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アジア太平洋地域の洗濯機市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Washing Machine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

アジア太平洋地域の洗濯機市場規模は2024年に270.2億米ドルと推定され、2029年には329.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.80%である。 COVID-19は主要経済を揺るがし、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の洗濯機市場規模は2024年に270.2億米ドルと推定され、2029年には329.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.80%である。

COVID-19は主要経済を揺るがし、市場のシナリオを変えた。それはアジア太平洋地域の洗濯機市場に悪影響を与えた。中国はフレンチドア冷蔵庫の最大の消費国であり生産国でもあるが、完成品の生産に使用される投入資材を輸出することで、さまざまな国に製品を供給している。中国での生産が停止されたことで、アジア太平洋の他の地域に拠点を置く他の洗濯機メーカーは、完成品の生産を一時的に保留せざるを得なくなった。これが需給ギャップと製品市場の拡大につながっている。

アジア太平洋地域では発展途上国が市場を支配している。可処分所得の増加と急速な都市化が、製造企業による革新的で魅力的な広告とともに、アジア太平洋地域に破壊的な市場環境を生み出す可能性を生み出している。都市人口と中流家庭の急増により、低価格家電が市場を支配するようになり、消費者は市場で入手可能なテクノロジーの快適さを体験することを望んでいる。一部の必需品の価格が高いことが成長の鈍化につながっているが、中国製の低価格製品が市場を席巻し、アジア太平洋地域の家電市場での支配力を強めるのに役立っている。アジア太平洋地域では、中国と韓国のメーカーがかなりの市場シェアを占めており、エネルギー効率が消費者の優先事項となりつつある。環境に優しい発明は、この地域の洗濯機市場の形成において第一に重要な意味を持つだろう。

APAC洗濯機市場動向

スマート家電が市場を牽引

現在のスマートホームのトレンドは、スマート洗濯機のようなスマート家電の住宅設計への利用を促しており、人々は簡単に操作できる完全に接続された住宅への投資を望んでいる。市場の大手企業は、スマート家電につながるスマート・アプリケーションを考え出すために研究開発に投資しており、家電市場の成長を後押ししている。消費者の嗜好の変化と革新的なクレジット制度は、買い替え販売とともに、よりスマートな家電製品が従来の機器に取って代わる道を開き、これが市場の成長を刺激することになる。アジア太平洋地域は北米とヨーロッパ市場を凌駕し、市場のリーダーとして台頭するだろう。

中国がアジア太平洋洗濯機市場の成長を牽引

中国の農村部での大型家電の販売を促進するために2009年に開始された補助金制度は、大型家電の普及に向けて大きな成長を生み出した。これはまた、中国における家電製品の買い替えポテンシャルの伸びを支えている。2015年に開催された中国中央経済工作会議では、2016年の不動産市場の在庫処分に対する奨励金が提案された。これは近い将来、中国市場における洗濯機(大型家電)の販売を後押しする。中国経済全体が新たな成長ステージに入り、構造調整期に入っている。

洗濯機のような大型家電製品の技術的嗜好の変化や居住者の所得向上などの要因により、洗濯機のような高級志向の製品に対する需要が高まっている。 スマートホームの急速な発展や関連産業チェーンの成熟度向上により、新たなビジネスが展開され、業界に新たな成長段階をもたらしている。

APAC洗濯機産業概要

本レポートでは、アジア太平洋地域の洗濯機市場で事業を展開している主要な国際企業を取り上げている。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。大手ブランドは、特別な商品のために専売店を開いている。各社はまた、市場での知名度とブランド認知度を高めるために、限定版の販売促進、差別化、販売も行っている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法
2.1 調査フレームワーク
2.2 二次調査
2.3 一次調査
2.4 データの三角測量と洞察の生成

