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タンパク質工学市場:製品別(装置、消耗品、ソフトウェア)、技術タイプ別(合理的または部位特異的突然変異誘発、不合理またはランダム突然変異誘発)、タンパク質タイプ別(モノクローナル抗体、インスリン、エリスロポエチン、インターフェロン、その他)、エンドユーザー別(製薬・バイオテクノロジー企業、学術研究機関、受託研究機関):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Protein Engineering Market By Product (Instruments, Consumables, Software), By Technology Type (Rational or Site Directed Mutagenesis, Irrational or Random Mutagenesis), By Protein Type (Monoclonal Antibodies, Insulin, Erythropoietin, Interferon, Others), By End User (Pharmaceutical and Biotechnology Companies, Academic Research Institutes, Contract Research Organizations): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界のタンパク質工学市場は、2022年に22億2715万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は13.2%を記録し、2032年には77億932万ドルに達すると予測されている。 タンパク質工学とは、科学者が、コ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

世界のタンパク質工学市場は、2022年に22億2715万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は13.2%を記録し、2032年には77億932万ドルに達すると予測されている。
タンパク質工学とは、科学者が、コード遺伝子のヌクレオチドを追加、削除、置換することによってタンパク質の配列を変更し、所定の用途や目的に対して元のタンパク質よりも適した改変タンパク質を生産するプロセスである。タンパク質工学には、合理的タンパク質設計と定向進化という2つの一般的な戦略がある。合理的タンパク質設計では、科学者はタンパク質の構造と機能を深く理解することによってタンパク質を改変する。部位特異的突然変異誘発技術は確立されているので、これは一般的に、手頃な価格で技術的に簡単に実施できるという利点がある。

さらに、定向進化では、タンパク質は、配列飽和突然変異誘発やエラーが起こりやすいPCR突然変異誘発などのランダム突然変異誘発に供され、望ましい特徴を持つ変異体が選択体制によって選ばれる。その後、さらに選択と突然変異を繰り返す。一般に、このアプローチは自然進化をエミュレートしているため、合理的デザインよりも優れている。
タンパク質工学市場の成長を促す主な要因は、モノクローナル抗体、ワクチン、治療用タンパク質などのバイオ医薬品に対する需要の高まりである。タンパク質工学は、これらの生物製剤の特性を最適化し、有効性、安全性、特異性を向上させる上で重要な役割を果たしており、これがタンパク質工学市場の成長を後押ししている。さらに、タンパク質工学に関連する研究開発活動への官民双方からの投資が増加していることも、市場の成長に寄与している。
さらに、CRISPRベースのアプローチ、定向進化、計算タンパク質設計などのタンパク質工学技術の継続的な進歩が、市場の成長を後押ししている。これらの技術は、タンパク質の構造や機能をより精密かつ効率的に操作することを可能にする。

タンパク質工学は、治療目的でタンパク質を設計・改変するツールを提供することで、医薬品開発を加速する。さらに、がん、自己免疫疾患、代謝性疾患などの慢性疾患の有病率の増加は、工学的に設計されたタンパク質が的を絞った個別化治療の選択肢を提供するため、革新的な治療ソリューションの需要を促進している。
タンパク質工学市場は、製品、タンパク質タイプ、技術タイプ、エンドユーザー、地域に区分される。製品別では、市場は機器、消耗品、ソフトウェアに分別される。タンパク質タイプ別では、モノクローナル抗体、インスリン、エリスロポエチン、インターフェロン、その他に分類される。その他には、インターロイキン、トランスフォーミング成長因子、上皮成長因子、腫瘍壊死因子、幹細胞因子、コロニー刺激因子、成長因子、凝固因子が含まれる。技術タイプ別では、市場は合理的/部位特異的突然変異誘発と非合理的/ランダム突然変異誘発に分別される。

エンドユーザー別では、製薬・バイオテクノロジー企業、学術・研究機関、受託研究機関に分けられる。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、サウジアラビア、南アフリカ、その他LAMEA)で分析されている。
世界のタンパク質工学市場で事業を展開する主な主要企業は、Agilent Technologies, Inc.、Thermo Fisher Scientific Inc.、Takara Holdings, Inc.、Promega Corporation、New England Biolabs、Jena Bioscience GmbH、Danaher Corporation、Creative Biolabs、Amgen, Inc.、Bio-Rad laboratories, Inc.である。主要企業は、製品ポートフォリオを拡大するために、製品の発売、提携、買収などの戦略を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのプロテインエンジニアリング市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、一般的なプロテインエンジニアリング市場の機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
タンパク質工学市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のタンパク質工学市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要市場セグメント
エンドユーザー別
製薬・バイオテクノロジー企業
学術研究機関
受託研究機関
製品別
装置
消耗品
ソフトウェア
技術タイプ別
合理的または部位特異的突然変異誘発法
不合理またはランダム突然変異誘発法
タンパク質タイプ別
モノクローナル抗体
インスリン
エリスロポエチン
インターフェロン
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
アジレント・テクノロジー
プロメガ・コーポレーション
ニューイングランドバイオラボ社
ダナハーコーポレーション
バイオ・ラッド・ラボラトリーズ
アムジェン
タカラホールディングス
サーモフィッシャーサイエンティフィック
クリエイティブ・バイオラボ・リミテッド
イエナバイオサイエンス

