世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのロボット掃除機市場:製品タイプ別(床用掃除機、プール用掃除機、窓用掃除機)、販売チャネル別(オンライン、オフライン)、エンドユーザー別(家庭用、商業用)、地域別、競争、予測、機会、2019-2029F


India Robotic Vacuum Cleaner Market By Product Type (Floor Vacuum Cleaner, Pool Vacuum Cleaner, Window Vacuum Cleaner) By Sales Channel (Online, Offline), By End User (Residential, Commercial), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2019-2029F

インドのロボット掃除機市場は、ロボット分野の技術進歩や衛生・清潔志向の高まりにより、2025年から2029年にかけて大きな成長が見込まれている。ロボット掃除機は、自動車、ヘルスケア、製造業など様々な産業で... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
90 英語

 

サマリー

インドのロボット掃除機市場は、ロボット分野の技術進歩や衛生・清潔志向の高まりにより、2025年から2029年にかけて大きな成長が見込まれている。ロボット掃除機は、自動車、ヘルスケア、製造業など様々な産業で広く使用されている。様々な産業分野からの高い需要だけでなく、産業や製造装置における先進技術の採用は、インドのロボット掃除機の成長を促進する主な要因である。
インドのロボット掃除機市場スコープ
ロボット掃除機は、スマートソフトウェアプログラムを搭載した自律型掃除機であり、掃除ルーチンと統合されたプログラマブルコントローラを備えたセンサーとロボット駆動による限定的な掃除機システムを持っている。ロボット掃除機は、従来の掃除機のタスクを、ほとんど人間の手を煩わせることなく実行することができる。コンパクトなサイズなので、ベッドやキャビネット、テーブルの下も掃除できる。ロボット掃除機はインドで広く販売されており、床、プール、窓など様々な表面の掃除に使用できる。
インドのロボット掃除機市場の概要
インドのロボット掃除機市場は、可処分所得の増加、ライフスタイルのトレンドの進化、働く女性人口の増加、家事作業の自動化ニーズなどの様々な要因によって、増加傾向にある。さまざまなブランドが、さまざまな機能、吸引力、ナビゲーションシステム、スマート接続オプションを備えたさまざまなモデルを提供している。ロボット掃除機が徐々に普及しつつある中、従来の掃除機と比べると市場はまだ非常にニッチであることに注意する必要がある。これは、コストが高いこと、製品に対する認知度が低いこと、インドの家庭では特定の床タイプや障害物に対する性能に懸念があることなどの要因によるものである。
2022年の調査によると、ロボット掃除機の市場は、2022年の最初の6ヶ月間の出荷台数で、前年同期比(YoY)で24%成長した。パンデミックの後、人々が職場に戻るにつれて、彼らは家庭の清掃ニーズにおけるロボット掃除機の利点をより認識するようになってきている。したがって、予測期間中、ロボット掃除機の市場はインドで増加傾向にある。
インドのロボット掃除機市場の推進要因
インドのロボット掃除機市場は、掃除機の中で最も急速に成長しているカテゴリであり、予測期間中にさらに成長すると予想される。ロボット掃除機への関心の高まりと、インドの人口の間での製品認知度の上昇が、インドのロボット掃除機市場を拡大している。パンデミック後の市場では、パンデミックの封鎖による家事やオフィスワークの負担増、衛生意識の高まりから、インドではロボット掃除機のニーズが高まっている。このため、ロボット掃除機を購入するインド人が増えている。
さらに、ロボット掃除機が提供する清掃プロセスの自動化による手軽さや利便性などの要因が、インドにおけるロボット掃除機の需要増加にさらに寄与している。この利便性は、慌ただしいライフスタイルの現代において特に魅力的であり、人々は家事を簡素化する方法を探している。また、可処分所得の増加により、消費者は生活の質を高める製品への投資に積極的になっている。インドでは、ロボット掃除機に対する消費者の意識が着実に高まっている。これは、オンライン・ショッピング・プラットフォームの出現とオンライン・レビューの利用可能性によるもので、これにより消費者はこのような機器の利点と能力について理解を深めることができるようになった。

