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インドの業務用洗浄剤市場:製品別(ランドリークリーナー、フロアクリーナー、一般クリーナー、トイレクリーナー、食器洗い・キッチンクリーナー、その他(ガラスクリーナーなど))、最終用途別(医療、教育、ホテル・レストラン、オフィス、その他(小売・食料品など))、流通チャネル別(代理店販売、直販、オンライン、その他(オフライン小売販売など))、地域別、競争、予測、機会:2019-2029F


India Commercial Cleaning Products Market, By Product (Laundry Cleaners, Floor Cleaners, General Cleaners, Toilet Cleaners, Dishwashing & Kitchen Cleaners and Others (Glass Cleaners etc.), By End Use (Healthcare, Education, Hotels/Restaurants, Offices, and Others (Retail & Grocery, etc.)), By Distribution Channel (Distributor Sales, Direct Sales, Online, and Others (Offline Retail Sales etc.), Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2019-2029F

インドの業務用洗浄剤市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増と、専門的な洗浄サービスの採用増加により、堅調な成長率で伸びている。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティング戦略や... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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73 英語

 

サマリー

インドの業務用洗浄剤市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増と、専門的な洗浄サービスの採用増加により、堅調な成長率で伸びている。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティング戦略や、環境に優しい製品の使用の増加が、インドの業務用クリーニング製品の主な原動力となっている。また、COVID-19以降、衛生に対する意識が高まっていることも、インドにおける業務用クリーニング製品の売上増加につながっている。
業務用クリーニング製品は、プロフェッショナルな清潔さと雑菌のない環境を維持するために特別に調合されている。従業員や顧客は一日中このような商業スペースで働くことになるため、働く場所を清潔で雑菌のない状態に保つことが重要である。
インドの商業用クリーニング製品市場の範囲
インドの商業用クリーニング製品市場は、商業セクターの拡大と都市化の加速により、高い成長を遂げている。インドの急速な経済成長により、ホテル、オフィス、小売店、その他様々な商業スペースなど、商業施設に対する高い需要が発生しており、都市化により既にこれらの商業用クリーニング製品に対する高い需要が発生している。インドの商業用不動産業界も、国内外の企業の成長により成長している。このように、生産性の向上とパフォーマンスの改善により、職場の清潔さと衛生への注目が高まっていることが、業務用クリーニング製品市場の成長を促す主な要因のひとつとなっている。衛生的な職場環境は生活の質を高め、従業員の満足度を高め、感染症の蔓延を防ぎ、病気による従業員の欠勤を減らす。
インド全土でホテル、レストラン、病院の数が増加しているため、これらの場所を清潔で衛生的に保つための業務用クリーニング製品のニーズが高まっている。また、インドにおけるレストラン数の増加により外食産業も拡大しており、これがインドにおける業務用クリーニング製品の需要増加につながっている。
インドの商業用クリーニング製品市場概要
商業スペースは、医療、教育、ホテル・レストラン、オフィス、その他(小売・食料品など)の5つに大別される。オフィスと小売モールが市場シェアの大半を占める。ショッピングモール、オフィス、その他の商業部門で清掃サービスのアウトソーシングを利用するケースが増加しているため、インドでは業務用清掃用品業界の成長率が高まっている。
インドの商業用クリーニング製品市場の主要な市場プレーヤーは、強力な商業用クリーニングブランドを創出するためのさまざまな方法を模索している。インドは、強力なクリーニングブランドの構築を望む多くのプレーヤーにとって重要な市場である。インドでは、環境に優しく持続可能な洗浄ソリューションへの注目が高まっている。環境に優しい洗浄液は無害で環境に優しいため、消費者にとってより安全である。さらに、国内外の市場プレーヤーは、顧客の様々な需要に応えるため、幅広い製品を製造・提供している。業務用洗浄剤のトップブランドには、HUL、スリーエム、レキット、ディバーシー、プロクター・アンド・ギャンブルなどがある。
インドの業務用クリーニング製品市場の促進要因
清潔と衛生に関する政府の取り組みが増加していることが、インド市場の成長をさらに促進している。例えば、インド政府が開始した環境関連のキャンペーンで最も広く利用されているのは、2014年10月2日に開始された全国清潔計画(NSS)Swachh Bharat Abhiyanである。インド全土から個人がこの集団的な清潔運動に参加した。政府高官、州兵、ボリウッド俳優、スポーツ選手、実業家、精神的指導者など、全員がこの崇高な大義に貢献した。全国の何百万人もの人々が、インドが清潔に保たれるよう、政府部門、非政府組織、コミュニティ・センターによる清潔キャンペーンに積極的に参加している。定期的な清潔キャンペーンや、遊びや音楽を通じた衛生教育の推進は、全国で広く実施されている。このように、政府の取り組みが活発化していることから、インドでは業務用クリーニング製品の需要がより速いペースで伸びていくだろう。
