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北米食品サービス用パッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


North America Foodservice Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

北米の外食包装市場規模は、2024年に255.7億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は2.62%で、2029年には291.0億米ドルに達すると予測されている。 成長拡大は、消費者のパッケージ食品への... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米の外食包装市場規模は、2024年に255.7億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は2.62%で、2029年には291.0億米ドルに達すると予測されている。

成長拡大は、消費者のパッケージ食品への依存度の高さと、食品加工事業者の地域的存在感の大きさによってもたらされた。業務のデジタル化に成功した食品サービス業者の数が増加していることから、業界の活性化が期待される。

主なハイライト

  • 北米の外食産業向けパッケージング事業は、基材選択の変化、新たな市場拡大、所有者のダイナミクス、段ボール箱、カートン、プラスチック製パッケージング市場向けの数多くの開発により、過去10年間一貫した成長を遂げてきた。
  • 軟包装は従来の包装に取って代わり続けるだろう。段ボール箱は、さまざまな食品の出荷に使われる典型的な包装の一種である。多くの場合、主に木材のセルロース繊維から作られた板紙で構成されている。これらの箱は非常に強く、硬く、柔軟で、長持ちし、軽く、魅力的である。リサイクル可能で、製造時に有害化学物質を使用しないため、環境にも優しい。段ボール箱は、北米の外食産業で商品の包装に使用されている。
  • さらに、軟包装協会が委託したハリス世論調査のデータによると、全ブランドオーナーの83%が軟包装を利用している。ペットボトル包装は、ポリエチレンの主な用途である。ポリエチレンは半結晶性で軽量の熱可塑性樹脂であり、遮音性、耐薬品性、低吸湿性に優れている。
  • 業界にとって最大の悩みの種は、この地域の厳しい環境規制である。予測期間中、国や州レベルでプラスチック製品の使用が禁止されれば、業界は大きな困難に直面することになるだろう。
  • コロナウイルスの大流行は、外食産業の利益率に大きな影響を与えている。食品業界の企業は、消費の急激な落ち込みとサプライ・チェーン管理のシステム的な混乱を観察している。COVID-19の封鎖は米国の外食産業に大きな影響を与え、外食包装サプライヤーにも波及した。外食包装の数量は一時的に減少したものの、業界は経済的逆境を背景に段階的に回復するだろう。限定レストランとフルサービスレストランは、消費者向けの外食用包装の量を緩やかではあるが増加させると予測される。外食包装は、地域経済が開放され、消費者が新しい食事方法を採用するにつれて増加する外食事業のニーズに対応し、進化していくはずである。

北米食品サービス包装市場の動向

段ボール箱・カートン部門が最も高い成長率を示す

  • 多くのメーカーによると、段ボール包装はアメリカのサプライチェーンの基礎を形成している。COVID-19の大流行により、企業は段ボール箱部門がまだ活発であり、食料品店、薬局、家庭、病院、食品・飲料用品を提供する顧客に必要な包装を提供していることを顧客に安心させたいと考えた。
  • これらの商品の供給が途絶えれば、定期的で安定した供給に頼っている全国の消費者は大きな苦難に見舞われることになる。段ボール製造業者は、疾病管理予防センター(CDC)や労働安全衛生局(OSHA)の規制を遵守して箱工場を運営し、市場に商品が供給され続けるよう尽力している。
  • しかし、多くのメーカーが海外から資材を調達しているため、包装資材の不足が食品・飲料製品の供給不足に拍車をかけている。段ボール、厚紙、紙の需要が旺盛なため、大手eコマース企業の出荷活動の増加による懸念が生じている。さらに、レストランでのテイクアウトの増加により、コーヒーカップや持ち帰り用容器などの品不足が深刻化している。
  • 2021年10月、段ボールとパルプのメーカーであるインターナショナル・ペーパー社は、直近の四半期に輸出事業のサプライチェーンコストとして5,000万米ドルを追加で吸収したと発表した。同社はまた2021年7月に、段ボール箱の供給が極端に少なくなっていることを伝え、年内にサプライチェーンのボトルネックが続くことを警告した。
  • また、段ボールや段ボールの在庫の少なさは、パンデミック(世界的大流行)の最中に電子商取引が飛躍的に伸びて以来、深刻な問題となっている。
  • 例えば、米国を拠点とする軟包装メーカーのプリントパックは、2022年1月、英国を拠点とする紙コーティング・紙ベース包装企業のシランと戦略的契約を締結した。この2社は、リサイクル可能なコーティング紙パッケージを提供することで、顧客の環境目標達成を支援する。Printpackの印刷とラミネートの経験とSiraneのペーパーコーティングとパウチ形成能力を組み合わせることで、市場の需要に応える理想的な提携が実現する。

