツーリズム企業の存続能力も依然として問題である。コミュニティ・ベースド・ツーリズムに関連するリスクは、地域の生態系の破壊と天然資源の枯渇の結果として増大し、観光客を惹きつける魅力を弱めている。この枯渇の結果、観光客数も市場競争力も低下している。さらに、持続可能性の社会的・文化的側面を軽視した結果、観光関連企業と地域住民との結びつきが弱まった。例えば、行き過ぎた商業化や文化的不寛容は、地元住民の反発や抗議などの抵抗につながり、コミュニティ・ベースド・ツーリズムの取り組みの効果に悪影響を及ぼしている。
コミュニティ・ベースド・ツーリズム業界について分析した主なプレーヤーは、Gアドベンチャーズ、イントレピッド・トラベル、ローカル・アライク、ヴィレッジ・ウェイズ、エレベート・デスティネーションズ、レスポンシブル・トラベル、コミュニティ・ホームステイ・ネットワーク、ザ・ブルー・ヨンダー、ウィルダネス・トラベル、ワンダーラスト・インドネシアなどである。

ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートでは、2022年から2032年までのコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のコミュニティ・ベースド・ツーリズム市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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ブランドシェア分析
過去の市場データ
主要市場セグメント
旅行者タイプ別
ソロ
グループ
年代別
ジェネレーションX
ジェネレーションY
ジェネレーションZ
販売チャネル別
旅行代理店
ダイレクト
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
マレーシア
タイ
インドネシア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
アラブ首長国連邦
南アフリカ
サウジアラビア
その他の地域
主要市場プレイヤー
ブルー・ヨンダー
ビレッジウェイズ
ウィルダネス・トラベル
Gアドベンチャーズ
責任ある旅行
エレベート・デスティネーション
イントレピッドトラベル
ワンダーラスト・インドネシア
ローカル・アライク
コミュニティ・ホームステイ・ネットワーク

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.自立した地域経済の台頭
3.4.1.2.地域文化の価値向上と保護
3.4.1.3.観光産業における本物の文化体験に対する需要の急増
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.市場拡大を阻む不十分なサポートインフラ
3.4.2.2.コミュニティ・ベースド・ツーリズムの長期的課題である持続可能性
3.4.3.機会
3.4.3.1.官民パートナーシップによる、観光地に有利な機会の創出
3.5.主要規制分析
第4章 地域密着型観光市場(年齢別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ジェネレーションX
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ジェネレーションY
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.Z世代
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:旅行者タイプ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.ソロ
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.グループ
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場:販売チャネル別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.旅行代理店
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.ダイレクト
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 コミュニティ・ベースド・ツーリズム市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(年齢別
7.2.3.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:年齢別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:年齢別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:年齢別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(年齢別
7.3.3.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.イギリス
7.3.5.1.1.市場規模・予測:年齢別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:年齢別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:年齢別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:年齢別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:年齢別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.6.ロシア
7.3.5.6.1.市場規模および予測:年齢別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.3.5.7.その他のヨーロッパ
7.3.5.7.1.市場規模および予測:年齢別
7.3.5.7.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.3.5.7.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、年齢別
7.4.3.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.3.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.5.マレーシア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.6.タイ
7.4.5.6.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.6.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.7.インドネシア
7.4.5.7.1.市場規模・予測:年齢別
7.4.5.7.2.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.5.7.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.4.5.8.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.8.1.市場規模および予測:年齢別
7.4.5.8.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.4.5.8.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、年齢別
7.5.3.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:年齢別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.5.2.アラブ首長国連邦
7.5.5.2.1.市場規模・予測:年齢別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.5.3.南アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:年齢別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.5.4.サウジアラビア
7.5.5.4.1.市場規模・予測:年齢別
7.5.5.4.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:販売チャネル別
7.5.5.5.その他のラメア地域
7.5.5.5.1.市場規模および予測:年齢別
7.5.5.5.2.市場規模および予測:旅行者タイプ別
7.5.5.5.3.市場規模・予測:販売チャネル別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.Gアドベンチャーズ
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.主な戦略的動きと展開
9.2.ローカル・アライク
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.3.ヴィレッジウェイズ
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.4.エレベート・デスティネーション
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.5.責任ある旅行
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.コミュニティ・ホームステイ・ネットワーク
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.ブルー・ヨンダー
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.8.ウィルダネス・トラベル
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.イントレピッドトラベル
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.10.ワンダラスト・インドネシア
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

