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プラグインハイブリッド電気自動車市場、予測、COVID-19の影響、業界動向、車両クラス別、成長、オポチュニティ企業分析


Plug-in Hybrid Electric Vehicles Market, Forecast, Impact of COVID-19, Industry Trends, by Vehicle Class, Growth, Opportunity Company Analysis

プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)は、自動車業界において、より魅力的な代替燃料車への消費者の関心が高まっているという力学を評価しています。PHEVは、気候変動、都市の大気環境、原油への依存など... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2021年8月17日 US$2,290
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サマリー

プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)は、自動車業界において、より魅力的な代替燃料車への消費者の関心が高まっているという力学を評価しています。PHEVは、気候変動、都市の大気環境、原油への依存などの問題から注目を集めており、燃料消費量の削減や有害な排出物の緩和により、人々の健康や気候変動の改善につながる大きな可能性を秘めています。プラグイン式電気自動車(PEV)は、壁のコンセントなどの外部電源から充電する道路交通車両です。

さらに、プラグインハイブリッド電気自動車は、燃料効率が高く、バッテリーの容量に制限されない走行距離が長いため、温室効果ガスの排出量を削減できる可能性があります。今後10年間、PHEVのライフサイクルコストは、水素燃料電池車や内燃機関(IC)車よりも相対的に低くなります。このことは、世界のプラグインハイブリッド車市場の成長に変革をもたらすことを意味します。Renub Research社によると、プラグインハイブリッド電気自動車市場は、2030年には1,021万台に達する見込みです。

車両クラスに基づく
プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)は、Mid-Price(中間価格帯)とLuxury(高級車)に分類されます。マイルドハイブリッド電気自動車は、小型車と大型車の中間的な価格であることから大量の需要があり、小型SUVに次いで最も求められている車の一つです。これは、その価格の手頃さ、コンパクトさ、使いやすさと家族への配慮によるものです。この調査レポートによると、プラグインハイブリッド電気自動車産業は、2020年から2030年にかけて、19.22%の二桁のCAGRで成長すると予想されています。

地域別分析 - 車のタイプ
SUVは、ヨーロッパと中国で最も急速に成長している市場セグメントであり、米国では最大の市場です。SUVは小型車に比べて価格が高く、利益率も大きい。つまり、OEM(相手先商標製品製造会社)は、小型車に比べてパワートレインの占める割合が少ないため、SUVの電動化に伴う追加コストの負担が容易になる。

アジア太平洋地域では、中国が自動車の最大の市場であり、高性能電気自動車の最大の市場でもあります。アジア太平洋地域におけるハイブリッド車および電気自動車の排出ガス規制と補助金は、ハイブリッド車および電気自動車市場全体の大部分を支えていました。しかし、排出ガス規制や補助金制度のおかげで、環境に配慮した自動車の販売が促進され、プラグイン・ハイブリッド電気自動車のシェアが世界的に拡大しています。

また、欧州はPHEVの市場として最も急速に拡大しています。欧州では、欧州連合(EU)や欧州のいくつかの国、州、および地方自治体が積極的にプラグイン式電気自動車の導入を奨励しています。欧州のプラグイン・ハイブリッド電気自動車のストックは、中国に次いで世界第2位の規模です。当社の分析によると、2020年のプラグインハイブリッド電気自動車の世界市場規模は176万台でした。

COVID-19 プラグインハイブリッド電気自動車への影響
COVID-19のパンデミックは、他のあらゆる産業とともに自動車産業にも影響を与えた。プラグインハイブリッド電気自動車の販売に支障をきたしたのです。世界的に、ショールームは閉鎖し、メーカーは生産を停止した。封鎖期間中は必要な活動のみが許可されていたため、商用車の需要は市場に大きな影響を与えました。しかし、現在、世界規模でワクチンが導入されたことにより、プラグインハイブリッド電気自動車市場は復活しつつあります。

主要プレーヤーのパフォーマンス
フォルクスワーゲン、トヨタ自動車、ダイムラーAG、フォード・モーター、ホンダ・モーター。これらの主要企業は、プラグインハイブリッド電気自動車市場における最も有力なプレーヤーです。トヨタ自動車は、プラグインハイブリッド車の販売拡大に伴い、2021年に現在の車両モデルのプラグインハイブリッドバージョンをさらに発売することを計画しています。同社は、カローラとレビンのプラグイン・ハイブリッド車バージョンを発売する予定です。

Renub Researchの最新レポート「プラグインハイブリッド電気自動車市場、車両クラス別(ミッドプライスカー、高級車)、車種別(小型車・コンパクトカー、中型車・大型車、MPV・バン、SUV)地域別(北米、中南米、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカ)、企業別(フォルクスワーゲン、トヨタ自動車、ダイムラーAG、フォード・モーター、本田技研工業)の予測」では、プラグインハイブリッド電気自動車の詳細な分析を行っています。

