世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サプライチェーン管理BPO市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Supply Chain Management BPO Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、サプライチェーン管理BPOの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月4日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
231 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、サプライチェーン管理BPOの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

- サプライチェーン管理BPOの市場規模(2024年):276億米ドル
- 市場予測値(2031年)494億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2031): 8.7%

サプライチェーン管理BPO市場 - レポートスコープ:

サプライチェーン管理BPOサービスは、業界を問わず、企業のサプライチェーン業務の様々な側面を最適化し、合理化する上で重要な役割を果たしている。これらのサービスには、調達、ロジスティクス、在庫管理、ベンダー管理など、幅広い機能が含まれる。サプライチェーン・マネジメントBPO市場は、あらゆる規模の企業に対応し、業務効率の向上とコスト削減のためのオーダーメイド・ソリューションを提供している。市場成長の背景には、サプライチェーンの複雑化、事業運営のグローバル化、サプライチェーンプロセスを効果的に管理するための専門知識に対するニーズの高まりがある。

市場成長の促進要因

世界のサプライチェーン・マネジメントBPO市場は、コア・コンピテンシーに集中し、コスト効率を向上させるための戦略的ビジネス手法として、アウトソーシングの採用が拡大していることなど、いくつかの重要な要因に後押しされている。サプライチェーンの可視性、俊敏性、応答性を高めるため、専門知識、技術インフラ、グローバルなデリバリー能力を活用するBPOプロバイダーを利用する企業が増えている。さらに、需要計画、リスク管理、持続可能性への取り組みなど、サプライチェーン機能の範囲が拡大しているため、BPOプロバイダーが付加価値サービスや戦略的洞察を提供する新たな機会が生まれている。

市場の阻害要因

サプライチェーンマネジメントBPO市場は、有望な成長見通しにもかかわらず、データセキュリティ、規制遵守、地政学的不確実性に関連する課題に直面している。データのプライバシーや知的財産の保護に関する懸念から、企業は重要なサプライチェーン機能をサードパーティプロバイダーに委託する際には慎重を期す必要がある。さらに、国境を越えたデータ移転や貿易政策を管理する規制要件は、アウトソーシングの状況に影響を与え、市場力学や事業継続性に影響を及ぼす可能性がある。さらに、主要なアウトソーシング先の地政学的緊張や経済の不確実性は、サプライチェーン業務やベンダーとの関係にリスクをもたらし、企業はアウトソーシング戦略やリスク軽減策の見直しを迫られる。

市場機会:

サプライチェーンマネジメントBPO市場は、デジタルトランスフォーメーション、技術革新、進化する顧客の期待によって大きな成長機会がもたらされる。人工知能、機械学習、ブロックチェーンなどの先進技術の統合により、BPOプロバイダーは予測分析、リアルタイムの可視化、サプライチェーンのオーケストレーション機能を提供できるようになり、企業はデータ主導の意思決定を行い、業務リスクを軽減できるようになる。さらに、成果ベースの価格設定やリスク分担型パートナーシップなど、新たなビジネスモデルの出現により、BPOプロバイダーと顧客とのコラボレーションが促進され、イノベーションと価値創造が促進される。ダイナミックなサプライチェーンマネジメントBPO業界において、新たなビジネスチャンスを活かし、競争優位性を維持するためには、人材育成、プロセス自動化、デジタルプラットフォームへの戦略的投資が不可欠である。

コンペティティブ・インテリジェンスとビジネス戦略

世界のサプライチェーンマネジメントBPO市場の大手企業([INSERT KEY PLAYERS]を含む)は、イノベーション、サービスの差別化、戦略的パートナーシップに注力し、競争優位性を獲得しています。これらの企業は、付加価値の高いサービスを提供し、顧客の成功を促進するために、人材育成、技術インフラ、業界固有の専門知識に投資している。テクノロジーベンダー、業界団体、学界との連携により、BPOプロバイダーは市場動向、規制変更、新たなベストプラクティスを常に把握し、市場でのポジショニングとソートリーダーシップを強化している。さらに、オペレーショナル・エクセレンス、顧客中心主義、継続的改善を重視することで、長期的なパートナーシップを育み、進化するサプライチェーンマネジメントBPO業界において顧客満足度を高めています。

