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ラテンアメリカのビール缶市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Latin America Beer Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ラテンアメリカのビール缶市場規模は出荷数量ベースで、2024年の187億5000万個から2029年には242億7000万個に成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.29%と予測される。 中南米はアルコール消... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカのビール缶市場規模は出荷数量ベースで、2024年の187億5000万個から2029年には242億7000万個に成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は5.29%と予測される。

中南米はアルコール消費量が多く、世界のビール消費量の18%を占めている。

主なハイライト

  • 環境対策による持続可能性の採用が市場を牽引すると予想される。缶は、ビーチ、プール、公園、キャンプ場、球場、ゴルフ場、ボートなど、通常ボトルが許可されない多くの場所で許可されている。缶は100%リサイクル可能で、ボトルよりもはるかに軽いため、空でも充填済みでも輸送に必要な燃料が少なくて済むといった利点もある。空の12オンスボトルの重さが約7オンスであるのに対し、空の缶の重さは約半オンスしかない。
  • ブラジルの政府は、地ビール製造の活性化に大きな役割を果たしている。例えば、共産党政府は現地法人であるアムベブ社、ABインベブ社と協力し、持続可能で手頃な価格のビール「マニフィカ」を発売した。
  • さらに、メキシコでは環境への関心が高まっており、ビール会社はプラスチックフリーの缶を採用せざるを得なくなっている。メキシコのビールメーカー、コロナ社は、プラスチックのリングキャリアを使わない新しい缶を発表した。この積み重ね可能な缶はフィット・パックと呼ばれ、プラスチックを一切使用せず、最大10缶まで積み重ねてねじ止めすることができる。
  • しかし、消費者のワインへの嗜好は、ワインや酒類製品の手頃な価格の増加により、市場に対する挑戦として作用する可能性があり、このシフトは継続し、より多くの消費者がこれらの商品にシフトすると予想される。例えば、アルゼンチンはラテンアメリカで最大のワイン消費国であり、2018年時点の消費量は840万ヘクトリットルである(出典:食糧農業機関)。
  • さらに、COVID-19のパンデミックにより、封鎖期間のため消費率が落ちていた。メキシコではパンデミックによる工場操業停止でビールが底をついた。ビールの在庫は1カ月で底をつき、残っていたものの価格が2倍になった地域もあった。封鎖初期の工場操業停止により、金属缶の需要は激減した。また、メキシコのコロナビールとハイネケンは、国がパンデミックに対する健康上の緊急事態を宣言したため、一時的に生産を停止した。メキシコ政府は現在、すべての不要不急の活動の停止を命じている。
  • さらにブラジルでは、2020年3月、アンベブSAが、コロナウィルスの蔓延に対抗するため、ブラジルのビール工場の1つを使って公立病院向けに50万本の除菌ボトルを生産すると発表した。これにより、金属缶の需要は大幅に減少した。
  • また、現在パンデミックの状況を見て、2020年5月、メキシコ市はビールショップの段階的な再開を開始すると発表したが、これはCOVID-19以前のような円滑な流通経路を反映したものであり、ビール金属缶の需要を提供するものである。

ラテンアメリカのビール缶市場動向

ブラジルで大きなシェアを占めるアルミ缶

  • ビールはブラジルで消費される重要なアルコール飲料のひとつで、年間約1400万kmを消費し、世界のビール生産量のトップ5に入る。ブラジルのビール消費量のほぼ98%はライトビールである。
  • 中南米市場では、ブラジルが889の登録醸造所の存在を通じて金属缶の成長に寄与しており、同国では16,968の製品(主に缶とボトルに貢献)を生産しており、そのうち約6,800は農業・畜産・食糧供給省(MAPA)によると2018年に登録されたものである。 これはアルミ缶の生産量を大幅に引き上げている。
  • さらに、アブララタス(ブラジル・アルミ缶メーカー協会)は、ブラジルの缶メーカー、特にアーダッシュ、ボール、キャンパック、クラウン・エンバラゲンズの利益を代表している。これらの缶メーカーは、醸造セクターからのアルミ缶の需要が急速に伸びている。さらに、大手醸造所からの需要として、ブラジルではクラフトビールのパッケージ用缶の需要が急増している。2019年のここ数ヶ月で、ブラジルでは300以上の新しい醸造所が立ち上げられた。
  • しかし、多くの企業がブラジルに製造拠点を置いているため、ブラジルの通貨変動は缶ビール市場にも影響を与えそうだ。例えば2019年、オランダに本社を置くハイネケンNVの株価は、ブラジル国内で製造されるアルミ缶のコストが足かせとなり、収益の伸びがほぼ止まり、約4年ぶりの大幅下落となった。
  • 同国では、金属缶の普及が進んでいるため、金属缶のリサイクル・プロジェクトも開始されている。例えば、2021年2月、トリビウム・パッケージング社は、アルミ缶の回収と再利用を増やすため、都市部のリサイクル業者組織Creando Concienciaと提携し、アルゼンチンでのリサイクル・イニシアチブを発表した。この提携により、同社はラテンアメリカで初めて、消費者再利用(PCR)後のアルミニウムを使用してパッケージ製品を開発することになる。
  • 同様に2021年10月、ボール社はブラジルにアルミ缶の回収とリサイクルを集中的に行う初の循環型経済ラボのひとつを建設することも発表した。同社によると、このラボは、飲料用アルミ缶の革新的かつ効果的な回収方法を構築することで、ブラジルにおける循環型経済創出の可能性を実証し、持続可能な地球に貢献する。