インドのロボット掃除機市場動向
インドのロボット掃除機市場は継続的に進化しており、最近ではいくつかの新しいトレンドが出現している。ロボット掃除機は、技術の急速な進歩により、急速な変革と革新を受けている。今日では、Wi-Fi接続、人工知能(AI)、音声アシスト、グーグル音声アシスタントやアレクサとの互換性、UV除菌など、幅広い機能が搭載されている。これにより、消費者は製品の操作をよりコントロールできるようになり、洗浄結果の向上が可能になった。例えば、Proscenic社のWiFi接続ロボット掃除機850Tは、IPANS(インテリジェント・クリーニング・システム)2.0スマート・クリーニング・システム、Wi-Fi接続音声コマンドのアレクサとグーグルホーム対応機能を搭載している。顧客がより革新的なスマートデバイスを期待する中、様々な企業が最新技術に適応し、製品ラインを拡大することで、消費者ニーズの変化に対応している。
また、濡れた床のモップ掛けと掃除が同時にできるロボット掃除機の登場は、市場を刺激すると予想される。例えば、Ecovacs社のdeepot U2 pro 2-in-1ロボット掃除機は、床掃除とモップがけを同時に行えるため、作業が簡単になる。自宅の地図を保存して、毎回簡単に掃除することもできる。また、ペットやホコリによるアレルギーの増加や、インドにおける大気汚染の深刻化により、ロボット掃除機とエアフィルターの一体化が人気を集めている。したがって、これらの新しいトレンドは、予測期間中にインドのロボット掃除機市場を拡大している。

インドのロボット掃除機市場の課題
ロボット掃除機はインドで人気を博しているが、その採用と使用にはいくつかの課題がある。ロボット掃除機市場の成長は、メンテナンスと設置の高コストによって妨げられる可能性が高い。これは予測期間中のロボット掃除機市場の拡大を妨げるだろう。ロボット掃除機市場は、クリーナーロボットの効率の低さによって影響を受けるだろう。ロボット掃除機は、その動作方法のため、部屋の床を掃除するのに多くの時間を費やす。また、ロボット掃除機はサイズが小さいため、多くのゴミを保持することができない。インドのロボット掃除機は、清掃作業を行うためにバッテリーの電力に依存している。電力供給の問題や頻繁な停電のため、これらのデバイスの中断のない動作は困難である。そのため、長寿命で信頼性の高いバッテリーであることが不可欠である。したがって、メーカーやブランドは、費用対効果の高い柔軟なソリューションを提供し、消費者トレーニングに投資し、製品の機能を強化し、信頼できるサポート・サービスを提供することによって、これらの課題を解決する必要がある。時間の経過とともに、これらの課題を解決することは、予測期間中にインドにおけるロボット掃除機の採用と受け入れを増加させるのに役立つであろう。