主な企業

- GEP
- HCLテクノロジーズ
- テレパフォーマンス
- アクセンチュア
- ジェンパクト
- ウィプロ
- TCS
- インフォシス
- IBMコーポレーション
- エムファシス

サプライチェーン管理BPO市場調査セグメンテーション

サービスタイプ別
- 在庫管理アウトソーシング
- 需要予測と計画
- 物流管理アウトソーシング
- リスク・コンプライアンス・アウトソーシング
- ベンダー管理アウトソーシング
- 注文管理アウトソーシング

アウトソーシングモデル別
- オフショアリング
- ニアショアリング
- オンショアリング

用途別
- 小売・CPG
- ヘルスケア&ライフサイエンス
- 製造業
- エネルギー&公益事業
- 電気通信
- その他

地域別
- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.サプライチェーン管理BPOの世界市場スナップショット、2024年~2031年
1.2.市場機会評価、2024年~2031年、US$ Mn
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.サービスタイプのライフサイクル分析
2.4.サプライチェーン管理BPO市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤー一覧
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.アプリケーション一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.世界のサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
3.1.主要ハイライト
3.1.1.市場規模(台数)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2024年~2031年
3.3.世界のサプライチェーン管理BPO市場の展望サービスタイプ
3.3.1.はじめに/主な調査結果
3.3.2.サービスタイプ別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.3.3.サービスタイプ別現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.3.3.1.在庫管理アウトソーシング
3.3.3.2.需要予測とプランニング
3.3.3.3.物流管理アウトソーシング
3.3.3.4.リスク・コンプライアンス・アウトソーシング
3.3.3.5.ベンダー管理アウトソーシング
3.3.3.6.オーダー管理アウトソーシング
3.4.市場の魅力度分析サービスタイプ
3.5.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:アウトソーシングモデル
3.5.1.はじめに/主な調査結果
3.5.2.アウトソーシングモデル別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.5.3.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.5.3.1.オフショアリング
3.5.3.2.ニアショアリング
3.5.3.3.オンショアリング
3.6.市場の魅力度分析アウトソーシングモデル
3.7.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:アプリケーション
3.7.1.はじめに/主な調査結果
3.7.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析:用途別、2019年~2023年
3.7.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測:用途別、2024年~2031年
3.7.3.1.小売・CPG
3.7.3.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
3.7.3.3.製造業
3.7.3.4.エネルギー・公益事業
3.7.3.5.電気通信
3.7.3.6.その他
3.8.市場の魅力度分析アプリケーション
4.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:地域別
4.1.主なハイライト
4.2.地域別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
4.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米のサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主要ハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.サービスタイプ別
5.3.3.アウトソーシングモデル別
5.3.4.アプリケーション別
5.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.5.1.在庫管理アウトソーシング
5.5.2.需要予測とプランニング
5.5.3.物流管理アウトソーシング
5.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
5.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
5.5.6.オーダー管理アウトソーシング
5.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
5.6.1.オフショアリング
5.6.2.ニアショアリング
5.6.3.オンショアリング
5.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
5.7.1.小売・CPG
5.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
5.7.3.製造業
5.7.4.エネルギー・公益事業
5.7.5.電気通信
5.7.6.その他
5.8.市場魅力度分析
6.欧州サプライチェーン管理BPO市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.サービスタイプ別
6.3.3.アウトソーシングモデル別
6.3.4.アプリケーション別
6.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.5.1.在庫管理アウトソーシング
6.5.2.需要予測とプランニング
6.5.3.物流管理アウトソーシング
6.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
6.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
6.5.6.オーダー管理アウトソーシング
6.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
6.6.1.オフショアリング
6.6.2.ニアショアリング
6.6.3.オンショアリング
6.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
6.7.1.小売・CPG
6.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
6.7.3.製造業
6.7.4.エネルギー・公益事業
6.7.5.電気通信
6.7.6.その他
6.8.市場魅力度分析
7.東アジアのサプライチェーンマネジメントBPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主要ハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.サービスタイプ別
7.3.3.アウトソーシングモデル別
7.3.4.アプリケーション別
7.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.5.1.在庫管理アウトソーシング
7.5.2.需要予測とプランニング
7.5.3.物流管理アウトソーシング
7.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
7.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
7.5.6.オーダー管理アウトソーシング
7.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
7.6.1.オフショアリング
7.6.2.ニアショアリング
7.6.3.オンショアリング
