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米国デジタルレンディング市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


United States Digital Lending Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

米国のデジタルレンディング市場は、予測期間(2021年~2026年)に11.4%のCAGRを達成すると予想されています。この地域の中小企業は、COVID-19の大流行により、危機的状況下で事業を継続するための資金調達が課題... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

米国のデジタルレンディング市場は、予測期間(2021年~2026年)に11.4%のCAGRを達成すると予想されています。この地域の中小企業は、COVID-19の大流行により、危機的状況下で事業を継続するための資金調達が課題となっています。デジタルレンディングは、特に中小企業の間で成長と導入の機会を見つけることができると予想されます。さらに、COVID-19の大流行の際には、政府は国民を支援することを目指しています。米国では、ペイチェック・プロテクション・プログラム(PPP)により、特定の要件を満たしたフィンテック・レンダーに融資の引き受けを依頼し、これまでに5110億米ドルを投入しています。

- オンデマンドサービスの増加と迅速な意思決定により、デジタル・レンディング・プラットフォームは商業貸付のあり方を変えつつあります。しかし、銀行がオンライン業界の同業者に追いつくために業務を変革していく中で、デジタルアプローチは異なっています。
- 一方、従来型の銀行は、商業貸付業務の標準的な分野のみをデジタル化しているため、その成果を見逃している可能性があります。
- 米国は、さまざまな分野で早くからデジタル化を進めてきたこともあり、世界的に見ても、デジタル・レンディングの最大かつ最も進んだ市場の一つです。また、強い経済力、著名なソリューションプロバイダーの存在感、政府や民間団体による開発や研究開発活動の成長のための投資などの要因が、この地域のデジタルレンディングの需要を押し上げる要因となっています。
- デジタル・レンディングのビジネスモデルにおいて、資金調達は非常に重要な要素です。デジタル・レンディングでは、マーケットプレイス・レンダー、バランスシート・レンダー、銀行チャネル・レンダーの3つの主要な資金調達モデルがあります。いくつかのデジタル・レンディング業者は、成長に合わせて複数の資金調達モデルを利用しています。
- さらに、銀行機関は基本的な競争力を保持しています。最も重要なのは、低コストの資本を提供する保険付き預金へのアクセスであることは間違いありません。規制への懸念から、銀行は新しい技術の導入を躊躇しているようですが、銀行はフィンテック分野への参入ポイントを探しています。多くの銀行は、既存のフィンテック企業との提携を選択し、自社のコスト優位性とフィンテック企業の技術力を融合させることが予想されます。
- 銀行の技術力と銀行の低い資本コストを組み合わせることで、銀行はより効率的な顧客体験を低価格で提供できるようになるほか、これまで手つかずだった顧客層を開拓することも可能になります。また、米国では、クレジットオリジネーションを行うプラットフォームは、運営される各州でライセンス要件が課せられることがあります。そのため、多くのプラットフォームは銀行と提携し、オンラインで合意したローンを実行しています。

主な市場動向

デジタル行動 "をとるローン購入者の増加

- 米国中小企業庁によると、消費者金融分野では、米国内の中小企業向け消費者ローン残高が4兆米ドル、100万米ドル以下の中小企業向けローンが3,100億米ドルあります。また、米国ニューヨーク連邦準備銀行の推計によると、銀行が小額の融資に消極的であるために、約1,000億円の未充足の信用需要があるとされています。テクノロジーを駆使したデジタル・レンダーは、銀行と提携して未開拓の需要を満たすことができると注目されています。
- さらに、クレジットプラットフォームは、投資家にリスクを分散させることを推奨しています。投資家は、複数のローンに分散して投資することを選択でき、多くの場合、選択したリスクカテゴリーと条件に基づいて、自動的にローンのポートフォリオにエクスポージャーを得ることができます。P2P(peer-to-peer)の消費者向けプラットフォームのうち、米国では95%以上が自動選択プロセスを採用しています。フィンテック・プラットフォームは、クレジットを促進する際に、銀行などの伝統的なクレジット・プロバイダーと同様のモニタリングやサービシング機能を提供することができます。
- ほとんどの消費者は、既存の債務の借り換えや統合のためにフィンテック・プロバイダーを利用していますが、中には大きな買い物(自動車や不動産など)の資金調達に利用する人もいます。米国では、高等教育を受けるための学生の借り入れが目立つ。
- ビジネス面では、さまざまな小規模・零細企業が、運転資金や投資プロジェクトのために資金を求めるのが一般的です。また、投資家が企業の請求書(債権)の割引債権を購入する請求書取引の形でも資金調達が可能です。中小企業は、ほとんどの地域で経済に大きく貢献しています。以下の統計が上記の記述を裏付けています。米国中小企業庁(SBA)によると、アメリカ人の50%以上が中小企業を経営しているか、または中小企業で働いている。

