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ゲーミングアクセサリー:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Gaming Accessories - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ゲーミングアクセサリー市場規模は、現在の107.2億米ドルから5年後には179.1億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは10.8%を記録すると予測されています。 プレーヤーが次のレベルのパフォーマンスを達成できるよ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ゲーミングアクセサリー市場規模は、現在の107.2億米ドルから5年後には179.1億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは10.8%を記録すると予測されています。

プレーヤーが次のレベルのパフォーマンスを達成できるようにするゲームアクセサリーの需要の増加は、このようなゲームの成長の結果です。競技ゲームでは、スピード、精度、信頼性が求められている。ゲーミングマウス、キーボード、コントローラーなどの特殊で高性能なギアは、他のスポーツが最高のパフォーマンスを発揮できるようにするのと同じように、デジタルアスリートが使用しています。

主なハイライト

  • esportsの普及により、堅牢なゲームアクセサリーの需要が大幅に高まっています。例えば、ゲーミングマウスの超精密光学センサー、キーボードスイッチの作動距離の大幅な短縮、パフォーマンスコントローラーのプログラム可能なリアパドルなど、特殊な機器は、ゲーマーの競技用応答性への要求を満たすでしょう。
  • 長時間のゲームでは、多くの移動、キーボード操作、スクロールを伴います。ゲーミングマウスなどのアクセサリーは、長時間の使用を想定して開発され、ゲームセッションを向上させるように作られています。ボタンは何度もクリックできるように、グライドパッドは耐久性がありながら摩擦を減らすように設計され、制汗コーティングが施されています。
  • 加えて、スマートフォンの需要増加や、仮想現実VRや人工知能のような急速に発展する技術により、世界市場は拡大している。拡張現実(AR)の可能性は、任天堂やマイクロソフトといったトップゲーム機メーカーに認められ、主導権を握っている。
  • 世界的な半導体不足により、携帯電話、ゲーム機、ハイテク自動車など、日常的に使用される機器の供給が滞っている。その結果、大手ゲーム会社の計画が遅れ、これらの機器の市場導入後の関連アクセサリーの需要が減少した。
  • 中国でCOVID-19が発生したことで、製造工場のほとんどが中国にあるため、複数のゲームアクセサリーメーカーが製造部品や原材料の不足による出荷遅延に見舞われた。既存の在庫が販売されると、各社はさらなる製品供給を必要とした。

ゲーミングアクセサリー市場動向

E-スポーツゲーミングの増加がゲーミングアクセサリー機器の需要を喚起し、市場成長を牽引

  • eスポーツは現在、世界のゲーム業界を牽引しており、その市場需要は現在の市場環境下で堅調に推移している。輸出市場は今後数年間で拡大すると予測されている。
  • esportsの観客とプレイヤーの大半を占めるのはミレニアル世代だ。そのため、eスポーツのパブリッシャーは、ゲームのユーザーエクスペリエンスを確保し、コンソール、PC、携帯電話などさまざまなプラットフォームに提供することで、これらの顧客をターゲットにしている。
  • 過去数年間、esports市場のこの大規模な増加は、ロジクール、Razer、SteelSeriesなどの重要な企業やその製品を牽引してきた。この需要の増加は、世界中で推定されるesports観客の予想成長によって倍増する可能性がある。
  • ゲーマーは特定のブランドをより意識するようになり、周辺機器の購入という重要な決断を下す際に、より重要な検討を行うようになった。どの周辺機器ブランドがesportsに関連した同様の戦略、製品への影響力、USPを持っているかの選択は、消費者にとってより難しくなっている。
  • また、多くのeスポーツ団体やゲーム会社は、製品のマーケティングや範囲を拡大するためにパートナーシップやコラボレーションを提供しています。Dota、League of Legends、Fortniteなどのゲームを持つこれらの大手ゲーム会社は、数百万人という他に類を見ない収益とリーチを持つため、これらの企業に大規模な事業拡大の機会を提供している。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占め、収益シェアは東南アジアが最も高い。世界トップのゲーム拠点は中国、日本、オーストラリア、韓国で、業界の年間収益の40%以上を占めている。
  • アジアでは、中国はテクノロジーの導入が加速している主要国のひとつである。この国には、最速のインターネット帯域のひとつがあり、テンセントやネットイースのような強力なプレーヤーがいる。この国におけるゲームの主な原動力は、esportsの成長と、新しいゲームやコンソールに関する絶え間ない革新的な実践である。
  • eスポーツもこの地域のトレンドとなっており、ビデオゲーム市場の拡大につながっている。中国以外の国、例えばインドネシア、ベトナム、マレーシアなどでは、視聴率の増加やエレクトロニック・スポーツへの傾向の高まりから、ゲーム用アクセサリーの新たな機会が生まれている。また、コンソールを介したビデオゲームの需要も伸びており、esportsの人気が高まるにつれてさらに増加するだろう。
  • さらに、地域コンテンツの増加を通じてアジア太平洋地域の成長を強化するために、いくつかの新しいプラットフォームが構築されている。さらに、国内での5Gネットワークの設置が進むにつれて、市場は上昇を続けると予測されている。

