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アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - サービスタイプ別(予防サービス、検知サービス、インシデント対応サービス)、企業規模別(大企業、中小企業)、アプリケーション別(ネットワークセキュリティ、エンドポイントセキュリティ、アプリケーションセキュリティ、クラウドセキュリティ)、産業別(BFSI、IT・通信、製造、小売、政府・公共機関、医療、その他)


Asia Pacific SOC as a Service Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Service Type (Prevention Service, Detection Service, and Incident Response Service), Enterprise Size (Large Enterprises and SMEs), Application (Network Security, Endpoint Security, Application Security, and Cloud Security), and Industry (BFSI, IT and Telecom, Manufacturing, Retail, Government and Public Sector, Healthcare, and Others)

アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、2022年の15億1,937万米ドルから2030年には38億3,566万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は12.3%と推定される。 中小企業にお... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
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2024年5月7日 US$3,550
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サマリー

アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、2022年の15億1,937万米ドルから2030年には38億3,566万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は12.3%と推定される。

中小企業におけるSOCaaSの採用拡大がアジア太平洋地域のSOC as a Service市場を押し上げる

近年、世界中のさまざまな中小企業がサイバー攻撃の増加に直面している。アクセンチュアのサイバー犯罪調査によると、中小企業は年間サイバー攻撃総件数の43%を記録しており、そのうち46%は従業員数1,000人以下の中小企業で発生しています。その結果、中小企業はサイバー攻撃により平均2万5,000米ドルを失っている。さらに2020年には、中小企業は70万件以上の攻撃に直面し、合計28億米ドルの損害を被った。また、世界経済フォーラム(World Economic Forum)によると、これらの攻撃の〜95%は人為的ミスに起因している。また、チェック・ポイント社によると、故意か否かを問わず、すべてのケースを考慮すると、データ漏洩の43%は内部関係者または企業の従業員によって引き起こされている。このようなデータ侵害行為の増加により、さまざまな中小企業でリピーターの激減が見られた。IBMは、中小企業の51%以上が8~24時間自社のウェブサイトにアクセスできなかったとして、中小企業の~50%が攻撃からの回復に24時間以上を要すると発表した。したがって、こうした憂慮すべき統計は、中小企業がサイバーセキュリティ・サービスを導入し、事業の安全を確保する必要性を高めている。

ベライゾンの2021年中小企業データ侵害統計によると、中小企業はサイバーセキュリティ事故に826~65万3,587米ドルを費やしている。同レポートによると、サイバー犯罪は15%増加し、そのコストは2025年までに10兆5,000億米ドルに達すると推定されている。そのため、さまざまな中小企業が増え続ける規制や法的要件に対応するため、SOCaaSなどのマネージド・セキュリティ・サービスに投資している。また、SOCaaSは、ネットワークトラフィックの監視・分析、セキュリティチームへのリアルタイムアラートの提供、セキュリティ脅威の特定を担う仮想セキュリティオペレーションセンター(SOC)へのアクセスを中小企業に提供することができるため、中小企業での採用が増加し、SOC as a Service市場の成長に向けた将来的な機会が生まれると予想される。

アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場概要

APAC SOC as a Service市場は、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、その他の地域に分類される。予測期間中、APACの市場は、脅威の検知と予防のオペレーションを単一のソリューションに統合するニーズの高まりにより、大きく成長すると予測される。これにより、企業はシステムの脆弱性と脅威の暴露を保護することに重点を置くようになり、企業の間でサービスとしてのSOCに対する需要が高まっている。中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、シンガポール、ニュージーランドでは、AIやIoTなどの新技術の採用が増加しており、市場を牽引している。AIやIoT技術はサイバー攻撃に対して非常に脆弱であるため、データや情報を保護するためのサービスとしてのSOCに対する顧客の需要が高まっている。例えば、IDC Asia Pacificによると、IoTへの支出は2023年末までに2,775億米ドルに達し、2027年には4,350億米ドルに達すると予測されている。IoT支出の増加は、IoTに接続されたスマートフォン、タブレット、ノートパソコン、ルーター、スマートウォッチ、ウェブカメラ、自動車、家電製品、製造装置、医療機器、ホームセキュリティシステムなど、複数のデバイスに対するサイバー攻撃のリスクを増大させる。これらのデバイスには機密情報や機密情報が含まれており、消費者の日常的な活動に大いに利用されている。コネクテッド・デバイスは消費者にとって便利であり、多くの企業がビジネス・プロセスを合理化するために大量の洞察に満ちたデータを収集することで、コスト削減のために利用している。コネクテッド・デバイスの利用が拡大すると、サイバー攻撃のリスクが高まり、IoTネットワークがサイバー感染や侵入に対してより脆弱になる。例えば、IoTデバイスがハッキングされた場合、ハッカーはこれらのデバイスを使用して大混乱を引き起こしたり、ネットワークに過負荷をかけたり、金銭的利益を得るために必要不可欠な機器をロックダウンしたりすることができる。