The global Community Based Tourism Market was valued at $575.9 billion in 2022, and is projected to reach $2136.8 billion by 2032, growing at a CAGR of 14.1% from 2023 to 2032.
Community-based tourism (CBT) is a part of sustainable tourism. It engages local communities in every aspect of the tourism experience. It places a strong emphasis on preserving cultural heritage, protecting the environment, and empowering residents while providing travelers with authentic and immersive cultural encounters. Local participation is central to CBT, with the active contribution of community members in decision-making, planning, and the operation of tourism activities. Moreover, CBT aims to create a win-win scenario where travelers gain enriching experiences, and communities thrive economically and socially by prioritizing economic benefits for the community, environmental conservation, and the preservation of cultural traditions. This approach to tourism has gained recognition for its potential to alleviate poverty, promote responsible travel practices, and foster a deeper appreciation of diverse cultures and environments.

The community based tourism market is analyzed on the basis of age, traveler type, sales channel, and region. On the basis of age, it is divided into Generation X, Generation Y, and Generation Z. On the basis of traveler type it is bifurcated into solo and group. On the basis of sales channel, it is categorized into travel agents and direct. On the basis of region, it is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (the UK, Germany, France, Italy, Spain, Russia, and the rest of Europe), Asia-Pacific, (China, Japan, India, Australia, Malaysia, Thailand, Indonesia, and rest of Asia-Pacific) and LAMEA (Brazil, United Arab Emirates, South Africa, Saudi Arabia, and rest of LAMEA).
The impact of the COVID-19 outbreak was moderately high on the growth of the community based tourism market. Travel restrictions and lockdown ceased the activities carried out in the tourism industry. Conversely, recovery of the community based tourism market is expected in the near future.

The need for locally focused tourism has increased on a global scale. As the locally controlled and self-sustaining economy expanded, the demand for community based tourism has grown. Community-based tourism aids local communities in becoming self-sufficient by ensuring that they are the only ones participating in the decision-making and management of tourism in their area in order to reap financial benefits. In addition, active participation of communities in the management of their local economies facilitates the formation and growth of sustainable tourism programs. Community based tourism helps communities diversify their economic foundations by opening up new revenue opportunities while reducing their reliance on preexisting ones. Furthermore, the revenue generated by locally focused tourism activities including hotels, tours, cultural events, and the sale of local items serves to improve living standards and financial security, which has ultimately increased market growth.

The growth in the importance of preservation and promotion of local culture has contributed significantly to the expansion of community-based tourism (CBT). Communities that give careful consideration to safeguard and appreciate their respective cultural heritage usually experience a number of benefits. Moreover, community-based tourism initiatives give communities a platform to showcase their unique traditions, cultures, and artistic manifestations. This attracts tourists who seek authentic, immersive experiences. Furthermore, the economic benefits provided by the tourism industry have motivated communities to invest in the preservation of their cultural assets. This includes the preservation of historical sites, traditional crafts, and performing arts, to conserve them for future generations. Overall, community-based tourism has encouraged cross-cultural communication, which has developed a mutual understanding of it.
Over the past few decades, demand for and popularity of sustainable tourism have increased. A stronger focus on sustainability has resulted from the paradigm shift in consumer behavior, which has altered product development as well as marketing and tourism promotion. Public-private partnerships that have subsidized flights to remote tourist destinations, improved accessibility, and increased transit capacity have contributed to the market boom. The regional stakeholders now have profitable potential as a result. The government frequently works with private companies to improve the fortunes of the destinations. For instance, the NamibRand Nature Reserve, which encompasses more than 200,000 hectares of pristine desert terrain, was established via collaboration between the World Wildlife Fund (WWF), the Namibian government, and private landowners.