さらに、オフィスビル、病院、ホテル、ショッピングモールなどの商業施設における衛生への関心の高まりから、業務用クリーニング製品の需要は高い。企業や組織は、従業員や顧客、来訪者のために衛生的で清潔な環境を維持することに関心を寄せており、業務用クリーニング製品のニーズが高まっている。
インドの業務用洗浄剤市場動向
消費者の意識の高まりから、企業はバイオベースや環境に優しい洗浄剤へのシフトを始めている。例えば病院では、洗浄器具や手術器具の性能要件を満たせば、安全な洗浄液へのシフトを迅速に行う可能性がある。企業は、業務用洗浄剤市場を獲得するために、様々な環境に優しい製品を革新している。例えば、Gelnova Hygiene社は2023年に環境に優しい洗剤FreshenGo 123Washを発売した。顧客が使用する液体洗剤のほとんどは80%が水で、そのうち洗浄剤は20%しかないため、かなりの量の環境廃棄物を生み出している。FreshenGoが製造するポッドには、植物由来の有効成分が95%、水が5%含まれており、天然エッセンシャルオイルが衣類に心地よい香りを与える。このように、環境に優しい製品へのシフトが、予測期間中の市場の活性化につながるだろう。
インドの業務用クリーニング製品市場の課題
インドにおける業務用クリーニング製品市場は、国内外の様々な市場プレイヤーの存在により競争が激しい。インドでは、業務用クリーニング製品の大規模な未組織市場が存在する。競争と顧客の期待の変化により、洗浄剤メーカーが現在の顧客を維持し、新規顧客を獲得するために認識しなければならない、いくつかのユニークな市場力学が形成されている。未組織企業は、ほとんどが地元企業や地域企業である。これらの企業は低価格で製品を提供しているため、組織化された企業が競争するのは難しい。ブランドの評判、品質保証、信用を構築することは、この未組織市場で組織化されたプレーヤーにとって困難である。
市場機会
商業部門における清潔と衛生の重要性は高まっており、インドでは多目的洗浄液の需要が急速に増加している。多目的クリーナーとは、ガラスや床など様々な表面の洗浄に使用できる製品である。さらに、油脂や頑固な汚れを落とす脱脂剤としても使用できる。1つの製品を多目的に利用することは、経済性だけでなく、管理や保管のしやすさという点でも明らかにメリットがある。そのため、多目的クリーニング製品やその他のさまざまな製品イノベーションが、予想される期間の市場を活性化させるだろう。
インドの消費者は、欧米のハイエンド製品やサービスを手頃な価格で求めている。インドの消費者は、手頃な価格で高品質の製品やサービスを求めている。Make in India」や「Swachh Bharat Mission」といった政府の様々な取り組みにより、多くの起業家やその中小企業がこれらのミッションに参加し、インドの多くの熟練労働者や未熟練労働者に雇用を提供することで、GDPの成長に貢献できる大きな可能性がある。
市場の細分化
インドの業務用クリーニング製品市場は、製品、最終用途、流通チャネル、地域によって区分される。製品別では、ランドリークリーナー、フロアクリーナー、一般クリーナー、トイレクリーナー、食器洗い&キッチンクリーナー、その他(ガラスクリーナーなど)に区分される。最終用途に基づくと、市場はヘルスケア、教育、ホテル/レストラン、オフィス、その他(小売&食料品など)に区分される。流通チャネルに基づくと、市場は代理店販売、直販、オンライン、その他(オフライン小売販売など)に区分される。地域別では、市場は北、南、東、西に分けられる。
企業プロフィール
Hindustan Unilever Limited、Reckitt Benckiser Corporate Services Limited、Procter & Gamble Company、Diversey, Inc.、Schevaran Laboratories Private Limited、S.C. Johnson Products Pvt.Ltd.、Ecolab Food Safety & Hygiene Solutions Pvt.Ltd.、Dabur India Limited、SATOL Chemicals Pvt.Ltd.、Amway India Enterprises Pvt.Ltd.などがインド商業用洗浄剤市場の主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの業務用洗浄剤市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドの業務用クリーニング製品市場:製品別
o ランドリークリーナー
o フロアクリーナー
o 一般クリーナー
o トイレクリーナー
o 食器洗い・台所用クリーナー
o その他(ガラスクリーナーなど)
- インドの業務用洗浄剤市場:最終用途別
o 医療
o 教育
o ホテル/レストラン
o オフィス
o その他(小売・食料品など))、
- インドの業務用クリーニング製品市場:流通経路別
o 代理店販売
o 直接販売
o オンライン
o その他(オフライン小売販売など)
- インドの業務用洗浄剤市場:地域別
北部
西


競合状況
企業プロフィール:インドの商業用クリーニング製品市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Source of Information
4.2. Brand Awareness
4.3. Factors Influencing Purchase Decision
5. India Commercial Cleaning Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Market Share Analysis (Laundry Cleaners, Floor Cleaners, General Cleaners, Toilet Cleaners, Dishwashing & Kitchen Cleaners and Others (Glass Cleaners etc.)