ゲーミングアクセサリー産業概要

ゲームアクセサリ市場は、ごく少数のグローバルベンダーが大きなシェアを占めているため、競争が激しい。世界的なゲームアクセサリー市場では、メーカーは主にゲームアクセサリーのコレクションを向上させることに注力し、市場との競争を維持する。ソニー、マイクロソフトなどは、大手プレイヤーの一部です。

2023年6月、Razer Inc.は、特徴的なマットブラックとまばゆい水銀ホワイトのカラーを採用したポータブル14インチゲーミングノートパソコン、Razer Blade 14の最新バージョンを発表した。全く新しいAMD Ryzen 9 7940HSプロセッサーとDDR5-5600MHz SO-DIMMメモリーを搭載。最新のNVIDIA GeForce RTX 40シリーズ・ラップトップ・グラフィックスを搭載し、このパワーを体験するために、ユーザーには、圧倒的な色深度とコントラストを提供する没入感のあるアスペクト比16:10のQHD+ 240Hzディスプレイが表示されます。

2023年2月、CORSAIRはCORSAIR iCUEで驚くほど没入感のある照明効果を生み出す画期的なソフトウェア、iCUE Murals Lightingを発表しました。この強力な機能により、画像、ビデオ、画面上のビジュアルをカラフルなテンプレートとして使用し、想像力豊かで魅惑的な光の風景を作り出すことができます。Muralsを使用すると、デスクトップやゲームルーム全体が、まばゆいばかりのカスタムRGBで生き生きと輝きます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 eスポーツゲームの増加によるゲーム用アクセサリ機器の需要増加
5.1.2 新しいコンソールやコンピュータGPUユニットの発売によるアクセサリー需要の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 ゲーミングアクセサリーの需要不足につながるシリコンチップの生産量の変動
5.3 COVID-19の業界への影響評価

6 市場区分
6.1 製品タイプ
6.1.1 ゲームパッド/ジョイスティック
6.1.2 ゲーミングキーボード
6.1.3 ゲーミングマウス
6.1.4 ゲーミングヘッドセット
6.1.5 バーチャルリアリティデバイス
6.2 デバイスの種類
6.2.1 PC(デスクトップおよびラップトップ)
6.2.2 ゲーム機
6.2.3 スマートフォン
6.3 地理
6.3.1 北米
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 中南米
6.3.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 エイリアンウェア(デル)
7.1.2 Logitech International SA
7.1.3 Razer Inc.
7.1.4 マッドキャッツ・グローバル・リミテッド
7.1.5 タートルビーチ株式会社
7.1.6 Corsair Components Inc.
7.1.7 Cooler Master Co.Ltd.
7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co.KG
7.1.9 HyperX
7.1.10 Anker
7.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
7.1.12 任天堂株式会社任天堂株式会社
7.1.13 ソニー株式会社
7.1.14 スチールシリーズ
7.1.15 エヌビディア株式会社

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Gaming Accessories Market size is expected to grow from USD 10.72 billion in the current year to USD 17.91 billion in five years, registering a CAGR of 10.8% during the forecast period.

Increased demand for game accessories, allowing players to achieve the next level of performance, is a result of this growth in gaming. There is a need for speed, precision, and reliability in competitive gaming. Specialized, high-performance gear such as gaming mice, keyboards, and controllers are used by digital athletes in the same way that other sports allow them to perform at their best.

Key Highlights

  • The growth in esports adoption has significantly raised the demand for robust game accessories. Special equipment, e.g., Ultraprecise optical sensors in the gaming mouse, significantly shorter actuation distances on keyboard switches, and programmable rear paddle of performance controllers, will meet gamers' requirements for competitive responsiveness.
  • For an extended period, gaming involves a lot of movement, keyboarding, and scrolling. Accessories such as gaming mice are developed for prolonged use and are built to improve gaming sessions. The buttons are to be clicked multiple times; the glide pad is designed to decrease friction while being durable, and an antisweat coating has been added.
  • In addition, the global market is growing due to increased demand for smartphones and rapidly developing technologies like virtual reality VR and Artificial intelligence. The potential of Augmented Reality has been recognized by top gaming console manufacturers such as Nintendo and Microsoft, who are leading the charge.
  • A worldwide shortage of semiconductors has hampered the supply of everyday devices such as mobile phones, video game consoles, and tech-dependent vehicles. This resulted in a delay in plans from major gaming companies and reduced demand for their related accessories following the introduction of these devices on the market.
  • With the outbreak of COVID-19 in China, several gaming accessory manufacturers experienced shipping delays due to the lack of manufacturing components and raw materials, as most of the manufacturing plants are in China. Once the existing inventory was sold, the companies needed more product supply.

