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特殊任務機市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2030年


Special Mission Aircraft Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2030)

特殊任務機市場は、2020年には約107.5億米ドル、2030年には約165.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2030年)のCAGRは約4.6%となります。 COVID-19パンデミックの影響により、航空機の製造が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

特殊任務機市場は、2020年には約107.5億米ドル、2030年には約165.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2030年)のCAGRは約4.6%となります。

COVID-19パンデミックの影響により、航空機の製造が一時的に停止したことや、航空機OEM各社が航空機の生産率を下げる計画を立てたことで、2020年の特殊任務機の納入台数は全体的に減少しました。しかし、ボンバルディア社によると、2020年には医療用バス構成の特殊任務機の需要が増加したとのことです。

世界中で地政学的緊張が高まり、国境を越えた問題が発生していることから、主要国および新興国の軍事費が急速に増加しています。特殊任務機は、海上パトロール、電子戦、捜索救助、救命救急などの幅広い任務をサポートする低コストのマルチロール代用機として機能します。これにより、予測期間中、特殊任務機の需要が加速することが予想されます。

主な市場動向

2020年にはISR(Intelligence, Surveillance, Reconnaissance)セグメントが最も高いシェアを占めた

現在、市場を支配しているのは諜報・監視・偵察(ISR)分野であり、予測期間中もその優位性は変わらないと予想されます。このセグメントには、ISRミッションやAEW&C(Airborne Early Warning and Control)アプリケーションに使用される特殊任務機が含まれます。このセグメントの需要拡大の主な要因は、様々な国の陸と海の境界線での緊張状態や、麻薬密売や高海抜の海賊行為などの他の要因により、監視用航空機の取得の需要が増加していることです。例えば、アラブ首長国連邦は、偵察任務のためにGlobalEye AEW&C航空機の保有を拡大しています。同国は当初、2015年にサーブ社に2機を発注し、続いて2017年に1機を発注し、2020年12月にさらに2機を追加で発注しました。同国は2020年に最初の2機を受け取り、3機目は2021年2月に納入されました。このような各国の艦隊近代化計画は、予測期間中、このセグメントの成長を促進すると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長を示すと予想される

アジア太平洋地域は、同地域における国境の緊張や地政学的問題により、予測期間中に急速な成長が見込まれています。軍事費の増加に伴い、中国、インド、日本などの国々は、航空機の近代化プログラムを実施し、空中戦能力(戦闘態勢や状況認識能力を含む)を強化しています。例えば、2019年6月、インド国防省は、インド海軍向けにボーイングP-8Iネプチューンの高度海上哨戒/対潜水艦戦(ASW)機をさらに10機調達することを承認しました。契約金額は約30億米ドルと推定されています。これらの航空機はボーイング社から直接購入されますが、P-8Iの武器、レーダー、および関連機器は米国のFMS(Foreign Military Sales)プログラムを通じて調達されます。これらの航空機は、2023年末までに納入が開始されることが予想されます。これに加えて、インドは特殊任務機を現地生産する計画も発表しました。これに関連して、同国は2020年12月、インド空軍の監視能力をさらに強化するために、国防研究開発機構(DRDO)が開発した新型の空中早期警戒管制機6機をエアインディアの航空機で製造・配備する計画を発表しました。このような予測期間中の調達計画は、市場の成長を促進すると期待されています。

競合他社の状況

特殊任務機市場は、航空機のOEMや、民間航空機や一般航空機を特殊任務機に改造する企業が存在するため、やや細分化されています。特殊任務機市場の著名なプレーヤーとしては、ボーイング社、テクストロン社、ダッソー・アビエーションSA社、ジェネラル・ダイナミックス社、サーブAB社などが挙げられます。これらの企業は、政府や軍との新たなパートナーシップを通じて、さまざまな地域で販売と足跡を拡大しています。例えば、米国政府は2021年4月、ボーイング社に16億米ドルの生産契約を結び、P-8Aポセイドンを11機納入することになりました。11機のうち、9機はアメリカ海軍に、2機はオーストラリア空軍(RAAF)に納入される予定です。今回の受注により、P-8Aの発注数は、米海軍向けが128機、RAAF向けが14機となります。各社は、軍の要求に基づいた新しい特殊任務機の開発にも投資しています。これに関連して、テキストロン・アビエーション社は、セスナ・サイテーション・ロンジチュードを飛行検証および飛行検査業務に使用するために、日本の航空局(JCAB)と契約を締結しました。この航空機は、2021年までに納入される予定です。このような政府や軍との契約により、企業は市場でのプレゼンスを高めることができます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分(金額ベースの市場規模-10億米ドル
5.1 アプリケーション
5.1.1 諜報・監視・偵察(ISR:Intelligence, Surveillance, Reconnaissance
5.1.2 海上パトロール機
5.1.3 その他のアプリケーション
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 フランス
5.2.2.3 ドイツ
5.2.2.4 ロシア
5.2.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 オーストラリア
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中近東・アフリカ
5.2.5.1 アラブ首長国連邦
5.2.5.2 トルコ
5.2.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 企業の概要
6.1.1 Raytheon Technologies Corporation
6.1.2 イスラエル航空宇宙産業株式会社
6.1.3 エルビット・システムズ社
6.1.4 ザ・ボーイング・カンパニー
6.1.5 ダッソー・アビエーションSA(Dassault Aviation SA
6.1.6 ノースロップ・グラマン・コーポレーション
6.1.7 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.1.8 テクトロン・インク
6.1.9 ゼネラル・ダイナミクス・コーポレーション
6.1.10 エアバスSE
6.1.11 ボンバルディア(Bombardier Inc.
6.1.12 ピラタス・エアクラフト社
6.1.13 Leonardo SpA
6.1.14 サーブAB

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The special mission aircraft market was valued at about USD 10.75 billion in 2020, and it is projected to reach approximately USD 16.56 billion in 2030, with a CAGR of about 4.6% during the forecast period (2021-2030).