消費者向けデジタル・レンディングは大きく成長すると予想される

- 銀行チャネルを利用した融資が特に注目を集めたのは、消費者ローンに特化したGreenSky Inc.のIPOです。同社は110億米ドル以上の銀行のコミットメントを獲得しています。中小企業向け融資のOnDeck社は、同社の技術を銀行にライセンスするOnDeck-as-a-Serviceプラットフォームの拡張を発表しました。同社は、PNC銀行を顧客に加え、今後の銀行チャネルベースのビジネスに対応するため、新たな子会社ODXを設立した。Avantは、「Amount」と呼ばれる個人向け融資のための銀行提携プラットフォームを立ち上げました。
- デジタルレンディング業者は、成長を続けるために、資金調達と商品提供の両面で活動範囲を拡大する機会を活用している。例えば、学生ローンの借り換え会社としてスタートしたSoFiは、現在、個人ローンや住宅ローンを提供しています。個人ローンに特化したLendingClubは、ビジネスローン商品も提供しています。SquareやPayPalのように、隣接するフィンテック分野からデジタル・レンディングに参入した企業もあれば、レンディング以外のサービスを提供することで、逆の方向に進んでいる金融機関もあります。SoFiはこの面で最も積極的で、ウェルスマネジメントサービスを提供したり、高利回りの預金口座商品「SoFi Money」の申込者を受け入れたりしている。
- デジタルレンディング分野では、学生向けの金融機関が最も多様化しています。 学生ローンの新興企業は、この地域が継続的な学生ローンの債務危機に直面していることから、新たな投資や新規顧客を獲得しています。米連邦準備制度理事会(FRB)は、米国の学生ローン債務を1.7兆米ドルと推定しています。学生は、平均して29,000米ドルの私立および連邦政府のローン負債を抱えて卒業し、15%の割合でローンを踏み倒すことになります。
- この分野では、学生ローンの借り換え、直接学生ローン、個人ローン、さらにはウェルスマネジメントや住宅ローンなどの商品を提供しています。

競合状況

米国のデジタルレンディング市場では、様々なグローバル企業が市場参入のために投資やM&Aを行うケースが増えています。ベンダーは、多くのメリットを提供することで消費者ベースを獲得するための投資を増やしています。加えて、このような投資は、彼らの競争戦略の強力な部分を占めています。流通チャネルへのアクセス、既に存在するビジネス関係、より優れたサプライチェーンの知識、そして自社所有のプラットフォームにより、市場に参入する既存のハイテク大手は、新しい競合他社に対して優位性を発揮します。

本レポートを購入する理由

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- アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界のステークホルダー分析
4.3 デジタルレンディングと規制環境(米国のフィンテック法を含む
4.4 業界の魅力 -ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.4.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 競合他社との競争の激しさ
4.4.5 代替製品の脅威
4.5 マーケットドライバー
4.6 市場の課題
4.7 COVID-19がデジタルレンディングとその関連市場に与える影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ビジネス・デジタル・レンディング
5.1.2 消費者向けデジタルレンディング

6 コンペティティブ・インテリジェンス
6.1 企業プロファイル
6.1.1 BizfiLLC
6.1.2 On Deck Capital Inc.
6.1.3 Prosper Marketplace Inc.
6.1.4 LendingClubCorp.
6.1.5 Social Finance Inc.(SoFi)
6.1.6 Upstart Network Inc.
6.1.7 Kiva Microfunds
6.1.8 Kabbage Inc.
6.1.9 CAN Capital Inc.
6.1.10 LendingtreeInc.
6.1.11 Provident Bank (Provident Financial Services Inc.)

7 投資分析と市場機会

 

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Summary

The United States Digital Lending Market is expected to reach a CAGR of 11.4% during the forecast period (2021 - 2026). Owing to the COVID-19 pandemic, SMEs in the region are facing challenges to raise funds during the crisis to keep their businesses operating. Digital Lending is expected to find several opportunities, especially amongst SMEs for growth and adoption. Further, during the COVID-19 pandemic, the government aims to support the people. In the United States, the Paycheck Protection Program (PPP) asks fintech lenders that qualify with specified requirements to underwrite loans and has deployed USD 511-billion to date.

- With the increasing on-demand services and faster decisions, digital lending platforms are changing the face of commercial lending. However, digital approaches differ as banks transform their operations to keep up with online industry peers.​
- While digital disrupters have been busy spending the time to ease single loan applications, conventional banks could be missing a trick by digitizing only the standard areas of their commercial lending business.​
- United States is one of the largest and most advanced markets for digital lending, globally, due to its early adoption of digitization in various sectors. Also, factors such as the strong economy, robust presence of prominent solution providers, coupled with strong investment by government and private organizations for the development and growth of research & development activities, are poised to drive the demand for digital lending in the region.
- Funding is a crucial element of the digital lending business model. There are three major funding models used by digital lenders who are Marketplace lender, Balance sheet lenders, and bank channel lenders. Several digital lenders have been tapping multiple funding models as they grow.
- Further, banking institutions retain certain fundamental competitive advantages. Arguably the most important is their access to insured deposits, which affords them low-cost capital. Regulatory concerns have likely caused banks to hesitate when adopting new technologies, but banks are increasingly looking for points of entry to the fintech space. It is expected that many banks will opt to partner with existing fintech companies to have their cost advantages with the fintech’ technological capabilities.
- By combining their technological expertise with banks’ lower cost of capital, these partnerships could enable banks to provide more efficient customer experiences at lower rates, as well as open them up to previously untapped customer segments. Also, in the United States, platforms engaging in credit origination can be subjected to licensing requirements in each state where they get operated. For this reason, many platforms partner with the banks to originate loans agreed online.

