世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ラボ用遠心分離機市場:製品別(装置、アクセサリ)、モデル別(卓上型遠心分離機、床置き型遠心分離機)、ローターデザイン別(スイングバケットローター、固定角度ローター、縦型ローター)、用途別(診断、微生物学、セルロミクス、プロテオミクス、ゲノミクス、血液成分分離、その他)、エンドユーザー別(病院・臨床検査室、バイオテクノロジー・製薬会社、学術・研究機関):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Laboratory Centrifuge Market By Product (Equipment, Accessories), By Model (Benchtop Centrifuges, Floor-standing Centrifuges), By Rotor Design (Swinging Bucket Rotors, Fixed Angle Rotors, Vertical Rotors), By Application (Diagnostic, Microbiology, Cellomics, Proteomics, Genomics, Blood Component Separation, Others), By End User (Hospitals and Clinical Laboratories, Biotechnology and Pharmaceutical Companies, Academic and Research Institutes): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

実験室用遠心分離機は、沈降技術を利用した求心加速度によって液体サンプルを分離するために使用される装置です。血液サンプルの分離、DNA/RNAの分離、細胞培養の分離、その他ウイルス、タンパク質、高分子の研究... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$6,090
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
380 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

実験室用遠心分離機は、沈降技術を利用した求心加速度によって液体サンプルを分離するために使用される装置です。血液サンプルの分離、DNA/RNAの分離、細胞培養の分離、その他ウイルス、タンパク質、高分子の研究などに使用される。
世界のラボ用遠心分離機市場の成長を牽引する主な要因としては、ラボ用遠心分離機における急速な技術進歩、独自のローター設計、バイオテクノロジーおよび製薬企業における研究開発活動の増加などが挙げられる。輸血医療や医療診断に関する意識の高まりは、市場の成長を促進すると予想される。

しかし、超遠心機などの実験用遠心機のコストが高いことが、実験用遠心機市場の成長を制限する主な要因になると予想される。また、高速遠心機用のローターやチューブなどの付属品のコストが高いことも、市場の成長を制限する可能性がある。
さらに、新製品の発売、血液学における自動化技術の採用の増加、民間および公的医療投資の増加は、将来の世界市場拡大のための有利な機会を創出すると予想される。さらに、臨床研究や創薬のための資金調達の増加は、実験室用遠心分離機市場の成長をさらに促進すると予想される。

実験室用遠心分離機市場は、製品、モデル、ローター設計、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。製品ベースでは、市場は装置と付属品に分けられる。装置セグメントはさらに、微量遠心機、多目的遠心機、ミニ遠心機、超遠心機に分けられる。付属品セグメントはさらに、ローター、チューブ、遠心ボトル、プレート、遠心バケツ、その他に分別される。

モデルごとに、市場は卓上型遠心分離機と床置き型遠心分離機に分類される。ローター設計により、市場はスイングバケットローター、固定角度ローター、垂直ローターに分けられる。用途別では、ラボ用遠心分離機市場は診断、微生物学、セロミクス、プロテオミクス、ゲノミクス、血液成分分離、その他に分別される。エンドユーザーによって、市場は病院・臨床検査室、バイオテクノロジー・製薬会社、学術・研究機関に分別される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、日本、オーストラリア、インド、韓国、その他アジア太平洋)、LAMEA(ブラジル、南アフリカ、サウジアラビア、その他LAMEA)に分けて分析している。

本レポートに掲載されている主要企業は、Agilent Technologies Inc.、Becton, Dickinson and Company、Danaher Corporation、Eppendorf SE、Kubota Corporation、Lepu Medical Technology (Beijing) Co., Ltd.、NuAire, Inc.、QIAGEN N.V.、Sartorius AG、Thermo Fisher Scientific Inc.である。これらの大手企業は、実験用遠心分離機市場の製品ポートフォリオを充実させるため、主要な開発戦略として買収と製品投入を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのラボ用遠心分離機市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、一般的なラボ用遠心分離機市場の機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
実験室用遠心分離機市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界のラボ用遠心分離機市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレートライセンスのみ、表示価格でのご提供となります)
ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5社追加で無料アップデート
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
市場参入戦略
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
クライアントの関心に特化した追加企業プロファイル
平均販売価格分析/価格帯分析
ブランドシェア分析
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
主要市場セグメント
製品別
機器
タイプ
微量遠心機
多目的遠心機
超遠心機
超遠心機
付属品
タイプ
ローター
チューブ
遠心ボトル
プレート
遠心バケツ
その他
機種別
卓上型遠心分離機
床置き型遠心分離機
ローターデザイン別
スイングバケットロータ
固定アングルロータ
垂直ローター
用途別
診断
微生物学
セロミクス
プロテオミクス
ゲノミクス
血液成分分離
その他
エンドユーザー別
病院・臨床検査室
バイオテクノロジー・製薬企業
学術・研究機関
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
オーストラリア
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
サーモフィッシャーサイエンティフィック
ダナハーコーポレーション
ザルトリウスAG
ヌエア社
エッペンドルフSE
ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー
アンドレアス・ヘティヒ GmbH & Co.KG
株式会社クボタ
株式会社クボタ ○ 楽普医療技術(北京)有限公司
アジレント・テクノロジー