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Healthcare, Education, Hotels/Restaurants, Offices, and Others (Retail & Grocery, etc.))
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Distributor Sales, Direct Sales, Online, and Others (Offline Retail Sales etc.))
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North India Market Share Analysis
5.2.4.2. West India Market Share Analysis
5.2.4.3. South India Market Share Analysis
5.2.4.4. East India Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis (2023)
5.3. India Commercial Cleaning Products Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Laundry Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. India Floor Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. India General Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. India Toilet Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End Use Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. India Dishwashing & Kitchen Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By End Use Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Increasing government initiative
11.1.2. Growing awareness of cleanliness and hygiene
11.1.3. Expansion of hospitality sector
11.2. Challenges
11.2.1. Unorganized Sector
11.2.2. High Competition
12. Impact of COVID-19 on India Commercial Cleaning Products Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Regions Impacted
13. Market Trends & Developments
13.1. Shift towards eco-friendly and sustainable products
13.2. Rise in commercial infrastructure
13.3. Expansion of e-commerce channel
13.4. Marketing Strategies
13.5. Rising demand for multi-purpose cleaners
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. SWOT Analysis
15.1. Strengths
15.2. Weaknesses
15.3. Opportunities
15.4. Threats
16. Policy & Regulatory Landscape
17. India Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles
18.1.1. Hindustan Unilever Limited
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Product & Services
18.1.1.3. Financials (As Per Availability)
18.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.1.5. Recent Developments
18.1.1.6. Key Management Personnel
18.1.2. Reckitt Benckiser Corporate Services Limited
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Product & Services
18.1.2.3. Financials (As Per Availability)
18.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.2.5. Recent Developments
18.1.2.6. Key Management Personnel
18.1.3. Procter & Gamble Company
18.1.3.1. Company Details
18.1.3.2. Product & Services
18.1.3.3. Financials (As Per Availability)
18.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.3.5. Recent Developments
