米国の商業銀行 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測US Commercial Banking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 米国の商業銀行市場規模は2024年に2,264億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,692億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は2%を超えると予想される。 大半の銀行の... もっと見る
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サマリー米国の商業銀行市場規模は2024年に2,264億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,692億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は2%を超えると予想される。 大半の銀行の主な収益源は事業融資で、特に地方銀行や小規模銀行では、絶対的な融資ポートフォリオに加えて、収益の60%を占めるのが一般的だ。米国の大手銀行数行は、何らかの形で、将来の成長のための重要な要因としてイノベーションに投資している。顧客向けポータルやアプリケーションに関しては、コンピュータ化された現在の銀行業務において、ITの推進は顧客向けチャネルと同様にバックオフィスにも同様の効果をもたらしている。米国の法人・商業銀行の収益は、経済成長率の2倍のペースで増加している。 米国の商業銀行市場では、FinTech企業とデジタル融資企業による代金回収の提携が増加すると予想されている。また、オープン・バンキングは今後数年で市場の競争を再編成すると予想される。能力に投資する銀行は、強力な消費者ブランドであり続けるために自らを有利な立場に置くだろう。 しかし、融資の伸びはここ数カ月で増加し、年率の伸びは前年末の2桁近くから9%前後へと鈍化しており、条件の引き締めが銀行の与信の伸びを鈍らせ始めていることを示している。過去3年間、家計は過剰貯蓄とCOVID-19の大流行による債務救済の恩恵を受けてきたが、それも変わろうとしている。 コロナウイルスの流行は金融包摂に大きな影響を及ぼし、正式な金融サービスが世界的に拡大している時に、デジタル決済の急増につながった。 米国商業銀行市場の動向商業銀行業務におけるデジタル化の進展商業銀行ではデジタルトランスフォーメーションが順調に進んでおり、この分野のITリーダーは、デジタルイノベーションの戦略的価値が今後2、3年で大きく高まると予測している。現金のデジタル化とデジタル金融サービスは、消費者のニーズを満たすために進化してきましたが、一部のプロバイダーにとっては、デジタル・コマースの流動性と速いペースのイノベーションに追いつくことが難しい場合があります。 例えば、シティは、コマーシャル・バンキングの顧客のニーズを満たすために設計された新しいデジタル・プラットフォームであるシティダイレクト(CitiDirect®)のローンチを発表しました。このイニシアチブは、統一されたデジタル・プラットフォームを提供することで、これらの顧客のグローバルな需要の高まりに応えるという、より大きな戦略的投資戦略の一環です。同プラットフォームは現在、米国で利用可能で、米国の顧客基盤の 3 分の 2 以上が利用しています。2023 年後半には、香港、シンガポール、英国を含むアジアの他の市場にも拡大する予定です。 米国ではオープン・バンキングの利用が徐々に増えている。オープン・バンキングは、消費者がファイナンシャル・ウェルネスを達成するための、より多くの選択肢と包括的な範囲を提供します。これにより、消費者はより迅速でパーソナライズされたデジタル・プラットフォームにアクセスできるようになり、支出を監視し、予算を守り、財務目標を達成することができるようになる。2022年に向けて経済の先行きに不透明感が増す中、オープン・バンキングのタイミングは極めて重要である。 オープン・バンキングによって、金融サービス・プロバイダーは、消費者が同意した金融データを活用し、よりカスタマイズされた、柔軟で創造的な体験を顧客に提供することができる。米国の消費者の87%がオープン・バンキングを利用している。消費者は一般的に、銀行、投資、ローンの口座を、支払い、個人金融、BNPLなどを提供する複数の金融アプリケーションに接続している。 銀行アプリが顧客金融サービスとのやり取りを支配しており、76%の消費者が支払いの送受信のために金融口座をアプリに接続している。 米国商業銀行業界の概要米国の商業銀行市場は競争が激しく、国際的な大手プレーヤーが存在する。米国の商業銀行市場は、予測期間中に成長する機会を提供し、特にこれらの著名なプレーヤーと協力しているFinTech新興企業にとって、市場競争をさらに促進すると予想される。少数のプレーヤーが大きなシェアを占めているため、米国の商業銀行市場は統合が顕著であり、過去10年間で最も高い市場シェアとなっている。市場を支配している主なプレーヤーは、JPMorgan Chase & Co.、Bank of America Corp.、Citigroup Inc.、Wells Fargo & Co.、Goldman Sachs Group Inc.である。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場促進要因 4.1.1 有料製品によるウォレットのシェア拡大 4.1.2 意思決定へのデータと分析の導入 4.2 市場の抑制要因 4.2.1 ローン金利の上昇 4.2.2 ビッグデータ、AI、高度分析の利用の減少 4.3 市場機会 4.3.1 フィンテック企業の台頭 4.3.2 商業銀行業務における規制強化 4.4 ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 サプライヤーの交渉力 4.4.2 買い手/消費者の交渉力 4.4.3 新規参入者の脅威 4.4.4 代替製品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 4.5 COVID-19の市場への影響 4.6 米国の銀行業界におけるデジタル破壊と技術動向 5 市場のセグメンテーション 5.1 商品別 5.1.1 商業貸付 5.1.2 トレジャリー・マネジメント 5.1.3 シンジケート・ローン 5.1.4 キャピタル・マーケット 5.1.5 その他の商品 5.2 機能別 5.2.1 預金の受入れ 5.2.2 ローンのアドバンス 5.2.3 信用創造 5.2.4 外国貿易への融資 5.2.5 代理業務 5.2.6 その他の機能 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 会社プロファイル 6.2.1 JPモルガン 6.2.2 バンク・オブ・アメリカ 6.2.3 ウェルズ・ファーゴ 6.2.4 シティバンク 6.2.5 ゴールドマン・サックス・グループ 6.2.6 モルガン・スタンレー 6.2.7 USバンコープ 6.2.8 PNCファイナンシャル・サービス・グループ 6.2.9 キャピタル・ワン・ファイナンシャル 7 市場の今後の動向 8 免責事項
SummaryThe US Commercial Banking Market size is estimated at USD 226.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 269.28 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 2% during the forecast period (2024-2029). The primary source of revenue for most banks is business lending, which typically accounts for 60% of their revenue in addition to their absolute loan portfolio, particularly for provincial and smaller banks. Several leading banks in the United States are investing in innovation as a key factor for their future growth, in some form or another. As for customer portals and applications, in the current computerized banking landscape, IT drives are having similar effects in the back-office as they do in client-facing channels. Corporate and commercial banking revenue in the United States has increased at a rate that is twice the