インドネシアの商業建設:市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測Indonesia Commercial Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 インドネシアの商業建設市場規模は2024年に309.9億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は8.05%で、2029年には456.4億米ドルに達すると予測されている。 主なハイライト インドネシアの... もっと見る
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サマリーインドネシアの商業建設市場規模は2024年に309.9億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は8.05%で、2029年には456.4億米ドルに達すると予測されている。 主なハイライト
インドネシアの商業建築市場動向コワーキング・スペース、リテール・スペース、ホスピタリティ・スペースがこの分野の成長を牽引している。インドネシアのオフィススペース市場は比較的低水準であるにもかかわらず、コワーキングスペースは国内各地、特にビジネスの中心地であるジャカルタで急成長を見せている。首都圏を中心に予測不能な事態に直面する新興企業の増加、中小企業や海外企業の増加が需要の伸びの要因となっている。要件に応じた最適なスペースの貸し出し、リース料の分担による低コスト、Wi-Fi、清掃、ミーティングスペース、パントリーなどすぐに利用できるサービスが、コワーキングスペース市場の上昇を後押ししている。.一方、需要はIT企業と建設系企業の間で不均等な割合となっており、また、オフィススペースはデベロッパーによる占有が最大となっている。オフィス賃貸料は2019-20年に減少し、すべてのセクターの収益減少のためにさらに減少すると予想され、犯人はCOVID-19である。Agung Sedayu Group、Loka Mampang Indah Realty、Mardhika Artha Upaya、Ciputra Residence、Graha Kartika Anugrah、Ciputra Group、Waskita Realty & RNI Group、Hutama Karyaは、2019-20年にインドネシアで活動するオフィススペースのデベロッパーの一部である。しかし、変動にもかかわらず、オフィス市場は、インフラ計画の一環として莫大な投資が行われ、COVIDブレイクアウト後に成長する傾向にある。 インドネシアの不動産業界が伝統的な市場から現代的な小売店舗へと発展を続ける中、小売不動産セクターは急速に同国で最もエキサイティングな不動産ニッチのひとつになりつつある。国民がより豊かになり、世俗的になるにつれ、現代的なショッピング体験へのニーズが高まっている。 53.インドネシアでは人口の7%が都市部に住んでおり、膨大な人口が年平均4.4%のペースで移動している。世界で最も魅力的な小売市場のトップに中国、インド、マレーシア、カザフスタンが名を連ねる中、コンサルタント会社ATカーニーは、インドネシアを世界で最も望ましい小売不動産セクターのひとつに位置づけている。 さらに、教育機関、飲食店、ファッション小売店は、以前は百貨店が支配的であったが、徐々に小売オフィスの吸収を増やしている。また、ホテル部門は急速に民間請負業者の主要な成長ドライバーになりつつあり、ジャカルタは、外国人観光客の増加やビジネス旅行部門の成長により、世界最大級のホテル建設市場となっている。 外資誘致につながるインドネシア商業セクター強化に向けた政府の取り組み最近、インドネシア政府は2022年11月、ボルネオ島の新首都建設を加速させるため、今後2年間で約12兆7,000億ルピア(8億7,768万ドル)の追加予算を30%上積みすることを提案した。 世界経済フォーラム(WEF)の世界競争力報告書によると、インフラを含むパラメータに基づき、インドネシアは全140カ国中、2016-17年の62位に対し、2019-20年は50位に位置している。少しは改善されたとはいえ、インドネシアのインフラは依然として非常に低いランクにある。インドネシアの商業スペースの魅力が増していることは、Warbug Pincusが支援する小売不動産ベンチャー、NWP Retailとして知られるNirvana Wastu Pratamaが2019年最大のショッピングセンター買収を発表したことからもよくわかる。 プロビジネス改革とインフラ開発へのコミットメントを受け、大手小売業者の一部はインドネシアの商業建設市場に投資し、ポートフォリオを拡大している。政府による規制の自由化は、リスクレベルの低下をもたらし、投資家の市場への浸透を高めている。今日、インドネシアには近代的な小売店舗と伝統的な小売店舗が混在しており、電子商取引も急激に増加している。したがって、政府計画の一環としての投資の増加と民間起業家の関心の高まりは、現在の混在した市場シナリオにおける重要な必要条件である。 インドネシア商業建設業界概要インドネシアの商業用建設市場は、資金調達や最先端技術に対応するためのスキル向上の機会という点で、官民の競合企業間の不均衡があるため、競争はあまり激しくない。それでも、この分野への政府の投資が増加しているため、中小企業にもチャンスがある。インドネシアの建設市場は、予測期間中に成長する機会を提供し、市場競争を促進すると予想される。 市場の主要プレーヤーには、PT Pembangunan Perumahan (PTPP) (Persero) Tbk, PT Wijaya Karya Bangunan Gedung Tbk, PT.Metropolitan Land TBK、PT.Total Bangun Persada TBK, PT.Nusa Raya Cipta, PT.Shimizu Bangun Cipta KontraktorおよびPT.Tunas Jaya Sanurである。ほとんどの企業は、いくつかのポートフォリオを管理し、商業部門は総収入の本物のシェアを形成しています。最近、政府によって規制が緩和された結果、外国企業による投資が増加しており、予測期間中の競争は公正になってきているようだ。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 市場インサイト 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 技術動向 4.3 政府規制 4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.5 インドネシアの商業建設市場の概要 4.6 建設コストの概要(平均コスト、オフィスと店舗、1平方フィートあたり) 4.7 新たに完成したオフィススペースに関する洞察(平方フィート) 4.8 COVID-19がインドネシアの商業施設建設市場に与える影響(アナリストの見解) 5 市場のダイナミクス 5.1 推進要因 5.2 抑制要因 5.3 機会 5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 5.4.1 供給者の交渉力 5.4.2 消費者の交渉力 5.4.3 新規参入者の脅威 5.4.4 代替品の脅威 5.4.5 競争ライバルの激しさ 6 市場の区分 6.1 タイプ別 6.1.1 オフィスビル建設 6.1.2 小売業 6.1.3 ホスピタリティ建築 6.1.4 施設建設 6.1.5 その他 7 競争環境 7.1 市場集中の概要 7.2 企業プロフィール 7.2.1 PT Pembangunan Perumahan (PTPP) (Persero) Tbk 7.2.2 PT Wijaya Karya Bangunan Gedung Tbk 7.2.3 PT.メトロポリタンランドTBK 7.2.4 PT.Total Bangun Persada TBK 7.2.5 PT.ヌサ・ラヤ・チプタ 7.2.6 PT.清水Bangun Cipta Kontraktor 7.2.7 PT.トゥナス・ジャヤ・サヌール 7.2.8 ムリア・グループ 7.2.9 PT.タタムリア・ヌサンタラ・インダ 7.2.10 PT.竹中 8 市場機会と将来動向 9 付録 9.1 マクロ経済指標(活動別GDP分布、商業建設の経済への寄与度) 9.2 資本の流れに関する洞察(商業建設セクターへの投資)
