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インドネシアの建設:市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Indonesia Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

インドネシアの建設市場規模は2024年に2,841億7,000万米ドルと推定され、2029年には4,078億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.5%で推移すると予測されている。 市... もっと見る

 

 

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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの建設市場規模は2024年に2,841億7,000万米ドルと推定され、2029年には4,078億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.5%で推移すると予測されている。

市場の専門家は2022年以降、インドネシアのインフラ部門が幅広く回復すると引き続き予想しているが、ここ数ヵ月でCOVID-19の症例が復活し、それに対応する移動制限が行われたため、業務に若干の混乱が生じた。しかし、建設業は依然として必要不可欠な活動として分類され、その継続が認められているため、その影響は2020年や他のいくつかの産業ほど深刻なものにはならないだろう。

建築プロジェクトの建設額は、住宅と工業セクターの成長に牽引され、2022年には157兆4,700億IDR(109億7,000万米ドル)に達すると推定される。ホテル、小売、オフィスなど他のカテゴリーの動向は、2021年と比較してプラス成長を示し始めており、今後数年間の建設市場を押し上げる可能性がある。

住宅市場では、アパートの市場規模は増加し、土地付き住宅の市場規模は2021年比で若干減少すると予想される。全体として、土地付き住宅の市場規模はアパートよりも大きい。戸建ては大ジャカルタ圏が中心で、ブカシ、ボゴール、タンゲランの郊外が支配的な地域となる。一方、アパートはDKIジャカルタ州で優位を占める。これらの調査結果は、土地付き住宅は郊外での開発傾向が続き、アパートは回復に向かって動き始めていることを示している。

2022年には、小売カテゴリーのトレンドが拡大すると予想される。ショッピングセンターの建設は若干増加すると予想される。ショップハウスと小売店舗は、2022年も増加傾向が続く可能性がある。小売業は2022年に17兆1,700億ルピア(11億9,000万米ドル)に達すると推定される。

オフィス・プロジェクトもわずかではあるが増加傾向を示している。したがって、2022年の建設プロジェクト総額は15兆1,400億IDR(10億5,000万米ドル)に達すると推定される。データセンターの開発は、2022年にそのシェアを大幅に増加させる可能性があり、すなわち、オフィス建設総額の4兆5,900億IDR(3,202万USD)となる。

業界は、プロジェクト実施の遅れと、政府予算の一部がCOVID-19に再配分されたことによる影響を受けている。政府は2020年予算の20.4%(17億米ドル)をCOVID-19救済措置に再配分した。

インドネシアはアジアで2番目に生産性が高く、収益性の高い建設市場であり、住宅および非住宅部門で多くの建設プロジェクトが進行中である。住宅に対する需要は大きく、全国の主要都市で不動産セクターが成長している。公共事業投資は、長期的な発展のために水資源、道路、居住インフラを提供するという政府の計画の重要なポイントである。

中国の「一帯一路構想(BRI)」に対するインドネシアの受容的な姿勢は、今後10年間にわたりインドネシアの建設業界に恩恵をもたらし、現在の急速な発展ペースを維持するのに役立つだろう。インドネシアの拡大するインフラ格差を埋めるには、民間資本と外資が欠かせない。

インドネシア建設市場の動向

成長するインフラ開発計画

2021年上半期のデータは、当初の予想を大幅に下回るものの、若干の回復の兆しを示した。年内いっぱいは、依然、まちまちの様相を呈している。7月のピーク以降、症例数は改善し、ジャカルタとジャワ島の一部では規制が緩和され始めている。しかし、これらの地域以外では件数が急増し続けている。

政府は当初、2021年度予算のかなりの割合(50%弱)をインフラ整備に割り当てたが、医療費については再交渉と再配分を余儀なくされた。そのため、建設前段階のプロジェクト、特に国費プロジェクトが大きな圧力にさらされる可能性があり、今年の残り数ヶ月の成長に影響を与える。

国営企業の関与の増大

の役割は、ウィジャヤ・カリヤ、アディ・カリヤ・ワスキタ・カリヤ、ペン バングナン・ペルマハンといったインドネシア国営企業(SOE)や企業が受注している。これらのSOEは、西ジャワのパティンバン深海港やジャカルタ大量高速輸送システム関連の工事など、市場全体の主要インフラ・プロジェクトに関与している。