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.疾病の増加
3.4.1.2.血液成分の需要増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.実験用遠心分離機の高コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.実験室用遠心分離機の発売の増加
第4章:実験室用遠心分離機市場、製品別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.設備
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.2.4.装置ラボ用遠心分離機のタイプ別市場
4.3.付属品
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.3.4.アクセサリー実験室用遠心分離機のタイプ別市場
第5章: モデル別実験室用遠心分離機市場
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.卓上型遠心分離機
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.床置き型遠心分離機
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 実験用遠心分離機市場:ローターデザイン別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.スイングバケットローター
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.固定角ローター
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.垂直ローター
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 実験用遠心分離機市場:用途別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.診断
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.微生物学
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.セロミクス
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
7.5.プロテオミクス
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.地域別の市場規模と予測
7.5.3.国別市場シェア分析
7.6.ゲノミクス
7.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.6.2.地域別の市場規模と予測
7.6.3.国別市場シェア分析
7.7.血液成分分離
7.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.7.2.市場規模および予測、地域別
7.7.3.国別市場シェア分析
7.8.その他
7.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.8.2.地域別の市場規模と予測
7.8.3.国別市場シェア分析
第8章 実験用遠心分離機市場:エンドユーザー別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.病院と臨床検査室
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.バイオテクノロジー・製薬企業
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.学術・研究機関
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
第9章 実験用遠心分離機市場、地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模および予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.市場規模および予測(製品別
9.2.3.市場規模・予測:モデル別
9.2.4.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.2.5.市場規模・予測:用途別
9.2.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模・予測:製品別
9.2.7.1.2.市場規模・予測:モデル別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:用途別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測:製品別
9.2.7.2.2.市場規模・予測:モデル別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:用途別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.3.メキシコ
9.2.7.3.1.市場規模・予測:製品別
9.2.7.3.2.市場規模・予測:モデル別
9.2.7.3.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.2.7.3.4.市場規模・予測:用途別
9.2.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.市場規模および予測(製品別
9.3.3.市場規模・予測:モデル別
9.3.4.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.5.市場規模・予測:用途別
9.3.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.ドイツ
9.3.7.1.1.市場規模・予測、製品別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.2.フランス
9.3.7.2.1.市場規模・予測:製品別
9.3.7.2.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.3.イギリス
9.3.7.3.1.市場規模・予測:製品別
9.3.7.3.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.4.イタリア
9.3.7.4.1.市場規模・予測:製品別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.5.スペイン
9.3.7.5.1.市場規模・予測:製品別
9.3.7.5.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.6.その他のヨーロッパ
9.3.7.6.1.市場規模・予測:製品別
9.3.7.6.2.市場規模・予測:モデル別
9.3.7.6.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.3.7.6.4.市場規模・予測:用途別
9.3.7.6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.市場規模および予測(製品別
9.4.3.市場規模・予測:モデル別
9.4.4.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.5.市場規模・予測:用途別
9.4.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.日本
9.4.7.1.1.市場規模・予測、製品別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.2.中国
9.4.7.2.1.市場規模・予測:製品別
9.4.7.2.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.3.オーストラリア
9.4.7.3.1.市場規模・予測:製品別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.4.インド
9.4.7.4.1.市場規模・予測:製品別
9.4.7.4.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.5.韓国
9.4.7.5.1.市場規模・予測:製品別
9.4.7.5.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.6.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.6.1.市場規模および予測、製品別
9.4.7.6.2.市場規模・予測:モデル別
9.4.7.6.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.4.7.6.4.市場規模・予測:用途別
9.4.7.6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.ラメア
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.市場規模および予測(製品別
9.5.3.市場規模・予測:モデル別
9.5.4.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.5.5.市場規模・予測:用途別
9.5.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.ブラジル
9.5.7.1.1.市場規模・予測:製品別
9.5.7.1.2.市場規模・予測:モデル別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:用途別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.2.サウジアラビア
9.5.7.2.1.市場規模・予測:製品別
9.5.7.2.2.市場規模・予測:モデル別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:用途別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.3.南アフリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:製品別
9.5.7.3.2.市場規模・予測:モデル別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:用途別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.4.その他の地域
9.5.7.4.1.市場規模および予測:製品別
9.5.7.4.2.市場規模および予測:モデル別
9.5.7.4.3.市場規模・予測:ローターデザイン別
9.5.7.4.4.市場規模・予測:用途別
9.5.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第11章 企業プロフィール
11.1.サーモフィッシャーサイエンティフィック
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.楽普医療技術(北京)有限公司
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.3.ダナハーコーポレーション
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.4.ザルトリウスAG
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.5.アジレント・テクノロジー
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.6.ニューエア
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.7.エッペンドルフSE
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.8.ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.9.アンドレアス・ヘティヒ GmbH & Co.KG
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.10.株式会社クボタ
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.主な戦略的動きと展開

