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家庭用洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、2020-2029年の成長予測


Residential Washing Machine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020-2029

家庭用洗濯機市場規模は2024年に552.5億米ドルと推定され、2029年には711.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.74%である。 世界的に洗濯機の販売台数が増加し続けている... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

家庭用洗濯機市場規模は2024年に552.5億米ドルと推定され、2029年には711.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.74%である。

世界的に洗濯機の販売台数が増加し続けているため、住宅用洗濯機の需要も増加しており、洗濯機メーカーの売上高も増加している。人口増加と世界的な住宅市場は、家庭用洗濯機の販売にプラスの外部効果をもたらしている。北米とアジア太平洋地域は雇用率が最も高い地域であり、これらの地域では時間と労力を節約するために洗濯機の需要が急増している。

ここ数年の洗濯機における数々の技術的進歩は、洗濯機を自動化し、節水と節電の面でより効率的なものとした結果、メーカーが市場で大きなシェアを獲得することを可能にした。アジア太平洋地域の発展途上国における住宅増設のための政府イニシアチブの増加は、家庭用洗濯機の需要を増加させると予想される。都市化の進展に伴う洗濯機メーカーの増加は、洗濯機の値ごろ感と需要を高めている。

COVID以降、家庭でのオンライン購入の普及に伴い、オンラインEコマースやメーカー直販サイトでの洗濯機の販売が増加している。オンライン販売チャネルは、国内ユーザーがさまざまな支払い方法で幅広い選択肢を選ぶことを可能にする。昨年、家庭用洗濯機のオンライン販売シェアは20%以上に増加し、オンライン販売チャネルを採用するメーカーや販売者の数が増加している。

家庭用洗濯機の市場動向

スマート洗濯機の販売増

スマート洗濯機の販売による収益は、スマートホーム分野のスマート家電の普及率の上昇に伴い、継続的に増加している。洗濯機分野での技術革新は、洗濯と回転の両方に1つのモーターを搭載し、手動制御を必要としない全自動洗濯機の発売をもたらした。スマート洗濯機モデルにはWi-Fi機能が搭載されており、ユーザーはスマートフォンやアレクサ、グーグル・アシスタントなどの音声アシスタントガジェットを使って洗濯機と接続することができる。家事のための時間不足が深刻化しているため、洗濯機のスマート機能が台頭し、メーカーの売上を牽引している。このような洗濯機のスマート機能は、家庭の電気代を削減することで、従来のモデルと比べてよりエネルギー効率を高めている。

市場を支配するアジア太平洋地域

洗濯機の販売収入は、中国、日本、インドのアジア諸国が大きなシェアを占めており、世界的に増加の一途をたどっている。中国は、金額ベースの洗濯機市場規模を持つ主要プレーヤーである。世界人口に占めるシェアが最も大きい中国とインドは、家庭用洗濯機の需要が大幅に増加しており、中国の100世帯当たりの洗濯機台数は99台と、世界の洗濯機メーカーにとって収益性の高い市場となっている。LG、サムスン、ハイアール、リトルスワンなどが、この地域の大手洗濯機メーカーである。新興経済国であるアジア太平洋地域は、住宅への洗濯機の導入が増加している市場である。

家庭用洗濯機産業の概要

家庭用洗濯機市場は、多数のメーカーが存在し、非常に細分化されている。技術の進歩と製品の革新により、各社は製品間の差別化を図り、市場で大きなシェアを占めるために競争している。既存のプレーヤーには、LG Electronics Inc.、Whirlpool Corporation、Electrolux AB、Panasonic Corporationなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 都市化の進展による家庭用洗濯機の売上増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 地政学的緊張の高まりによるサプライチェーンの混乱
4.4 市場機会
4.4.1 家庭用洗濯機におけるスマート機能の需要の増加
4.5 産業の魅力-ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入の脅威
4.5.2 買い手の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力
4.5.4 代替品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 家庭用洗濯機市場における技術革新
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場区分
5.1 タイプ別
5.1.1 フロントロード
5.1.2 トップロード
5.2 技術別
5.2.1 全自動
5.2.2 セミオート
5.3 流通チャネル別
5.3.1 マルチブランド店
5.3.2 独占販売店
5.3.3 オンライン
5.3.4 その他の流通チャネル
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.4 ラテンアメリカ
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.6 その他の地域

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 LGエレクトロニクス
6.2.2 Whirlpool Corporation
6.2.3 ハイアール・グループ・コーポレーション
6.2.4 エレクトロラックス
6.2.5 パナソニック
6.2.6 BSH家電グループ
6.2.7 IFBインダストリーズ社
6.2.8 サムスン
6.2.9 日立
6.2.10 東芝

7 市場の将来動向

8 免責事項

 

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Summary

The Residential Washing Machine Market size is estimated at USD 55.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 71.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.74% during the forecast period (2024-2029).