クイックサービス・レストランが最大の市場シェアを占める

  • QSRにおける持続可能な外食包装の使用は極めて重要になっている。自宅で食事を準備する時間がないため、夕食の選択肢としてファーストフードを選ぶ人が増えている。外食産業は、持続可能なパッケージングスタイルを使用して、安全かつ手頃な価格で食事をパッケージ化し、顧客に食事を迅速かつ簡単に輸送する方法を提供することができる。
  • RBIの社内デザインチームは、代理店パートナーの1社と協力し、サンドイッチ容器やソフトドリンク・コーヒー用の飲料カップなど、再利用可能なパッケージのプロトタイプを作成した。開閉、パッケージの高さと幅、QSRのサプライチェーンシステムへの適合性、拡張性などが検討された。
  • 例えば、2021年10月、バーガーキングは植物由来のインポッシブル・ナゲットや、ロット・オブ・ゴーストのペッパーナゲットを全米で発売した。
  • QSRで使用される外食用品のほとんどは、発泡ポリスチレン(EPS)、ポリエチレンテレフタレート(PET)、ポリプロピレン(PP)、ポリ乳酸などのプラスチック製か、紙、板紙、成型パルプなどの紙製である。QSRは、従来のレストランやカフェよりも高品質な食品や飲料を迅速に提供する。これらのサービスの提供において公正な流通と高いレベルの一貫性を達成するため、いくつかのQSRは、制御された量を供給するディスペンサーの使用を導入している。これにはフレーバーコーヒーシロップボトルが含まれ、ディスペンサーのポンプごとに5mlから30mlの範囲で指定された量のシロップを吐出することで、どの客にも同じ味のコーヒーを提供することを保証している。
  • QSRの中には、レストランの利便性と、セルフサービスの要素を通じて顧客が自分らしさを表現する自由を兼ね備えているところもある。例えば、セルフサービスのソース・ステーションには、このような容量制御のディスペンサーが設置されている。これらは、QSRが卓越した顧客サービスを提供し、製品の無駄を省き、コストを削減するのに役立つ。
  • PYMNTSがPaytronixと共同で作成し、春に全米の514のQSRおよびフルサービスレストランのマネージャーを調査した「2021年8月レストラン準備指数」の調査によると、テーブルサービスレストランは、マネージャーが最も回復が遅いと考えているチャネルを通じて主に注文を生み出し続けている。特にこの調査では、テーブルサービスレストラン、特に独立系テーブルサービスレストランの売上に占める店舗内注文の割合がかなり大きいことが判明した。一方、デジタル注文はQSR注文、特にチェーンQSR注文の大半を占めている。

北米食品サービス包装業界の概要

北米フードサービス包装市場は、Inline Plastics、Berry Global Inc.、Novolex Holdings Llc、Genpak LLC、Huhtamaki America Inc.など多くのプレーヤーが参入しており、非常に断片化されている。同市場では、同地域の地元業者間の競争が激化するだろう。フードサービス包装サプライヤーの広い範囲のおかげで、バイヤーは複数のベンダーから選択することができます。

