Teller Automation and Branch Transformation 2019銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年 英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート 「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」 は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の... もっと見る
Summary英国調査会社リテールバンキングリサーチ(RBR - Retail Banking Research)の調査レポート「銀行窓口業務の自動化と支店の変革 2019年」は、銀行が支店業務の変革のために導入を予定している技術と従業員の果たす役割について査定している。世界の主要23ヶ国の銀行などの金融機関のテラーアシストユニット(TAU)の現在の導入レベルと、今後のTAUなどの新しい窓口業務自動化ソリューションの可能性について述べ、TAU導入の主な市場促進要因と阻害要因についても記載している。 主な内容
調査対象国
key info and pricing
Faced with changing customer behaviour and expectations, and ever-increasing cost pressures, banks are undertaking wholesale reviews of branch strategy and transforming their branches, making radical changes to the format, technology and staffing model of the branch. The teller assist unit (TAU) is viewed by many as a vital enabler of branch transformation, with significant potential for greater deployment as financial institutions conduct such branch transformation programmes. At the same time, an increasing range of alternative technological solutions, including assisted self-service terminals and video tellers, are becoming increasingly popular. The study examines what technologies banks plan to utilise to transform their branches and the role of the people within them. It reports the current deployment levels of TAUs among banks and other financial institutions and the future potential for TAUs and other new teller automation solutions in 23 key countries worldwide, while identifying the main market drivers and inhibitors of TAU deployment. The information and insights contained in this report help suppliers and analysts make better, more informed decisions about how best to take advantage of emerging market opportunities, by establishing:
geographic coverage
EMEA:
Asia-Pacific:
Americas: contentsThe 890-page report comprises an introductory section with international comparisons and analysis, and 23 individual country reports, which have a common structure:
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