7.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
7.7.1.小売・CPG
7.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
7.7.3.製造業
7.7.4.エネルギー・公益事業
7.7.5.電気通信
7.7.6.その他
7.8.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのサプライチェーンマネジメントBPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.サービスタイプ別
8.3.3.アウトソーシングモデル別
8.3.4.アプリケーション別
8.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
8.5.1.在庫管理アウトソーシング
8.5.2.需要予測とプランニング
8.5.3.物流管理アウトソーシング
8.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
8.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
8.5.6.オーダー管理アウトソーシング
8.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
8.6.1.オフショアリング
8.6.2.ニアショアリング
8.6.3.オンショアリング
8.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
8.7.1.小売・CPG
8.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
8.7.3.製造業
8.7.4.エネルギー・公益事業
8.7.5.電気通信
8.7.6.その他
8.8.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.サービスタイプ別
9.3.3.アウトソーシングモデル別
9.3.4.アプリケーション別
9.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
9.5.1.在庫管理アウトソーシング
9.5.2.需要予測とプランニング
9.5.3.物流管理アウトソーシング
9.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
9.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
9.5.6.オーダー管理アウトソーシング
9.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
9.6.1.オフショアリング
9.6.2.ニアショアリング
9.6.3.オンショアリング
9.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
9.7.1.小売・CPG
9.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
9.7.3.製造業
9.7.4.エネルギー・公益事業
9.7.5.電気通信
9.7.6.その他
9.8.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.サービスタイプ別
10.3.3.アウトソーシングモデル別
10.3.4.アプリケーション別
10.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.サービスタイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.5.1.在庫管理アウトソーシング
10.5.2.需要予測とプランニング
10.5.3.物流管理アウトソーシング
10.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
10.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
10.5.6.オーダー管理アウトソーシング
10.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年〜2031年
10.6.1.オフショアリング
10.6.2.ニアショアリング
10.6.3.オンショアリング
10.7.用途別市場規模(億米ドル)と数量(台数)の現状予測、2024~2031年
10.7.1.小売・CPG
10.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
10.7.3.製造業
10.7.4.エネルギー・公益事業
10.7.5.電気通信
10.7.6.その他
10.8.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.オフショアサプライチェーン管理BPOの競争
11.2.3.見かけの生産能力
11.3.企業プロファイル(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.GEP
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.HCLテクノロジーズ
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.テレパフォーマンス
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.アクセンチュア
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.ジェンパクト
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.ウィプロ
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.TCS
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務データ
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.インフォシス
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.IBMコーポレーション
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.エムファシス
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Supply Chain Management BPO. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Supply Chain Management BPO Market Size (2024 Year): USD 27.6 Bn
• Projected Market Value (2031 Year): USD 49.4 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2031]): 8.7%

Supply Chain Management BPO Market - Report Scope:

Supply Chain Management BPO services play a crucial role in optimizing and streamlining various aspects of supply chain operations for businesses across industries. These services encompass a wide range of functions, including procurement, logistics, inventory management, and vendor management. The Supply Chain Management BPO market caters to enterprises of all sizes, offering tailored solutions to enhance operational efficiency and reduce costs. Market growth is driven by the increasing complexity of supply chains, globalization of business operations, and the growing need for specialized expertise to manage supply chain processes effectively.