国家中期開発計画(2020-2024 RPJMN)の下、政府は2024年までに交通、産業、エネルギー、住宅インフラプロジェクトの開発に6兆ルピア(4,120億米ドル)を投資する計画である。2020年11月、政府は2021年に国有企業(SOE)に42兆3,800億ルピア(26億米ドル)を提供し、より多くの雇用を創出し事業活動を行うことで、国の経済回復を支えるSOEの役割を強化すると発表した。

インドネシア建設業界の概要

インドネシアの建設市場は競争が緩やかで、国内外に大手企業が存在する。インドネシアの建設市場は、予測期間中に成長する機会があり、市場競争を促進すると予想される。多くの新規参入企業がトッププレーヤー間の地位を強化するためにプロジェクトの受注に注力しているため、市場は断片化している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 現在の経済と建設市場のシナリオ
4.2 建設分野における技術革新
4.3 政府の規制とイニシアチブが業界に与える影響
4.4 中国の「一帯一路」構想の広がりに関する考察と解説
4.5 インドネシアの主要産業指標と他のASEAN加盟国との比較(アナリストの見解)
4.6 インドネシアの建設コスト指標と他のASEAN加盟国との比較(アナリストの見解)
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場のダイナミクス
5.1 推進要因
5.2 阻害要因
5.3 機会
5.4 ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 サプライヤーの交渉力
5.4.2 消費者/バイヤーの交渉力
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場セグメント(金額ベース市場規模)
6.1 分野別
6.1.1 商業用建設
6.1.2 住宅建設
6.1.3 工業用建設
6.1.4 インフラ(交通)建設
6.1.5 エネルギー・公益事業建設

7 競争環境
7.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
7.2 企業プロフィール
7.2.1 千代田化工建設
7.2.2 東洋建設東洋建設
7.2.3 TBEA株式会社
7.2.4 現代建設株式会社Ltd.
7.2.5 サムスンC&Tアンドコーポレーション
7.2.6 マッコーネル・ダウエル
7.2.7 アディ・カリヤ
7.2.8 PT PP (Persero)
7.2.9 Wijaya Karya
7.2.10 Waskita Karya
7.2.11 PT Jaya Konstruksi Manggala Pratama* (ジャヤ・コンストラクシ・マンガラ・プラタマ

主要インフラ開発プロジェクト8件(プロジェクト内容、金額、場所、セクター、請負業者)
8.1 既存のインフラ
8.2 進行中のプロジェクト
8.3 今後のプロジェクト

9 インドネシアの建設セクターの将来

10 付録

 

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Summary

The Indonesia Construction Market size is estimated at USD 284.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 407.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period (2024-2029).

While market experts continue to expect a broad recovery in Indonesia's infrastructure sector from 2022, the resurgence in COVID-19 cases in recent months and corresponding movement restrictions caused some operational disruptions. However, the impact will not be as severe as in 2020 or in some other industries, as construction was still classified as an essential activity and was allowed to continue.

Construction value for building projects is estimated to reach IDR 157.47 trillion (USD 10.97 billion) in 2022, driven by growth in the housing and industrial sectors. Trends in other categories, such as hotel, retail, and office, are starting to show positive growth compared to 2021, which may boost the construction market in the coming years.

In the residential market, the market size of apartments is expected to increase while landed houses will decrease slightly compared to 2021. Overall, the market size of landed houses is larger than apartments. The houses are dominated by the Greater Jakarta area, with suburbs in Bekasi, Bogor, and Tangerang as the dominant areas. Meanwhile, apartments will be dominated in DKI Jakarta Province. These findings indicate that landed houses continue the development trend in the suburbs, and apartments are starting to move toward recovery.

The retail category trend is expected to grow in 2022. The construction of shopping centers is expected to increase slightly. Shophouses and retail outlets may continue the upward trend in 2022. Retail is estimated to reach IDR 17.17 trillion (USD 1.19 billion) in 2022.