Due to the impact of the COVID-19 pandemic, the temporary ceasing of aircraft manufacturing and plans of aircraft OEMs to reduce aircraft production rates led to an overall decrease in special mission aircraft deliveries in 2020. However, according to Bombardier, the demand for medevac configured special mission aircraft increased in 2020.

The escalating geopolitical tensions and cross-border issues across the world are driving the rapid increase in military spending by major and emerging economies. Special mission aircraft act as low-cost multi-role substitutes that support a wide range of missions like maritime patrol, electronic warfare, search and rescue, and medevac, among others. This is expected to accelerate the demand for special mission aircraft during the forecast period.

Key Market Trends

The Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR) Segment Accounted for the Highest Share in 2020

The intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) segment currently dominates the market, and it is expected to continue its dominance during the forecast period. The segment includes special mission aircraft used for ISR missions and airborne early warning and control (AEW&C) applications. The demand growth of the segment is majorly due to the increased demand for the acquisition of surveillance aircraft due to tensions at land and sea borders for various countries as well as other factors like drug trafficking and high-seas piracy. For instance, the United Arab Emirates has been expanding its fleet of GlobalEye AEW&C aircraft for reconnaissance missions. The country initially placed an order for two aircraft to Saab in 2015, followed by an order for one in 2017 and a follow-on order for two more aircraft in December 2020. The country received the first two aircraft in 2020, and the third one was delivered in February 2021. Such fleet modernization plans of the countries are anticipated to propel the growth of the segment during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is Expected to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is expected to grow rapidly during the forecast period due to the border tensions and geopolitical issues in the region. With the increasing military spending, countries such as China, India, and Japan are undertaking aircraft fleet modernization programs to enhance their aerial capabilities (including combat readiness and situational awareness). For instance, in June 2019, India’s Ministry of Defense approved the procurement of 10 more Boeing P-8I Neptune advanced maritime patrol/anti-submarine warfare (ASW) aircraft for the Indian Navy. The contract is estimated to be worth about USD 3 billion. These aircraft will be directly bought from Boeing, while the P-8I weaponry, radar, and related equipment will be procured via the US Foreign Military Sales (FMS) program. It is anticipated that these new aircraft deliveries may begin by the end of 2023. In addition to this, India also announced its plans to locally manufacture special mission aircraft. In this regard, in December 2020, the country announced its plan to manufacture and deploy six new airborne early warning and control aircraft developed by the Defence Research and Development Organisation (DRDO) on aircraft from Air India to further enhance the surveillance capabilities of the Indian Air Force. Such planned procurements during the forecast period are expected to drive the growth of the market.

Competitive Landscape

The special mission aircraft market is slightly fragmented due to the presence of aircraft OEMs and companies that convert commercial or general aviation aircraft into special mission aircraft. Some of the prominent players in the market for special mission aircraft are The Boeing Company, Textron Inc., Dassault Aviation SA, General Dynamics Corporation, and Saab AB. The companies are expanding their sales and footprint in various regions through new partnerships with the governments and armed forces. For instance, the US government was awarded a USD 1.6 billion production contract to Boeing in April 2021 for the delivery of 11 P-8A Poseidon aircraft. Out of the 11 aircraft, nine aircraft are planned to be delivered to the US Navy, and two aircraft will be delivered to the Royal Australian Air Force (RAAF). With the order, the total number of P-8A aircraft on order for the US Navy increase to 128 and the RAAF to 14. The companies are also investing in developing new special mission aircraft based on the requirements of the armed forces. In this regard, Textron Aviation Inc. signed a deal with the Japanese Civil Aviation Bureau (JCAB) for configuring the Cessna Citation Longitude to conduct flight validation and flight inspection operations. This aircraft is anticipated to be delivered by 2021. Such contracts from various government and armed forces will help the companies increase their footprint in the market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Application
5.1.1 Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR)
5.1.2 Maritime Patrol Aircraft
5.1.3 Other Applications
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 France
5.2.2.3 Germany
5.2.2.4 Russia
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Turkey
5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Raytheon Technologies Corporation
6.1.2 Israel Aerospace Industries Ltd
6.1.3 Elbit Systems Ltd
6.1.4 The Boeing Company
6.1.5 Dassault Aviation SA
6.1.6 Northrop Grumman Corporation
6.1.7 Lockheed Martin Corporation
6.1.8 Textron Inc.
6.1.9 General Dynamics Corporation
6.1.10 Airbus SE
6.1.11 Bombardier Inc.
6.1.12 Pilatus Aircraft Ltd
6.1.13 Leonardo SpA
6.1.14 Saab AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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