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日本の小型家電:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Japan Small Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

日本の小型家電市場規模は2024年に30.4億米ドルと推定され、2029年には35.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.10%である。 コロナウイルス感染症のパンデミック(COVID-... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

日本の小型家電市場規模は2024年に30.4億米ドルと推定され、2029年には35.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.10%である。

コロナウイルス感染症のパンデミック(COVID-19)は世界各地に影響を及ぼしている。コロナウイルスは何人もの命を奪っただけでなく、世界の経済構造にも影響を及ぼしている。このウイルスは市場環境を一変させ、日本の小型家電市場の成長を妨げている。日本では強制的な封鎖は行われなかったものの、企業や住民はコロナウイルス(COVID-19)の流行に備えて多くの予防措置を講じた。疾病予防を目的とした在宅勤務スタイルが会社員の間で普及していることが、消費者のさまざまな調理活動への関心を高めている。パン焼き器や電気グリルなど、時間を節約できる小型調理器具は、消費者が外食体験を制限する中で増加傾向にある。

小型家電は、セミポータブルまたはポータブルの機械で、一般にカウンタートップやテーブルトップなどの台で使用される。小型家電には、空気清浄機、加湿器・除湿機、ミキサー、衣類スチーマー・アイロン、電気ケトル・コーヒーメーカーなどがある。

技術進歩の増加、急速な都市化、住宅部門の成長、1人当たり所得の増加、生活水準の向上、家事における快適さへのニーズの急増、消費者のライフスタイルの変化、小規模世帯数の増加が日本の小型家電市場の成長を促す主な要因である。

日本全国で実施されているエネルギー効率の高い家電製品に対する政府の取り組みなどの要因が、近年エネルギー効率の高い家電製品の採用を促進していると予想される。家電製品は時間の節約、作業の簡素化、快適性の向上に役立つため、家電製品に対する全体的な需要は都市部の家庭で増加している。したがって、生活水準の向上と可処分所得の増加が家電製品の普及を後押しし、日本の家電製品市場の成長を牽引すると予測される。

日本の小型家電市場動向

スマート家電ユーザーの増加が家電市場を牽引

スマート家電は幅広い家庭用機器に搭載されており、デジタル技術を駆使して機能を素早く完了させ、より少ないエネルギーでより安いコストを実現するよう設計されている。これらの機器は通常、モバイル機器やリモコンなどの便利な中央操作システムから操作できる。全体として、どんな家にも利便性と追加制御を提供する。消費者は近代化された機器を利用し、家庭を改善する技術を採用し始めている。日本の家庭用電化製品市場は、利用者の増加と小型家電の消費の増加により、収益性の高い成長を経験している。

オンライン販売の拡大が市場を牽引

予測期間中、オンライン・セグメントが最も速い成長を示すと予測されている。オンライン販売チャネルは、eコマース・プラットフォームを通じた販売を含む。日本の消費者の間でeコマースの人気が高まっていることから、小型家電市場にとって大きなチャンスとなる。さらに、消費者がオンライン決済バンキング・ソリューションに簡単にアクセスできるようになったことで、同分野の需要がさらに高まると予想される。COVID-19の大流行中、日本の消費者は支出のかなりの部分をオフラインからオンライン購入に移している。日本も例外ではない。

日本の小型家電産業の概要

本レポートでは、日本の小型家電市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げている。市場シェアの面では、現在、一部の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 産業バリューチェーン分析
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 業界の技術的進歩に関する洞察
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 製品
5.1.1 紅茶/コーヒーメーカー
5.1.2 掃除機
5.1.3 フードプロセッサー
5.1.4 グリル・トースター
5.1.5 その他
5.2 流通チャネル
5.2.1 マルチブランドストア
5.2.2 専売店
5.2.3 オンライン
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 パナソニック株式会社
6.2.2 LGエレクトロニクス
6.2.3 日立製作所
6.2.4 シャープ株式会社
6.2.5 サムスン
6.2.6 三菱商事
6.2.7 株式会社東芝
6.2.8 株式会社ケンウッド
6.2.9 エレクトロラックス
6.2.10 ミーレ

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項

 

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Summary

The Japan Small Home Appliances Market size is estimated at USD 3.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.10% during the forecast period (2024-2029).

The Coronavirus Disease Pandemic (COVID-19) has affected all parts of the world. The coronavirus has not only taken several lives but has also affected the global economic structure. This virus has changed all the market conditions and hampers the growth of the Japan small home appliance market. Despite no compulsory lockdown in Japan, businesses and residents took many precautionary measures to safeguard against the Coronavirus (COVID-19) outbreak. The growing popularity of the work-from-home style of working among corporate professionals for disease prevention purposes has gained traction in the consumer's interest in doing various cooking activities. Time-saving small cooking appliances such as bread makers and electric grills have been on the rise as consumers limit their foodservice experiences.

Small appliances are semi-portable or portable machines and are generally used on platforms such as counter-tops and tabletops. Some of the small appliances are air purifiers, humidifiers & dehumidifiers, blenders, clothes steamers & iron, electric kettles & coffee machines, and others.

Increase in technological advancements, rapid urbanization, growth of the housing sector, rise in per capita income, improvement in living standards, the surge in need for comfort in household chores, changes in consumer lifestyle, and escalation in a number of smaller households are the key factors that drive the growth of the Japan small home appliances market.

Factors such as government initiatives for energy-efficient appliances undertaken across Japan are expected to facilitate the adoption of energy-efficient appliances in recent years. The overall demand for home appliances has increased among urban households, as household appliances help save time, simplify work, and increase the comfort level. Thus, improved standard of living and growth in disposable income is projected to boost the penetration of household appliances, thereby driving the Japan home appliances market growth.

Japan Small Home Appliances Market Trends

Increasing Users of Smart Appliances is Driving the Market for Home Appliances

Smart appliances come in a wide range of domestic devices and are designed to use digital technology to complete their functions quickly, using much less energy at a much cheaper cost. These machines can typically be operated from a convenient, central operating system such as a mobile device or a remote. Overall, they provide convenience and additional control to any house. Consumers have started utilizing modernized devices and adopting technologies to improve the household. Japan's home appliance market is experiencing profitable growth due to increasing users and increasing consumption of small home appliances.

Growing Online Sales is Driving the Market

The online segment is anticipated to showcase the fastest growth during the forecast period. Online sales channels involve sales through e-commerce platforms. Given the increased spending power, e-commerce's growing popularity among the Japanese population creates a distinctive opportunity for the small home appliances market. Additionally, easy accessibility of the online payment banking solutions to the consumers is expected to further fuel the segment demand. During the COVID-19 pandemic, consumers in Japan are transferring a significant amount of their spending from offline to online purchases. Japan is no exception.

Japan Small Home Appliances Industry Overview

The report covers major international players operating in the Japan Small Home Appliances Market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Tea/Coffee Makers
5.1.2 Vacuum Cleaners
5.1.3 Food Processors
5.1.4 Grills and Toasters
5.1.5 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Multi-brand Stores
5.2.2 Exclusive Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Panasonic Corporation
6.2.2 LG Electronics
6.2.3 Hitachi
6.2.4 Sharp Corporation
6.2.5 Samsung
6.2.6 Mitsubishi Corporation
6.2.7 Toshiba Corporation
6.2.8 Kenwood Corporation
6.2.9 Electrolux AB
6.2.10 Miele*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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