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心血管超音波市場:タイプ別(経胸壁心エコー図、経食道心エコー図、ストレス心エコー図、その他)、技術別(2D、3D、4D、その他)、ディスプレイタイプ別(カラー、白黒)、エンドユーザー別(病院、心臓センター、その他):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Cardiovascular Ultrasound Market By Type (Transthoracic echocardiogram, Transesophageal echocardiogram, Stress echocardiogram, Others), By Technology (2D, 3D and 4D, Others), By Display Type (Color, Black and White), By End User (Hospitals, Cardiac Centers, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界の心血管超音波市場は、2022年に23億6,927万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.8%を記録し、2032年には41億7,112万ドルに達すると予測されている。 超音波画像診断は医療検査の一種で... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,820
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サマリー

世界の心血管超音波市場は、2022年に23億6,927万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.8%を記録し、2032年には41億7,112万ドルに達すると予測されている。
超音波画像診断は医療検査の一種である。様々な病気の特定と管理において医療専門家をサポートする。基本的な用語では、心臓血管超音波は心臓疾患の診断に用いられる非侵襲的な方法である。この手技では、高周波の超音波を誘導するためにトランスデューサが使用される。そして、超音波を通過させるために胸の上に置かれたトランスデューサによって、内部の臓器がコンピュータ画面に映し出される。

心血管超音波市場の成長は、心臓発作や脳卒中などの心血管疾患の有病率の上昇が原動力となっている。心血管超音波検査は、心臓の健康状態を評価し、さまざまな心臓疾患を検出するための重要な診断ツールである。さらに、3Dや4Dイメージング、解像度の向上、携帯性の強化など、超音波技術の進歩が続いていることも、心血管超音波システムの採用拡大に寄与している。これらの技術改良は診断能力を高め、より詳細で正確な情報を提供する。このように、医療分野における技術進歩は市場の成長を後押しすると予想されている。
さらに、高齢化社会は心血管疾患にかかりやすくなっている。世界人口の高齢化に伴い、心臓の健康を監視・管理するための心血管超音波を含む診断ツールに対する需要が高まっている。例えば、Journal of American Heart Associationによると、2023年1月には70歳以上の70%が心血管疾患を発症すると推定されている。このように、老人人口の増加は、診断手順の需要を押し上げ、心血管超音波市場の成長を促進すると予想される。

さらに、心血管超音波検査は非侵襲的な画像診断技術であるため、侵襲的な処置に比べて患者に優しい。非侵襲的診断法への嗜好が、心血管超音波の需要を押し上げている。そのため、非侵襲的診断法の増加や早期診断に関する住民の意識の高まりが市場の成長を後押しすると予想される。
一方、先進的な心血管超音波装置は、購入や維持に費用がかかることがある。特に医療予算が限られている地域や小規模な医療施設では、初期費用の高さが導入の障壁となる可能性がある。従って、心血管超音波装置の高コストが市場成長の妨げになると予想される。

心血管超音波市場は、タイプ、技術、エンドユーザー、地域に区分される。タイプ別では、経胸壁心エコー、経食道心エコー、ストレス心エコー、その他に分類される。その他には、胎児心エコー、心内心エコーなどがある。技術によって、市場は2D、3D&4D、その他に分類される。その他には、ドップラー超音波、ひずみイメージングが含まれる。ディスプレイの種類によって、市場はカラーと白黒に区分される。エンドユーザー別では、市場は病院、心臓センター、その他に分類される。その他には、診断センター、カテーテル検査室が含まれる。

地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、サウジアラビア、南アフリカ、その他LAMEA)で分析されている。
世界の心臓血管超音波市場で事業を展開する主な主要企業は、キヤノンメディカルシステムズ株式会社、Esaote SpA、GEヘルスケア、Koninklijke Philips、シーメンス・ヘルスイニアーズ、日立製作所、サムスンヘルスケア、Whale Imaging、富士フイルム、Mindrayである。同市場で事業を展開する主要企業は、心血管超音波市場シェアを拡大するための主要戦略として、製品承認、製品発売、買収、契約を採用している。

ステークホルダーにとっての主な利点
当レポートでは、2022年から2032年にかけての心血管超音波市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、心血管超音波市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
心血管超音波市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界の心血管超音波市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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製品ベンチマーク/製品仕様と用途
地域別の新規参入企業
新製品開発/主要プレイヤーの製品マトリックス
国、地域、グローバルレベルでの患者/疫学データ
顧客の関心に応じた追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模および予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
SWOT分析
主要市場セグメント
タイプ別
経胸壁心エコー図
経食道心エコー図検査
ストレス心エコー図
その他
技術別
● 2D
3Dおよび4D
その他
ディスプレイタイプ別
カラー
モノクロ
エンドユーザー別
病院
心臓センター
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のヨーロッパ
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主な市場プレイヤー
シーメンス・ヘルティニアス
日立製作所
富士フイルム
ホエールイメージング
GEヘルスケア
フィリップスN.V.
キヤノン株式会社
ESAOTE SPA
サムスンヘルスケア
シンセン・ミンドレイ・バイオメディカル・エレクトロニクス Co.

