インドのデジタルバンキング産業:インドの銀行総数(銀行タイプ)別、インドの預金総額(預金タイプ、銀行タイプ、地域)別、インドのデジタルレンディング総額(銀行タイプ)別、インドのデジタル決済取引総額(金額)別、インドのデジタル決済取引件数(件数)別、インドのATM総数(銀行タイプ)別、機会、2015年〜2022年India Digital Banking Industry By Total Number of Banks in India (Bank Type), By Total Deposits in India (Deposit Type, Bank Type, Region), By Total Digital Lending in India (Bank Type), By Total Transactional Value Paid Digitally in India (Value), By Total Number of Transactions Paid Digitally in India (Volume), By Total Number of ATMs in India (Bank Type), Opportunities, 2015-2022 デジタル・バンキング・システムは、従来のシステムとは対照的に、銀行が迅速にサービスを導入・拡大できるよう、卓越した汎用性を発揮します。銀行と顧客の双方にとって費用対効果、セキュリティ、柔軟性を重視... もっと見る
サマリーデジタル・バンキング・システムは、従来のシステムとは対照的に、銀行が迅速にサービスを導入・拡大できるよう、卓越した汎用性を発揮します。銀行と顧客の双方にとって費用対効果、セキュリティ、柔軟性を重視するデジタル・バンキングは、高度なプロセス自動化、ウェブベースのサービス、APIを活用しています。最新のバンキング・システムはリアルタイムのデータ・ストリームを促進し、重要な分析を強化することで、シームレスなデジタル・カスタマージャーニーを実現します。従来のバンキング機能、手続き、業務は、オンライン・チャネルを通じて顧客サービスを強化するため、デジタル・トランスフォーメーションが進んでいる。銀行の未来モデル」と位置づけられるデジタル・バンキングは、QRコードやUPI決済への道を開く。インドにおけるCOVID-19の登場は、デジタル・バンキングの進化を著しく加速させ、急速な普及と新たな金融プレイヤーの参入を目撃している。インドにおけるデジタル決済取引の加速 過去5年間で、インドのデジタル決済取引は大幅に急増した。プリペイド決済手段(PPI)、即時決済サービス(IMPS)、BHIM-UPI(Bharat Interface for Money-Unified Payments Interface)、NETC(National Electronic Toll Collection)システムなどが大幅な成長を遂げ、業界の様相を一変させた。デジタル決済取引の軌跡を見ると、2019-20年の6億1,369万米ドルから、2020-21年には7億4,550万米ドル、2021-22年には11億9,000万米ドルへと大幅に上昇している。 拡大を牽引するインフラ整備 デジタル決済の拡大は、特にPayments Infrastructure Development Fund(PIDF)の運用開始に伴う受け入れインフラの成長に起因する。バーラト・クイック・レスポンス(BQR)コードの導入は39.3%増の6,671万米ドル、POS端末は28.6%増の8,148万米ドルとなった。現金自動預け払い機(ATM)も2020-21年の3.21千米ドルから2021-22年には3.33千米ドルに拡大した。 スマートフォンの普及が業界の成長を促進 スマートフォンの普及率が上昇し、インドのデジタルバンキング部門を牽引している。好条件のインターネット・コストが、業務用デジタル・プラットフォームやモバイル・アプリの利用を高めている。スマートフォンとインターネットの普及が深まるにつれ、包括的なバンキング・プラットフォームに対する需要が急増すると予想される。International Data CorporationのWorldwide Quarterly Mobile Phone Trackerの速報データによると、インドにおけるスマートフォン販売台数は前年同期比3%増で、2022年(4-6月期)には3,500万台が販売される。 利便性に対する消費者の需要が拡大を牽引 顧客は、ウェアラブル・テクノロジー、モバイル・ウォレット、クレジットカード、デビットカード、QRコードなど、数多くの決済手段を受け入れている。デジタル・バンキング・セクターの有望な将来は、これらの方法における消費者の嗜好を認識できるかどうかにかかっている。さらに、デジタル・バンキングは、AIや機械学習主導のソフトウェアによって、高度なパーソナライゼーションを提供する。自動化は業務を合理化し、冗長なバックオフィス・プロセスを排除することでコストを削減し、自動予算編成、支出分析、貯蓄リマインダーなどで顧客エンゲージメントを強化する。 業界の勢いを加速させる政府の取り組み インドにおけるデジタル・バンキングの普及を促進する上で、政府の取り組みは極めて重要な役割を果たしている。ケララ州は、インド準備銀行の「デジタル・ペイメント・エコシステムの拡大と深化」イニシアティブに沿い、デジタル・バンキングにアクセス可能なすべての口座を利用できるようにした最初の州である。2022-23年度予算で発表された、75のデジタル・バンキング・ユニット(DBU)の設立は、全国でデジタル・バンキングを育成するという政府のコミットメントをさらに例証している。 業界区分 インドのデジタルバンキング業界は、インドの銀行総数、インドの預金総額、インドのデジタル融資総額、インドのデジタル決済取引総額、インドのデジタル決済取引件数、インドのATM総数、競合状況に基づいてセグメント化されている。インドの銀行総数に基づき、このセクターを銀行で説明する。インドの総預金量については、預金タイプ、銀行タイプ、地域に基づいて業界を分割している。デジタル貸出については、銀行タイプ別に説明されている。インドでデジタル決済された取引額に基づき、この業界を決済モードで説明する。インドのATM数については、銀行タイプ別に解説している。 企業プロフィール HDFC Bank Limited、ICICI Bank Limited、Bank of India Limited、State Bank of India、Axis Bank Limited、Punjab National Bank、IndusInd Bank Limited、Bank of Baroda、Kotak Mahindra Bank Limited、Yes Bank Limitedなどがインドのデジタルバンキング業界のプレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのデジタルバンキング業界を以下のカテゴリーに分類しています: - インドのデジタルバンキング業界、インドの銀行総数別 銀行タイプ別 - インドデジタルバンキング業界:インドの総預金残高別 o 預金タイプ別 o 銀行タイプ別 o 地域別 - インドのデジタルバンキング産業:インドのデジタル貸出総額別 o 銀行タイプ別 - インドのデジタルバンキング産業:インドにおけるデジタル決済総額ベース o 支払い形態 - インドのデジタルバンキング産業:インドにおけるデジタル決済取引総額ベース 決済モード別 - インドのデジタルバンキング産業:インドのATM総数別 銀行タイプ別 競争環境 企業プロフィール:インドデジタルバンキング業界の主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Industry Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Industry Coverage 1.4. Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Industry Overview 3.2. Key Segments 4. Total Number of Banks in India, (Volume), 2015-2022 4.1. By Bank Type 4.1.1. Total Number of Private Banks 4.1.2. Total Number of Public Banks 4.1.3. Total Number of Foreign Banks 4.1.4. Total Number of Regional Rural Banks 4.1.5. Total Number of Small Finance Banks 5. Total Deposits in India, (Value), 2015-2022 5.1. By Deposit Type 5.1.1. Total Saving Deposits 5.1.2. Total Current Deposits 5.1.3. Total Term Deposits 5.2. By Bank Type 5.2.1. Total Deposits with Public Banks 5.2.2. Total Deposits with Private Banks 5.2.3. Total Deposits with Foreign Banks 5.2.4. Total Deposits with Regional Rural Banks 5.2.5. Total Deposits with Small Finance Banks 5.3. By Region 5.3.1. Total Deposits in Central Region 5.3.2. Total Deposits in Eastern Region 5.3.3. Total Deposits in North Eastern Region 5.3.4. Total Deposits in Northern Region 5.3.5. Total Deposits in Southern Region 5.3.6. Total Deposits in Western Region 6. Total Digital Lending in India, (Value), 2015-2022 6.1. By Bank Type 6.1.1. Total Digital Lending with Public Banks 6.1.2. Total Digital Lending with Private Banks 6.1.3. Total Digital Lending with Foreign Banks 6.1.4. Total Digital Lending with NBFCs 7. India Digital Banking Overview, 2015-2022 7.1. Digital Banking Introduction 7.2. Digitalization 7.3. History 7.4. Advantages & Disadvantages 7.5. Traditional vs Digital Banking 7.6. Digital Accounts in India Overview 7.7. Digital Payment Index 7.8. Digital Banking Units in India as per RBI 8. Total Transactional Value Paid Digitally in India (Value), 2015-2022 8.1. By Payment Mode Transactional Value 8.1.1. By UPI 8.1.2. By NEFT/IMPS 8.1.3. By Debit Card 8.1.4. By Credit Card 9. Total Number of Transactions Paid Digitally in India (Volume), 2015-2022 9.1. By Payment Mode Transaction Volume 9.1.1. By UPI 9.1.2. By NEFT/IMPS 9.1.3. By Debit Card 9.1.4. By Credit Card 10. Total Number of ATMs in India, (Volume), 2015-2022 10.1. By Bank Type 10.1.1. Total Number of Private Bank ATMs 10.1.2. Total Number of Public Bank ATMs 10.1.3. Total Number of Foreign Bank ATMs 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Rising Demand for Convenience 11.1.2. Increasing Smartphone Adoption 11.1.3. Growing Government Initiatives 11.2. Challenges 11.2.1. Stringent Government Regulations 11.2.2. Limited IT Infrastructure 12. Impact of COVID-19 on India Digital Banking Industry 13. Market Trends & Developments 13.1. Increasing Customer Awareness 13.2. Growing Adoption of Digital Banking Platform Among SMEs 13.3. Ease of Usage & Ensured Affordable Costs 13.4. Rising Trend of Going Cash-Free 13.5. Technological Advancement in Digital Banking Solutions 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. HDFC Bank Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Digital Banking Services 17.1.1.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.6. Recent Developments 17.1.1.7. Key Management Personnel 17.1.2. ICICI Bank Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Digital Banking Services 17.1.2.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.6. Recent Developments 17.1.2.7. Key Management Personnel 17.1.3. Bank of India Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Digital Banking Services 17.1.3.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.6. Recent Developments 17.1.3.7. Key Management Personnel 17.1.4. State Bank of India 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Digital Banking Services 17.1.4.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.6. Recent Developments 17.1.4.7. Key Management Personnel 17.1.5. Axis Bank Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Digital Banking Services 17.1.5.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.6. Recent Developments 17.1.5.7. Key Management Personnel 17.1.6. Punjab National Bank 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Digital Banking Services 17.1.6.