  • 2022年5月 - Amcor Plc社は、最大30%軽量化し、100%リサイクル可能なボトルを実現する最新技術PowerPostTMを開発した。この技術は、熱い飲み物が溢れてこぼれないように作られている。同製品はまた、真空吸収技術であるPowerStrapも利用している。
  • 2022年2月 - アポロの関連会社が運営するファンド(アポロ・ファンド)とノボレックスは、アポロ・ファンドがカーライル・ファンドからノボレックスの大部分を買収することで最終合意したと発表。カーライルは事業のごく一部を引き続き保有する。財務上の詳細は公表されていない。
  • 2022年2月-コカ・コーラ社は、再利用可能なパッケージの使用量を増やす目標を発表した。2030年までに、コカ・コーラのブランド・ポートフォリオの全飲料の25%を、詰め替え・返却可能なガラス瓶やプラスチックボトル、詰め替え容器、従来のファウンテンやコカ・コーラ・フリースタイルのディスペンサーで販売する予定。近年、コカ・コーラはバーガーキングやテラサイクルと協力し、再利用可能な食品・飲料容器を提供することで、使い捨て包装による廃棄物を削減する試験的プログラムをいくつかの都市で実施した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の推進要因
4.2.1 米国ではコンビニエンス食品の需要が引き続き高い
4.2.2 持続可能性重視の高まりにより、業者は再生プラスチックに注目
4.3 市場の課題
4.3.1 環境圧力とポリマー価格の不透明感による軟包装の積極的かつ着実な成長
4.4 市場機会
4.5 業界エコシステム分析-材料サプライヤー、コンバーター、流通業者、最終用途団体、顧客、リサイクル
4.6 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ

5 コビド19の市場への影響評価
5.1 パンデミックによる市場需要への影響(短期・中期的にはダインインの制限により店外での選択肢に焦点が移る|ゴーストレストラン/クラウドキッチンの関連性の高まり|QSRではドライブスルー、テイクアウト、デリバリーオプションの増加が見られる)
5.2 現在のシナリオにおける再利用可能なソリューションとシングルユーザーのより安全なソリューション
5.3 フードサービス規制とCOVID-19材料の安全性
5.4 フードサービス製品のリサイクルと利便性への影響

6 市場区分
6.1 包装形態別
6.1.1 段ボール箱とカートン
6.1.2 ペットボトル
6.1.3 トレー、皿、食品容器、ボウル
6.1.4 カップと蓋
6.1.5 クラムシェル
6.1.6 その他の形状(カトラリー、撹拌機/ストローなど)
6.2 エンドユーザー別
6.2.1 クイックサービス・レストラン
6.2.2 フルサービス・レストラン
6.2.3 コーヒー・スナック
6.2.4 小売店
6.2.5 その他のエンドユーザー用途

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Pactiv Evergreen Inc.
7.1.2 Dart Container Corporation
7.1.3 アムヒル・ノースアメリカ
7.1.4 ジェンパック・コーポレーション
7.1.5 フタマキ・アメリカズ・インク
7.1.6 ベリーグローバル
7.1.7 Inline Plastics Corp.
7.1.8 ノボレックス・パッケージング
7.1.9 サバート・コーポレーション
7.1.10 シルガン・プラスチック食品容器
7.1.11 ベネットプラスチックス
7.1.12 B&R Plastics Inc.(Gilster-Mary Lee Corp.)
7.1.13 グラフィック・パッケージング
7.1.14 アムコールPLC
7.1.15 ソノコ・プロダクツ・カンパニー

8 食品サービス包装業界の包装販売業者と供給業者のリスト

 

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Summary

The North America Foodservice Packaging Market size is estimated at USD 25.57 billion in 2024, and is expected to reach USD 29.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.62% during the forecast period (2024-2029).

The growth expansion was brought on by consumers' heavy reliance on packaged food goods and the significant regional presence of food processing businesses. The rising number of food service suppliers successfully digitalizing their operations is expected to fuel the industry.

Key Highlights

  • The North American foodservice packaging business has experienced consistent growth over the last decade due to changes in substrate choice, new market expansion, ownership dynamics, and With numerous developments serving the market for corrugated boxes, cartons, and plastic packaging, sustainability, and environmental issues will continue to be prioritized, especially in the United States.
  • Flexible packaging will continue to displace conventional packaging. A corrugated box is a typical type of packaging used to ship different food products. It is often constructed of paperboard, primarily made of cellulose fibers from wood. These boxes are extremely strong, stiff, flexible, long-lasting, light, and attractive. Due to their recyclable nature and lack of use of hazardous chemicals during production, the boxes are advantageous for the environment. Corrugated boxes are used in North American food service to package goods.
  • Moreover, 83% of all brand owners utilize flexible packaging, according to data from a Harris Poll commissioned by the Flexible Packaging Association. Plastic bottle packing is the principal application for polyethylene. It is a semi-crystalline, lightweight thermoplastic resin with excellent sound insulation, chemical resistance, and low moisture absorption.
  • The industry's biggest source of worry is the region's strict environmental restrictions. Over the projection period, it is projected that bans on plastic items at the national and state levels would present significant difficulties to the industry.
  • The coronavirus pandemic has substantially influenced the food service industry's profit margin. Businesses in the food industry are observing a sharp decline in consumption and systemic disruptions in supply chain management. The COVID-19 lockdowns substantially impacted the US food service, with spillover impacts on foodservice packaging suppliers. Despite a temporary decline in food service packaging volumes, the industry will rebound in stages against a backdrop of economic adversity. Limited and full-service restaurants are predicted to increase consumer-facing food service packaging volume, albeit slower. Food service packaging should adapt and evolve to meet the increasing needs of the food service business as local economies open up and consumers adopt new dining methods.