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.心血管疾患の有病率の上昇
3.4.1.2.老人人口の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.心臓血管超音波の高コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.市場プレーヤーによる主要戦略の採用数の増加
第4章:心血管超音波市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.経胸壁心エコー図検査
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.経食道心エコー図検査
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ストレス心エコー図検査
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.その他
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別の市場シェア分析
第5章:心臓血管超音波市場、技術別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.2D
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.3Dと4D
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.その他
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別の市場シェア分析
第6章 心臓血管超音波市場:ディスプレイタイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.カラー
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.ブラック&ホワイト
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別の市場シェア分析
第7章:心血管超音波市場、エンドユーザー別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.病院
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.心臓センター
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.その他
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別の市場シェア分析
第8章 心臓血管超音波市場、地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:技術別
8.2.4.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:技術別
8.3.4.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.ドイツ
8.3.6.1.1.市場規模・予測、タイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.フランス
8.3.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.英国
8.3.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.スペイン
8.3.6.5.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.6.6.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模・予測:技術別
8.4.4.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.日本
8.4.6.1.1.市場規模・予測、タイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.中国
8.4.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.5.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.6.その他のヨーロッパ
8.4.6.6.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.6.6.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(タイプ別
8.5.3.市場規模・予測:技術別
8.5.4.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ブラジル
8.5.6.1.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.サウジアラビア
8.5.6.2.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.南アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.4.その他の地域
8.5.6.4.1.市場規模および予測、タイプ別
8.5.6.4.2.市場規模および予測:技術別
8.5.6.4.3.市場規模・予測:ディスプレイタイプ別
8.5.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.序論
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.ESAOTE SPA
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.主な戦略的動きと展開
10.2.GEヘルスケア
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.フィリップスN.V.
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.4.シーメンス・ヘルティニアスAG
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.5.日立
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.6.サムスンヘルスケア
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.7.富士フイルム株式会社
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.8.深圳ミンドレイバイオメディカルエレクトロニクス有限公司
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.9.ホエールイメージング
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.キヤノン株式会社
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

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Summary

The global cardiovascular ultrasound market was valued at $2,369.27 million in 2022, and is projected to reach $4,171.12 million by 2032, registering a CAGR of 5.8% from 2023 to 2032.
Ultrasound imaging is a type of medical examination. It supports medical professionals in the identification and management of a range of illnesses. In basic terms, cardiovascular ultrasound is a non-invasive method used for diagnosis of cardiac diseases. In the procedure, a transducer is used to guide high-frequency ultrasonic waves during this operation. The inside organs are then reflected on a computer screen by the transducer, which is then placed atop the chest to pass through ultrasonic waves.

The cardiovascular ultrasound market growth is driven by rise in prevalence of cardiovascular diseases, such as heart attacks and strokes. Cardiovascular ultrasound is a key diagnostic tool for assessing heart health and detecting various cardiac conditions. In addition, ongoing advancements in ultrasound technology, including 3D and 4D imaging, improved resolution, and enhanced portability, have contributed to the increased adoption of cardiovascular ultrasound systems. These technological improvements enhance diagnostic capabilities and provide more detailed and accurate information. Thus, technological advancement in healthcare sector is anticipated to boost the growth of the market.
Moreover, the aging population is more susceptible to cardiovascular diseases. As the global population ages, there is a higher demand for diagnostic tools, including cardiovascular ultrasound, to monitor and manage cardiac health. For instance, according to Journal of American Heart Association, in January 2023, it is estimated that 70% of people over 70 years old will develop cardiovascular diseases. Thus, rise in geriatric population is expected to boost the demand for diagnostic procedures and fuels the growth of cardiovascular ultrasound market.