18.1.3.6. Key Management Personnel
18.1.4. Amway India Enterprises Pvt. Ltd.
18.1.4.1. Company Details
18.1.4.2. Product & Services
18.1.4.3. Financials (As Per Availability)
18.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.4.5. Recent Developments
18.1.4.6. Key Management Personnel
18.1.5. Schevaran Laboratories Private Limited
18.1.5.1. Company Details
18.1.5.2. Product & Services
18.1.5.3. Financials (As Per Availability)
18.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.5.5. Recent Developments
18.1.5.6. Key Management Personnel
18.1.6. S.C. Johnson Products Pvt. Ltd.
18.1.6.1. Company Details
18.1.6.2. Product & Services
18.1.6.3. Financials (As Per Availability)
18.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.6.5. Recent Developments
18.1.6.6. Key Management Personnel
18.1.7. Ecolab Food Safety & Hygiene Solutions Pvt Ltd.
18.1.7.1. Company Details
18.1.7.2. Product & Services
18.1.7.3. Financials (As Per Availability)
18.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.7.5. Recent Developments
18.1.7.6. Key Management Personnel
18.1.8. Dabur India Limited
18.1.8.1. Company Details
18.1.8.2. Product & Services
18.1.8.3. Financials (As Per Availability)
18.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.8.5. Recent Developments
18.1.8.6. Key Management Personnel
18.1.9. SATOL Chemicals Pvt. Ltd
18.1.9.1. Company Details
18.1.9.2. Product & Services
18.1.9.3. Financials (As Per Availability)
18.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.9.5. Recent Developments
18.1.9.6. Key Management Personnel
18.1.10. Diversey, Inc.
18.1.10.1. Company Details
18.1.10.2. Product & Services
18.1.10.3. Financials (As Per Availability)
18.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.10.5. Recent Developments
18.1.10.6. Key Management Personnel
19. Strategic Recommendations/Action Plan
19.1. Key Focus Areas
19.2. Target Regions
19.3. Target Product
20. About Us & Disclaimer

 

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Summary

India Commercial Cleaning Products market is growing at a robust growth rate, owing to surge in sales through online platform and increasing adoption of professional cleaning services. Furthermore, there are extensive marketing strategies used by various brands and growing use of eco-friendly products, which are the main driving force for commercial cleaning products in India. In addition, increasing awareness of hygiene post COVID-19 has led to an increase in the sales of commercial cleaning products in India.
Commercial cleaning products are specifically formulated to maintain a professional cleanliness and germ-free environment. Since employees and clients will be working in these commercial spaces all day long, it’s important to keep working place clean and germ-free.
India Commercial Cleaning Products Market Scope
The commercial cleaning products market is witnessing a high expansion owing to the expansion of the commercial sector and the acceleration of urbanization in India. The rapidly growing economy of India has generated a high demand for commercial places, such as hotels, offices, retail stores, and various other commercial space, because of which urbanization has already generated a high demand for these commercial cleaning products. The India commercial real estate industry is also growing due to the growth of domestic and foreign companies. Thus, increased focus on cleanliness and hygiene in the workplace due to improved productivity and better performance is one of the main drivers of commercial cleaning products’ market growth. A hygienic working environment enhances quality of life and increases employee satisfaction, which prevents the spread of infections, and reduces employee absences due to sickness.
With increasing number of hotels, restaurants, and hospitals all over India, there is a growing need for commercial cleaning products to keep these places clean and hygienic. The foodservice industry is also expanding due to increasing number of restaurants in India, which is further leading to the increasing demand of commercial cleaning products in India.
India Commercial Cleaning Products Market Overview
Commercial spaces are classified into five main categories: healthcare, education, hotels/restaurants, offices, and others (retail & grocery, etc.). Offices and retail malls account for the majority of the market share. With the rising number of malls, offices, and other commercial sector turning to outsourcing cleaning services, the commercial cleaning products industry is growing at a faster rate in India.