Market Growth Drivers:

The global Supply Chain Management BPO market is propelled by several key factors, including the growing adoption of outsourcing as a strategic business practice to focus on core competencies and improve cost efficiency. Businesses are increasingly turning to BPO providers to leverage their expertise, technology infrastructure, and global delivery capabilities to enhance supply chain visibility, agility, and responsiveness. Moreover, the expanding scope of supply chain functions, such as demand planning, risk management, and sustainability initiatives, creates new opportunities for BPO providers to offer value-added services and strategic insights.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Supply Chain Management BPO market faces challenges related to data security, regulatory compliance, and geopolitical uncertainties. Concerns about data privacy and intellectual property protection compel businesses to exercise caution when outsourcing critical supply chain functions to third-party providers. Moreover, regulatory requirements governing cross-border data transfer and trade policies may impact the outsourcing landscape, affecting market dynamics and business continuity. Furthermore, geopolitical tensions and economic uncertainties in key outsourcing destinations pose risks to supply chain operations and vendor relationships, prompting businesses to reassess their outsourcing strategies and risk mitigation measures.

Market Opportunities:

The Supply Chain Management BPO market presents significant growth opportunities driven by digital transformation, technological innovation, and evolving customer expectations. The integration of advanced technologies, such as artificial intelligence, machine learning, and blockchain, enables BPO providers to offer predictive analytics, real-time visibility, and supply chain orchestration capabilities, empowering businesses to make data-driven decisions and mitigate operational risks. Furthermore, the emergence of new business models, such as outcome-based pricing and risk-sharing partnerships, fosters collaboration between BPO providers and their clients, driving innovation and value creation. Strategic investments in talent development, process automation, and digital platforms are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain competitive advantage in the dynamic Supply Chain Management BPO landscape.

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Supply Chain Management BPO market, including [INSERT KEY PLAYERS], focus on innovation, service differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in talent development, technology infrastructure, and industry-specific expertise to deliver value-added services and drive customer success. Collaborations with technology vendors, industry associations, and academia enable BPO providers to stay abreast of market trends, regulatory changes, and emerging best practices, enhancing their market positioning and thought leadership. Moreover, emphasis on operational excellence, customer-centricity, and continuous improvement fosters long-term partnerships and enhances client satisfaction in the evolving Supply Chain Management BPO landscape.

Key Companies Profiled:

• GEP
• HCL Technologies
• Teleperformance
• Accenture
• Genpact
• Wipro
• TCS
• Infosys
• IBM Corporation
• Mphasis

Supply Chain Management BPO Market Research Segmentation

By Service Type:
• Inventory Management Outsourcing
• Demand Forecasting and Planning
• Logistics Management Outsourcing
• Risk and Compliance Outsourcing
• Vendor Management Outsourcing
• Order Management Outsourcing

By Outsourcing Model:
• Offshoring
• Nearshoring
• Onshoring

By Application:
• Retail & CPG
• Healthcare & Lifesciences
• Manufacturing
• Energy & Utilities
• Telecom
• Others