車両クラス - プラグインハイブリッド電気自動車は、2つの視点からカバーされています。
1.ミッドプライスカー
2.高級車

カータイプ - プラグインハイブリッド電気自動車は、4つの視点からカバーされています。
1.スモール&コンパクトカー
2.中型車・大型車
3.MPV・バン
4.SUV

地域 - プラグインハイブリッド電気自動車は、5つの視点からカバーされています。
1.北アメリカ
2.欧州
3.アジア太平洋
4.中近東・アフリカ
5.ラテンアメリカ

会社の洞察
- 概要
- 会社の取り組み
- 販売分析

対象となる企業
1.フォルクスワーゲン
2.トヨタ自動車株式会社
3.ダイムラー社
4.フォード・モーター・カンパニー
5.本田技研工業(株)



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目次

1.はじめに

2.研究方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.マーケットダイナミクス

4.1 成長ドライバー
4.2 チャレンジ

5.プラグインハイブリッド電気自動車市場

6.ボリュームシェア - Plug-in Hybrid Electric Vehicle

6.1 車両クラス別
6.2 自動車タイプ別
6.3 地域別

7.車両クラス - プラグインハイブリッド電気自動車
7.1 中価格帯の車
7.2 高級車

8.車種 - プラグインハイブリッド電気自動車
8.1 小型・コンパクトカー
8.2 中型車・大型車
8.3 MPV(多目的車)およびバン
8.4 SUV(スポーツ・ユーティリティ・ビークル)

9.地域 - プラグインハイブリッド電気自動車
9.1 北アメリカ
9.2 欧州
9.3 アジア・パシフィック
9.4 中近東・アフリカ
9.5 ラテンアメリカ

10.企業分析
10.1 フォルクスワーゲン
10.1.1 概要
10.1.2 最近の開発状況
10.1.3 ファイナンシャルインサイト

10.2 トヨタ自動車株式会社
10.2.1 概要
10.2.2 最近の開発状況
10.2.3 ファイナンシャルインサイト

10.3 ダイムラーAG
10.3.1 概要
10.3.2 最近の開発状況
10.3.3 ファイナンシャル・インサイト

10.4 フォード・モーター・カンパニー
10.4.1 概要
10.4.2 最近の開発状況
10.4.3 ファイナンシャルインサイト

10.5 本田技研工業株式会社
10.5.1 概要
10.5.2 最近の開発状況
10.5.3 ファイナンシャルインサイト

表-01:世界のプラグインハイブリッド電気自動車の車種別台数シェア(%)、2017年~2020年
表02:世界のプラグインハイブリッド電気自動車の車種別台数シェア予測(%)、2021年〜2030年
表-03:世界-自動車タイプ別プラグインハイブリッド電気自動車台数シェア(パーセント)、2017年-2020年
表-04:世界-プラグインハイブリッド電気自動車の車種別台数シェア予測(%)、2021年~2030年
表-05:世界-地域別プラグインハイブリッド電気自動車台数シェア(パーセント)、2017年-2020年
表-06:世界-地域別プラグインハイブリッド電気自動車台数シェア予測(%)、2021年〜2030年

図-01:プラグインハイブリッド電気自動車の台数(百万台)、2017年 - 2020年
Figure-02:図-02: プラグインハイブリッド電気自動車の台数(百万台)、2021年〜2030年の予測
Figure-03:車両クラス - 中価格帯車の台数(千台)、2017年 - 2020年
図-04:自動車クラス-中価格帯車の台数(千台)予測、2021年 - 2030年
図-05:ビークルクラス-高級車台数(千台)、2017年 - 2020年
図-06:車両クラス-高級車台数(千台)予測、2021年~2030年
図-07:車種別-小型・コンパクトカー台数(千台)、2017年 - 2020年
図-08:車種別-小型・コンパクトカーの台数(千台)予測、2021年~2030年
図-09:車種-中型・大型車の台数(千台)、2017年~2020年
図-10: 車種-中型・大型車の台数予測(千台)、2021年~2030年
図-11: 車種-MPVおよびバンの台数(千台)、2017年~2020年
図-12: 車種-MPVとバンの台数予測(千台)、2021年~2030年
図-13:車種別-SUV台数(千台)、2017年~2020年
図-14:車種-SUV台数(千台)の予測、2021年~2030年
図-15:北米 - プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)、2017年 - 2020年
図-16:北米-プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)予測、2021年〜2030年
図-17:欧州 - プラグインハイブリッド電気自動車台数 (千台), 2017年 - 2020年
図-18:欧州 - プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)予測、2021年〜2030年
図-19:アジア太平洋地域 - プラグインハイブリッド電気自動車台数 (千台)、2017年 - 2020年
図-20:アジア太平洋地域 - プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)予測、2021年〜2030年
図-21:中東・アフリカ: プラグインハイブリッド電気自動車台数 (千台), 2017年 - 2020年
図-22:中東・アフリカ──プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)予測、2021年〜2030年
図-23:ラテンアメリカ - プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)、2017年 - 2020年
図-24:ラテンアメリカ - プラグインハイブリッド電気自動車台数(千台)予測、2021年〜2030年
図-25:フォルクスワーゲン - 世界収益(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-26:フォルクスワーゲン-世界売上高(10億米ドル)予測、2021年~2030年
図-27:トヨタ自動車-世界売上高(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-28:トヨタ自動車-世界売上高(Billion US$)予測、2021年~2030年
図-29:ダイムラーAG - 世界売上高(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-30:ダイムラーAG-世界売上高(10億米ドル)予測、2021年~2030年
図-31:フォード・モーター・カンパニー-世界売上高(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-32:フォード・モーター・カンパニー-世界売上高(Billion US$)予測、2021年~2030年
図-33:本田技研工業 - 世界売上高(10億米ドル)、2017年 - 2020年
図-34:本田技研工業-世界売上高(Billion US$)予測、2021年~2030年