North America Foodservice Packaging Market Trends

Corrugated Boxes and Cartons Segment to Exhibit the Highest Growth Rate

  • According to many manufacturers, corrugated cardboard packaging forms the basis of the American supply chain. Due to the COVID-19 pandemic, businesses wanted to reassure customers that the cardboard box sector is still active and provides necessary packaging to its clients, who offer grocery stores, pharmacies, homes, and hospitals, along with food and beverage supplies.
  • If the supply of these goods were to be interrupted, consumers all around the nation who depend on regular and dependable supplies would suffer great hardship. Corrugated cardboard producers are devoted to operating box factories in compliance with the Centers for Disease Control and Prevention's (CDC) and the Occupational Safety and Health Administration's (OSHA) regulations to ensure that goods continue to flow to the market.
  • However, packaging shortages are fueling persistent fluctuations in food and beverage product availability as many manufacturers source materials from overseas. Intense demand for corrugate, cardboard, and paper is causing concerns due to increased shipping activity from major e-commerce companies. Additionally, the uptick in restaurant takeout is exacerbating shortages of items like coffee cups and to-go containers.
  • In October 2021, International Paper, a corrugated packaging and pulp manufacturer, stated that it absorbed an additional USD 50 million of supply chain costs for its export operations in its latest quarter. The company also informed in July 2021 that the supply of cardboard boxes was severely low and warned of continued supply chain bottlenecks leading into the rest of the year.
  • Also, low containerboard and corrugated cardboard inventory have been a mounting issue since the dramatic growth in e-commerce during the pandemic.
  • For Instance, Printpack, a US-based flexible packaging manufacturer, established a strategic agreement with Sirane, a UK-based paper coating and paper-based packaging company in January 2022. These two companies will help customers achieve their environmental goals by delivering recyclable, coated paper packaging. Printpack's printing and laminating experience, combined with Sirane'spaper coating and pouch forming ability, creates the ideal alliance to meet market demand.

Quick-service Restaurants Hold the Maximum Market Share

  • The use of sustainable food service packaging in QSRs has become crucial. More people are turning to fast food as a supper option because they have less time to prepare meals at home. Food service businesses may package meals safely and affordably using sustainable packaging styles, giving clients a quick and easy way to transport meals.
  • RBI's in-house design team worked with one of its agency partners to create prototypes of the reusable packaging, including a sandwich container and a beverage cup for soft drinks and coffee. Opening and closing, the packaging's height and width, how these will fit into QSR supply chain systems, and scalability are among the factors to be considered.
  • For instance, in October 2021, Burger king expanded its U.S menu with plant-based Impossible Nuggets and a national wide release for LOT of Ghosts Pepper Nuggets.
  • Most of the food service items used in QSRs are either made of plastic, such as expanded polystyrene (EPS), polyethylene terephthalate (PET), polypropylene (PP), and polylactic acid, or paper, including paper, paperboard, and molded pulp. QSRs deliver high-quality food and beverages more quickly than traditional restaurants or cafes. To achieve fair distribution and a high level of consistency in offering these services, several QSRs have implemented the use of dispensers that supply a controlled volume. Which can include flavored coffee syrup bottles that assure every customer receives the same flavor in their coffee by dispensing a specified amount of syrup with each dispenser pump, ranging from 5ml to 30ml.
  • Some QSRs combine restaurant conveniences with the freedom for customers to express their uniqueness through self-service elements. These controlled-volume dispensers, for example, will be found in self-service sauce stations. These can help QSRs deliver exceptional customer service, reduce product waste, and save money.
  • Table-service restaurants continue to generate orders primarily through the channels that managers believe will recover the slowest, according to PYMNTS research from the August 2021 Restaurant Readiness Index, created in collaboration with Paytronix and surveying 514 QSR and full-service restaurant managers from across the United States in the spring. In particular, the survey discovered that in-store orders make up a substantially larger amount of table service restaurant sales, especially those from independent table service restaurants. Meanwhile, digital orders make up the majority of QSR orders, notably chain QSR orders.