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.6. Recent Developments 17.1.6.7. Key Management Personnel 17.1.7. IndusInd Bank Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Digital Banking Services 17.1.7.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.6. Recent Developments 17.1.7.7. Key Management Personnel 17.1.8. Bank of Baroda 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Digital Banking Services 17.1.8.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.6. Recent Developments 17.1.8.7. Key Management Personnel 17.1.9. Kotak Mahindra Bank Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Digital Banking Services 17.1.9.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.6. Recent Developments 17.1.9.7. Key Management Personnel 17.1.10. Yes Bank Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Digital Banking Services 17.1.10.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.6. Recent Developments 17.1.10.7. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Segment 18.3. Target Services 19. About Us & Disclaimer (Note 1: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. E.g. For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022. Note 2: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryDigital banking systems exhibit remarkable versatility, allowing banks to swiftly introduce and expand services in contrast to traditional systems. Emphasizing cost-effectiveness, security, and flexibility for both banks and customers, digital banking leverages advanced process automation, web-based services, and APIs. Modern banking systems facilitate real-time data streams and enhance vital analytics, enabling a seamless digital customer journey. Traditional banking functions, procedures, and operations are undergoing digital transformation to enhance client service through online channels. Positioned as the "future model of banking," digital banking paves the way for QR codes and UPI payments. The advent of COVID-19 in India has notably amplified the evolution of digital banking, witnessing rapid adoption and the entrance of new financial players. Table of Contents1. Introduction1.1. Industry Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Industry Coverage 1.4. Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Industry Overview 3.2. Key Segments 4. Total Number of Banks in India, (Volume), 2015-2022 4.1. By Bank Type 4.1.1. Total Number of Private Banks 4.1.2. Total Number of Public Banks 4.1.3. Total Number of Foreign Banks 4.1.4. Total Number of Regional Rural Banks 4.1.5. Total Number of Small Finance Banks 5. Total Deposits in India, (Value), 2015-2022 5.1. By Deposit Type 5.1.1. Total Saving Deposits 5.1.2. Total Current Deposits 5.1.3. Total Term Deposits 5.2. By Bank Type 5.2.1. Total Deposits with Public Banks 5.2.2. Total Deposits with Private Banks 5.2.3. Total Deposits with Foreign Banks 5.2.4. Total Deposits with Regional Rural Banks 5.2.5. Total Deposits with Small Finance Banks 5.3. By Region 5.3.1. Total Deposits in Central Region 5.3.2. Total Deposits in Eastern Region 5.3.3. Total Deposits in North Eastern Region 5.3.4. Total Deposits in Northern Region 5.3.5. Total Deposits in Southern Region 5.3.6. Total Deposits in Western Region 6. Total Digital Lending in India, (Value), 2015-2022 6.1. By Bank Type 6.1.1. Total Digital Lending with Public Banks 6.1.2. Total Digital Lending with Private Banks 6.1.3. Total Digital Lending with Foreign Banks 6.1.4. Total Digital Lending with NBFCs 7. India Digital Banking Overview, 2015-2022 7.1. Digital Banking Introduction 7.2. Digitalization 7.3. History 7.4. Advantages & Disadvantages 7.5. Traditional vs Digital Banking 7.6. Digital Accounts in India Overview 7.7. Digital Payment Index 7.8. Digital Banking Units in India