As the sales of washing machines are observing a continuous increase globally, the demand for residential segment washing machines is increasing as well, raising the sales revenue for washing machine manufacturers. The rising population and global housing market are generating a positive externality for the sales of Residential washing machines. With North America and Asia Pacific existing as the regions with the highest employment rates demand for washing machines in these regions is rising rapidly for saving their time and effort.

Numerous technological advancements in washing machines during the last few years have resulted in making them automatic and more efficient in terms of saving water and electricity enabling manufacturers to gain a significant share in the market. Increasing government initiatives for the expansion of housing units in developing countries of Asia-Pacific is expected to increase the demand for residential washing machines. Rising washing machine manufacturers with increased urbanization are increasing the affordability and demand of washing machines.

Post-COVID, with the increasing adoption of households for making online purchases, sales of washing machines through online E-commerce and direct websites of manufacturers had observed an increase. Online sales channels allow domestic users to opt for a wide variety of choices with a range of payment methods available. The online revenue share of residential washing machines had increased to more than 20% last year resulting in an increasing number of manufacturers and sellers adopting online sales channels.

Residential Washing Machine Market Trends

Increasing Sales of Smart Washing Machines

Revenue generated through sales of smart washing machines is observing a continuous increase with a rising penetration rate of smart home segment smart appliances. Technological innovations in washing machine segments have resulted in the launch of fully automatic washing machines equipped with a single motor for both wash and whirl, without any requirement of manual control. The smart washing machine models are equipped with Wi-Fi features allowing the user to connect with it using their smartphones or voice assistance gadgets of Alexa or Google Assistant. Owing to the growing shortage of time for household chores these rising smart features in washing machines are driving the sales of manufacturers with further sales expected to be driven by the urban centers globally with a continuous increase in their employment rate. These smart features in washing machines are making them more energy efficient in comparison to the traditional models by reducing the electricity cost of households.

Asia Pacific Dominating the Market

Revenue from washing machine sales is observing a continuous increase globally with Asia countries of China, Japan, and India occupying a major share. China as a leading player exists with a washing machine market size in terms of value. China and India with their existing largest share of the global population are observing a significant rise in washing machine demand from residential users with the number of washing machines per hundred households in China existing at a level of 99 making it a profitable market for global washing machine manufacturers. LG, Samsung, Haier, and Littleswan are among some of the leading washing machine manufacturers in the region. With its emerging economies, the Asia Pacific region is a market existing with rising adoption of washing machines in residential units.

Residential Washing Machine Industry Overview

The Residential Washine market is highly fragmented with a large number of manufacturers existing in the market. Technological advancement and product innovations are resulting in firms trying to differentiate among their products and competing to occupy a large share of the market. Some of the existing players are LG Electronics Inc., Whirlpool Corporation, Whirlpool Corporation, Electrolux AB and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Urbanising Raising Sales of Residential Washing Machines
4.3 Market Restraints
4.3.1 Supply Chain Disruptions With Rising Geopolitical Tensions
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Increasing Demand for Smart Features in Residential Washing Machines
4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitutes
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Technological Innovations in Residential Washing Machine Market
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Front Load
5.1.2 Top Load
5.2 By Technology
5.2.1 Fully-automatic
5.2.2 Semi-automatic
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Multibrand Stores
5.3.2 Exclusive Stores
5.3.3 Online
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.6 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 LG Electronics Inc.
6.2.2 Whirlpool Corporation
6.2.3 Haier Group Corporation
6.2.4 Electrolux
6.2.5 Panasonic
6.2.6 BSH Home Appliances Group
6.2.7 IFB Industries Ltd
6.2.8 Samsung
6.2.9 Hitachi
6.2.10 Toshiba*

7 MARKET FUTURE TREND

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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