産業界にセキュリティ・ソリューションを提供するための政府の取り組みが活発化していることが、市場に拍車をかけている。例えば、国際貿易庁によると、2022年にシンガポールのサイバーセキュリティ庁(CSA)はサイバーセキュリティ・サービス・プロバイダー(CSP)向けのライセンスを発行した。このライセンス枠組みは、顧客とCSP間の「情報の不均衡」に対処することで、顧客の安全性を高めることを目的としている。ライセンスの枠組みは、侵入テストとマネージド・セキュリティ・オペレーションの2つのサービスのみに適用される。これら2つのサービスは顧客の機密情報を有しており、悪用から保護するために政府によって優先されている。さらに、中国、日本、インドでは、巧妙なサイバー攻撃やデータ漏洩が増加しており、サイバー攻撃からデータを保護するための消費者向けサービスとしてSOCの需要が高まっている。例えば、AAGの報告書によると、2022年第2四半期と第3四半期に、中国と日本では14,157,775件と1,246,373件の侵害アカウントが観測され、インドでは2022年第1四半期と第2四半期の間に15.3%のサイバー犯罪の増加に達した。

アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

アジア太平洋地域のSOC as a Service市場のセグメンテーション

サービスとしてのアジア太平洋地域のSOC市場は、サービスタイプ、企業規模、用途、産業、国別に区分される。

サービスタイプに基づき、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、予防サービス、検知サービス、インシデント対応サービスに区分される。2022年のアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場では、予防サービス分野が最大のシェアを占めている。

企業規模では、アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場は大企業と中小企業に二分される。2022年のアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場では、大企業セグメントが大きなシェアを占めている。

アプリケーション別では、アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場は、ネットワークセキュリティ、エンドポイントセキュリティ、アプリケーションセキュリティ、クラウドセキュリティに区分される。2022年のアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場では、エンドポイントセキュリティセグメントが最大のシェアを占めている。

産業別に見ると、アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場は、BFSI、IT・通信、製造、小売、政府・公共機関、ヘルスケア、その他に分類される。2022年のアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場では、BFSIセグメントが最大のシェアを占めている。

国別に見ると、アジア太平洋地域のSOC市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。2022年のアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場は中国が支配的であった。

