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ゲーミングチェア:市場シェア分析、産業動向・統計、2020~2029年の成長予測 (ゲーム用家具)


Gaming Chair - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ゲーミングチェア市場規模は2024年に14.5億米ドルと推定され、2029年には21.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.15%で成長する見込みです。 COVID-19が世界的に蔓延し続けるなか... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ゲーミングチェア市場規模は2024年に14.5億米ドルと推定され、2029年には21.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.15%で成長する見込みです。

COVID-19が世界的に蔓延し続けるなか、消費者は混乱を覚悟している。COVID-19の蔓延を抑えるためにオフィスや学校が閉鎖され、世界の大半は在宅勤務や遠隔学習にシフトしている。WFHの傾向が強まる中、顧客は自宅を夢のワークスペースに変える方法を模索しており、毎日座る椅子は極めて重要になっている。パンデミックにより、ビデオゲーム機器の需要が異常に高まっている。COVID-19のパンデミックは、市場に参入した新興企業にとって絶好の機会となった。

毎日平均6時間をゲームに費やすゲーマーにとって、ゲーミングチェアは重要だ。技術の進歩、高速インターネット接続の利用可能性、効率的なハードウェアの互換性、新しいゲームの導入など、数多くの要因がオンラインゲームの成長につながった。PCゲームの人気の高まりは、予測期間中にゲーミングチェアの需要を増加させると予想される。ソーシャル・メディアの普及と無料ビジネス・モデルによる電子ゲームの発展が、ゲーミング・チェアの需要を増加させる可能性が高い。ゲーム市場はボードゲームからハイエンドのビデオゲームへと発展し、ゲームの商品化が進んでいる。電子機器の普及に伴い、PCやビデオゲームへの関心が高まっている。ゲームカフェの増加により、ゲーミングチェアの需要が高まっている。ゲーミングチェア市場の主なトレンドは、従来のゲーミングチェアの使用は背中の筋肉や手に痛みを引き起こす可能性があるため、人間工学に基づいたチェアの開発と製造である。人間工学に基づいたゲーミングチェアはフルサイズのランバーサポートを提供するため、プロゲーマーの購入を後押ししている。このため、予測期間中にゲーミングチェアの需要が高まると予想される。ゲーミングチェアはゲーマーの姿勢を改善し、長時間ゲームをプレイすることを可能にする。

これらのゲーミングチェアの高価格が市場の成長を妨げている。健康とフィットネスに対する人々の関心の高まりが、アウトドアゲームへの移行を促しており、これが予測期間中のゲーミングチェア市場の成長を妨げる可能性が高い。

ゲーミングチェアの市場動向

ビデオゲーム産業の拡大が市場を牽引

ビデオゲームの人気が高まるにつれ、ゲーミングチェアの市場は近い将来急速に拡大すると予想されている。ゲーミングチェアが提供する快適な着座姿勢に加え、高いパッド入りの背もたれによる背中と首のサポート、高さ調節可能なアームレスト、チルト、ベースによる安定したサポートといった付加的な利点により、ゲーミングチェアはより多くの顧客を惹きつけ、売上は年々増加している。ゲーミングチェアにこれらの付加価値を求める顧客が増加していることから、4Dアームレスト、ジェルコールドフォーム、取り外し可能なフットレスト、カーボンルックのカバーリング、135度調節可能な背もたれなどのプレミアムチェア機能は、ゲーミングチェアブランドが今後提供する製品ラインの標準装備になると予測される。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げると予想される

アジア太平洋地域のゲーミングチェア市場は急成長しており、今後もさらに拡大する可能性が高い。可処分所得の増加、技術開発、ゲーム人口の増加が市場の拡大を後押ししている。アジア太平洋地域は、2022年には世界のゲーム市場の48%を占めると予想され、26%を占めると予想される北米を上回るとみられている。世界のゲーム市場は1840億米ドル以上になると予想されている。この地域は、カジュアルプレーヤーやプロのesportsプレーヤーを含め、ゲーム人口が大きく増加している。2022年の世界ビデオゲーム市場売上は3469億米ドルで、モバイルゲームがその大半を占める。ダウンロード・ビデオゲームの売上は、2027年にはセグメント価値で254億米ドルに達すると予想されている。このため、快適な座り心地、サポート、より良いゲーム体験を提供するゲーミングチェアの需要が高まっている。