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの強度が高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.バイオ医薬品業界における研究開発活動の活発化
3.4.1.2.タンパク質工学の技術的進歩
3.4.1.3.主要企業によるタンパク質工学の開発戦略の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.タンパク質工学システムの高コストとメンテナンス
3.4.3.機会
3.4.3.1.新興市場におけるビジネスチャンスの拡大
第4章:タンパク質工学市場、製品別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.機器
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.消耗品
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ソフトウェア
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別の市場シェア分析
第5章 タンパク質工学市場、技術タイプ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.合理的または部位特異的突然変異誘発法
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.不合理またはランダムな突然変異誘発
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.国別の市場シェア分析
第6章 タンパク質工学市場、タンパク質タイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.モノクローナル抗体
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.インスリン
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.エリスロポエチン
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、地域別
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.インターフェロン
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測、地域別
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.その他
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.地域別の市場規模と予測
6.6.3.国別の市場シェア分析
第7章 タンパク質工学市場:エンドユーザー別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.製薬・バイオテクノロジー企業
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.学術研究機関
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.開発業務受託機関
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別の市場シェア分析
第8章 タンパク質工学市場、地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(製品別
8.2.3.市場規模・予測:技術タイプ別
8.2.4.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:製品別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:製品別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:製品別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(製品別
8.3.3.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.4.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.ドイツ
8.3.6.1.1.市場規模・予測、製品別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.フランス
8.3.6.2.1.市場規模・予測:製品別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.英国
8.3.6.3.1.市場規模・予測:製品別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:製品別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.スペイン
8.3.6.5.1.市場規模・予測:製品別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模・予測:製品別
8.3.6.6.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測(製品別
8.4.3.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.4.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.日本
8.4.6.1.1.市場規模・予測、製品別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.中国
8.4.6.2.1.市場規模・予測:製品別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:製品別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:製品別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模および予測:製品別
8.4.6.5.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.6.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.6.1.市場規模・予測:製品別
8.4.6.6.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(製品別
8.5.3.市場規模・予測:技術タイプ別
8.5.4.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ブラジル
8.5.6.1.1.市場規模・予測:製品別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.サウジアラビア
8.5.6.2.1.市場規模・予測:製品別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.南アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:製品別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:技術タイプ別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.4.その他の地域
8.5.6.4.1.市場規模および予測:製品別
8.5.6.4.2.市場規模および予測:技術タイプ別
8.5.6.4.3.市場規模・予測:タンパク質タイプ別
8.5.6.4.4.市場規模および予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第10章 企業プロフィール
10.1.アジレント・テクノロジー
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.2.サーモフィッシャーサイエンティフィック
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.プロメガ・コーポレーション
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.4.ニューイングランドバイオラボ社
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.5.ダナハーコーポレーション
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.クリエイティブ・バイオラボズ・リミテッド
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.7.バイオ・ラッド・ラボラトリーズ
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.8.アムジェン社
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.イエナバイオサイエンス社
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.タカラホールディングス
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

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Summary

The global protein engineering market was valued at $2,227.15 million in 2022 and is projected to reach $7,709.32 million by 2032, registering a CAGR of 13.2% from 2023 to 2032.
Protein engineering is the process by which a scientist alters the sequence of a protein by adding, deleting, or substituting nucleotides in the encoding gene to produce a modified protein that is better suited than the original protein for a given use or objective. There are two general strategies for protein engineering such as rational protein design and directed evolution. In rational protein design, a scientist modifies a protein by using in-depth understanding of its structure and function. Since site-directed mutagenesis techniques are well-established, this generally has the benefit of being affordable and simple to implement technically.

In addition, in directed evolution, a protein is subjected to random mutagenesis, such as sequence saturation mutagenesis or error-prone PCR mutagenesis, and variants with desirable features are chosen by a selection regime. Then, more iterations of selection and mutation are used. In general, this approach outperforms rational design since it emulates natural evolution.
The major factors driving the growth of protein engineering market are the growing demand for biopharmaceuticals, including monoclonal antibodies, vaccines, and therapeutic proteins. Protein engineering plays a crucial role in optimizing the properties of these biologics, improving their efficacy, safety, and specificity, which drive growth of the protein engineering market. In addition, rising investments from both public and private sectors in R&D activities related to protein engineering contribute to the market growth.
Furthermore, continuous advancements in protein engineering technologies, such as CRISPR-based approaches, directed evolution, and computational protein design, are driving the market growth. These technologies enable more precise and efficient manipulation of protein structures and functions.