市場機会
- インドでは中間所得層が急成長しており、欲求も高まっている。ロボット掃除機を手頃な価格で提供し、その価値提案を明確にすることで、ブランドは品質と利便性を求める中間層にアピールすることができる。
- インドにおけるメーカーの主なターゲット市場は大都市であるが、Tier 2やTier 3都市への拡大余地はかなりある。これらの地域の可処分所得と志向が高まるにつれて、消費者は費用対効果が高く、迅速なソリューションを求めるようになっている。その結果、メーカーは流通チャネルを拡大し、これらの未開拓市場での供給力を高めることに集中できる。
市場セグメンテーション インドロボット掃除機市場
インドのロボット掃除機市場は、製品タイプ、販売チャネル、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。製品タイプベースでは、市場は床用掃除機、プール用掃除機、窓用掃除機に細分化される。販売チャネルベースでは、市場はオンラインとオフラインに細分化される。エンドユーザー別では、市場は住宅用と商業用に細分化される。地域別では、市場は北、南、東、西に区分される。
企業プロフィール
Puresight Systems Pvt Ltd.(iRobot)、Eureka Forbes Ltd.、Frootle India Private Limited (ECOVACS)、Xiaomi Technology India Private Limited、Milagrow Business & Knowledge Solutions Private Limited、Philips India Limited、Anker Innovations Ltd. (eufy)、Libra Appliances Private Limited、Shariden Private Limited (ILIFE)、Turing Eastland Pvt Ltdなどがインドロボット掃除機市場の主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのロボット掃除機市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドのロボット掃除機市場:製品タイプ別
o 床用掃除機
o プール用掃除機
o窓用掃除機
- インドのロボット掃除機市場:販売チャネル別
o オンライン
oオフライン
- インドのロボット掃除機市場:エンドユーザー別
o 住宅用
o 商業用
- インドのロボット掃除機市場:地域別
o 北部

西

競合状況
企業プロフィール:インドのロボット掃除機市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. India Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Floor Vacuum Cleaner, Pool Vacuum Cleaner, Window Vacuum Cleaner)
5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
5.2.3. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. North India Market Share Analysis
5.2.4.2. South India Market Share Analysis
5.2.4.3. East India Market Share Analysis
5.2.4.4. West India Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023)
5.3. India Robotic Vacuum Cleaner Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Floor Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
6.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
7. India Pool Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
7.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
8. India Window Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
8.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Convenient and Time-saving Device
9.1.2. Changing Lifestyle
9.1.3. Growing Awareness and Adoption of Robotic Vacuum Cleaner
9.2. Challenges
9.2.1. High Maintenance Cost
9.2.2. Less Dirt Holding Capacity
10. Impact of COVID-19 on India Robotic Vacuum Cleaner Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Advancements in Robotic Technology
11.2. Collaboration with E-commerce Platforms
11.3. Increased Market Penetration
11.4. Advanced Navigation and Mapping
11.5. Equipped with Enhanced Filtration Systems
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining Power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Puresight Systems Pvt Ltd. (iRobot)
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Eureka Forbes Ltd.
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Frootle India Private Limited (ECOVACS)
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Xiaomi Technology India Private Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Milagrow Business & Knowledge Solutions Private Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Philips India Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Anker Innovations Ltd.(eufy)
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Libra Appliances Private Limited
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Shariden Private Limited (ILife)
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Turing Eastland Pvt Ltd
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions
17.3. Target Product Type
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Robotic Vacuum Cleaner market in India is expected to witness a significant growth in the years 2025-2029F, due to the technological advancement in the robotics sector and the inclination of population towards hygiene and cleanliness. Robotic vacuum cleaners are widely used in various industries such as automotive, healthcare, and manufacturing. The high demand from various industry verticals as well as the adoption of advance technologies in the industry and manufacturing units are the main factors driving the growth of robotic vacuum cleaner in India.
India Robotic Vacuum Cleaner Market Scope
Robotic vacuums are autonomous vacuum cleaners equipped with a smart software program and have a limited vacuuming system with sensors and robotic drive with programmable controllers, integrated with cleaning routines. They are able to perform the tasks of a conventional vacuum cleaner with little to no human effort. Due to their compact size, they have convenient access and clean areas beneath beds, cabinets, and tables. Robotic vacuum cleaners are widely available in India and can be used to clean a variety of surfaces, such as floors, swimming pools, and windows.
India Robotic Vacuum Cleaner Market Overview
The market for robotic vacuum cleaners in India is on the rise, driven by various factors such as rising disposable income, evolving lifestyle trends, rising working women population, and the need for automation in household tasks. Various brands are offering a variety of models with different features, suction power, navigation systems, and smart connectivity options. As robotic vacuum cleaners are gradually becoming more popular, it is important to note that the market is still very niche in comparison to conventional vacuum cleaners. This is due to factors such as high cost, less awareness of the product, and concerns regarding its performance on certain floor types or obstructions in Indian households.
In 2022, research showed that the market for robotic vacuum cleaners grew 24% year-on-year (YoY), in terms of shipments during the first six months of year 2022. As people return to their workplaces after pandemic, they are becoming more aware of the advantages of robot vacuum cleaners in their household cleaning needs. Thus, during the forecasted period, the market for robotic vacuum cleaners is on the rise in India.
India Robotic Vacuum Cleaner Market Drivers
The market of robotic vacuum cleaners in India is the fastest growing category in vacuum cleaners and further expected to grow during the forecasted period. The increasing interest in robotic vacuum cleaners and rising product awareness among the population of India is expanding the market of robotic vacuum cleaners in India. In the post-pandemic market, the need for robotic vacuum cleaners has increased in India due to the increased workload of household and office work caused by the pandemic lockdown, as well as the increased awareness of hygiene. This has prompted more Indians to purchase robotic vacuum cleaners.
Additionally, factors like the ease and convenience offered by robotic vacuum cleaners by the automating cleaning process are further contributing to the increased demand of robotic vacuum cleaners in India. This convenience is especially attractive in the current era of hectic lifestyle, where people are looking for ways to simplify their household tasks. In addition, due to the rising disposable income, consumers are more willing to invest in products that enhance their quality of life. In India, there has been a steady increase in consumer awareness in robotic vacuum cleaners. This is due to the emergence of online shopping platforms and the availability of online reviews, which have enabled consumers to gain a better understanding of the advantages and capabilities of such devices.