By Region:
• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Supply Chain Management BPO Market Snapshot, 2024-2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Service Type Lifecycle Analysis
2.4. Supply Chain Management BPO Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Application
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
3.3. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Service Type
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Service Type, 2019-2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
3.3.3.1. Inventory Management Outsourcing
3.3.3.2. Demand Forecasting and Planning
3.3.3.3. Logistics Management Outsourcing
3.3.3.4. Risk and Compliance Outsourcing
3.3.3.5. Vendor Management Outsourcing
3.3.3.6. Order Management Outsourcing
3.4. Market Attractiveness Analysis: Service Type
3.5. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Outsourcing Model
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Outsourcing Model, 2019-2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
3.5.3.1. Offshoring
3.5.3.2. Nearshoring
3.5.3.3. Onshoring
3.6. Market Attractiveness Analysis: Outsourcing Model
3.7. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Application
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
3.7.3.1. Retail & CPG
3.7.3.2. Healthcare & Lifesciences
3.7.3.3. Manufacturing
3.7.3.4. Energy & Utilities
3.7.3.5. Telecom
3.7.3.6. Others
3.8. Market Attractiveness Analysis: Application
4. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Service Type
5.3.3. By Outsourcing Model
5.3.4. By Application
5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
5.5.1. Inventory Management Outsourcing
5.5.2. Demand Forecasting and Planning
5.5.3. Logistics Management Outsourcing
5.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
5.5.5. Vendor Management Outsourcing
5.5.6. Order Management Outsourcing
5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
5.6.1. Offshoring
5.6.2. Nearshoring
5.6.3. Onshoring
5.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
5.7.1. Retail & CPG
5.7.2. Healthcare & Lifesciences
5.7.3. Manufacturing
5.7.4. Energy & Utilities
5.7.5. Telecom
5.7.6. Others
5.8. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Service Type
6.3.3. By Outsourcing Model
6.3.4. By Application
6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
6.5.1. Inventory Management Outsourcing
6.5.2. Demand Forecasting and Planning
6.5.3. Logistics Management Outsourcing
6.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
6.5.5. Vendor Management Outsourcing
6.5.6. Order Management Outsourcing
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
6.6.1. Offshoring
6.6.2. Nearshoring
6.6.3. Onshoring
6.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
6.7.1. Retail & CPG
6.7.2. Healthcare & Lifesciences
6.7.3. Manufacturing
6.7.4. Energy & Utilities
6.7.5. Telecom
6.7.6. Others
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Service Type
7.3.3. By Outsourcing Model
7.3.4. By Application
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
7.5.1. Inventory Management Outsourcing
7.5.2. Demand Forecasting and Planning
7.5.3. Logistics Management Outsourcing
7.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
7.5.5. Vendor Management Outsourcing
7.5.6. Order Management Outsourcing
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
7.6.1. Offshoring
7.6.2. Nearshoring
7.6.3. Onshoring
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
7.7.1. Retail & CPG
7.7.2. Healthcare & Lifesciences
7.7.3. Manufacturing
7.7.4. Energy & Utilities
7.7.5. Telecom
7.7.6. Others
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Service Type
8.3.3. By Outsourcing Model
8.3.4. By Application
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
8.5.1. Inventory Management Outsourcing
8.5.2. Demand Forecasting and Planning
8.5.3. Logistics Management Outsourcing
8.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
8.5.5. Vendor Management Outsourcing
8.5.6. Order Management Outsourcing
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
8.6.1. Offshoring
8.6.2. Nearshoring
8.6.3. Onshoring
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
8.7.1. Retail & CPG
8.7.2. Healthcare & Lifesciences
8.7.3. Manufacturing
8.7.4. Energy & Utilities
8.7.5. Telecom
8.7.6. Others
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Service Type
9.3.3. By Outsourcing Model
9.3.4. By Application
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
9.5.1. Inventory Management Outsourcing
9.5.2. Demand Forecasting and Planning
9.5.3. Logistics Management Outsourcing
9.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
9.5.5. Vendor Management Outsourcing
9.5.6. Order Management Outsourcing
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
9.6.1. Offshoring
9.6.2. Nearshoring
9.6.3. Onshoring
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
9.7.1. Retail & CPG
9.7.2. Healthcare & Lifesciences
9.7.3. Manufacturing
9.7.4. Energy & Utilities
9.7.5. Telecom
9.7.6. Others
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Service Type
10.3.3. By Outsourcing Model
10.3.4. By Application
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2024-2031
10.5.1. Inventory Management Outsourcing
10.5.2. Demand Forecasting and Planning
10.5.3. Logistics Management Outsourcing
10.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
10.5.5. Vendor Management Outsourcing
10.5.6. Order Management Outsourcing
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2024-2031
10.6.1. Offshoring
10.6.2. Nearshoring
10.6.3. Onshoring
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2024-2031
10.7.1. Retail & CPG
10.7.2. Healthcare & Lifesciences
10.7.3. Manufacturing
10.7.4. Energy & Utilities
10.7.5. Telecom
10.7.6. Others
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Offshore Supply Chain Management BPOs
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. GEP
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. HCL Technologies
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Teleperformance
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Accenture
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Genpact
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. Wipro
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. TCS
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Infosys
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. IBM Corporation
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Mphasis
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Persistence Market Research社のIT・通信分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る