メキシコのクラフトビールでアルミ缶が著しい成長を遂げる

  • 革新的なマーケティングも手伝って、国内外におけるメキシコのクラフトビールへの需要が、同国の独立系ビール産業の大成長を牽引しており、生産量は毎年50%以上増加している。ビール生産量では、メキシコ国内のビール売上が1,853億8,000万MXN近くを占めている。これにより、クラフトビールの生産量も増加し、アルミニウムの需要が大幅に増加する可能性があります。
  • メキシコはまた、需要の増加により、様々な提携や拡張を推進している。例えば、2021年1月、コンステレーション・ブランズは、メキシコのビールブランドが米国で驚異的な成長を示したため、メヒカリの国境に醸造所を建設するために15億米ドルの投資を計画した。このような動きは、ビール業界向けの持続可能で環境に優しい金属缶の生産能力を高めるよう、市場ベンダーを後押ししている。
  • ブラジルのビールメーカーは、消費量の増加を受けて生産量を増やしている。その結果、この地域の市場ベンダーの製造工場プロジェクトが増加している。例えば、2020年3月、ハイネケンはブラジルで醸造所を拡張するために8億6,500万BRSを投資する予定である。
  • アルミ缶の利点は、気密性の高い密閉性であり、温度調節を提供し、熱、光、酸素による早期の腐敗を防ぎ、クラフトビールの風味プロファイルを保持するために重要であり、外出先での便利な消費を容易にする。さらに、350mlと269mlの飲料缶の単位体積の大部分は、クラフトビールのパッケージングを含むアルミニウムで構成されたフォーマットから成長しており、これがメキシコ地域の市場を大きく牽引している。
  • さらに、クラフトビールを含むビールの需要拡大に伴い、金属缶の生産拡大を開始している。昨年、クラウンはモンテレイに飲料缶の新工場を正式に開設し、メキシコでの事業を拡大し、消費者やブランドオーナーからの金属パッケージングに対する需要の高まりを支えている。メキシコで4番目の飲料缶工場であるこの工場は、経済がダイナミックに拡大しているこの地域の顧客に、複数のサイズのアルミ製2ピース飲料缶を供給しています。
  • クラフトビール分野の成長は、同国における缶ビールの需要をも発展させている。メキシコのビールメーカー団体Acermaxの推計によると、メキシコには現在600以上の独立系ビールメーカーがある。加えて、米国・カナダ・メキシコ貿易協定からアルミニウムと鉄鋼の関税が除外されたことも、アルミ缶やアルミ缶の輸出入において缶メーカーが除外されるため、同国のビール缶市場の成長に寄与している。

ラテンアメリカのビール缶産業概要

ラテンアメリカの缶ビール市場は、市場全体に対応する缶の生産において潜在的に高い市場シェアを持つ有力プレーヤーがいるため、本質的に集中している。主なプレーヤーはBall Corporation、Crown Holdings, Inc.などである。市場の最近の動向は

  • 2021年11月-SCジョンソンは、アルゼンチンおよびチリのパタゴニア地方でリサイクル率を高め、リサイクル可能な廃棄物をより多く回収するため、地元アルゼンチンのスーパーマーケット・チェーンであるラ・アノニマ(La Anónima)および大手環境保護団体であるCEMPRE(Compromiso Empresarial para el Reciclaje)と新たなパートナーシップを締結した。CEMPREおよびラ・アノニマとのパートナーシップには、消費者のリサイクルへのアクセスを向上させるため、コマンダンテ・ピエドラ・ブエナ空港の近くに設置されるエコ・ポイント(回収センター)の設置も含まれる。この集積所では、消費者が再利用のために紙や段ボール、プラスチック、ガラス、アルミ、鉄、トタンなどを持ち込むことができる。
  • 2021年2月-ガラス・金属パッケージング・グループのアーダー・グループは、中期投資計画を17%増の21億米ドルとすることを計画した。今後4年間で飲料缶事業の収益を倍増させることを目指す。この投資は、缶入りエナジードリンク、フレーバー飲料、クラフトビールの市場拡大を目指したプロジェクトに向けられる見込みである。缶入りクラフトビールの消費傾向の高まりと、同地域におけるArdagh Groupの存在感は、同地域における缶ビールの成長を後押しすると予想される。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 業界サプライチェーン分析
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.2 市場の課題
5.3 市場機会

