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インドのゲーミング産業-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2020年~2025年


Indian Gaming Industry - Growth, Trends, Impact of COVID-19, and Forecasts (2020 - 2025)

インドのゲーム市場は、2019年には18.9億米ドルと推定され、2020年~2025年の予測期間において14.01%のCAGRを記録し、2025年には40.1億米ドルに達すると予想されています。 - 世界最大級の若者人口を抱えるイ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

インドのゲーム市場は、2019年には18.9億米ドルと推定され、2020年~2025年の予測期間において14.01%のCAGRを記録し、2025年には40.1億米ドルに達すると予想されています。

- 世界最大級の若者人口を抱えるインドは、ゲーム業界において世界有数の市場となることが期待されています。同国の成長は、若年層人口の増加、可処分所得の向上、新しいゲームジャンルの導入、スマートフォンやタブレットのユーザー数の急増などが要因となっています。
- また、ゲーム開発者は、ゲーマーの体験を向上させるために絶えず努力しており、PlayStation、Xbox、Windows PCなどの多様なコンソール/プラットフォーム向けに新しいゲームを発売し、これらのデバイスを通じてゲーマーに提供しています。
- AppsFlyerが2020年4月に発表したレポートによると、インドではCOVID-19の報告件数が増加し始めた3月7日以降、ゲームアプリのインストール数とセッション数が徐々に増加しているとのことです。2020年4月には、ユーザーセッションが65%、オーガニックインストールが50%増加したと報告されています。

主な市場動向

モバイルゲームが大きな成長を遂げる見込み

- 近年、日本のデータ通信料は急激に低下しており、日本は低コストでデータ通信ができる最も安価な市場の一つとなっています。このことは、インドのインターネットおよびスマートフォンのユーザー数にプラスの影響を与えています。GroupM社によると、インドの携帯電話加入者数は約7億人で、インターネット利用者数は4億5,100万人となっています。
- COVID-19が発生して以来、インド国民は携帯電話でゲームをする時間が増えています。CMR社の調査によると、インドで真剣にゲームをしている人の5人に1人が、ロックダウン前よりも約4時間多くゲームをしていることがわかりました。また、国内のゲームに関する重要な傾向として、モバイルゲーマーの約15%がフリーミアムゲームから有料ゲームに移行していることが挙げられます。
- Google Play Storeでのゲームのアプリ内課金による収益は、2020年中に前年に比べて大幅に増加しました。パンデミックの期間中、Playストアでは、フリーミアムゲームから有料ゲームアプリに移行するユーザーが増え、ゲーム時間が急増しました。Androidは、同国における携帯電話の普及拡大の主な要因になると予想されます。さらに、Xiaomi社を筆頭に、スマートテレビでもAndroidが大きなシェアを占めると予想されています。

競争状況

インドでは、IT部門が好調であることが、ゲーム市場の重要な推進要因の一つとなっています。外国からの直接投資に関するビジネスニュースやガイドを発行している出版社India Briefingによると、インドのオンラインゲーム開発者の数は、2010年の25人から2019年には275人に増加しています。さらに、優秀なITエンジニアが増えていることから、インドはゲーム会社のバックエンド開発拠点としても人気を集めています。インドのトップゲーム開発者は、Red Apple Technologies、Octro、99 Games、Moonfrog Labs、2Pi Interactive Pvt Ltd、Games 2Win、Dhruva Interactive、Creatiosoft、Dream11です。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 ゲーミング市場の洞察
4.1 ゲーミング市場の概要
4.2 業界のエコシステム分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 ゲーミングベースの指標分析
4.4.1 インドにおけるインターネット普及率の現状と予測
4.4.2 インドにおけるスマートフォンの普及状況と予測(2019年~2025年
4.4.3 従来のPC市場の状況(デスクトップ、ノートブック、ワークステーションを含む) - 2019-2025年の推定値(百万単位
4.4.4 コンソール市場の展望(コンソール数、主要プレイヤー、2019-2025年の推定値と予測、単位:百万米ドル
4.4.5 モバイルゲーマー人口の年齢別、性別
4.4.6 インドのモバイルゲーマーの人口統計と利用統計
4.4.7 インドのゲームパブリッシャーと海外のゲームパブリッシャーの比較
4.4.8 ゲームおよびパブリッシャーのトップ10
4.4.9 世界とインドのゲーム市場
4.4.10 各州におけるリアルマネーゲームの禁止について

