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デジタルレンディング - 市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測 2019年~2029年


Digital Lending - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタルレンディング市場規模は2024年に4,533億2,000万米ドルと推定され、2029年には7,953億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は11.90%で推移すると予想される。 ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルレンディング市場規模は2024年に4,533億2,000万米ドルと推定され、2029年には7,953億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は11.90%で推移すると予想される。

主なハイライト

  • Covid-19の大流行により、世界中の中小企業は、危機の最中に事業を継続するための資金調達という難題に直面した。
  • デジタルレンディングは、特に中小企業の間で、パンデミックの間に成長と採用のためのいくつかの機会を見つけることが期待される。今年のEYグローバル・バンキング・アウトルックによると、中小企業の63%は依然として金融ニーズに対して伝統的な銀行を好んでいるのに対し、56%はFinTechレンダーの増加によりバンキングや決済のFinTechサービスを利用している。
  • BFSI業界におけるデジタル化の急速な導入により、融資の状況は年々大きく変化している。世界の多くの地域では、伝統的な融資形態が依然として優勢です。しかし、デジタル・ソリューション・プロバイダーが提供するメリットにより、企業全体でデジタル・レンディング・ソリューションとサービスを採用する道がますます開かれつつある。
  • 銀行・金融サービスのデジタル化がもたらすさまざまなメリットにより、消費者の期待や行動が変化していることも、市場の成長を促す大きな要因となっている。顧客は多様な背景を持ち、個人ローンから中小企業金融、住宅ローンなど様々な目的で融資を必要とする可能性がある。レイゾーペイの委託を受けたIDCの調査によると、中小企業は1社あたり年間平均816時間、32,000ルピーを銀行業務に費やしている。
  • さらに、スマートフォンの普及など、いくつかの技術的進歩が採用されたことで、エンドユーザーの業種を問わず、デジタルバンキングの採用が増加している。また、人工知能、機械学習、クラウド・コンピューティングなどの技術は、膨大な量の顧客情報を処理できるため、銀行やフィンテックに利益をもたらしている。これらのデータや情報は、顧客が望むタイムリーなサービスやソリューションに関する結果を得るために比較され、顧客との関係構築に役立っている。
  • Aire、Kabbage、Kasistoは、AIに全面的に投資している最も著名な金融分野の新興企業である。例えば、Kabbageは、特定の顧客にお金を貸す際のあらゆるリスクを評価するAIアルゴリズムを使用しており、同社のマネージャーは最小限の時間で融資を行うことができる。フィンテック企業や銀行企業では、消費者のニーズをパーソナライズすることが求められており、AIの需要はさらに高まっている。

デジタル・レンディング市場の動向

消費者部門はより高いペースで成長すると予想される

  • 金融サービス・テクノロジー・ソリューションのリーディング・グローバル・プロバイダであるフィサーブ・インクが実施した最新の消費者動向調査「Expectations & Experiences」によると、過去2年間にローンを申し込んだ人の約3分の2が、部分的または完全にオンラインで申し込んでおり、昨年から大幅に増加している。この増加の中心的な要因は、スマートフォンやタブレット端末の利用が増加していることである。
  • また、デジタル・レンディングの新興企業は、教育や専門課程向けの融資を開始し、個人向け融資や消費者向け融資を中心に事業を拡大している。例えば、ベンガルールを拠点とするゼスト・マネーは、専門教育目的の融資に大きく賭けている。すでにUpgrade、NMIMS、Great Learning、Acadgild、Edurekaなどと提携し、新たなスキルを身につけたい新入社員や中堅管理職に資金を提供している。
  • 数年の職歴しかなく、信用履歴のないミレニアル世代(あるいは信用初心者層)は、融資が承認されないか、高金利であることに気づく。さらに、伝統的な銀行では、中小企業や法人向け融資の決定までの期間は平均3~5週間、現金化までの期間は平均3カ月近くかかる。このような課題により、顧客のデジタル行動は、デジタル融資アプリケーションにアクセスするためにモバイル機器に移行している。
  • 政府の規制もデジタル行動の増加を後押ししている。例えば、2023年1月、インド準備銀行はオンライン・プラットフォームやモバイル・アプリを通じたデジタル融資に関するワーキング・グループ(WG)を発表した。同委員会は具体的な規制措置を提案する役割を担う。この動きは、十分なサービスを受けていない顧客に様々なデジタル融資を提供する、その場しのぎの融資アプリに取り組む中央銀行の最新の試みである。最近、これらのプラットフォームは、強制的なローン回収手段を採用しているとして、規制当局の監視の下に置かれている。