6 ラテンアメリカ地域の缶ビール業界におけるコヴィド19の影響

7 市場区分
7.1 国
7.1.1 ブラジル
7.1.2 メキシコ
7.1.3 アルゼンチン
7.1.4 コロンビア
7.1.5 その他のラテンアメリカ

8 競争環境
8.1 企業プロフィール
8.1.1 ボール・コーポレーション
8.1.2 クラウン・ホールディングス
8.1.3 アーダーグ・グループ
8.1.4 CCLコンテナー(メキシコ
8.1.5 アンハイザー・ブッシュ・パッケージング・グループ Inc.

9 市場の将来展望

 

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Summary

The Latin America Beer Cans Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 18.75 Billion units in 2024 to 24.27 Billion units by 2029, at a CAGR of 5.29% during the forecast period (2024-2029).

Latin America offers a massive opportunity for the growth of the market studied, as there is high alcohol consumption, and the region accounts for 18% of the beer consumption globally.

Key Highlights

  • The adoption of sustainability with environmental measures is expected to drive the market. Cans are permitted in many places where bottles are typically not allowed, such as beaches, pools, parks, campgrounds, ballparks, golf courses, boats, etc. Cans are 100-percent recyclable with other benefits such as much lighter than bottles, requiring less fuel to ship them, whether empty or filled, is an added advantage to it. An empty 12-ounce bottle weighs about 7 ounces, whereas an empty can weighs only about a half-ounce.
  • The government in Brazil is playing a significant role in boosting local beer manufacturing. For instance, the Communist party government collaborated with AmBev, the local subsidiary, and AB InBev to launch Magnífica, a beer that is both sustainable and affordable.
  • Further, the growing environmental concern in Mexico is forcing beer companies to adopt plastic-free cans. The brewer of Mexican beer, Corona, introduced a new can that does not use plastic ring carriers. The stackable cans are called Fit Packs and use zero plastic to screw together up to 10 cans in a stack.
  • However, the preference of consumers for wine might act as a challenge to the market due to the increasing affordability of wine and liquor products, and this shift is expected to continue, making more consumers shift towards these commodities. For instance, Argentina has the largest consumption of wine in Latin America, and as of 2018, the consumption rate was 8.4 million hectoliters (source Food and Agriculture Organization).
  • Further, due to the COVID-19 pandemic, the consumption rate had fallen down due to the lockdown period. Mexico has run out of beer due to factory shut down in pandemic. Beer stocks were depleted within a month, and in some areas, the prices of what was left doubled. With factory shutdown during the initial phase of lockdown, the demand for metal cans decreased drastically. Also, the Mexican company Corona beer and Heineken has been temporarily halted production as the country declared a health emergency over the pandemic. The Mexican government ordered a suspension of all non-essential activities currently.
  • Further, in Brazil, in March 2020, Ambev SA announced it would use one of its Brazil beer breweries to produce half a million sanitizer bottles for public hospitals to fight the spread of coronavirus. This significantly led to the decreasing demand for metal cans.
  • Moreover, currently seeing the condition of the pandemic, in May 2020, Mexico City announced it would begin a gradual reopening of the beer shop, which reflects a smooth distribution channel as previously it was before COVID-19, and this shall provide a demand for the beer metal cans.

Latin America Beer Cans Market Trends

Aluminium Can to Hold a Significant Share in Brazil

  • Beer is one of the significant alcoholic beverages consumed in Brazil, with approximately 14 million km/year, and it is among the top-five beer producers in the world. Almost 98% of beer consumption in Brazil is light beer.
  • In the Latin America market, Brazil contributes to the growth of metal cans through the presence of 889 registered breweries, with the country producing 16,968 products (mainly contributing cans and bottles), approximately 6,800 of which were registered in 2018 as per the Ministry of Agriculture, Livestock, and Food Supply (MAPA).​ This significantly raises the production of aluminum cans.
  • Further, Abralatas (the Brazilian Association of Aluminum Can Manufacturers) represents the interests of Brazilian can manufacturers, most notably Ardagh, Ball, Can pack, and Crown Embalagens. These can-makers are getting rapid growth in demand for aluminum cans from the brewing sector. Moreover, as per demand from major breweries, Brazil has a surging demand for cans for packaging craft beers. In recent months in 2019, more than 300 new breweries were launched in Brazil.
  • However, the currency fluctuating in Brazil is also likely to affect the beer can market, as many companies have their manufacturing facilities in the country. For instance, in 2019, the Netherlands-based Heineken NV’s shares fell the most in almost four years, after the company reported earnings growth that nearly came to a halt and was held back by costs for aluminum cans manufactured in Brazil.​
  • The country is also initiating recycling projects for metals cans due to the increased adoption of these cans. For instance, in February 2021, Trivium Packaging announced a recycling initiative in Argentina by partnering with urban recycler organization Creando Conciencia to increase the recollection and reuse of aluminum cans. The partnership will help the company become one of the first in Latin America to use post-consumer recycled (PCR) aluminum to develop its packaging products.
  • Similarly, in October 2021, Ball Corporation also announced to build one of its first circular economy labs in Brazil with a centralized location for the collection and recycling of aluminum cans. According to the company, the lab will demonstrate the possibility of creating a circular economy in Brazil and contribute to a sustainable planet by constructing innovative and effective ways to collect beverage aluminum cans.