North America Foodservice Packaging Industry Overview

The North American Food Service Packaging Market will be highly fragmented as many players, such as Inline Plastics, Berry Global Inc., Novolex Holdings Llc, Genpak LLC, and Huhtamaki America Inc. There will be increasing competition among local vendors in the region in the market. Owing to the wide range of food service packaging suppliers, buyers can choose from multiple vendors.

  • May 2022 - Amcor Plc has developed the newest technology, PowerPostTM, which allows for up to 30% lighter and 100% recyclable bottles. The technology is made to prevent spillage from overflowing hot drinks. The product also utilizes PowerStrap, a vacuum-absorbing technology.
  • February 2022 - The funds administered by Apollo's affiliates (Apollo Fund) and Novolex announced that they had finalized an agreement for the Apollo Funds to purchase most of the company from the Carlyle Fund. Carlyle will continue to own a small portion of the business. Financial details have not been made public.
  • February 2022 - The Coca-Cola Company has announced a goal to boost the amount of reusable packaging it uses. 25% of all beverages across the company's portfolio of brands are expected to be sold by 2030 in refillable/returnable glass or plastic bottles, refillable containers, or traditional fountain or Coca-Cola Freestyle dispensers. In recent years, the business collaborated with Burger King and TerraCycle in the US for a trial program in a few cities to reduce waste from single-use packaging by providing reusable food and drink containers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Demand for Convenience Food Remains High in the United States
4.2.2 Increasing Emphasis on Sustainability is Causing the Vendors to Focus on Recycled Plastic
4.3 Market Challenges
4.3.1 Positive and Steady Growth of Flexible Packaging due to Environmental Pressure and Uncertainty in Polymer Prices
4.4 Market Opportunities
4.5 Industry Ecosystem Analysis - Material Suppliers, Convertors, Distributors, End-use Organizations, Customers, and Recycling
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET
5.1 Market Demand Impact Due to the Pandemic (Dine-In restrictions will shift the focus to off-premise options in the short- and medium-term | Increasing Relevance of Ghost Restaurants/Cloud Kitchen | QSRs witnessing a rise in drive-thru, takeout, and delivery options)
5.2 Reusable vs Single-user Safer Solution in the Current Scenario
5.3 Food Service Regulations and COVID-19 Materials Safety
5.4 Impact on Recycling and Convenience of Food Service Products

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Packaging Format
6.1.1 Corrugated Boxes and Cartons
6.1.2 Plastic Bottles
6.1.3 Trays, Plates, Food Containers, and Bowls
6.1.4 Cups and Lids
6.1.5 Clamshells
6.1.6 Other Formats (Cutlery, Stirrer/Straws, etc.)
6.2 By End User
6.2.1 Quick-service Restaurants
6.2.2 Full-service Restaurants
6.2.3 Coffee and Snack Outlets
6.2.4 Retail Establishments
6.2.5 Other End-user Applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Pactiv Evergreen Inc.
7.1.2 Dart Container Corporation
7.1.3 Amhil North America
7.1.4 Genpak Corporation
7.1.5 Huhtamaki Americas Inc.
7.1.6 Berry Global Inc.
7.1.7 Inline Plastics Corp.
7.1.8 Novolex Packaging
7.1.9 Sabert Corporation
7.1.10 Silgan Plastic Food Container
7.1.11 Bennett Plastics Inc.
7.1.12 B&R Plastics Inc. (Gilster-Mary Lee Corp.)
7.1.13 Graphic Packaging
7.1.14 Amcor PLC
7.1.15 Sonoco Products Company

8 LIST OF PACKAGING DISTRIBUTORS AND SUPPLIERS IN THE FOODSERVICE PACKAGING INDUSTRY

 

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