 

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Summary

Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) have assessed the dynamics of a growing interest among consumer attraction toward more appealing alternatively-fuelled vehicles in the automotive industry. It is gaining attention due to climate change, urban air quality, and dependency on crude oil and has a great potential to reduce fuel consumption and palliate harmful emissions for better population health and climate change. A plug-in electric vehicle (PEV) is a road vehicle recharged from an external source of electricity, such as wall sockets.

Furthermore, Plug-in hybrid electric vehicles possess the potential of reducing greenhouse gas emissions, with increased fuel efficiency and longer driving ranges, which are not limited by the capacity of the battery. Over the next decade, PHEVs are offered relatively lower lifecycle costs than hydrogen fuel-cell and internal combustion (IC) vehicles. This intimates a transformational growth for the global plug-in hybrid electric vehicles market. According to Renub Research, Plug-in Hybrid Electric Vehicles Market will reach 10.21 Million Units by 2030.

Based on Vehicle Class
Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) have been segmented into Mid-Price and Luxury cars. There is a massive demand for the mild hybrid electric vehicle due to its price compromise between small and large cars, and it is one of the most sought-after cars, after small SUVs. This is due to their price affordability, compactness, and ease-of-use and family friendliness. As per this research report, Plug-in Hybrid Electric Vehicles Industry is expected to grow with a double-digit CAGR of 19.22% during 2020-2030.

Regional Analysis - Car Type
SUVs are the fastest-growing market segment in Europe and China and are the largest market in the United States. SUVs command higher prices and offer larger profit margins than smaller vehicles. This means OEMs (Original Equipment Manufacturers) find it simpler to bear the additional costs of electrification for SUVs because the powertrain accounts for a smaller share of the total cost than a small car.

In the Asia Pacific, China is the largest market for automobiles and the biggest market for high-performance electric vehicles. The emission guidance and the subsidies for hybrid and electric cars in the Asia-Pacific region helped deliver a large portion of the overall hybrid and electric vehicles market. Though the emission and subsidies standards have helped boost green vehicle sales and the share of plug-in hybrid electric vehicles globally.

In addition, Europe is the fastest expanding market for PHEVs; the adoption of plug-in electric vehicles in Europe is actively encouraged by the European Union and several national, provincial, and local governments in Europe. The European stock of plug-in hybrid electric cars is the world's second-largest after China. As per our analysis, Global Plug-in Hybrid Electric Vehicles Market Size was 1.76 Million Units in 2020.

COVID-19 Impact on Plug-in Hybrid Electric Vehicles
COVID-19 pandemic affected the automotive industry along with every other industry. It disrupted Plug-in Hybrid Electric Vehicles sales. Globally, as showrooms closed their doors and manufacturers halted production. The demand for commercial vehicles has drastically affected the market as only essential activities were permitted during the lockdown period. However, now with the introduction of vaccines on a global scale, the Plug-in Hybrid Electric Vehicles Market is on the revival.

Key Players Performance
Volkswagen, Toyota Motor Corporation, Daimler AG, Ford Motor Company, Honda Motor Company. These key companies are the most leading players in the Plug-in hybrid electric vehicles market. Owing to the increasing sales of plug-in hybrid vehicles, in 2021, Toyota planned to launch more plug-in-hybrid versions of the present vehicle models. The company plans to introduce plug-in-hybrid vehicle versions of Corolla and Levin.