AT&T Inc、Atos SE、Cloudflare Inc、ConnectWise LLC、ESDS Software Solution Ltd、Fortinet Inc、NTT Data Corp、Thales SA、Verizon Communications Incは、アジア太平洋のSOC as a Service市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイトパートナー調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場 - 主要産業ダイナミクス
5.1 推進要因
5.1.1 様々な業界におけるサイバー攻撃インシデントの増加
5.1.2 金融分野におけるSOCaaS需要の高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 厳しい規制とコンプライアンスの遵守
5.3 市場機会
5.3.1 中小企業におけるSOCaaSの採用拡大
5.3.2 クラウドセキュリティに対するニーズの高まり
5.4 市場動向
5.4.1 医療分野におけるSOCaaSの採用
5.4.2 SOCaaSの技術的進歩
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.サービスとしてのSOC市場 - アジア太平洋地域の市場分析
6.1 アジア太平洋地域のSOC as a Service市場収益(百万米ドル)、2022年~2030年
6.2 アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の予測と分析
7.アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場分析:サービスタイプ
7.1 予防サービス
7.1.1 概要
7.1.2 予防サービス市場の収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.2 検知サービス
7.2.1 概要
7.2.2 検知サービスの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 インシデントレスポンスサービス
7.3.1 概要
7.3.2 インシデントレスポンスサービス市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.アジア太平洋地域のSOC as a Service市場分析:企業規模
8.1 大企業
8.1.1 概要
8.1.2 大企業市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 中小企業
8.2.1 概要
8.2.2 中小企業市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.アジア太平洋地域のSOC as a Service市場分析 - アプリケーション
9.1 ネットワークセキュリティ
9.1.1 概要
9.1.2 ネットワークセキュリティ市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.2 エンドポイントセキュリティ
9.2.1 概要
9.2.2 エンドポイントセキュリティ市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 アプリケーションセキュリティ
9.3.1 概要
9.3.2 アプリケーションセキュリティ市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 クラウドセキュリティ
9.4.1 概要
9.4.2 クラウドセキュリティ市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場分析 - 産業別
10.1 BFSI
10.1.1 概要
10.1.2 BFSI市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.2 ITおよび電気通信
10.2.1 概要
10.2.2 IT・通信市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.3 製造業
10.3.1 概要
10.3.2 製造業市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.4 小売
10.4.1 概要
10.4.2 小売市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.5 政府・公共部門
10.5.1 概要
10.5.2 政府・公共部門市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.6 ヘルスケア
10.6.1 概要
10.6.2 ヘルスケア市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
10.7 その他
10.7.1 概要
10.7.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
11.アジア太平洋地域のSOC as a Service市場 - 国別分析
11.1 アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場
11.1.1 概要
11.1.2 アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場 国別内訳
11.1.2.1 オーストラリアアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.1.1 オーストラリアアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.1.2 オーストラリアアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.1.3 オーストラリアアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.1.4 オーストラリアアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の産業別内訳
11.1.2.2 中国アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.2.1 中国:サービスとしてのアジア太平洋地域のSOC市場アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.2.2 中国:サービスタイプ別アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.2.3 中国:企業規模別アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.2.4 中国:アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場の産業別内訳
11.1.2.3 インドアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.3.1 インドアジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.3.2 インド:アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.3.3 インドアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.3.4 インドアジア太平洋地域のSOC as a Service市場の産業別内訳
11.1.2.4 日本アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.4.1 日本アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.4.2 日本:サービスタイプ別アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.4.3 日本:企業規模別アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.4.4 日本アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の産業別内訳
11.1.2.5 韓国アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.5.1 韓国:アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場アジア太平洋地域のSOC as a Service市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.5.2 韓国:アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.5.3 韓国:アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場の企業規模別内訳アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.5.4 韓国:アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の産業別内訳
11.1.2.6 その他のアジア太平洋地域アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
11.1.2.6.1 アジア太平洋地域のその他地域アジア太平洋地域のサービスとしてのSOC市場のサービスタイプ別内訳
11.1.2.6.2 その他のアジア太平洋地域:サービスタイプ別内訳アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の企業規模別内訳
11.1.2.6.3 アジア太平洋地域のその他:サービスとしてのSOC市場の企業規模別内訳アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の用途別内訳
11.1.2.6.4 その他のアジア太平洋地域:SOC as a Service市場の用途別内訳アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の産業別内訳
12.産業展望
12.1 概要
12.2 市場イニシアティブ
12.3 新製品開発
13.企業プロフィール
13.1 フォーティネット
13.1.1 主要事実
13.1.2 事業内容
13.1.3 製品とサービス
13.1.4 財務概要
13.1.5 SWOT分析
13.1.6 主要な開発
13.2 アトスSE
13.2.1 主要事実
13.2.2 事業内容
13.2.3 製品とサービス
13.2.4 財務概要
13.2.5 SWOT分析
13.2.6 主要開発
13.3 株式会社NTTデータ
13.3.1 主要事実
13.3.2 事業内容
13.3.3 製品とサービス
13.3.4 財務概要
13.3.5 SWOT分析
13.3.6 主要開発
13.4 ベライゾン・コミュニケーションズ
13.4.1 主要事実
13.4.2 事業内容
13.4.3 製品とサービス
13.4.4 財務概要
13.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要開発
13.5 タレスSA
13.5.1 主要事実
13.5.2 事業内容
13.5.3 製品とサービス
13.5.4 財務概要
13.5.5 SWOT分析
13.5.6 主要開発
13.6 AT&T社
13.6.1 主要事実
13.6.2 事業内容
13.6.3 製品とサービス
13.6.4 財務概要
13.6.5 SWOT分析
13.6.6 主要開発
13.7 クラウドフレア
13.7.1 主要事実
13.7.2 事業内容
13.7.3 製品とサービス
13.7.4 財務概要
13.7.5 SWOT分析
13.7.6 主要開発
13.8 ESDS Software Solution Ltd.
13.8.1 主要事実
13.8.2 事業内容
13.8.3 製品とサービス
13.8.4 財務概要
13.8.5 SWOT分析
13.8.6 主要開発
13.9 コネクトワイズ LLC
13.9.1 主要事実
13.9.2 事業内容
13.9.3 製品とサービス
13.9.4 財務概要
13.9.5 SWOT分析
13.9.6 主要開発
14.付録
14.1 単語索引

 

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Summary

The Asia Pacific SOC as a service market is expected to grow from US$ 1,519.37 million in 2022 to US$ 3,835.66 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 12.3% from 2022 to 2030.

