世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

Teller Automation and Branch Transformation 2019


銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年

英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート 「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」 は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
RBR - Retail Banking Research
リテールバンキングリサーチ
2019年2月14日 GBP37,500
マルチユーザライセンス+ハードコピー
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
890 444 英語

 

Summary

英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の果たす役割について査定している。世界の主要23ヶ国の銀行などの金融機関のテラーアシストユニット(TAU)の現在の導入レベルと、今後のTAUなどの新しい窓口業務自動化ソリューションの可能性について述べ、TAU導入の主な市場促進要因と阻害要因についても記載している。

主な内容

  • 支店の戦略とデジタル化や顧客の変化に対応するための進化
  • 銀行で現在使用されている新たな銀行業務自動化ソリューション
  • TAUの現在の市場規模と構造(サプライヤの市場シェア)
  • 今後数年間のTAU市場の変化
  • TAUソリューションの最有望国
  • 主要な市場促進要因と阻害要因、ベンダの選択基準
  • 重要な市場の要求

調査対象国

EMEA (欧州・中東・アフリカ)
  1. オーストリア
  2. フランス
  3. ドイツ
  4. イタリア
  5. ポーランド
  6. ポルトガル
  7. ロシア
  8. サウジアラビア
  9. 南アフリカ
  10. スペイン
  11. スイス
  12. トルコ
  13. 英国
南北アメリカ
  1. ブラジル
  2. カナダ
  3. メキシコ
  4. 米国

アジア太平洋地域

  1. オーストラリア
  2. 中国
  3. インド
  4. インドネシア
  5. ニュージーランド
  6. シンガポール

key info and pricing

  • Published: February 2019
  • Pages: 890
  • Tables and figures: 444
  • Countries: 23 detailed country reports
  • Full report from £37,500 (printed + electronic multi-user licence)

Faced with changing customer behaviour and expectations, and ever-increasing cost pressures, banks are undertaking wholesale reviews of branch strategy and transforming their branches, making radical changes to the format, technology and staffing model of the branch.

The teller assist unit (TAU) is viewed by many as a vital enabler of branch transformation, with significant potential for greater deployment as financial institutions conduct such branch transformation programmes. At the same time, an increasing range of alternative technological solutions, including assisted self-service terminals and video tellers, are becoming increasingly popular.

The study examines what technologies banks plan to utilise to transform their branches and the role of the people within them. It reports the current deployment levels of TAUs among banks and other financial institutions and the future potential for TAUs and other new teller automation solutions in 23 key countries worldwide, while identifying the main market drivers and inhibitors of TAU deployment.

The information and insights contained in this report help suppliers and analysts make better, more informed decisions about how best to take advantage of emerging market opportunities, by establishing:

  • How branch strategies and are evolving in response to digitisation and changing customer behaviour
  • What new teller automation solutions are being utilised by banks
  • The current size and structure of the market for TAUs, including market shares of industry suppliers
  • How the TAU market is likely to change over the next few years
  • Which countries have the largest potential for TAU solutions
  • The main market drivers, inhibitors and vendor selection criteria
  • The critical market requirements

geographic coverage

EMEA:
Austria • France • Germany • Italy • Poland • Portugal • Russia • Saudi Arabia • South Africa • Spain • Switzerland • Turkey • United Kingdom

Asia-Pacific:
Australia • China • India • Indonesia • New Zealand • Singapore

Americas:
Brazil • Canada • Mexico • USA

contents

The 890-page report comprises an introductory section with international comparisons and analysis, and 23 individual country reports, which have a common structure:

  1. Market overview
  2. Branch strategy – branches and teller positions, branch transformation initiatives, omnichannel integration and customer experience
  3. Current TAU market – market size and growth, main deployers, functionality and hardware features, service and maintenance, customer acceptance, terminal usage, connectivity
  4. Manufacturers – market shares and vendor selection criteria
  5. Assisted self-service and other branch technology
  6. TAU market drivers and inhibitors
  7. TAU market forecasts – forecast TAU installed base and shipments, future TAU market requirements, future levels of branches and teller positions, future of alternative branch technology
  8. Deployer profiles
  9. Annex


 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(automation)の最新刊レポート


よくあるご質問


RBR - Retail Banking Research社はどのような調査会社ですか?


リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)は、銀行取引の自動化やATM、カード、支払い関連市場を中心に調査を行っている英国の調査会社です。ATMとセルフサ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る