5 市場力学
5.1 マーケットドライバー
5.2 市場の課題
5.3 インドゲーミング市場の主要動向
5.4 COVID-19のインドゲーミング市場への影響

6 市場のセグメンテーション
6.1 モバイルゲーム
6.1.1 アンドロイド
6.1.2 iOS
6.2 コンソールゲーム
6.3 PCブラウザ/ダウンロード

7 インドにおける5Gの展望
7.1 インドでの5G展開を支える主な検討事項と機会
7.2 ステークホルダーの投資と活動
7.3 インドにおける5Gスペクトラム・オークションについての考察
7.4 インドにおける5Gの商用展開のスケジュール
7.5 5Gがモバイルゲーム市場に与える影響についての世界的な見方

8 インドのゲーム市場の機会と今後の動向

 

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Summary

The Indian gaming market was estimated to be valued at USD 1.89 billion in 2019, and it is expected to reach USD 4.01 billion by 2025, registering a CAGR of 14.01% over the forecast period 2020 – 2025.

- With one of the world’s largest youth populations, India is expected to become one of the world’s leading market destinations in the gaming industry. The growth in the country is driven by the growing younger population, higher disposable incomes, the introduction of new gaming genres, and the rapidly increasing number of smartphone and tablet users.
- Game developers are also continuously striving to enhance the gamer’s experience, and launching new games for diverse console/platforms, such as PlayStation, Xbox, and Windows PC, which are provided to the gamers through these devices.
- As per AppsFlyer’s report released in April 2020, India has been experiencing a gradual increase in game app installations and sessions since March 7, when the number of reported COVID-19 cases in the country started to climb. User sessions were reported to have increased by 65%, and organic installations by 50% in April 2020.

Key Market Trends

Mobile Gaming is Expected to Register a Significant Growth

- Data costs in the country have fallen exponentially in recent times, making it one of the cheapest markets offering data at low costs. This has positively impacted the number of Internet and smartphone users in the country. According to GroupM, India alone hosts nearly 700 million unique mobile phone subscribers, which comprises 451 million Internet users.
- Since the outbreak of COVID-19, Indian citizens are spending higher amount of time on their mobile phones and playing games. The study from CMR also found that, every five serious gamers in the country are playing around four hours more than before lockdown. Another key trend in terms of gaming in the country is that about 15% of mobile gamers shifted from playing freemium games to paid games.
- Revenue generated through in-app purchase of games on Google Play Store increased significantly during 2020 compared to the previous year. Over the course of the pandemic, the Play Store has seen a spike in gaming time, with more users moving from freemium to paid gaming apps. Android is expected to be the major driver behind the growth in the adoption of mobile phones in the country. Moreover, the OS is expected to hold prominent share in smart TVs in the country, with Xiaomi being the major player.

Competitive Landscape

India’s strong and booming IT Sector is one of the key driving factors for the gaming market. According to the publisher, India Briefing, which publishes business news and guides concerning foreign direct investment, the number of online game developers in India rose to 275 in 2019, up from 25 in 2010. Further, the growing pool of talented IT engineers, India is also becoming a popular backend development center for gaming companies. Top Game developers in India are Red Apple Technologies, Octro, 99 Games, Moonfrog Labs, 2Pi Interactive Pvt Ltd, Games 2Win, Dhruva Interactive, Creatiosoft and Dream11.

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Table of Contents

1 Introduction
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GAMING MARKET INSIGHT
4.1 Gaming Market Overview
4.2 Industry Ecosystem Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Gaming Base Indicator Analysis
4.4.1 Current State of Internet Penetration in India and Forecast
4.4.2 Smartphone Penetration In India – Estimations and Forecast, 2019-2025
4.4.3 Traditional PC Market Landscape (Inclusive of Desktops, Notebooks, and Workstations) – Estimations in Million Unit, 2019-2025
4.4.4 Console Market Insights (Number of Consoles, Key Players, Estimations and Forecasts for 2019-2025 in Revenue USD million)
4.4.5 Mobile Gamers’ Population By Age and Gender
4.4.6 Indian Mobile Gamer Demographics And Usage Statistics
4.4.7 Indian Game publishers vs. International
4.4.8 Top 10 Games And Publishers
4.4.9 Global vs India gaming market
4.4.10 Bans on real money games across different states

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Challenges
5.3 Key Trends in the India Gaming Market
5.4 Impact of COVID-19 on India Gaming Market

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Mobile Gaming
6.1.1 Android
6.1.2 iOS
6.2 Console Gaming
6.3 PC Browser/Downloaded

7 5G OUTLOOK IN INDIA
7.1 Key Considerations and Opportunities Supporting 5G Roll Out in India
7.2 Stakeholder Investments and Activities
7.3 Insights into 5G Spectrum Auction in India
7.4 Timeline of Commercial Rollout of 5G in India
7.5 Global Cues on the Impact of 5G on the Mobile Gaming Landscape

8 THE INDIAN GAMING MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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