Gaming Accessories Market Trends

Rise in E-Sports Gaming to Fuel the Demand for Gaming Accessory Equipment to Drive the Market Growth

  • E-sports are now driving the world's gaming industry in terms of its market demand, which is currently strong under current market conditions. The export market has been forecast to increase over the next few years.
  • It's the millennials who make up most of the audience and players in esports. To this end, eSPORTS publishers target these customers by ensuring the game's user experience and providing it to different platforms such as consoles, PCs, or cell phones.
  • In the past years, this massive increase in the esports market has driven significant companies such as Logitech, Razer, and SteelSeries and their products, and this increase in demand could be multiplied by the expected growth of the estimated esports audience worldwide.
  • Gamers are more aware of specific brands, so they make more significant considerations in making such a vital decision as purchasing peripherals. The choice of which peripheral brands have similar strategies related to esports, influence on products, and USPs is becoming more difficult for consumers.
  • Also, many e-sports outfits and gaming companies offer partnerships and collaborations to increase the marketing and scope of the products. These big gaming companies with games such as Dota, League of Legends, and Fortnite provide massive scope opportunities to these companies as they have revenues and reach unparalleled and in millions.

Asia Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia Pacific holds the largest market shares, whereas the highest revenue shares are in Southeast Asia. The world's top gaming hubs are China, Japan, Australia, and South Korea, accounting for more than 40 % of the industry's annual revenues.
  • In Asia, China is one of the leading countries that has been adopting technology at an increasing rate. The country is home to one of the fastest internet bands and strong players, like Tencent and NetEase. The main driving factors for gaming in this country are growing esports and constantly innovative practices related to new games and consoles.
  • eSports has also become a trend in the region, leading to an increasing market for video games. In other countries besides China, such as Indonesia, Vietnam, Malaysia, etc., new opportunities for gaming accessories have arisen because of increasing viewing rates and a growing trend towards electronic sports. There is also a growth in demand for video games via consoles, which will increase further as esports become more popular.
  • Moreover, several new platforms are being created to strengthen the growth of Asia Pacific through increased regional content. Furthermore, the market is projected to continue rising as more and more 5G networks are installed in the country.

Gaming Accessories Industry Overview

The gaming accessories market is highly competitive due to a minimal number of global vendors holding a large share of the market. In the worldwide gaming accessory market, manufacturers will primarily focus on improving their game accessories collection to remain in competition with the market. Sony, Microsoft, and so on are some of the leading players.

In June 2023, Razer Inc announced the latest version of Razer Blade 14, a portable 14-inch gaming laptop in the signature matt black and dazzling mercury white color. It features the all-new AMD Ryzen 9 7940HS processor with DDR5-5600MHz SO-DIMM memory. With the latest NVIDIA GeForce RTX 40 Series laptop graphics and to experience this power, users are presented with an immersive 16:10 aspect ratio QHD+ 240 Hz display that provides stunning color depth and contrast.

In February 2023, CORSAIR introduced iCUE Murals Lighting, a groundbreaking software for creating incredibly immersive lighting effects in CORSAIR iCUE. This powerful feature lets you use images, video, and on-screen visuals as colorful templates to produce imaginative, mesmerizing lightscapes. With Murals, the desktop and entire game room come alive with dazzling, custom-created RGB.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in e-sports gaming to fuel the demand for gaming accessory equipment
5.1.2 New console and computer GPU unit launch to present an increase of demands for accessories
5.2 Market Restraints
5.2.1 Fluctuation in the production of silicon chips leading to shortage in demand of gaming accessories
5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Product Type
6.1.1 Gamepads/Joysticks
6.1.2 Gaming Keyboards
6.1.3 Gaming Mice
6.1.4 Gaming Headsets
6.1.5 Virtual Reality Devices
6.2 Device Type
6.2.1 PC (Desktop and Laptop)
6.2.2 Gaming Consoles
6.2.3 Smartphones
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Alienware (Dell)
7.1.2 Logitech International SA
7.1.3 Razer Inc.
7.1.4 Mad Catz Global Limited
7.1.5 Turtle Beach Corporation
7.1.6 Corsair Components Inc.
7.1.7 Cooler Master Co. Ltd
7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
7.1.9 HyperX
7.1.10 Anker
7.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
7.1.12 Nintendo Co. Ltd
7.1.13 Sony Corporation
7.1.14 SteelSeries
7.1.15 Nvidia Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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