店舗業務改革 2021年Branch Transformation 2021 顧客の行動と期待の変化、そして増え続けるコスト圧力に直面して、銀行は支店戦略の全面的な見直しを行い、支店の形式、技術、スタッフのモデルを根本的に変更して支店を変革しています。 テラ... もっと見る
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サマリー
顧客の行動と期待の変化、そして増え続けるコスト圧力に直面して、銀行は支店戦略の全面的な見直しを行い、支店の形式、技術、スタッフのモデルを根本的に変更して支店を変革しています。
テラーアシストユニット(TAU)は、支店の変革を実現する重要な装置として多くの人に見られており、金融機関がこのような支店変革プログラムを実施する際には、より多くの導入の可能性があり
ます。同時に、アシスト型セルフサービス端末(ASST)の普及も進んでいます。これは、金融機関がセルフサービスチャネルの効率性と、多くの顧客が支店での銀行業務に期待している対面またはビデオリンクを介したパーソナルタッチのアシスタンスを融合させようとしているためです。
この調査では、銀行が支店を変革するためにどのような技術を利用することを計画しているか、また支店内での人材の役割について検証しています。
本調査では、世界主要24カ国の銀行およびその他の金融機関におけるTAUおよびASSTの現在の導入状況と今後の可能性を報告するとともに、これらの技術の主な市場推進要因と阻害要因を明らかにしています。
本レポートに掲載されている情報や洞察は、サプライヤーやアナリストが、新興市場の機会を活用するための最善の方法について、より多くの情報に基づいた意思決定を行うのに役立ちます。
主要情報と価格
発行日:2021年1月
ページ数:887
表と図:583
国:24の詳細な国別レポート
フルレポート(電子マルチユーザーライセンスと市場データベース):£40,000
地理的範囲
EMEA:
オーストリア ・ フランス ・ ドイツ ・ イタリア ・ ポーランド ・ ポルトガル ・ ロシア ・ サウジアラビア ・ 南アフリカ ・ スペイン ・ スイス ・ トルコ ・ イギリス
アジア太平洋地域
オーストラリア ・ 中国 ・ インド ・ インドネシア ・ ニュージーランド ・ シンガポール ・ タイ
アメリカ大陸
ブラジル ・ カナダ ・ メキシコ ・ アメリカ
内容
全887ページの本レポートは、国際比較や分析を行った序章と、共通の構成を持つ24の個別国レポートで構成されています。
支店変革のトレンド
RBRがBranch Transformation 2020会議で銀行と決済のトレンドを議論
RBRのアレックス・メイプルが議長を務めるこのリサーチパネルでは、世界各国の支店の動向や支店戦略の進展について議論しています。
このセッションでは、まずCOVID-19がブランチ・バンキングに与えた影響について議論し、続いて各国で見られるさまざまなアプローチについて説明しています。
Summary
この調査レポートでは、銀行が支店を変革するためにどのような技術を利用することを計画しているか、また支店内での人材の役割について詳細に調査・分析しています。本調査では、世界主要24カ国の銀行およびその他の金融機関におけるTAUおよびASSTの現在の導入状況と今後の可能性を報告するとともに、これらの技術の主な市場推進要因と阻害要因を明らかにしています。
Report Summary
Faced with changing customer behaviour and expectations, and ever-increasing cost pressures, banks are undertaking wholesale reviews of branch strategy and transforming their branches, making radical changes to the format, technology and staffing model of the branch.
The teller assist unit (TAU) is viewed by many as a vital enabler of branch transformation, with significant potential for greater deployment as financial institutions conduct such branch transformation programmes. At the same time, assisted self-service terminals (ASSTs) are becoming increasingly common, as financial institutions seek to marry the efficiency of the self-service channel with the personal touch of assistance, either in-person or via a video link, that many customers expect for branch banking interactions.
The study examines which technologies banks plan to utilise to transform their branches and the role of the people within them. It reports the current deployment and future potential of TAUs and ASSTs among banks and other financial institutions in 24 key countries worldwide, while identifying the main market drivers and inhibitors for these technologies.
The information and insights contained in this report help suppliers and analysts make better, more informed decisions about how best to take advantage of emerging market opportunities, by establishing:
key info and pricing
Published: January 2021
Pages: 887
Tables and figures: 583
Countries: 24 detailed country reports
Full report (electronic multi-user licence and market database): £40,000
geographic coverage
EMEA:
Austria • France • Germany • Italy • Poland • Portugal • Russia • Saudi Arabia • South Africa • Spain • Switzerland • Turkey • United Kingdom
Asia-Pacific:
Australia • China • India • Indonesia • New Zealand • Singapore • Thailand
Americas:
Brazil • Canada • Mexico • USA
contents
The 887-page report comprises an introductory section with international comparisons and analysis, and 24 individual country reports, which have a common structure:
branch transformation trends
RBR discusses banking and payments trends at the Branch Transformation 2020 conference
This research panel, chaired by RBR’s Alex Maple, discusses branch banking trends, and developments in branch strategy around the world.
The session starts by discussing the impact that COVID-19 has had on branch banking and goes on to discuss different approaches seen in different countries.
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