The leading market players in the commercial cleaning products market in India are looking for different ways to create strong commercial cleaning brands. India is a crucial market for many players who want to build strong cleaning brands. In India, there is a growing focus on eco-friendly and sustainable cleaning solutions. Green cleaning solutions are non-toxic and eco-friendly, making them safer for consumers. Furthermore, domestic, and international market players are manufacturing and offering wide range of products to cater to the various demand of customers. Some of the top brands of commercial cleaning products are HUL, 3 M, Reckitt, Diversey and Procter & Gamble, etc.
India Commercial Cleaning Products Market Drivers
The increasing number of government initiatives related to cleanliness and hygiene is further fueling the market growth in India. For instance, the most widely used environment-related campaign launched by the Government of India is the National Cleanliness Scheme (NSS) Swachh Bharat Abhiyan, which was launched on 2nd October 2014. Individuals from all over India joined the collective cleanliness movement. Government officials, jawans, Bollywood actors, athletes, industrialists, and spiritual leaders, all contributed to the noble cause. Millions of individuals across the nation have been actively participating in the cleanliness campaigns of government departments, non-governmental organizations, and community centers to ensure that India is kept clean. Regular cleanliness campaigns, as well as the promotion of hygiene education through play and music, are being widely implemented across the country. Thus, with increasing government initiatives, the demand for commercial cleaning products will grow at a faster rate in India.
Furthermore, commercial cleaning products are in high demand due to the growing concern about hygiene in commercial places such as office buildings, hospitals, hotels, and shopping malls. Companies and organizations are more concerned about maintaining a hygienic and clean environment for their employees, customers, and visitors, increasing the need for commercial cleaning products.
India Commercial Cleaning Products Market Trends
Companies are starting to shift towards more bio based or eco-friendly cleaning products, due to rising consumer awareness. Hospitals, for example, may act quickly to shift towards safe cleaning solutions for their cleaning equipment and surgical instruments, if they meet performance requirements. Companies are innovating various green products to capture the commercial cleaning products market. For instance, Gelnova Hygiene launched FreshenGo 123Wash in 2023, which is an eco-friendly detergent. Most of the liquid detergents used by customers contain 80% water, of which only 20% is cleaning agent, thus creating a considerable amount of environmental waste. The pods produced by FreshenGo contain 95% plant-derived active ingredients and 5% water, while natural essential oils impart a pleasant fragrance to the garments. Thus, a shift towards eco-friendly products will fuel the market in the forecasted period.
India Commercial Cleaning Products Market Challenges
The Commercial Cleaning Products market is highly competitive in India, due to presence of various domestic and international market players. There is a large unorganized market for commercial cleaning products in India. Competition and changing customer expectations have created some unique market dynamics that cleaning products manufacturing companies must be aware of to retain their current customers and draw in new ones. The unorganized players are mostly local and regional companies. These companies offer products at low prices, which makes it difficult for the organized players to compete. Building brand reputation, quality assurance, and trust can be difficult for the organized players in this unorganized market.
Market Opportunities
The significance of cleanliness and hygiene in the commercial sector is increasing, and the demand for multi-purpose cleaning solutions is increasing at a faster rate in India. A multipurpose cleaner is a product that can be used to clean a variety of surfaces, such as glass, floors, and other surfaces. Additionally, it can be used as degreaser to remove grease, oil, and hard stains. Utilizing one product for multiple purposes has clear advantages in terms of economy, as well as ease of management and storage. Thus, multipurpose cleaning products and various other product innovations will fuel the market in the anticipated period.
The consumers in India are looking for high-end products and services from the West, but at affordable prices. The Indian consumer is looking for high-quality products and services at affordable prices. With the help of various government initiatives such as “Make in India”, and “Swachh Bharat Mission”, there is a tremendous potential for many entrepreneurs and their small and medium enterprises to partner in these missions and contribute to the growth of GDP, by providing employment to many skilled and unskilled workers in India.