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場の概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 バリューチェーン分析
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 市場の最新動向、イノベーション、最近の開発に関する洞察
4.7 コビッド19の市場への影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 製品タイプ
5.1.1 フロントロード
5.1.2 トップロード
5.2 テクノロジー
5.2.1 全自動
5.2.2 半自動
5.3 流通チャネル
5.3.1 マルチブランドストア
5.3.2 ブランド専売店
5.3.3 オンライン
5.3.4 その他の流通チャネル
5.4 地理
5.4.1 中国
5.4.2 インド
5.4.3 日本
5.4.4 韓国
5.4.5 オーストラリア
5.4.6 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 Whirlpool Corporation
6.1.2 ボッシュ・シーメンス・ハウスゲレート
6.1.3 エレクトロラックス
6.1.4 LGエレクトロニクス
6.1.5 サムスン
6.1.6 IFB
6.1.7 パナソニック株式会社
6.1.8 ハイアール
6.1.9 日立
6.1.10 ゴドレイ

7 市場の将来

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Asia-Pacific Washing Machine Market size is estimated at USD 27.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 32.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.80% during the forecast period (2024-2029).

COVID-19 has shaken major economies and changed market scenario. It has negatively impacted the Asia-Pacific Washing Machine Market. China is the one of the largest consumers and producers of French door refrigerator products but also caters to a wide range of countries by exporting several input supplies that are essentially used to produce finished goods. Shut down of the production in China has forced other washing machine manufacturers based in the other parts of Asia-Pacific to temporarily hold the production of the finished goods. This is leading to the increase in the supply and demand gap and the product market.

Developing nations dominate the market in the Asia-Pacific region. Rising disposable incomes and rapid urbanization along with innovative and attractive advertising by manufacturing companies have created a potentially disruptive market environment in the Asia-Pacific region. The surge in the urban population and the middle-class families has led to low-priced appliances dominating the market, with consumers willing to experience the comforts of technology available in the market. The high price of certain essential products has led to slowing the growth but the low-priced manufactured products from China have dominated the market and helped it strengthen its hold in the home appliances market in the Asia-Pacific region. Chinese and Korean manufacturers hold a considerable market share in the Asia-Pacific region, with energy efficiency becoming a priority for consumers. Eco-friendly inventions are going to be of primary importance in the shaping of the washing machin market in this region.

APAC Washing Machine Market Trends

Smart Appliances are Driving the Market

The current trend of smart homes is encouraging the use of smart appliances such as smart washing machines in home designing, with people willing to invest in a completely connected home that can be easily operated. Big players in the market are investing in R&D to come up with smart applications that will lead to smart appliances propelling the growth of the home appliances market. Changing consumer preferences and innovative credit schemes along with the replacement sales pave the way for smarter appliances to replace the conventional devices and this is going to stimulate the growth of the market. Asia-Pacific would surpass the North American and European markets emerging as the market leader.

China being the Leading nation in Asia-Pacific Washing Machine Market Growth

Subsidy program launched in 2009 to promote sale of large appliances in rural areas of China have created a significant growth towards the penetration of large appliances. This has also supported the growth in replacement potential for home appliances in China. Incentive was proposed for destocking the property market in 2016 at China's Central Economic Work Conference held in 2015. This boostes the sales for washing machines (large appliances) in China market in the near future. The whole economy of China is going into new growth stage and structural adjustment period.

Factors like changes in technological preferences in large appliances such as washing machines and resident income improvement has led to growing demand for high end oriented product such as Washing machine New businesses are developing due to rapid development of smart homes and increase in the maturity of relevant industry chain bringing new growth stage for industry.

APAC Washing Machine Industry Overview

The report covers major international players operating in the Asia-Pacific Washing Machine Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies is increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Research Framework
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
2.4 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Insights into the Latest Trends, Innovations and Recent Development in the Market
4.7 Impact of Covid 19 on market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Front Load
5.1.2 Top Load
5.2 Technology
5.2.1 Fully Automatic
5.2.2 Semi-Automatic
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Multi-brand Stores
5.3.2 Exclusive Brand Outlets
5.3.3 Online
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 Geography
5.4.1 China
5.4.2 India
5.4.3 Japan
5.4.4 South Korea
5.4.5 Australia
5.4.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Whirlpool Corporation
6.1.2 Bosch-Siemens Hausgerate
6.1.3 Electrolux
6.1.4 LG Electronics
6.1.5 Samsung
6.1.6 IFB
6.1.7 Panasonic Corporation
6.1.8 Haier
6.1.9 Hitachi
6.1.10 Godrej*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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2024/11/15 10:26

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