アジア太平洋地域は著しい成長率を示すと予想される

  • デジタル・レンディングが信用組合で利用できるようになって久しいが、新たな新興テクノロジーや消費者向け融資のペースの速さに伴い、デジタル・レンディングがペーパーレス・プロセス以上のものを組合員に提供することがこれまで以上に重要になっている。例えば、2022年8月、RBIは銀行と非銀行金融会社(NBFC)に対し、デジタル融資プラットフォームを通じた融資の実行は、主に第三者の野放図な関与、ミスセリング、データ・プライバシーの侵害、不公正な事業行為、法外な金利の請求、非倫理的な回収行為に関連しているとして、デジタル融資ガイドラインを通知した。
  • 中国のオンライン融資部門は、効果的な規制がなかったため、過去10年間に急成長を遂げ、市場参入企業が増加した。しかし、中国人民銀行のデータによると、認可を受けた金融機関の消費者ローン残高は5月時点で9兆元で、中国全体のローン残高200兆元の5%にも満たない。
  • スマートフォンの急速な普及、インターネットへのアクセス、インドにおける消費主義へのシフトが、デジタル・レンディング企業の成長に拍車をかけた。現在、インドには338社のオンライン・レンディングの新興企業があり、シームレスなプロセスを通じて貸し手と借り手のギャップを縮めようとしている。
  • さらに、日本政府はキャッシュレス行動を国民に浸透させるためのプログラムを開始している。政府は、2025年までにキャッシュレス決済を40%まで拡大する構想を打ち出した。2019年10月1日に消費税が8%から10%に引き上げられるのに伴い、いくつかの割引制度が実施され、加盟店にキャッシュレス決済端末の設置を補助し、登録された中小企業やフランチャイズ店から購入する場合、消費者に2%または5%の割引を提供した。

デジタル・レンディング業界の概要

デジタル・レンディング市場の競争環境は、複数のソリューション・プロバイダーが存在するため断片化しており、どの企業も市場の大半のシェアを占めていない。Funding Circle Limited、On Deck Capital Inc.、Prosper Marketplace, Inc.、LendInvest Limited、Bizfi LLCareなどの市場プレーヤーは、自社のサービスを改善し、市場の牽引力を最大限に高めるために、いくつかのイノベーションを行っている。市場の新興プレーヤーは、革新的で技術的に統合されたソリューションを提供するために戦略的に資金を調達している。市場参加者はまた、戦略的提携を成長への有利な道と見なしている。

  • 2023年9月、暗号通貨交換会社コインベース・グローバルは、特に巨大な機関投資家株主を対象としたデジタル資産貸し出しのプラットフォームを立ち上げる計画を発表した。同社は、新顔の暗号資産貸出プラットフォームのために約5700万米ドルを調達したと伝えられている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 業界関係者分析
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入の脅威
4.3.4 競争ライバルの激しさ
4.3.5 代替製品の脅威
4.4 潜在的ローン購入者の重要なタッチポイント
4.5 COVID-19がデジタル・レンディングと関連市場に与える影響

5 市場のダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 デジタル行動をとる潜在的ローン購入者の増加
5.2 市場の課題
5.2.1 セキュリティへの懸念

6 市場の区分
6.1 タイプ別
6.1.1 ビジネス
6.1.1.1 ビジネスデジタルレンディング市場のダイナミクス
6.1.1.2 ビジネスデジタルレンディングのエコシステム(新興企業と既存企業の両方を含む)
6.1.2 消費者向け
6.1.2.1 消費者向けデジタルレンディング市場のダイナミクス
6.1.2.2 消費者向けデジタルレンディングモデル(ペイデイレンダー、ピアツーピアローン、個人ローン、自動車ローン、学生ローン)
6.1.2.3 消費者向けデジタルレンディングのエコシステム(新興企業と既存企業の両方を含む)
6.2 地域別
6.2.1 北米
6.2.1.1 米国
6.2.1.2 カナダ
6.2.2 欧州
6.2.2.1 イギリス
6.2.2.2 ドイツ
6.2.2.3 フランス
6.2.2.4 その他のヨーロッパ
6.2.3 アジア太平洋
6.2.3.1 中国
6.2.3.2 インド
6.2.3.3 日本
6.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.2.4 その他の地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Funding Circle Limited (Funding Circle Holdings PLC)
7.1.2 Bizfi LLC
7.1.3 On Deck Capital Inc.
7.1.4 Prosper Marketplace Inc.
7.1.5 LendInvest Limited(レンドインベスト・リミテッド
7.1.6 LendingClub Corp.
7.1.7 ゾーパ・リミテッド
7.1.8 ソーシャルファイナンス
7.1.9 アップスタート・ネットワーク社
7.1.10 Kivaマイクロファンド
7.1.11 Kabbage Inc.
7.1.12 CANキャピタル
7.1.13 レンディングツリー社
7.2 その他の企業プロフィール
7.2.1 Kaspi Bank JSC
7.2.2 Klarna Bank AB
7.2.3 Ferratum Oyj
7.2.4 Provident Bank (Provident Financial Services Inc.)
7.2.5 インターナショナル・パーソナル・ファイナンス PLC (IPF)
7.2.6 オリエンテ
7.2.7 フェアセント
7.2.8 レンデンクラブ
7.2.9 キャップフロート・ファイナンシャル・サービシズ・プライベート・リミテッド
7.2.10 Transactree Technologies Private Limited (LendBox)
7.2.11 マネクソ
7.2.12 i-LEND
7.2.13 Decimal Technologies Pvt.