Market Segmentation
The India Commercial Cleaning Products market is segmented based on product, end use, distribution channel and region. Based on product, the market is segmented into laundry cleaners, floor cleaners, general cleaners, toilet cleaners, dishwashing & kitchen cleaners, and others (glass cleaners etc.). Based on end use, the market is segmented into healthcare, education, hotels/restaurants, offices, and others (retail & grocery, etc.). Based on distribution channel, the market is segmented into distributor sales, direct sales, online, and others (offline retail sales etc.). Based on region, the market is divided into North, South, East, and West.
Company Profiles
Hindustan Unilever Limited, Reckitt Benckiser Corporate Services Limited, Procter & Gamble Company, Diversey, Inc., Schevaran Laboratories Private Limited, S.C. Johnson Products Pvt. Ltd., Ecolab Food Safety & Hygiene Solutions Pvt Ltd., Dabur India Limited, SATOL Chemicals Pvt. Ltd and Amway India Enterprises Pvt. Ltd. are some of the major players in the India Commercial Cleaning Products market.
Report Scope:
In this report, India Commercial Cleaning Products market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Commercial Cleaning Products Market, By Product:
o Laundry Cleaners
o Floor Cleaners
o General Cleaners
o Toilet Cleaners
o Dishwashing & Kitchen Cleaners
o Others (Glass Cleaners etc.)
• India Commercial Cleaning Products Market, By End Use:
o Healthcare
o Education
o Hotels/Restaurants
o Offices
o Others (Retail & Grocery, etc.)),
• India Commercial Cleaning Products Market, By Distribution Channel:
o Distributor Sales
o Direct Sales
o Online
o Others (Offline Retail Sales etc.)
• India Commercial Cleaning Products Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Commercial Cleaning Products market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Source of Information
4.2. Brand Awareness
4.3. Factors Influencing Purchase Decision
5. India Commercial Cleaning Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Market Share Analysis (Laundry Cleaners, Floor Cleaners, General Cleaners, Toilet Cleaners, Dishwashing & Kitchen Cleaners and Others (Glass Cleaners etc.)
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Healthcare, Education, Hotels/Restaurants, Offices, and Others (Retail & Grocery, etc.))
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Distributor Sales, Direct Sales, Online, and Others (Offline Retail Sales etc.))
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North India Market Share Analysis
5.2.4.2. West India Market Share Analysis
5.2.4.3. South India Market Share Analysis
5.2.4.4. East India Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis (2023)
5.3. India Commercial Cleaning Products Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Laundry Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. India Floor Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. India General Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. India Toilet Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End Use Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. India Dishwashing & Kitchen Cleaners Commercial Cleaning Products Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By End Use Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Increasing government initiative
11.1.2. Growing awareness of cleanliness and hygiene
11.1.3. Expansion of hospitality sector
11.2. Challenges
11.2.1. Unorganized Sector
11.2.2. High Competition
12. Impact of COVID-19 on India Commercial Cleaning Products Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Regions Impacted
13. Market Trends & Developments
13.1. Shift towards eco-friendly and sustainable products
13.2. Rise in commercial infrastructure
13.3. Expansion of e-commerce channel
13.4. Marketing Strategies
13.5. Rising demand for multi-purpose cleaners
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. SWOT Analysis
15.1. Strengths
15.2. Weaknesses
15.3. Opportunities
15.4. Threats
16. Policy & Regulatory Landscape
17. India Economic Profile
18. Competitive Landscape
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18.1.1. Hindustan Unilever Limited
18.1.1.1. Company Details
18.1.1.2. Product & Services
18.1.1.3. Financials (As Per Availability)
18.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.1.5. Recent Developments
18.1.1.6. Key Management Personnel
18.1.2. Reckitt Benckiser Corporate Services Limited
18.1.2.1. Company Details
18.1.2.2. Product & Services
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18.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
18.1.2.5. Recent Developments
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18.1.3. Procter & Gamble Company
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18.1.3.2. Product & Services
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