SummaryThe Indonesia Commercial Construction Market size is estimated at USD 30.99 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.05% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Indonesia Commercial Construction Market TrendsCo-working Space, Retail Space and Hospitality space driving growth in the sector.Despite relatively low office space market in Indonesia, coworking spaces have shown a steep rise in every part of the country, especially in the Centre of Business, Jakarta. Increased number of startups, facing unpredictability, primarily in the capital region, along with increased SMEs and overseas businesses, are responsible for the growth in demand. Leasing out optimum amount of space as per requirement, low cost due to sharing of lease money and readily available services like Wi-Fi, cleaning, meeting space, pantry etc. have favored the rise in Coworking space market. . Demand on the other hand was proportioned unequally among ITes Companies and Construction based companies, besides maximum office space being developer occupied. Office rentals decreased in 2019-20 and is expected to be going further down due to decrease in revenue of all the sectors, culprit being COVID-19. Agung Sedayu Group, Loka Mampang Indah Realty, Mardhika Artha Upaya, Ciputra Residence, Graha Kartika Anugrah, Ciputra Group, Waskita Realty & RNI Group, and Hutama Karya are some of the developers of office space active during 2019-20, in Indonesia. But, despite fluctuations, office market is tending growth post COVID breakout with huge investments coming in as part of the Infrastructure plan. As the real estate industry in Indonesia continues to develop away from traditional markets and toward contemporary retail outlets, the retail real estate sector is quickly becoming into one of the most exciting property niches in the country. The need for modern shopping experiences is rising as the populace becomes more prosperous and worldly. 53.7% of Indonesia's people live in cities, and the country's enormous population is still moving there at an average rate of 4.4% per year. With China, India, Malaysia, and Kazakhstan topping the list of the world's most attractive retail markets, consultancy AT Kearny ranks Indonesia as having one of the most desirable retail property sectors in the world. Furthermore, educational institutions, food and beverage outlets, fashion retailers have gradually increased the retails office absorption, as against the departmental stores dominant previously. Also, the hotel segment is fast becoming a major growth driver for private contractors, with Jakarta standing as one of the world's largest hotel construction markets, driven by rising foreign visitor arrivals and the growing business travel segment. Focus of Government towards