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インド交通インフラ建設:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Transportation Infrastructure Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドの交通インフラ建設市場規模は、2024年には1,436億米ドルと推定され、2029年には2,087億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は7.76%で推移すると予測されている... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドの交通インフラ建設市場規模は、2024年には1,436億米ドルと推定され、2029年には2,087億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は7.76%で推移すると予測されている。

主なハイライト

  • 同市場を牽引しているのは、政府とFDI(海外直接投資)であり、政府とFDI(海外直接投資)は莫大な投資を輸送インフラに注ぎ込んでいる。さらに、ロジスティクス分野、貨物・ロジスティクス回廊、国道と鉄道の接続が経済を牽引するために整備されることも市場を牽引している。
  • インド経済は複数の経済セクターによって牽引されており、中でもインフラは長期的な成長に大きく寄与している。2021年11月にインド、米国、イスラエル、アラブ首長国連邦による4極経済フォーラムが開催されることが発表され、インフラ成長の見込みがさらに高まった。あるいは、2021年11月に「強靭な島国のためのインフラ」プログラムを開始することで、インドのインフラ成長が3つの方法で花開くことにより、世界の脆弱な国々の生活を改善する大きな機会が明らかになった。
  • 2025年までに5兆ドルの経済大国になるというインドの目標を達成するためには、インフラ整備が不可欠である。政府は国家インフラパイプライン(NIP)を立ち上げており、これは「メイク・イン・インディア」や生産連動型インセンティブ(PLI)スキームなどの他のイニシアティブと連動して、インフラ部門の成長を増強するものである。
  • 歴史的に、米国ではインフラ支出の80%以上が交通、電力、水、灌漑に費やされてきた。インドでは、NIPプロジェクトの約42%が実施中であり、これは建設工事がすでに進行中であることを意味する。さらに19%は開発段階にあり、31%はまだ構想段階である。エネルギー(24%)、道路(19%)、都市(16%)、鉄道(13%)が、2020年から2025年にかけてインドが予測するインフラ設備投資の約70%を占めている。インドの主要インフラ・プロジェクトには、ガティ・シャクティ回廊、産業回廊、バーラトマラ・パリヨジャナ、デリー・ムンバイ産業回廊などがある。
  • インドのインフラロードマップはエキサイティングで、新しい10年は有望に見える。政府機関は、重要な国々でグリーンでクリーンなイニシアチブをどんどん実施している。特にインド政府は、2021年度予算でインフラ部門に待望の後押しをした。インドは5兆米ドル規模の経済を目指している。
  • インドは今、エネルギー効率の高いグリーン燃料の研究開発への大規模な投資が切実に必要とされる岐路に立っている。その結果、インフラ全体が改善される。インドの高速道路部門は、性能と技術革新に関して最先端を走ってきた。ハイブリッド年金モデルに基づいて、政府は総額100億米ドルを超える60以上のプロジェクトを成功させてきた。HAMは、民間部門と公共部門のリスクを適切にバランスさせ、同部門におけるPPP活動を後押しした。