8 投資分析と市場機会

 

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Summary

The Digital Lending Market size is estimated at USD 453.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 795.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.90% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Due to the Covid-19 pandemic, SMEs across the globe faced challenges in raising funds during the crisis to keep their businesses operating.
  • Digital Lending is expected to find several opportunities for growth and adoption during the pandemic, especially among SMEs. According to EY Global Banking Outlook this year, 63% of SMEs still prefer traditional banks for their financial needs, whereas 56% use a banking and payments FinTech service due to increasing FinTech lenders.
  • The lending landscape has changed drastically over the years due to the rapid adoption of digitization in the BFSI industry. The traditional form of lending still prevails in many parts of the world. However, the benefits provided by digital solution providers are increasingly paving the way for adopting digital lending solutions and services across enterprises.
  • Another major factor driving the market's growth is the changing consumer expectations and behavior due to the several benefits of digitizing banking and financial services. The customers may range from diversified backgrounds and may require the loan for various purposes ranging from personal loans to SME finance and home loans, amongst many others. According to a survey by IDC commissioned by Razorpay, each SME spends 816 hours and Rs 32 lakh on banking on an average per year.
  • Further, the adoption of several technological advancements, such as the proliferation of smartphones, has led to an increase in the adoption of digital banking across several end-user verticals. Also, technologies like Artificial Intelligence, Machine Learning, and Cloud Computing benefit banks and fintech as they can process vast amounts of customer information. This data and information are then compared to obtain results about timely services/solutions that customers want, which has aided in developing customer relations.
  • Aire, Kabbage, and Kasisto are some of the most prominent financial sector startups that have fully invested in AI. For instance, Kabbage uses AI algorithms that assess all risks of lending money to a particular customer, allowing managers of the company to give loans in minimal time. The demand for personalization of their needs among consumers in the fintech and banking companies has further strengthened the demand for AI.

Digital Lending Market Trends

Consumer segment is expected to grow at a higher pace

  • The latest Expectations & Experiences consumer trends survey from Fiserv, Inc., a leading global provider of financial services technology solutions, states that almost two-thirds of people who have applied for loans in the past two years now do so either partially or fully online, representing a significant increase from last year. A central portion of this growth is due to the increasing usage of smartphones and tablets.
  • Also, Digital lending startups have started giving out loans for education and professional courses, expanding from mainly focusing on personal loans and consumer lending space. For instance, Bengaluru-based Zest Money is betting big on lending for professional education purposes. It has already partnered with players like Upgrade, NMIMS, Great Learning, Acadgild, and Edureka, among others, to provide funds to entry-level- or mid-level executives wanting to acquire new skill sets.
  • Millennials with a few years of work experience and no credit history (or the new-to-credit segment) find their loans either unapproved or come at high interest rates. Moreover, in traditional banks, the time to decide for small businesses and corporate lending averages between three and five weeks; the average time to cash is nearly three months. Such challenges are driving customers' digital behavior to mobile devices to access digital lending applications.
  • Government regulations also augment the increase in digital behavior. For instance, in January 2023, the Reserve Bank of India announced a working group (WG) on digital lending through online platforms and mobile apps. The committee will be responsible for suggesting specific regulatory measures. The move is the latest in the central bank's attempt to tackle fly-by-night lending apps offering various digital loans to underserved customers. Of late, these platforms have been coming under the regulator's glare for adopting coercive means of loan recovery.