India Robotic Vacuum Cleaner Market Trends
The robotic vacuum cleaner market in India is continuously evolving, and several new trends have emerged in recent times. Robotic vacuum cleaners have undergone a rapid transformation and innovation due to the rapid advances in technology. Today, they are equipped with a wide range of features, including Wi-Fi connectivity, artificial intelligence (AI), voice assistance, google voice assistant and Alexa compatibility, and UV sterilization. This has enabled consumers to have greater control over the product operations, allowing for improved cleaning results. For instance, Proscenic’s 850T WiFi connected robot vacuum cleaner comes with IPANS (Intelligent Cleaning System) 2.0 smart cleaning system, Wi-Fi connectivity voice commands of Alexa and Google Home compatibility. As customers are expecting more innovative smart devices, different companies are adapting to the changing consumer needs by adapting to the latest technology and expanding their product lines.
In addition, the introduction of robotic vacuum cleaners which can both mop wet floors and clean them simultaneously, are expected to stimulate the market. For instance, Ecovacs deepot U2 pro 2-in-1 robotic vacuum cleaner can clean and mop floor at the same time which becomes an easy job. One can even save a map of their home for easy cleaning every time. Additionally, integration of robotic vacuum cleaners with air filters are becoming increasingly popular due to the increasing prevalence of allergies caused by pets or dust, as well as the increasing levels of air pollution in India. Hence, these new trends are expanding the market of robotic vacuum cleaner in India during the forecasted period.

India Robotic Vacuum Cleaner Market Challenges
While robotic vacuum cleaners have gained popularity in India, there are several challenges associated with their adoption and usage. The growth of the robotic vacuum cleaner market is likely to be hindered by the high cost of maintenance and installation. This will impede the expansion of the market for robotic vacuums in the forecast period. The market of robotic vacuum cleaners will be affected by the cleaner robots' low efficiency. The robot vacuum cleaner spends more time cleaning the floor of the room because of the way it works. In addition, robot vacuum cleaner is not able to hold a lot of dirt because of its small size. Robotic vacuum cleaners in India depend on battery power to perform cleaning tasks. Due to power supply problems and frequent power cuts, uninterrupted operation of these devices is challenging. Therefore, it is essential for them to have a long-lasting and reliable battery life. Hence, manufacturers and brands need to resolve these challenges by providing cost-effective and flexible solutions, investing in consumer training, enhance product features, and provide dependable support services. Over time, resolving these issues will help in increasing the adoption and acceptance of robotic vacuum cleaner in India during the forecasted period.