インド交通インフラ建設市場動向

政府主導による道路、橋、高速道路の建設が市場の成長を促進する。

  • 道路インフラ整備に重点を置く政府の方針により、道路プロジェクトの受注と道路建設は長年にわたり着実に改善されてきた。2022年度の執行ペースは、モンスーンの長期化により、特に伝統的に作業最盛期である年度後半に長期間にわたって生産日数に影響を及ぼしたため、比較的低調であった。FY2022の1日当たりの実行距離は、FY2021の13,327km/日に対し、22%減の10,457km/日となった。堅調な未執行パイプライン、継続的な月次支払額の緩和、保有金額の要件引き下げを考慮すると、2023年度の執行量は日当たり12,000~12,500kmに改善する見込みである。
  • このプログラムは、道路開発を再定義し、国道ネットワークの拡大を計画しながらマクロ的なアプローチをとる、包括的な高速道路開発/改良イニシアチブのための資源配分を最適化することを目的としている。これを達成するため、国道は3つのタイプに分けられる。国道コリドー、経済コリドー、インターコリドーである。さらに、ファースト・マイルとラスト・マイルの接続性の問題に対処するため、フィーダー・ルートが優先されている。BMPを実施する3つの機関は、インド国道庁(NHAI)、道路交通・高速道路省(MoRTH)、国道・インフラ開発公社(National Highways & Infrastructure Development Corporation Limited)である。NHAIは、BMPフェーズIで開発される全長24,800kmのうち、22,660kmの開発を任されている。
  • その結果、インド政府は国中の道路インフラに多額の投資を行っている。インドの財務相は2022年第1四半期に道路などのインフラ建設予算の増額を発表した。例えば、高速道路プロジェクトや入札は、デリー-デラドゥン間やデリー-ムンバイ間といった重要都市を結んでいる。道路や高速道路が拡大すれば、短期的には商用車の需要が大幅に増加する。また、道路の接続性が高まることで、長距離ドライブなどのレクリエーション活動や観光地の経済も活性化する。さらに、ニティン・ガドカリ道路交通・高速道路大臣によると、2030年までに約18000kmの新しい高速道路が舗装される予定だ。

水路・港湾インフラの成長が市場を牽引

  • インドの英語ニュースサービス『Times Now』が掲載した記事によると、インド政府は海運と港湾インフラに約250億米ドルの巨額投資を計画している。これらの計画は、昨年10月に発足した国の総合的なインフラ整備を目的とした国家計画構想「PM Gati Shakti」の一環である。この計画には、道路開発、物流、内陸水路、港湾など、各省庁や州政府のインフラ計画が盛り込まれる予定だ。Times Nowの記事によると、インド東部のパラディップ港、ヴィシャカパトナム港、コルカタ港が優先されるという。
  • 港湾インフラにおける官民パートナーシップは、この分野の重要な投資源となっている。港湾・海運・水路省(MoPSW)は、2024-25年まで総額22,900ルピー(2億7,726万米ドル)の投資プロジェクトを44件抱えている。さらに政府は、主要港湾におけるストレスのある官民パートナーシップ(PPP)プロジェクトに対処するためのガイドラインや、インドの造船業を支援するための政策を策定している。また、同省は、ビジネスを容易にし、港湾セクターへの民間投資に有利な環境を作るため、キャプティブ・ポリシーとマイグレーション・ポリシー(新しいMCAと関税制度への移行)にも取り組んでいるという。

インド交通インフラ建設業界概要

インドの交通インフラ建設市場は断片的で競争が激しく、国内外のプレーヤーが複数存在する。同市場の主要プレーヤーには、Larsen & Toubro Limited、Meil、TATA Projects、Shapoorji Pallonji、KEC International Limitedなどがある。この分野への政府投資の増加により、予測期間中は安定した成長が見込まれる。複数のプロジェクトが進行中であるため、小規模プレーヤーが市場に参入する余地は常にある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 マーケットインサイト・ダイナミクス
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場の概要
4.3 市場のダイナミクス
4.3.1 推進要因
4.3.1.1 「Make in India」や「Bharatmala」といった政府のイニシアティブや政策は、経済成長と連結性を高めるため、交通網を含むインフラ整備に注力している。
4.3.1.2 インドの多くの都市が、都市の混雑に対処し公共交通を改善するため、地下鉄システムを計画・導入している。
4.3.2 制約
4.3.2.1 プロジェクト承認における官僚的な遅れ
4.3.2.2 市場の成長に影響する熟練労働者の不足
4.3.3 機会
4.3.3.1 新たな交通ハブの開発
4.3.3.2 スマート交通システムへの需要の高まり
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 サプライヤーの交渉力
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 新規参入者の脅威
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 産業政策と規制
4.7 この分野における技術開発
4.8 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 用途別
5.1.1 都市部
5.1.2 農村
5.2 モード別
5.2.1 道路
5.2.2 鉄道
5.2.3 航空
5.2.4 港湾と内陸水路