Asia-pacific is Expected to Exhibit a Significant Growth Rate

  • Digital lending has been available to credit unions for quite some time, but with new emerging technologies and the fast-paced nature of consumer lending, it is more important than ever that digital lending offers members more than a paperless process. For instance, In August 2022, RBI Notifies Digital Lending Guidelines to banks and non-banking finance companies (NBFCs) that disbursement loans through digital lending platforms primarily relate to the unbridled engagement of third parties, misselling, breach of data privacy, unfair business conduct, charging of exorbitant interest rates, and unethical recovery practices.
  • China's online lending sector has seen rapid growth in the past decade owing to a lack of effective regulations, increasing the number of players in the market studied. However, According to data from the People's Bank of China, outstanding consumer loans at the nation's licensed financial institutions stood at 9 trillion yuan as of May, making up less than 5 percent of the country's total outstanding loans of 200 trillion yuan.
  • The rapid adoption of smartphones, internet access, and a shift toward consumerism in India helped fuel the growth of digital lending enterprises. There are currently 338 online lending start-ups in India trying to reduce the gap between lenders and creditors through a seamless process.
  • Moreover, the government of Japan is launching programs to inculcate cashless behaviors in citizens. The government launched an initiative to increase cashless payments to 40% by 2025. With the consumption tax increase from 8% to 10% on October 1, 2019, several discount schemes were implemented, which subsidized the installation of cashless payment terminals for merchants and provided 2% or 5% discounts for consumers when purchasing from registered SMEs or franchise stores.

Digital Lending Industry Overview

The competitive landscape of the Digital Lending Market is fragmented owing to the presence of several solution providers, with none of them holding a majority share in the market. The market players, such as Funding Circle Limited, On Deck Capital Inc., Prosper Marketplace, Inc., LendInvest Limited, and Bizfi LLCare, are making several innovations to improve their offerings and gain maximum market traction. The emerging players in the market are strategically raising funds to provide innovative and technologically integrated solutions. The market players also view strategic collaborations as a lucrative path toward growth.

  • In September 2023, cryptocurrency exchange company Coinbase Global announced its plan to launch a platform for digital asset lending, especially aimed at huge institutional stockholders. The company has reportedly raised around USD 57 million for its new-fangled crypto-lending platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKETDYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products
4.4 Important Touchpoints of Potential Loan Purchasers
4.5 Impact of COVID-19 on the Digital Lending and Allied Markets

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Number of Potential Loan Purchasers with Digital Behavior
5.2 Market Challenges
5.2.1 Security concerns

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Business
6.1.1.1 Business Digital Lending Market Dynamics
6.1.1.2 Business Digital Lending Ecosystem (including both Startups and Incumbents)
6.1.2 By Consumer
6.1.2.1 Consumer Digital Lending Market Dynamics
6.1.2.2 Consumer Digital Lending Models (Payday Lenders, Peer-to-peer Loans, Personal Loans, Auto Loans, and Student Loans)
6.1.2.3 Consumer Digital Lending Ecosystem (including both Startups and Incumbents)
6.2 By Geography
6.2.1 North America
6.2.1.1 United States
6.2.1.2 Canada
6.2.2 Europe
6.2.2.1 United Kingdom
6.2.2.2 Germany
6.2.2.3 France
6.2.2.4 Rest of Europe
6.2.3 Asia Pacific
6.2.3.1 China
6.2.3.2 India
6.2.3.3 Japan
6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Funding Circle Limited (Funding Circle Holdings PLC)
7.1.2 Bizfi LLC
7.1.3 On Deck Capital Inc.
7.1.4 Prosper Marketplace Inc.
7.1.5 LendInvest Limited
7.1.6 LendingClub Corp.
7.1.7 Zopa Limited
7.1.8 Social Finance Inc.
7.1.9 Upstart Network Inc.
7.1.10 Kiva Microfunds
7.1.11 Kabbage Inc.
7.1.12 CAN Capital Inc.
7.1.13 Lendingtree Inc.
7.2 Additional Company Profiles
7.2.1 Kaspi Bank JSC
7.2.2 Klarna Bank AB
7.2.3 Ferratum Oyj
7.2.4 Provident Bank (Provident Financial Services Inc.)
7.2.5 International Personal Finance PLC (IPF)
7.2.6 Oriente
7.2.7 Faircent
7.2.8 LenDenClub
7.2.9 CapFloat Financial Services Private Limited
7.2.10 Transactree Technologies Private Limited (LendBox)
7.2.11 Monexo
7.2.12 i-LEND
7.2.13 Decimal Technologies Pvt. Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS AND MARKET OPPORTUNITIES

 

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