Key Market Trends

Increasing Number of Potential Loan Purchasers with “Digital Behavior”​

- According to U.S. Small Business Administration, in the consumer credit segment, there are USD 4 trillion in outstanding consumer loans in the US. for small businesses, and there are USD 310 billion in sub-USD 1 million loans to small businesses. Additionally, the US Federal Reserve Bank of NY estimates that there is unmet credit demand of approx100 billion, resulting from banks’ unwillingness to make small-dollar loans. Technology-led digital lenders are garnering interest in their ability to partner with banks in order to meet the untapped demand.
- Moreover, credit platforms majorly encourage investors to spread the risks. Investors can choose to spread the investments across various multiple loans, and often can automatically gain exposure to a portfolio of loans based on the risk category and terms they select. Among P2P (peer-to-peer) consumer platforms, more than 95% in the United States use an auto-selection process. In facilitating credit, fintech platforms can provide monitoring and servicing functions which are similar to those of the traditional credit providers such as banks.
- Most consumers use fintech providers for refinancing or consolidating the existing debts, but some use it to finance their major purchases (such as vehicles or real estate). Borrowing by students for funding higher education is prominent in the United States.
- On the business side, various small and micro enterprises typically seek funds for working capital or any investment projects. Financing can also be in the form of invoice trading, whereby investors purchase discounted claims on a firm’s invoices (receivables). SMEs are contributing to the economy significantly for most regions. The following statistics validate the above statement: ​ According to the US Small Business Administration (SBA), more than 50% of Americans either own or work for a small business.

Consumer Digital Lending is Expected to Grow Significantly

- Bank channel-based lending drew particular attention, especially with the IPO of consumer loan-focused GreenSky Inc. The company has secured more than USD 11 billion in bank commitments. Small business-focused lender OnDeck announced an expansion of its OnDeck-as-a-Service platform through which it licenses its technology to banks. The company added PNC Bank as a customer and launched a new subsidiary, ODX, to handle future bank channel-based business. Avant launched a bank partnership platform for personal lending called Amount.
- In order to keep growing, digital lenders are taking advantage of opportunities to expand the scope of their activities, both in terms of funding and product offerings. For example, SoFi, which began as a student loan refinancing company, now offers personal loans and mortgages. Personal loan-focused LendingClub also offers a business loan product. While some of the companies, such as Square and PayPal, entered digital lending from adjacent fintech segments, and some lenders are moving in the other direction by offering nonlending services. SoFi has been the most aggressive on this front, offering wealth management services and accepting applicants for its high-yield deposit account product, SoFi Money.
- Student-focused lenders remain the most diversified platforms in the digital lending sector as Student loan startups are witnessing new investment and new customers as the region faces a continued student loan debt crisis. The Federal Reserve estimates USD 1.7 trillion in U.S. student loan debt. Students, on average, graduate with USD 29,000 of private and federal loan debt and default on their loans at a rate of 15%.
- Product offerings in this segment include student loan refinance, direct student loans, personal loans, and even wealth management and mortgage products.

Competitive Landscape

United States Digital Lending market is observing an increase in number of investments and M&A activities by various global enterprises to gain access in the market. Vendors are increasingly spending on gaining consumer base by offering numerous benefits. In addition, such investments are strong part of their competitive strategy. Access to the distribution channel, already present business relations, and better supply chain knowledge, along with the self-owned platform, give the established tech giants entering into the market advantage over the new competitors.​

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Digital Lending and Regulatory Environment (including fintech laws in the US)
4.4 Industry Attractiveness -Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.4.5 Threat of Substitute Products
4.5 Market Drivers
4.6 Market Challenges
4.7 Impact of COVID-19 on the Digital Lending and Allied Markets

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Business Digital Lending
5.1.2 Consumer Digital Lending

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 BizfiLLC
6.1.2 On Deck Capital Inc.
6.1.3 Prosper Marketplace Inc.
6.1.4 LendingClubCorp.
6.1.5 Social Finance Inc. (SoFi)
6.1.6 Upstart Network Inc.
6.1.7 Kiva Microfunds
6.1.8 Kabbage Inc.
6.1.9 CAN Capital Inc.
6.1.10 LendingtreeInc.
6.1.11 Provident Bank (Provident Financial Services Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS AND MARKET OPPORTUNITIES

 

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