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 TATA Projects
6.2.2 ラーセン&トウブロ・リミテッド
6.2.3 KECインターナショナル・リミテッド
6.2.4 シャプールジ・パロンジ
6.2.5 Megha Engineering & Infrastructures Limited
6.2.6 IRB インフラ・デベロッパーズ・リミテッド
6.2.7 イーグル・インフラ・インディア
6.2.8 リライアンス・インフラストラクチャー・リミテッド
6.2.9 ディリップ・ビルドコン社
6.2.10 ヒンドゥスタン・コンストラクション・カンパニー・リミテッド* (Hindustan Construction Company Limited

7 市場の将来性

8 免責事項

 

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Summary

The India Transportation Infrastructure Construction Market size is estimated at USD 143.60 billion in 2024, and is expected to reach USD 208.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.76% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market is driven by the government and FDI's government and FDI's government and FDI's government and FDI's enormous investments pouring into the transportation infrastructure. Furthermore, the market is driven by the logistics sector, freight and logistics corridors, and national highways and railways connectivity being created to drive the economy.
  • The Indian economy is driven by multiple economic sectors, with infrastructure being one of the significant contributors to long-term growth. The announcement of a quadrilateral economic forum by India, the United States, Israel, and the United Arab Emirates in November 2021 added to the influx of infrastructure growth prospects. Alternatively, launching the "Infrastructure for Resilient Island States" program in November 2021 has revealed a significant opportunity to improve the lives of vulnerable nations worldwide by allowing Indian infrastructure growth to flourish in three ways.
  • Infrastructure development is critical to meeting India's goal of becoming a USD 5 trillion economy by 2025. The government has launched the National Infrastructure Pipeline (NIP), which is in conjunction with other initiatives such as 'Make in India' and the production-linked incentives (PLI) scheme to augment the growth of the infrastructure sector.
  • Historically, more than 80% of infrastructure spending in the United States has gone toward transportation, electricity, water, and irrigation. In India, approximately 42% of the NIP projects are being implemented, implying that construction work is already underway. Another 19% are in the development stage, with a sizable 31% still in the conceptual stage. Energy (24%), Roads (19%), Urban (16%), and Railways (13%) account for roughly 70% of India's projected capital expenditure in infrastructure from 2020 to 2025. India's major infrastructure projects include the Gati Shakti and Industrial Corridors, the Bharatmala Pariyojana, and the Delhi-Mumbai Industrial Corridor.
  • The infrastructure roadmap for India is exciting, and the new decade appears promising. Government bodies are implementing more and more green and clean initiatives in significant countries. In particular, the Indian government has given the infrastructure sector a much-needed boost in the 2021 budget. India is aiming for a USD 5 trillion economy.
  • India is now at a crossroads where massive investment in R&D for energy-efficient and green fuel is desperately needed. As a result, the overall infrastructure is improved. India's highways sector has been at the forefront regarding performance and innovation. Based on the Hybrid Annuity Model, the government has successfully implemented over 60 projects totaling more than USD 10 billion. HAM has appropriately balanced risk between private and public sectors and boosted PPP activity in the sector.

India Transportation Infrastructure Construction Market Trends

Construction of roads, bridges and highways under government initiative promote the market growth