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Laboratory centrifuge is an equipment used to separate liquid samples by application of centripetal acceleration using sedimentation technique. It can be used for blood sample separation, DNA/RNA separation, cell culture separation, and other purposes such as study of virus, proteins, and polymers.
Major factors that drive the growth of the global laboratory centrifuge market include rapid technological advancements in laboratory centrifuge equipment, unique rotor design, and increase in R&D activities in biotechnology & pharmaceutical companies. The rise in awareness regarding transfusion medicine and medical diagnostics is expected to propel the market growth.

However, high cost of laboratory centrifuge such as ultracentrifuge are the major factors that are expected to restrict the growth of the laboratory centrifuge market. In addition, the high cost of accessories such as rotor and tubes for high-speed centrifuge may restrict the growth of the market.
Moreover, new product launches, growth in adoption of automation techniques in hematology, and increase in private & public healthcare investment are anticipated to create lucrative opportunities for the expansion of the global market in the future. In addition, increase in funding for clinical research and drug discovery are expected to further propel the laboratory centrifuge market growth.

The laboratory centrifuge market is segmented on the basis of product, model, rotor design, application, end user, and region. On the basis of the product, the market is divided into equipment and accessories. The equipment segment is further divided into microcentrifuges, multipurpose centrifuges, minicentrifuges, and ultracentrifuges. The accessories segment is further segregated into rotors, tubes, centrifuge bottles, plates, centrifuge buckets, and others.

As per model, the market is classified into benchtop centrifuges and floor-standing centrifuges. On the basis of rotor design, the market is divided into swinging bucket rotors, fixed angle rotors, and vertical rotors. According to application, the laboratory centrifuge market is segregated into diagnostic, microbiology, cellomics, proteomics, genomics, blood component separation, and others. Depending on the end user, the market is segregated into hospitals & clinical laboratories, biotechnology & pharmaceutical companies, academic & research institutes. Region wise, the market is analyzed across North America (the U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, France, the UK, Italy, Spain, and rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, Australia, India, South Korea, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Brazil, South Africa, Saudi Arabia, and rest of LAMEA).

The major players profiled in the report are Agilent Technologies Inc., Becton, Dickinson and Company, Danaher Corporation, Eppendorf SE, Kubota Corporation, Lepu Medical Technology (Beijing) Co., Ltd., NuAire, Inc., QIAGEN N.V., Sartorius AG, and Thermo Fisher Scientific Inc. These major players have adopted acquisition and product launch as key developmental strategy to improve the product portfolio of the laboratory centrifuge market.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the laboratory centrifuge market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing laboratory centrifuge market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the laboratory centrifuge market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global laboratory centrifuge market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Go To Market Strategy
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Average Selling Price Analysis / Price Point Analysis
● Brands Share Analysis
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
Key Market Segments
By Product
● Equipment
○ Type
○ Microcentrifuges
○ Multipurpose Centrifuges
○ Minicentrifuges
○ Ultracentrifuges
● Accessories
○ Type
○ Rotors
○ Tubes
○ Centrifuge Bottles
○ Plates
○ Centrifuge Buckets
○ Others
By Model
● Benchtop Centrifuges
● Floor-standing Centrifuges
By Rotor Design
● Swinging Bucket Rotors
● Fixed Angle Rotors
● Vertical Rotors
By Application
● Diagnostic
● Microbiology
● Cellomics
● Proteomics
● Genomics
● Blood Component Separation
● Others
By End User
● Hospitals and Clinical Laboratories
● Biotechnology and Pharmaceutical Companies
● Academic and Research Institutes
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ Australia
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Thermo Fisher Scientific Inc.
○ Danaher Corporation
○ Sartorius AG
○ NuAire, Inc.
○ Eppendorf SE
○ Becton, Dickinson and Company
○ Andreas Hettich GmbH & Co. KG
○ Kubota Corporation
○ Lepu Medical Technology (Beijing) Co., Ltd
○ Agilent Technologies, Inc.