Protein engineering accelerates drug development by providing tools to design and modify proteins for therapeutic purposes. In addition, rise in prevalence of chronic diseases, such as cancer, autoimmune disorders, and metabolic diseases, fuels the demand for innovative therapeutic solutions as engineered proteins offer targeted and personalized treatment options.
The protein engineering market is segmented into product, protein type, technology type, end user, and region. By product, the market is segregated into instruments, consumables, and software. By protein type, the market is classified into monoclonal antibodies, insulin, erythropoietin, interferon, and others. The others segment further includes interleukin, transforming growth factors, epidermal growth factors, tumor necrosis factor, stem cell factor, colony stimulating factors, growth factors, and coagulation factors. By technology type, the market is segregated into rational/ site directed mutagenesis, and irrational/ random mutagenesis.

By end user, the market is divided into pharmaceutical & biotechnological companies, academic & research institutes, and contract research organizations. Region-wise, the market is analyzed across North America (U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, and rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, Australia, South Korea, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, Saudi Arabia, South Africa, and rest of LAMEA).
Major key players that operate in the global protein engineering market are Agilent Technologies, Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., Takara Holdings, Inc., Promega Corporation, New England Biolabs, Jena Bioscience GmbH, Danaher Corporation, Creative Biolabs, Amgen, Inc., and Bio-Rad laboratories, Inc. The key players have adopted strategies such as product launch, partnership, and acquisition to expand their product portfolio

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the protein engineering market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing protein engineering market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the protein engineering market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global protein engineering market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
Key Market Segments
By End User
● Pharmaceutical and Biotechnology Companies
● Academic Research Institutes
● Contract Research Organizations
By Product
● Instruments
● Consumables
● Software
By Technology Type
● Rational or Site Directed Mutagenesis
● Irrational or Random Mutagenesis
By Protein Type
● Monoclonal Antibodies
● Insulin
● Erythropoietin
● Interferon
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Agilent Technologies, Inc.
○ Promega Corporation
○ New England Biolabs, Inc.
○ Danaher Corporation
○ Bio-Rad Laboratories, Inc.
○ Amgen, Inc.
○ TAKARA HOLDINGS INC.
○ Thermo Fisher Scientific Inc.
○ Creative Biolabs Limited
○ Jena Bioscience GmbH



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. High intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increasing research & development activities in the biopharmaceutical industry
3.4.1.2. Technological advancements in protein engineering
3.4.1.3. Increase in developmental strategies in protein engineering by key players
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost and maintenance of protein engineering systems
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growth in opportunities in emerging markets
CHAPTER 4: PROTEIN ENGINEERING MARKET, BY PRODUCT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Instruments
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Consumables
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Software
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: PROTEIN ENGINEERING MARKET, BY TECHNOLOGY TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Rational or Site Directed Mutagenesis
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Irrational or Random Mutagenesis
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: PROTEIN ENGINEERING MARKET, BY PROTEIN TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Monoclonal Antibodies
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Insulin
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Erythropoietin
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Interferon
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Others
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: PROTEIN ENGINEERING MARKET, BY END USER
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Pharmaceutical and Biotechnology Companies
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Academic Research Institutes
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Contract Research Organizations
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: PROTEIN ENGINEERING MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Product
8.2.3. Market size and forecast, by Technology Type
8.2.4. Market size and forecast, by Protein Type
8.2.5. Market size and forecast, by End User
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Product
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Product
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Product
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Product
8.3.3. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.4. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.5. Market size and forecast, by End User
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2. France
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3. UK
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Product
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Product
8.4.3. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.4. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.5. Market size and forecast, by End User
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. Japan
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2. China
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by End User
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Product
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by End User
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Product
8.5.3. Market size and forecast, by Technology Type
8.5.4. Market size and forecast, by Protein Type
8.5.5. Market size and forecast, by End User
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Product
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2. Saudi Arabia
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Product
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3. South Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Product
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by End User
8.5.6.4. Rest of LAMEA
8.5.6.4.1. Market size and forecast, by Product
8.5.6.4.2. Market size and forecast, by Technology Type
8.5.6.4.3. Market size and forecast, by Protein Type
8.5.6.4.4. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Agilent Technologies, Inc.
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.2. Thermo Fisher Scientific Inc.
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Promega Corporation
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.4. New England Biolabs, Inc.
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.5. Danaher Corporation
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. Creative Biolabs Limited
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.7. Bio-Rad Laboratories, Inc.
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. Amgen, Inc.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. Jena Bioscience GmbH
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. TAKARA HOLDINGS INC.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

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