  • The government's significant emphasis on improving road infrastructure has steadily improved road project awards and road construction over the years. The pace of execution was relatively slow in FY2022 due to the prolonged monsoons, which impacted productive days for an extended period, particularly during the second half of the fiscal year, traditionally the peak working season. In FY2022, per-day execution decreased by 22% to 10,457 km/day, compared to 13,327 km/day in FY2021. Given the solid unexecuted pipeline, ongoing monthly payment relaxations, and lower retention amount requirements, execution is expected to improve to 12,000-12,500 km per day in FY2023.
  • The program aims to optimize resource allocation for a comprehensive highway development/improvement initiative that will redefine road development and take a macro approach while planning an expansion of the national highway network. To accomplish this, national highways are divided into three types: national corridors, economic corridors, and inter-corridors. Additionally, feeder routes are being prioritized to address first- and last-mile connectivity issues. The three agencies implementing BMP are the National Highways Authority of India (NHAI), the Ministry of Road Transport & Highways (MoRTH), and the National Highways & Infrastructure Development Corporation Limited. The NHAI has been tasked with developing 22,660 km of the 24,800 km length to be developed under the BMP phase I.
  • As a result of the development, the Indian government is heavily investing in road infrastructure throughout the country. India's finance minister announced an increase in the budget for road and other infrastructure construction in the first quarter of 2022. For example, highway projects and tenders connect significant cities such as Delhi-Dehradun and Delhi-Mumbai. Expanding roads and highways will significantly increase demand for commercial vehicles in the short term. Increasing road connectivity will also increase recreational activities such as long drives and the economy of tourist destinations. Furthermore, according to Nitin Gadkari, Minister of Road Transport and Highways, approximately 18000 kilometers of new highways will be paved by 2030.

Growth in waterways and ports infrastructure driving the market

  • According to an article published by the Indian English-language news service Times Now, the Indian government plans to invest heavily in shipping and port infrastructure at approximately USD 25 billion. These plans are part of PM Gati Shakti, a national plan initiative launched in October last year to develop integrated infrastructure for the country. It is planned to incorporate various ministries' and state governments' infrastructure schemes, specifically in road development, logistics, inland waterways, and ports. According to the Times Now article, the ports of Paradip, Visakhapatnam, and Kolkata in eastern India will be prioritized.
  • Public-private partnerships in port infrastructure have been an important sector investment source. The Ministry of Ports, Shipping, and Waterways (MoPSW) has 44 projects totaling Rs 22,900 crore (USD 277.26 million) in investment until 2024-25. Furthermore, the government is developing guidelines for dealing with stressed public-private partnership (PPP) projects at major ports and policies to support India's shipbuilding industry. According to him, the ministry is also working on the Captive Policy and Migration Policy (to the new MCA and Tariff regime) to make doing business easier and to create a favorable environment for private sector investments in the port sector.

India Transportation Infrastructure Construction Industry Overview

The Indian transportation infrastructure construction market is fragmented and highly competitive, with several national and international players. Some of the key players in the market include Larsen & Toubro Limited, Meil, TATA Projects, Shapoorji Pallonji, and KEC International Limited. It is expected to show steady growth during the forecast period due to increasing government investments in the sector. There is always room for small players to enter the market due to several projects on the line.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Method
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Overview
4.3 Market Dynamics
4.3.1 Drivers
4.3.1.1 Government initiatives and policies, such as "Make in India" and "Bharatmala," focus on infrastructure development, including transportation networks, to boost economic growth and connectivity
4.3.1.2 Many Indian cities are planning and implementing metro rail systems to address urban congestion and improve public transportation
4.3.2 Restraints
4.3.2.1 Bureaucratic delays in project approvals
4.3.2.2 Shortage of skilled labors affecting the growth of the market
4.3.3 Opportunities
4.3.3.1 Development of new transportation hubs
4.3.3.2 Growing demand for smart transportation systems
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Industry Policies and Regulations
4.7 Technological Developments in the Sector
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Urban
5.1.2 Rural
5.2 By Mode
5.2.1 Roadways
5.2.2 Railways
5.2.3 Airways
5.2.4 Ports and Inland Waterways

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 TATA Projects
6.2.2 Larsen & Toubro Limited
6.2.3 KEC International Limited
6.2.4 Shapoorji Pallonji
6.2.5 Megha Engineering & Infrastructures Limited
6.2.6 IRB Infrastructure Developers Ltd
6.2.7 Eagle Infra India Ltd
6.2.8 Reliance Infrastructure Limited
6.2.9 Dilip Buildcon Limited
6.2.10 Hindustan Construction Company Limited*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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