Growing Adoption of SOCaaS in SMEs Boosts Asia Pacific SOC as a Service Market

Various SMEs worldwide have been facing a rise in cyberattacks in recent years. According to Accenture's Cybercrime study, small enterprises record 43% of total cyberattacks annually, of which 46% occurred in small businesses with 1,000 or fewer employees. As a result, on average, SMEs lose US$ 25,000 due to cyberattacks. In addition, in 2020, small enterprises faced over 700,000 attacks, which caused a total of US$ 2.8 billion in damages. Also, as per the World Economic Forum, ~95% of these attacks can be attributed to human error. Also, according to the Check Point, 43% of data breaches are caused by insiders or company employees, considering all cases, whether on purpose or not. Due to such increasing data breach activities, various SMEs witnessed a sharp decline in repeat customers. IBM unveiled that ~50% of small businesses require more than 24 hours to recover from an attack, as over 51% of all small businesses could not access their website for 8-24 hours. Hence, these alarming statistics raise the need for SMEs to implement cybersecurity services to help secure their businesses.

Verizon's 2021 SMB Data Breach Statistics show that SMEs spend between US$ 826 and US$ 653,587 on cybersecurity incidents. According to the same report, cybercrime is also expected to increase by 15%, with costs estimated to reach US$ 10.5 trillion by 2025. Hence, various SMEs are investing in managed security services such as SOCaaS to meet the ever-increasing regulatory and legal requirements. Also, as SOCaaS can provide SMEs with access to a virtual security operations center (SOC), which is responsible for monitoring as well as analyzing network traffic, providing real-time alerts to security teams, and identifying security threats, its adoption is expected to increase in SMEs, creating future opportunities for the growth of the SOC as a service market.

Asia Pacific SOC as a Service Market Overview

The APAC SOC as a service market is categorized into China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of APAC. During the forecast period, the market in APAC is anticipated to grow significantly due to the growing need to combine threat detection and prevention operations in a single solution. This shifted enterprises' focus to protect their systems' vulnerability and threat exposures, increasing the demand for SOC as a service among enterprises. The rising adoption of new technologies such as AI and IoT in China, Japan, India, Australia, South Korea, Singapore, and New Zealand is driving the market. AI and IoT technologies are highly vulnerable to cyberattacks, thereby increasing customer demand for SOC as a service to protect data and information. For instance, according to IDC Asia Pacific, spending on IoT is expected to reach US$ 277.5 billion by the end of 2023 and is anticipated to account for US$ 435 billion by 2027. Growing IoT spending increases the risk of cyberattacks on several devices, including smartphones, tablets, laptops, routers, smart watches, webcams, automobiles, household appliances, manufacturing equipment, medical devices, and home security systems connected to the IoT. These devices include sensitive & confidential information and are highly used by consumers in their daily activities. Connected devices are convenient for consumers, and many companies are using them to save money by collecting large amounts of insightful data to streamline their business processes. The growing use of connected devices increases the risk of cyberattacks, making IoT networks more vulnerable to cyber infections and invasions. For instance, if IoT devices get hacked, hackers can use these devices to create havoc, overload networks, or lock down essential equipment for financial gain.

Rising government initiatives for providing security solution to industries is fueling the market. For instance, according to the International Trade Administration, in 2022, Singapore's Cyber Security Agency (CSA) issued licensing for cybersecurity service providers (CSPs). The licensing framework aims to provide greater customer safety by addressing the information imbalance' between customers and CSPs. The licensing framework applies to only two services: penetration testing and managed security operations. These two services have client's sensitive information and are prioritized by the government to protect them from misuse. Moreover, increasing sophisticated cyberattacks and data breaches in China, Japan, and India increase the demand for SOC as a consumer service for protecting data against cyberattacks. For instance, according to AAG report, in Q2 and Q3 2022, China and Japan observed 14,157,775 and 1,246,373 breached accounts and India reached an increase of 15.3% cybercrimes between Q1 and Q2 in 2022, which increases the demand for SOC Services among consumers, thus fueling the market growth in the region.

Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific SOC as a Service Market Segmentation

The Asia Pacific SOC as a service market is segmented into service type, enterprise size, application, industry, and country.

