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Teller Automation and Branch Transformation 2019


銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年

英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート 「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」 は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
RBR - Retail Banking Research
リテールバンキングリサーチ
2019年2月14日 GBP37,500
マルチユーザライセンス+ハードコピー
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890 444 英語

 

Summary

英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の果たす役割について査定している。世界の主要23ヶ国の銀行などの金融機関のテラーアシストユニット(TAU)の現在の導入レベルと、今後のTAUなどの新しい窓口業務自動化ソリューションの可能性について述べ、TAU導入の主な市場促進要因と阻害要因についても記載している。

主な内容

  • 支店の戦略とデジタル化や顧客の変化に対応するための進化
  • 銀行で現在使用されている新たな銀行業務自動化ソリューション
  • TAUの現在の市場規模と構造(サプライヤの市場シェア)
  • 今後数年間のTAU市場の変化
  • TAUソリューションの最有望国
  • 主要な市場促進要因と阻害要因、ベンダの選択基準
  • 重要な市場の要求

調査対象国

EMEA (欧州・中東・アフリカ)
  1. オーストリア
  2. フランス
  3. ドイツ
  4. イタリア
  5. ポーランド
  6. ポルトガル
  7. ロシア
  8. サウジアラビア
  9. 南アフリカ
  10. スペイン
  11. スイス
  12. トルコ
  13. 英国
南北アメリカ
  1. ブラジル
  2. カナダ
  3. メキシコ
  4. 米国

アジア太平洋地域

  1. オーストラリア
  2. 中国
  3. インド
  4. インドネシア
  5. ニュージーランド
  6. シンガポール

key info and pricing

  • Published: February 2019
  • Pages: 890
  • Tables and figures: 444
  • Countries: 23 detailed country reports
  • Full report from £37,500 (printed + electronic multi-user licence)

Faced with changing customer behaviour and expectations, and ever-increasing cost pressures, banks are undertaking wholesale reviews of branch strategy and transforming their branches, making radical changes to the format, technology and staffing model of the branch.

The teller assist unit (TAU) is viewed by many as a vital enabler of branch transformation, with significant potential for greater deployment as financial institutions conduct such branch transformation programmes. At the same time, an increasing range of alternative technological solutions, including assisted self-service terminals and video tellers, are becoming increasingly popular.

The study examines what technologies banks plan to utilise to transform their branches and the role of the people within them. It reports the current deployment levels of TAUs among banks and other financial institutions and the future potential for TAUs and other new teller automation solutions in 23 key countries worldwide, while identifying the main market drivers and inhibitors of TAU deployment.

The information and insights contained in this report help suppliers and analysts make better, more informed decisions about how best to take advantage of emerging market opportunities, by establishing:

  • How branch strategies and are evolving in response to digitisation and changing customer behaviour
  • What new teller automation solutions are being utilised by banks
  • The current size and structure of the market for TAUs, including market shares of industry suppliers
  • How the TAU market is likely to change over the next few years
  • Which countries have the largest potential for TAU solutions
  • The main market drivers, inhibitors and vendor selection criteria
  • The critical market requirements

geographic coverage

EMEA:
Austria • France • Germany • Italy • Poland • Portugal • Russia • Saudi Arabia • South Africa • Spain • Switzerland • Turkey • United Kingdom

Asia-Pacific:
Australia • China • India • Indonesia • New Zealand • Singapore

Americas:
Brazil • Canada • Mexico • USA

contents

The 890-page report comprises an introductory section with international comparisons and analysis, and 23 individual country reports, which have a common structure:

  1. Market overview
  2. Branch strategy – branches and teller positions, branch transformation initiatives, omnichannel integration and customer experience
  3. Current TAU market – market size and growth, main deployers, functionality and hardware features, service and maintenance, customer acceptance, terminal usage, connectivity
  4. Manufacturers – market shares and vendor selection criteria
  5. Assisted self-service and other branch technology
  6. TAU market drivers and inhibitors
  7. TAU market forecasts – forecast TAU installed base and shipments, future TAU market requirements, future levels of branches and teller positions, future of alternative branch technology
  8. Deployer profiles
  9. Annex


 

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