Aluminum Cans to Witness Significant Growth in Craft Beer in Mexico

  • The demand for Mexican craft beer at home and abroad, aided by innovative marketing, is driving massive growth in the country’s independent beer industry, with production increasing by more than 50% every year. In terms of beer production, Mexico accounted for nearly MXN 185.38 Billion from sales of Beer in the country. This potentially also raises the production of craft beer, by which the demand for aluminum can significantly increase.
  • Mexico is also driving various partnerships and expansions owing to the increased demand. For instance, in January 2021, Constellation Brands planned to invest USD 1.5 billion for the construction of a brewery on the border of Mexicali as Mexican beer brands showed staggering growth in the United States. Such developments are encouraging the market vendors to increase their production capacity with sustainable and eco-friendly metal cans for the beer industry.
  • Beer manufacturers are increasing production in Brazil owing to the increased consumption. The resultant is the growing manufacturing plant projects for the market vendors in the region. For instance, in March 2020, Heineken planned to invest BRS 865 million to expand its brewery in Brazil.
  • The advantage of an aluminum can is that it is an airtight hermetic seal, which provides temperature regulation and prevents premature spoilage from heat, light, or oxygen and is critical for preserving the flavor profile of craft beer, which facilitates on-the-go, convenient consumption. Further, the bulk of unit volume growth from 350 ml and 269 ml beverage can format made up of aluminum, including craft beer packaging, which is significantly driving the market in the Mexico region.
  • Furthermore, the player is opening their metal can production expansion with a growing demand for beer, including craft beer. In the past year, Crown officially opened its new beverage can plant in Monterrey, expanding its operations in Mexico and supporting the growing demand for metal packaging from consumers and brand owners. The plant, the Company’s fourth beverage can facility in Mexico, supplies aluminum two-piece beverage cans in multiple sizes to customers in the region experiencing dynamic economic expansion.
  • The growth in the craft beer segment is also developing demand for beer cans in the country. According to Acermax, a Mexican brewers’ association’s estimations, there are currently over 600 independent breweries in Mexico. In addition, the exclusion of aluminum and steel tariffs from the US Canada and Mexico Trade Agreement also contributes to the growth of the market for beer cans in the country as it excludes can manufacturers in the export or import of aluminum or aluminum cans.

Latin America Beer Cans Industry Overview

The Latin American beer cans market is concentrated in nature as some of the prominent players have potentially high market share in the can production that caters to the overall market. Key players are Ball Corporation , Crown Holdings, Inc., etc. Recent developments in the market are -

  • November 2021- SC Johnson formed a new partnership with La Anónima, a local Argentine chain of supermarkets, and CEMPRE (Compromiso Empresarial para el Reciclaje), a leading environmental group, to increase recycling rates and capture more recyclable waste material in the Patagonia region of Argentina and Chile. The partnership with CEMPRE and La Anónima includes the installation of an eco point, or collection center, that will be centrally located near Muelle Comandante Piedra Buena to increase consumer access to recycling. At this collection point, consumers will be able to drop off paper and cardboard, plastic, glass, aluminum, steel, and tin for repurposing.
  • February 2021 - Ardagh Group, the glass, and metal packaging group, planned to increase its medium-term investment plan by 17% to USD 2.1 billion. It seeks to double its drink cans business earnings over the next four years. The investments are expected to be directed towards projects aimed at expanding the market for canned energy drinks, flavored beverages, and craft beer. The region's growing propensity to consume canned craft beer and Ardagh Group's prominence in the region is expected to aid the growth of beer cans in the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Challenges
5.3 Market Opportunities

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE BEER CANS INDUSTRY IN THE LATIN AMERICAN REGION

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Country
7.1.1 Brazil
7.1.2 Mexico
7.1.3 Argentina
7.1.4 Colombia
7.1.5 Rest of Latin America

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 Ball Corporation
8.1.2 Crown Holdings, Inc.
8.1.3 Ardagh Group
8.1.4 CCL Container, Mexico
8.1.5 Anheuser-Busch Packaging Group Inc.

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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