Renub Research latest report “Plug-in Hybrid Electric Vehicle Market, Forecast by Vehicle Class (Mid-Price Car, Luxury Car), Car Type (Small & Compact Cars, Midsize & Large Cars, MPV & Vans, SUV) Region (North America, Latin America, Asia pacific, Europe, Middle East and Africa), Company (Volkswagen, Toyota Motor Corporation, Daimler AG, Ford Motor Company, Honda Motor Company)" Provides a detailed analysis of Plug-in Hybrid Electric Vehicle.

Vehicle Class – Plug-in Hybrid Electric Vehicle have been covered from 2 viewpoints:
1. Mid-Price Car
2. Luxury Car

Car Type – Plug-in Hybrid Electric Vehicle have been covered from 4 viewpoints:
1. Small & Compact Cars
2. Midsize & Large Cars
3. MPV & Vans
4. SUV

Region – Plug-in Hybrid Electric Vehicle have been covered from 5 viewpoints:
1. North America
2. Europe
3. Asia Pacific
4. Middle East and Africa
5. Latin America

Company Insights:
• Overview
• Company Initiatives
• Sales Analysis

Companies Covered:
1. Volkswagen
2. Toyota Motor Corporation
3. Daimler AG
4. Ford Motor Company
5. Honda Motor Company



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges

5. Plug-in Hybrid Electric Vehicle Market

6. Volume Share – Plug-in Hybrid Electric Vehicle

6.1 By Vehicle Class
6.2 By Car Type
6.3 By Region

7. Vehicle Class – Plug-in Hybrid Electric Vehicle
7.1 Mid-Price Car
7.2 Luxury Car

8. Car Type – Plug-in Hybrid Electric Vehicle
8.1 Small & Compact Cars
8.2 Midsize & Large Cars
8.3 MPV (Multi-Purpose Vehicle) & Vans
8.4 SUV (Sport Utility Vehicle)

9. Region – Plug-in Hybrid Electric Vehicle
9.1 North America
9.2 Europe
9.3 Asia Pacific
9.4 Middle East and Africa
9.5 Latin America

10. Company Analysis
10.1 Volkswagen
10.1.1 Overview
10.1.2 Recent Development
10.1.3 Financial Insights

10.2 Toyota Motor Corporation
10.2.1 Overview
10.2.2 Recent Development
10.2.3 Financial Insights

10.3 Daimler AG
10.3.1 Overview
10.3.2 Recent Development
10.3.3 Financial Insights

10.4 Ford Motor Company
10.4.1 Overview
10.4.2 Recent Development
10.4.3 Financial Insights

10.5 Honda Motor Company
10.5.1 Overview
10.5.2 Recent Development
10.5.3 Financial Insights

Table-01: Global – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Vehicle Class (Percent), 2017 – 2020
Table-02: Global – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Vehicle Class (Percent), 2021 – 2030
Table-03: Global – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Car Type (Percent), 2017 – 2020
Table-04: Global – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Car Type (Percent), 2021 – 2030
Table-05: Global – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Region (Percent), 2017 – 2020
Table-06: Global – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume Share by Region (Percent), 2021 – 2030

Figure-01: Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Million Units), 2017 – 2020
Figure-02: Forecast for – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Million Units), 2021 – 2030
Figure-03: Vehicle Class – Mid-Price Car Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-04: Vehicle Class – Forecast for Mid-Price Car Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-05: Vehicle Class – Luxury Car Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-06: Vehicle Class – Forecast for Luxury Car Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-07: Car Types – Small & Compact Cars Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-08: Car Types – Forecast for Small & Compact Cars Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-09: Car Types – Midsize & Large Cars Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-10: Car Types – Forecast for Midsize & Large Cars Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-11: Car Types – MPV & Vans Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-12: Car Types – Forecast for MPV & Vans Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-13: Car Types – SUV Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-14: Car Types – Forecast for SUV Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-15: North America – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-16: North America – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-17: Europe – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-18: Europe – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-19: Asia Pacific – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-20: Asia Pacific – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-21: Middle East and Africa – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-22: Middle East and Africa – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-23: Latin America – Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2017 – 2020
Figure-24: Latin America – Forecast for Plug-in Hybrid Electric Vehicle Volume (Thousand Units), 2021 – 2030
Figure-25: Volkswagen – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-26: Volkswagen – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2030
Figure-27: Toyota Motor Corporation – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-28: Toyota Motor Corporation – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2030
Figure-29: Daimler AG – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-30: Daimler AG – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2030
Figure-31: Ford Motor Company – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-32: Ford Motor Company – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2030
Figure-33: Honda Motor Company – Global Revenue (Billion US$), 2017 – 2020
Figure-34: Honda Motor Company – Forecast for Global Revenue (Billion US$), 2021 – 2030

 

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