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in prevalence of diseases
3.4.1.2. Rise in demand of blood components
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of laboratory centrifuge
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in launch of laboratory centrifuge
CHAPTER 4: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY PRODUCT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Equipment
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.2.4. Equipment Laboratory Centrifuge Market by Type
4.3. Accessories
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.3.4. Accessories Laboratory Centrifuge Market by Type
CHAPTER 5: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY MODEL
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Benchtop Centrifuges
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Floor-standing Centrifuges
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY ROTOR DESIGN
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Swinging Bucket Rotors
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Fixed Angle Rotors
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Vertical Rotors
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY APPLICATION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Diagnostic
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Microbiology
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Cellomics
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Proteomics
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Genomics
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Blood Component Separation
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
7.8. Others
7.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.8.2. Market size and forecast, by region
7.8.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY END USER
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Hospitals and Clinical Laboratories
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Biotechnology and Pharmaceutical Companies
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Academic and Research Institutes
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: LABORATORY CENTRIFUGE MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Product
9.2.3. Market size and forecast, by Model
9.2.4. Market size and forecast, by Rotor Design
9.2.5. Market size and forecast, by Application
9.2.6. Market size and forecast, by End User
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Product
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Model
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by Application
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Product
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Model
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by Application
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.2.7.3. Mexico
9.2.7.3.1. Market size and forecast, by Product
9.2.7.3.2. Market size and forecast, by Model
9.2.7.3.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.2.7.3.4. Market size and forecast, by Application
9.2.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Product
9.3.3. Market size and forecast, by Model
9.3.4. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.5. Market size and forecast, by Application
9.3.6. Market size and forecast, by End User
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. Germany
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.2. France
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.3. UK
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.4. Italy
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.5. Spain
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.6. Rest of Europe
9.3.7.6.1. Market size and forecast, by Product
9.3.7.6.2. Market size and forecast, by Model
9.3.7.6.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.3.7.6.4. Market size and forecast, by Application
9.3.7.6.5. Market size and forecast, by End User
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Product
9.4.3. Market size and forecast, by Model
9.4.4. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.5. Market size and forecast, by Application
9.4.6. Market size and forecast, by End User
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. Japan
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.2. China
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.3. Australia
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.4. India
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.5. South Korea
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.6. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.6.1. Market size and forecast, by Product
9.4.7.6.2. Market size and forecast, by Model
9.4.7.6.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.4.7.6.4. Market size and forecast, by Application
9.4.7.6.5. Market size and forecast, by End User
9.5. LAMEA
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Product
9.5.3. Market size and forecast, by Model
9.5.4. Market size and forecast, by Rotor Design
9.5.5. Market size and forecast, by Application
9.5.6. Market size and forecast, by End User
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Brazil
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Product
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Model
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by Application
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.2. Saudi Arabia
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Product
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Model
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by Application
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.3. South Africa
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Product
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Model
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by Application
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.4. Rest of LAMEA
9.5.7.4.1. Market size and forecast, by Product
9.5.7.4.2. Market size and forecast, by Model
9.5.7.4.3. Market size and forecast, by Rotor Design
9.5.7.4.4. Market size and forecast, by Application
9.5.7.4.5. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Thermo Fisher Scientific Inc.
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Business performance
11.1.7. Key strategic moves and developments
11.2. Lepu Medical Technology (Beijing) Co., Ltd
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.2.6. Business performance
11.3. Danaher Corporation
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.4. Sartorius AG
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.4.6. Business performance
11.5. Agilent Technologies, Inc.
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.6. NuAire, Inc.
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.7. Eppendorf SE
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Business performance
11.8. Becton, Dickinson and Company
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.8.6. Business performance
11.9. Andreas Hettich GmbH & Co. KG
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.10. Kubota Corporation
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio
11.10.6. Key strategic moves and developments

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Allied Market Research社のライフサイエンス分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る