ゲーミングチェア産業概要

本レポートでは、ゲーミングチェア市場に参入している主要な海外プレイヤーを取り上げている。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中規模から小規模の企業が新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。主なプレイヤーとしては、Corsair、DXRacer、GT Omega Racing Ltd、Secretlab、Vertagearなどが挙げられる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 業界を活気づける技術の進歩
4.2.2 人間工学と快適性の重視
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 高コスト
4.3.2 ターゲットが限定的
4.4 市場機会
4.4.1 インフルエンサーとソーシャルメディア・マーケティングが市場を牽引
4.5 業界バリューチェーン分析
4.6 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 サプライヤーの交渉力
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 新規参入者の脅威
4.6.4 代替品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 PCゲーミングチェア
5.1.2 ハイブリッドゲーミングチェア
5.1.3 プラットフォームゲーミングチェア
5.1.4 その他のチェアタイプ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 家庭用
5.2.2 業務用
5.3 流通チャネル別
5.3.1 ホームセンター
5.3.2 専門店
5.3.3 オンライン
5.3.4 その他の流通チャネル
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.4 南米
5.4.5 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 会社プロファイル
6.2.1 エースカジュアル家具
6.2.2 アロッツィ
6.2.3 コルセア
6.2.4 DxRacer USA
6.2.5 GTオメガレーシング
6.2.6 AkRacing
6.2.7 シークレットラボ
6.2.8 Vertagear
6.2.9 ノーブルチェア
6.2.10 Xロッカー

7 市場の未来

8 免責事項

 

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Summary

The Gaming Chair Market size is estimated at USD 1.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.15% during the forecast period (2024-2029).

As COVID-19 continues to spread globally, consumers are preparing for a level of disruption. The majority of the world has shifted to working from home or remote learning, as offices and schools close to curb the spread of COVID-19. With the increasing WFH trend, as customers look for ways to transform the home into a dream workspace, the chair they sit on every day becomes extremely important. The pandemic has put video game equipment in unusually high demand. The COVID-19 pandemic has been a great time for some start-ups in the market.

Gaming chairs are important for gamers who spend an average of six hours gaming every day. Numerous factors such as technological advancements, availability of high-speed internet connectivity, efficient hardware compatibility, and the introduction of new games have led to the growth of online gaming. The growing popularity of PC games is expected to increase the demand for gaming chairs during the forecast period. The increasing popularity of social media and free business models resulting in the development of e-games are likely to increase the demand for gaming chairs. The gaming market has progressed from board games to high-end video games, resulting in the commercialization of games. The increasing popularity of electronic devices is making people more attracted to PC, and video games as gaming is a premium form of entertainment. The increasing number of game cafes is resulting in a growing demand for gaming chairs. The major trend in the gaming chair market is the development and manufacturing of ergonomic chairs as the use of conventional gaming chairs can cause pain in back muscles and hands. Ergonomic gaming chairs offer full-size lumbar support, which encourages professional gamers to purchase them. This is expected to enhance the demand for gaming chairs during the forecast period. These chairs enable gamers to improve their posture, which allows them to play games for a longer period.

The high cost of these gaming chairs is hampering the growth of the market. Increasing concerns of people regarding health and fitness are encouraging them to move to outdoor games, which is likely to hamper the growth of the gaming chair market during the forecast period.

Gaming Chair Market Trends

Expanding Video Gaming Industry is Driving the Market

With the growing popularity of video games, the market for gaming chairs is expected for rapid expansion in the near future. Due to the cozy seating position provided by the gaming chairs as well as additional advantages like extended back and neck support with the high padded backrest, height-adjustable armrests, tilt, and steady support offered by the base, the gaming chairs are attracting more customers and seeing an increase in sales year over year. With increasing number of customers looking for all or some of these value-added features in chairs, premium chair features like 4D armrests, gel cold foam, detachable footrests, carbon-look coverings, and 135-degree adjustable backrests are predicted to become standard features in future product lines offered by gaming chair brands.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

The Asia Pacific gaming chair market has grown rapidly and is likely to increase further in the future years. Rising disposable incomes, technical developments, and a significant gaming population have all helped the market's expansion. The Asia-Pacific region is expected to account for 48% of the worldwide games market in 2022, ahead of North America, which is expected to account for 26%. The global gaming market is expected to be more than 184 billion US dollars. The region has a sizable and rising gaming population, including casual and professional esports players. In 2022, the global video game market revenue was 346.90 billion US dollars, with mobile games accounting for the majority of this figure. Download video game sales are expected to reach a segment value of 25.40 billion USD in 2027. This has increased demand for gaming chairs that offer comfort, support, and a better gaming experience.

Gaming Chair Industry Overview

The report covers the major international players operating in the gaming chair market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. Some major players are Corsair, DXRacer, GT Omega Racing Ltd, Secretlab, Vertagear, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Technological Advancement booming the industry
4.2.2 Focus on Ergonomics and Comfort
4.3 Market Restraints
4.3.1 High cost
4.3.2 Limited Target Audience
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Influencer and Social Media Marketing driving the market
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Threat of New Entrants
4.6.4 Threat of Substitutes
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 PC Gaming Chair
5.1.2 Hybrid Gaming Chair
5.1.3 Platform Gaming Chair
5.1.4 Other Chair Types
5.2 By End-User
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Home Centers
5.3.2 Specialty Stores
5.3.3 Online
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Ace Casual Furniture
6.2.2 Arozzi
6.2.3 Corsair
6.2.4 DxRacer USA
6.2.5 GT Omega Racing
6.2.6 AkRacing
6.2.7 Secretlab
6.2.8 Vertagear
6.2.9 Noblechairs
6.2.10 X Rocker*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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