Strengthening Indonesian Commercial Sector likely to Attract the Foreign InvestmentRecently, in November 2022 the Indonesian government proposed 30% budget top-up around 12.7 trillion rupiah ($807.68 million) in extra funds over the next two years to speed up construction of the country's new capital city on Borneo island. As per the World Economic Forum (WEF), Global Competitiveness Report, based on parameters including infrastructure, Indonesia lies at 50th, in 2019-20 as compared to 62nd in 2016-17, out of total 140 economies. Though there is a little bit of an improvement, but Indonesia still lies at a very low rank in terms of infrastructure of the country. The increasing attractiveness of the Indonesia commercial space is very visible from the fact that a Warbug Pincus backed retail real estate venture, Nirvana Wastu Pratama, better known as NWP Retail in Indonesia announced 2019's largest shopping Centre acquisition, buying a set of 5 malls for approximately 123.5 Million USD, adding nearly 185,000 square metres of retail space to the company's portfolio, expanding the platform to 1.2 million square metres of gross floor area (including projects still in progress). In the wake of pro-business reforms and commitments pertaining to infrastructure development, some of the largest retailers have been investing and expanding their portfolio in the Indonesian Commercial Construction Market. The liberalization of the regulations by the government has brought decreased levels of risk and has increased the investors penetration into the market. Today, Indonesia is home to a mix of modern and traditional retail outlets, with an exponential increase in e-commerce activity, which is both advancing the growth of the modern retail sector and creating new opportunities for entrepreneurs. Hence, the increase in investment as part of the Govt. Plans and increased private entrepreneur's interest is a key necessity in the current mixed market scenario, though commercial construction market shows a rise with variations over the forecast period. Indonesia Commercial Construction Industry OverviewThe Indonesia commercial construction market is not very competitive, due to the imbalance between the public and private competitors in terms of funding and opportunities to improve the skillset in order to match the state-of-the art technology. Still, the market opens opportunities for small and medium players due to increasing govt investments in the sector. The Indonesian construction market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to drive market competition. A few key players in the market include PT Pembangunan Perumahan (PTPP) (Persero) Tbk, PT Wijaya Karya Bangunan Gedung Tbk, PT. Metropolitan Land TBK, PT. Total Bangun Persada TBK, PT. Nusa Raya Cipta, PT. Shimizu Bangun Cipta Kontraktor and PT. Tunas Jaya Sanur. Most of the companies manage several portfolios and commercial sector form a genuine share in the gross revenue. With the increasing investment by foreign players as a result of the ease in regulations forced by the Govt. recently, competition seems to be becoming fair over the forecast period. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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