Office projects also show an increasing trend, although slightly. Thus, the total construction projects in 2022 are estimated to reach IDR 15.14 trillion (USD 1.05 billion). The development of data centers may increase its share significantly in 2022, i.e., IDR 4.59 trillion (USD 32.02 million) of the total value of office construction.

The industry has been impacted by delays in project implementation and the re-allocation of part of the government's budget toward COVID-19. The government re-allocated 20.4% of its 2020 budget (USD 1.7 billion) to COVID-19 relief measures.

Indonesia is the second most productive and profitable construction market in Asia, where many construction projects are underway in residential and non-residential sectors. There is a huge demand for residential properties, and the property sector is growing in major cities across the country. The public works investment is a key point in the government's plan to provide water resources, roads, and human settlement infrastructure for long-term development.

Indonesia's receptive stance toward China's Belt and Road Initiative (BRI) will be a boon to its construction industry over the next decade and help sustain the current rapid pace of development. Private and foreign capital is crucial in bridging the country's widening infrastructure gap.

Indonesia Construction Market Trends

Growing Infrastructural Development Plans

Data across the first half of 2021 showed some signs of recovery, albeit at a much lower rate than the initial expectations. There remains a mixed picture for the remainder of the year. Since its peak in July, the caseload has improved, and restrictions have started to ease in Jakarta and some parts of Java. However, cases have continued to surge outside these regions.

The government initially allocated a substantial proportion (slightly under 50%) of the 2021 budget toward infrastructure development, although it had to renegotiate and reallocate funds for healthcare. As such, projects in the pre-construction phases may come under heavy pressure, particularly state-funded projects, impacting the growth for the remaining months of the year.

Increased Involvement of SOEs

roles are awarded to established Indonesian state-owned enterprises (SOEs) and companies such as Wijaya Karya, Adhi Karya Waskita Karya, and Pembangunan Perumahan. These SOEs are involved in major infrastructure projects across the market, such as the Patimban Deep-Sea Port in West Java or works relating to the Jakarta Mass Rapid Transit System.

Under the National Medium-Term Development Plan (2020-2024 RPJMN), the government plans to invest IDR6 quadrillion (USD 412 billion) in developing transport, industrial, energy, and housing infrastructure projects by 2024. In November 2020, the government announced to provide IDR 42.38 trillion (USD 2.6 billion) for state-owned enterprises (SOEs) in 2021 to help boost their role in supporting the country's economic recovery by creating more jobs and conducting business activities.

Indonesia Construction Industry Overview

The Indonesian construction market is less competitive, with the presence of major local and international players. The Indonesian construction market presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to drive market competition. The market is fragmented, as many new entrants are focusing on bagging projects to strengthen their positions among top players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.2 Technological Innovations in the Construction Sector
4.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.4 Review and Commentary on the Extent of China's Belt and Road Initiative
4.5 Comparison of Key Industry Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)
4.6 Comparison of Construction Cost Metrics of Indonesia with Other ASEAN Member Countries (Analyst View)
4.7 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers/Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
6.1 By Sector
6.1.1 Commercial Construction
6.1.2 Residential Construction
6.1.3 Industrial Construction
6.1.4 Infrastructure (Transportation) Construction
6.1.5 Energy and Utilities Construction

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Chiyoda Corp.
7.2.2 Toyo Construction Co. Ltd
7.2.3 TBEA Co. Ltd
7.2.4 Hyundai Engineering & Construction Co. Ltd
7.2.5 Samsung C&T and Corporation
7.2.6 McConnell Dowell
7.2.7 Adhi Karya
7.2.8 PT PP (Persero)
7.2.9 Wijaya Karya
7.2.10 Waskita Karya
7.2.11 PT Jaya Konstruksi Manggala Pratama*

8 MAJOR INFRASTRUCTURE DEVELOPMENT PROJECTS (PROJECT DESCRIPTION, VALUE, LOCATION, SECTOR, AND CONTRACTORS)
8.1 Existing Infrastructure
8.2 Ongoing Projects
8.3 Upcoming Projects

9 FUTURE OF THE CONSTRUCTION SECTOR IN INDONESIA

10 APPENDIX

 

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