rate of economic growth. The commercial banking market in the US is expected to see an increase in partnerships between FinTech firms and digital lending companies for payment collections. Open banking is also expected to reshape the competition in the market in the next few years. Banks that invest in capabilities will position themselves well to remain strong consumer brands. However, loan growth has increased in the last few months, with annual growth slowing from nearly double digits late the previous year to around 9%, indicating tighter conditions are starting to dampen bank credit growth. Over the last three years, household budgets have benefitted from excess savings and debt relief from the COVID-19 pandemic, but that is about to change. The coronavirus pandemic has had a significant impact on financial inclusion, leading to a surge in digital payments at a time when formal financial services are expanding globally. US Commercial Banking Market TrendsIncreased Digitalization in the Commercial BankingDigital transformation is well underway in commercial banking, and IT leaders in the sector anticipate that the strategic value of digital innovation will grow significantly over the next couple of years. Although cash digitization and digital financial services have evolved to meet consumer needs, it can be difficult for some providers to keep up with the fluidity of digital commerce and fast-paced innovation. For instance, Citi has unveiled the launch of CitiDirect®, a new digital platform designed to meet the needs of its commercial banking clients. This initiative is part of a larger strategic investment strategy to meet the increasing global demands of these customers by providing a unified digital platform. The platform is currently available in the United States, with more than two-thirds of the company's U.S client base utilizing it, and the company plans to expand its reach to other markets in Asia in the latter part of 2023, including Hong Kong and Singapore, as well as the United Kingdom. Use of Open Banking is gradually increasing in United States.Open banking gives consumers more options and a comprehensive range to help them achieve financial wellness. It gives them better access to faster and more personalized digital platforms that help them monitor their spending, stay on their budget, and reach their financial goals. The timing of open banking is critical as we head into 2022 with increased uncertainty about the economy's future. Consumer demand for seamlessly connected services has led to the development of a state-of-the-art, open banking environment in the U.S. Open banking allows financial service providers to leverage consumer-consented financial data to provide their customers with more tailored, flexible, and creative experiences. This value proposition resonates strongly with consumers in the United States – 87% of U.S. consumers use open banking. Consumers commonly connect their bank, investment, and loan accounts to multiple financial applications that provide payment, personal finance, BNPL, and more. Bank apps dominate customer financial services interactions, with 76% of consumers connecting their financial accounts to an app for sending or receiving payments, second only to payment applications at 68%. US Commercial Banking Industry OverviewThe US Commercial Banking Market is highly competitive, with major international players. The US commercial banking market presents opportunities for growth during the forecast period, especially for the FinTech startups collaborating with these prominent players, which is expected to drive market competition further. With a few players holding a significant share, the US commercial banking market has an observable level of consolidation and has the highest market share in a decade. The major players dominating the market are JPMorgan Chase & Co., Bank of America Corp., Citigroup Inc., Wells Fargo & Co., and Goldman Sachs Group Inc. . Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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