as per RBI 8. Total Transactional Value Paid Digitally in India (Value), 2015-2022 8.1. By Payment Mode Transactional Value 8.1.1. By UPI 8.1.2. By NEFT/IMPS 8.1.3. By Debit Card 8.1.4. By Credit Card 9. Total Number of Transactions Paid Digitally in India (Volume), 2015-2022 9.1. By Payment Mode Transaction Volume 9.1.1. By UPI 9.1.2. By NEFT/IMPS 9.1.3. By Debit Card 9.1.4. By Credit Card 10. Total Number of ATMs in India, (Volume), 2015-2022 10.1. By Bank Type 10.1.1. Total Number of Private Bank ATMs 10.1.2. Total Number of Public Bank ATMs 10.1.3. Total Number of Foreign Bank ATMs 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Rising Demand for Convenience 11.1.2. Increasing Smartphone Adoption 11.1.3. Growing Government Initiatives 11.2. Challenges 11.2.1. Stringent Government Regulations 11.2.2. Limited IT Infrastructure 12. Impact of COVID-19 on India Digital Banking Industry 13. Market Trends & Developments 13.1. Increasing Customer Awareness 13.2. Growing Adoption of Digital Banking Platform Among SMEs 13.3. Ease of Usage & Ensured Affordable Costs 13.4. Rising Trend of Going Cash-Free 13.5. Technological Advancement in Digital Banking Solutions 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. HDFC Bank Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Digital Banking Services 17.1.1.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.6. Recent Developments 17.1.1.7. Key Management Personnel 17.1.2. ICICI Bank Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Digital Banking Services 17.1.2.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.6. Recent Developments 17.1.2.7. Key Management Personnel 17.1.3. Bank of India Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Digital Banking Services 17.1.3.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.6. Recent Developments 17.1.3.7. Key Management Personnel 17.1.4. State Bank of India 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Digital Banking Services 17.1.4.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.6. Recent Developments 17.1.4.7. Key Management Personnel 17.1.5. Axis Bank Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Digital Banking Services 17.1.5.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.6. Recent Developments 17.1.5.7. Key Management Personnel 17.1.6. Punjab National Bank 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Digital Banking Services 17.1.6.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.6. Recent Developments 17.1.6.7. Key Management Personnel 17.1.7. IndusInd Bank Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Digital Banking Services 17.1.7.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.6. Recent Developments 17.1.7.7. Key Management Personnel 17.1.8. Bank of Baroda 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Digital Banking Services 17.1.8.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.6. Recent Developments 17.1.8.7. Key Management Personnel 17.1.9. Kotak Mahindra Bank Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Digital Banking Services 17.1.9.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.6. Recent Developments 17.1.9.7. Key Management Personnel 17.1.10. Yes Bank Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Digital Banking Services 17.1.10.5. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.6. Recent Developments 17.1.10.7. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Segment 18.3. Target Services 19. About Us & Disclaimer (Note 1: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. E.g. For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022. Note 2: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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