Additionally, cardiovascular ultrasound is a non-invasive imaging technique, which makes it more patient-friendly compared to invasive procedures. The preference for non-invasive diagnostic methods has driven the demand for cardiovascular ultrasound. Therefore, increase in number of non-invasive diagnostic procedure and rise in awareness among population regarding early diagnosis is anticipated to boost the growth of market.
On the other hand, advanced cardiovascular ultrasound machines can be expensive to purchase and maintain. The high initial costs may pose a barrier to adoption, especially in regions with limited healthcare budgets or in smaller healthcare facilities. Thus, high cost of cardiovascular ultrasound machines is anticipated to hinder the growth of market.

The cardiovascular ultrasound market is segmented into type, technology, end user, and region. By type, the market is classified into transthoracic echocardiogram, transesophageal echocardiogram, stress echocardiogram, and others. Others includes fetal echocardiography and intracardiac echocardiography. Depending on technology, the market is categorized into 2D, 3D & 4D, and others. Others includes doppler ultrasound and strain imaging. Based on display type, the market is segmented into color and black & white. As per end user, the market is divided into hospital, cardiac centers, and others. Others include diagnostic center and cathaterization lab.

Region-wise, the market is analyzed across North America (U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, and rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, Saudi Arabia, South Africa, and rest of LAMEA).
Major key players that operate in the global cardiovascular ultrasound market are Canon Medical Systems Corporation, Esaote SpA, GE Healthcare, Koninklijke Philips, Siemens Healthineers, Hitachi, Samsung Healthcare, Whale Imaging, FujiFilm, and Mindray. Key players operating in the market have adopted product approval, product launch, acquisition, and agreement as their key strategies to expand their cardiovascular ultrasound market share.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the cardiovascular ultrasound market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing cardiovascular ultrasound market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the cardiovascular ultrasound market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global cardiovascular ultrasound market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Upcoming/New Entrant by Regions
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Patient/epidemiology data at country, region, global level
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Type
● Transthoracic echocardiogram
● Transesophageal echocardiogram
● Stress echocardiogram
● Others
By Technology
● 2D
● 3D and 4D
● Others
By Display Type
● Color
● Black and White
By End User
● Hospitals
● Cardiac Centers
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Europe
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Siemens Healthineers AG
○ Hitachi
○ FUJIFILM Corporation
○ Whale Imaging
○ GE Healthcare
○ Koninklijke Philips N.V
○ Canon Inc.
○ ESAOTE SPA
○ Samsung Healthcare
○ Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in prevalence of cardiovascular disease
3.4.1.2. Increase in geriatric population
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of cardiovascular ultrasound
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in number of adoptions of key strategies by market players
CHAPTER 4: CARDIOVASCULAR ULTRASOUND MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Transthoracic echocardiogram
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Transesophageal echocardiogram
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Stress echocardiogram
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Others
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: CARDIOVASCULAR ULTRASOUND MARKET, BY TECHNOLOGY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. 2D
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. 3D and 4D
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Others
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: CARDIOVASCULAR ULTRASOUND MARKET, BY DISPLAY TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Color
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Black and White
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: CARDIOVASCULAR ULTRASOUND MARKET, BY END USER
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Hospitals
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Cardiac Centers
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Others
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: CARDIOVASCULAR ULTRASOUND MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Type
8.2.3. Market size and forecast, by Technology
8.2.4. Market size and forecast, by Display Type
8.2.5. Market size and forecast, by End User
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Display Type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Display Type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Display Type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Type
8.3.3. Market size and forecast, by Technology
8.3.4. Market size and forecast, by Display Type
8.3.5. Market size and forecast, by End User
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2. France
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3. UK
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Type
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Display Type
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Type
8.4.3. Market size and forecast, by Technology
8.4.4. Market size and forecast, by Display Type
8.4.5. Market size and forecast, by End User
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. Japan
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2. China
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6. Rest of Europe
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Type
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Display Type
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Type
8.5.3. Market size and forecast, by Technology
8.5.4. Market size and forecast, by Display Type
8.5.5. Market size and forecast, by End User
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Display Type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2. Saudi Arabia
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Display Type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3. South Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Display Type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.4. Rest of LAMEA
8.5.6.4.1. Market size and forecast, by Type
8.5.6.4.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.4.3. Market size and forecast, by Display Type
8.5.6.4.4. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. ESAOTE SPA
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Key strategic moves and developments
10.2. GE Healthcare
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Koninklijke Philips N.V
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.4. Siemens Healthineers AG
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.5. Hitachi
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.6. Samsung Healthcare
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.7. FUJIFILM Corporation
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.9. Whale Imaging
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. Canon Inc.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

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