The absence of adequate support infrastructure hinders the growth of community-based tourism (CBT). Community-based tourism relies on the active participation and benefit of the local communities. However, there are a number of barriers to its growth, which include limited transportation options, subpar lodging, a lack of essential services, poor information dissemination, inadequate training, issues with environmental sustainability, and regulatory restrictions. Furthermore, isolated and underserved areas are those where community-based tourism is most prevalent. These areas usually lack proper transportation infrastructure, housing options, and basic amenities. In addition, Community based tourism firms' capacity to remain viable is still a problem. The risks connected with community based tourism have increased as a result of the destruction of local ecosystems and the depletion of natural resources, which have weakened the attractions that draw tourists. Both the number of visitors and the intensity of market competitiveness have dropped as a result of this depletion. Furthermore, the neglect of the social and cultural aspects of sustainability has weakened ties between tourism-related firms and the local populations. For instance, over-commercialization and cultural intolerance have led to dissent, protests, or other types of resistance from locals, which has had a detrimental influence on the efficacy of initiatives for community based tourism.
The major players analyzed for the community based tourism industry include G Adventures, Intrepid Travel, Local Alike, Village Ways, Elevate Destinations, Responsible Travel, Community Homestay Network, The Blue Yonder, Wilderness Travel, and WANDERLUST INDONESIA.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the community based tourism market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing community based tourism market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the community based tourism market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global community based tourism market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

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● Consumer Buying Behavior Analysis
● Average Consumer Expenditure
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Historic market data
Key Market Segments
By Traveler Type
● Solo
● Group
By Age
● Generation X
● Generation Y
● Generation Z
By Sales Channel
● Travel Agents
● Direct
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ Malaysia
○ Thailand
○ Indonesia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ United Arab Emirates
○ South Africa
○ Saudi Arabia
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ The Blue Yonder
○ Village Ways
○ Wilderness Travel
○ G Adventures
○ Responsible Travel
○ Elevate Destination
○ Intrepid Travel
○ WANDERLUST INDONESIA
○ Local Alike
○ Community Homestay Network



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in self-sustained and locally managed economy
3.4.1.2. Increased value and protection of local culture
3.4.1.3. Surge in demand for authentic cultural experience in the tourism industry
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Inadequate support infrastructure challenging market expansion
3.4.2.2. Sustainability is a long-term challenge for community based tourism
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Public-private partnerships to create lucrative opportunities for destinations
3.5. Key Regulation Analysis
CHAPTER 4: COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY AGE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Generation X
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Generation Y
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Generation Z
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY TRAVELER TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Solo
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Group
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY SALES CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Travel Agents
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Direct
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: COMMUNITY BASED TOURISM MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Age
7.2.3. Market size and forecast, by Traveler Type
7.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Age
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Age
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Age
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Age
7.3.3. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.6. Russia
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.3.5.7. Rest of Europe
7.3.5.7.1. Market size and forecast, by Age
7.3.5.7.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.3.5.7.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Age
7.4.3. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.4. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.5. Malaysia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.6. Thailand
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.7. Indonesia
7.4.5.7.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.7.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.7.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.4.5.8. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.8.1. Market size and forecast, by Age
7.4.5.8.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.4.5.8.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Age
7.5.3. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.4. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Age
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5.5.2. United Arab Emirates
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Age
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5.5.3. South Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Age
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5.5.4. Saudi Arabia
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Age
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Sales Channel
7.5.5.5. Rest of LAMEA
7.5.5.5.1. Market size and forecast, by Age
7.5.5.5.2. Market size and forecast, by Traveler Type
7.5.5.5.3. Market size and forecast, by Sales Channel
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. G Adventures
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Key strategic moves and developments
9.2. Local Alike
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.3. Village Ways
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.4. Elevate Destination
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.5. Responsible Travel
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. Community Homestay Network
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. The Blue Yonder
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.8. Wilderness Travel
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Intrepid Travel
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. WANDERLUST INDONESIA
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

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