Market Opportunities
• India has a fast-growing middle class with increasing desires. By providing robotic vacuum cleaners at affordable prices and making their value proposition clear, brands can appeal to the middle-class who are looking for quality and convenience.
• The primary target market for manufacturers in India has been the major metropolitan cities, however, there is considerable scope for expansion into the Tier 2 and Tier 3 cities. As disposable income and aspirations in these regions increase, consumers are increasingly looking for cost-effective and expeditious solutions. As a result, manufacturers can concentrate on expanding their distribution channels and enhancing availability in these unexplored markets.
Market Segmentation India Robotic Vacuum Cleaner Market
The India robotic vacuum cleaner market is segmented on the basis of product type, sales channel, end user, and region. On the basis of product type, the market is fragmented into floor vacuum cleaner, pool vacuum cleaner, and window vacuum cleaner. On the basis of sales channel, the market is segmented into online and offline. On the basis of end user, the market is segmented into residential and commercial. On the basis of region, the market is divided into North, South, East, and West.
Company Profiles
Puresight Systems Pvt Ltd. (iRobot), Eureka Forbes Ltd., Frootle India Private Limited (ECOVACS), Xiaomi Technology India Private Limited, Milagrow Business & Knowledge Solutions Private Limited, Philips India Limited, Anker Innovations Ltd.(eufy), Libra Appliances Private Limited, Shariden Private Limited (ILIFE), Turing Eastland Pvt Ltd are some of the major players in the India robotic vacuum cleaner market.
Report Scope:
In this report, India robotic vacuum cleaner market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Robotic Vacuum Cleaner Market, By Product Type:
o Floor Vacuum Cleaner
o Pool Vacuum Cleaner
o Window Vacuum Cleaner
• India Robotic Vacuum Cleaner Market, By Sales Channel:
o Online
o Offline
• India Robotic Vacuum Cleaner Market, By End User:
o Residential
o Commercial
• India Robotic Vacuum Cleaner Market, By Region:
o North
o South
o West
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Robotic Vacuum Cleaner market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. India Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Floor Vacuum Cleaner, Pool Vacuum Cleaner, Window Vacuum Cleaner)
5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
5.2.3. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. North India Market Share Analysis
5.2.4.2. South India Market Share Analysis
5.2.4.3. East India Market Share Analysis
5.2.4.4. West India Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023)
5.3. India Robotic Vacuum Cleaner Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Floor Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
6.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
7. India Pool Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
7.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
8. India Window Vacuum Cleaner Robotic Vacuum Cleaner Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
8.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial)
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Convenient and Time-saving Device
9.1.2. Changing Lifestyle
9.1.3. Growing Awareness and Adoption of Robotic Vacuum Cleaner
9.2. Challenges
9.2.1. High Maintenance Cost
9.2.2. Less Dirt Holding Capacity
10. Impact of COVID-19 on India Robotic Vacuum Cleaner Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Advancements in Robotic Technology
11.2. Collaboration with E-commerce Platforms
11.3. Increased Market Penetration
11.4. Advanced Navigation and Mapping
11.5. Equipped with Enhanced Filtration Systems
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining Power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Puresight Systems Pvt Ltd. (iRobot)
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Eureka Forbes Ltd.
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Frootle India Private Limited (ECOVACS)
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Xiaomi Technology India Private Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Milagrow Business & Knowledge Solutions Private Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Philips India Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Anker Innovations Ltd.(eufy)
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Libra Appliances Private Limited
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Shariden Private Limited (ILife)
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Turing Eastland Pvt Ltd
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions
17.3. Target Product Type
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る