Based on service type, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into prevention service, detection service, and incident response service. The prevention service segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.

In terms of enterprise size, the Asia Pacific SOC as a service market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.

By application, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into network security, endpoint security, application security, and cloud security. The endpoint security segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.

Based on industry, the Asia Pacific SOC as a service market is categorized into BFSI, IT and telecom, manufacturing, retail, government and public sector, healthcare, and others. The BFSI segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.

Based on country, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.

AT&T Inc, Atos SE, Cloudflare Inc, ConnectWise LLC, ESDS Software Solution Ltd, Fortinet Inc, NTT Data Corp, Thales SA, and Verizon Communications Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific SOC as a service market.



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Table of Contents

Table of Content

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific SOC as a Service Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain:
5. Asia Pacific SOC as a Service Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Growing Cyberattack Incidents Across Various Industries
5.1.2 Rising Demand for SOCaaS in Finance Sector
5.2 Market Restraints
5.2.1 Adherence to Stringent Regulations and Compliance
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Growing Adoption of SOCaaS in SMEs
5.3.2 Rising Need for Cloud Security
5.4 Market Trends
5.4.1 Adoption of SOCaaS in the Healthcare Sector
5.4.2 Technological Advancements in SOCaaS
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. SOC as a Service Market - Asia Pacific Market Analysis
6.1 Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 Asia Pacific SOC as a Service Market Forecast and Analysis
7. Asia Pacific SOC as a Service Market Analysis - Service Type
7.1 Prevention Service
7.1.1 Overview
7.1.2 Prevention Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
7.2 Detection Service
7.2.1 Overview
7.2.2 Detection Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
7.3 Incident Response Service
7.3.1 Overview
7.3.2 Incident Response Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8. Asia Pacific SOC as a Service Market Analysis - Enterprise Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Overview
8.1.2 Large Enterprises Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.2 SMEs
8.2.1 Overview
8.2.2 SMEs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9. Asia Pacific SOC as a Service Market Analysis - Application
9.1 Network Security
9.1.1 Overview
9.1.2 Network Security Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.2 Endpoint Security
9.2.1 Overview
9.2.2 Endpoint Security Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.3 Application Security
9.3.1 Overview
9.3.2 Application Security Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9.4 Cloud Security
9.4.1 Overview
9.4.2 Cloud Security Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10. Asia Pacific SOC as a Service Market Analysis - Industry
10.1 BFSI
10.1.1 Overview
10.1.2 BFSI Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.2 IT and Telecom
10.2.1 Overview
10.2.2 IT and Telecom Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.3 Manufacturing
10.3.1 Overview
10.3.2 Manufacturing Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.4 Retail
10.4.1 Overview
10.4.2 Retail Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.5 Government and Public Sector
10.5.1 Overview
10.5.2 Government and Public Sector Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.6 Healthcare
10.6.1 Overview
10.6.2 Healthcare Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.7 Others
10.7.1 Overview
10.7.2 Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
11. Asia Pacific SOC as a Service Market - Country Analysis
11.1 Asia Pacific SOC as a Service Market
11.1.1 Overview
11.1.2 Asia Pacific SOC as a service market Breakdown by Countries
11.1.2.1 Australia: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.1.1 Australia: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.1.2 Australia: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.1.3 Australia: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.1.4 Australia: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
11.1.2.2 China: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.2.1 China: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.2.2 China: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.2.3 China: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.2.4 China: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
11.1.2.3 India: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.3.1 India: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.3.2 India: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.3.3 India: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.3.4 India: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
11.1.2.4 Japan: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.4.1 Japan: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.4.2 Japan: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.4.3 Japan: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.4.4 Japan: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
11.1.2.5 South Korea: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.5.1 South Korea: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.5.2 South Korea: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.5.3 South Korea: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.5.4 South Korea: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
11.1.2.6 Rest of Asia Pacific: Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
11.1.2.6.1 Rest of Asia Pacific: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Service Type
11.1.2.6.2 Rest of Asia Pacific: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Enterprise Size
11.1.2.6.3 Rest of Asia Pacific: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Application
11.1.2.6.4 Rest of Asia Pacific: Asia Pacific SOC as a Service Market Breakdown by Industry
12. Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Market Initiative
12.3 New Product Development
13. Company Profiles
13.1 Fortinet Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Atos SE
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 NTT Data Corp
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Verizon Communications Inc
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Thales SA
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 AT&T Inc
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 Cloudflare Inc
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 ESDS Software Solution Ltd
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 ConnectWise LLC
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 Word Index

 

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