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デジタル地図:市場シェア分析、産業動向と統計、2021~2029年の成長予測


Digital Map - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2021 - 2029

デジタル地図市場規模は2024年に255.5億米ドルと推定され、2029年には478.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.39%である。 自動車産業における高度なナビゲーション・... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタル地図市場規模は2024年に255.5億米ドルと推定され、2029年には478.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.39%である。

自動車産業における高度なナビゲーション・システムの用途拡大、地理情報システム(GIS)の需要急増、接続機器とインターネットの採用拡大などが、デジタル地図市場の成長を促す主な要因となっている。

主なハイライト

  • 近年、デジタル地図テクノロジーは、エネルギー・電力、自動車、物流、運輸、政府、建設、通信など、さまざまな業界で、先進的なGIS、地図分析、リアルタイムの追跡システムを提供する可能性を見出している。物流・運輸部門は、稼働時間の短縮や効果的な配送ルートの発見を通じて業務を強化するため、先進的なデジタル地図ソリューションを導入している最も重要な部門の一つである。
  • さらに、デジタル地図技術は、位置情報、リアルタイム更新、技術連携、より良いジオマップ出力のための分析など、エンドツーエンドの地図ソリューションを提供する。インターネットや、スマートフォン、タブレット、インタラクティブ・ディスプレイなどの接続デバイスが、世界人口の間で地図ベースのアプリケーションの採用率を高めているため、デジタル地図市場は今後数年間で健全な成長を遂げると予想される。
  • さらに、自動車から家電製品に至るまで、世界は消費者にリアルタイムのデータ追跡や位置情報操作ソリューションを提供するコネクテッドデバイスへと移行しており、市場の成長を大きく牽引している。フォーブス誌によると、世界のモノのインターネット(IoT)接続機器の設置台数は2025年までに754億4,000万台に達すると予想されており、予測期間を通じて市場に幅広い有利な成長機会をもたらすことになる。
  • しかし、従来の地図と最新のGISシステムとの統合が全体的に複雑化していることが、市場の成長を抑制する要因になる可能性がある。

デジタル地図市場の動向

GISとGNSSの需要急増がデジタル地図技術の導入に影響

  • 地理情報システム(GIS)と全地球航法衛星システム(GNSS)は、デジタル地図ソリューションにおける有力な技術である。GISとGNSSベンダーがモバイルベースの地理空間センサープラットフォームを開発するにつれ、デジタル地図ソリューションはベクトル開発と地図シミュレーション技術でより高度になっている。
  • 拡大する通信ネットワークとワイヤレス接続は、GISを利用した地図を活用し、ユーザーアクセシビリティとリアルタイムの地図実行を実現している。データ分析もまた、時空間データと多次元接続でGIのアプリケーションを強化する新たな分野の一つである。さらに、GIS技術はシミュレーション予測、プランニング、景観分析、モビリティ管理、オブジェクト追跡などのデジタル地図機能を進化させ、予測期間におけるデジタル地図ソリューションの成長を促進すると予想されている。
  • GNSS(全地球衛星測位システム)が導入され(GLONASSなど)、また近年開発中(BeiDouやGalileoなど)であるため、人々の日常生活における衛星測位の影響はますます大きくなっている。したがって、自動車、その他の乗り物、スマートフォンにおける消費者レベルの測位の用途と要件が大幅に増加している。さらに、この市場では、ビジネスを改善し、顧客にリーチして複数のアプリケーションの要件を満たすための存在感を高める戦略の一環として、主要企業がさまざまな製品の革新や発売を目撃している。
  • 例えば、今年9月、オーロラ・インサイトは、GNSS信号の脆弱性や干渉を世界中に警告することができる宇宙ベースの無線周波数干渉(RFI)監視サービスの開始を宣言した。オーロラ・インサイトは、GNSS顧客に潜在的に有害な干渉を知らせるグローバルなデータレイヤーを組織に提供することで、干渉監視にユニークなアプローチをとっている。地図ベースのツールは、干渉のグローバルな状態の全体的なビューを提供しながら、変化し続ける無線環境について組織に情報を提供し続けるのにも役立ちます。
  • 欧州GNSS機関の発表によると、昨年、全世界の全地球航法衛星システム(GNSS)機器の設置台数は約65億台で、2031年末には約106億台に増加すると予測されている。昨年、世界ナビゲーション衛星システム(GNSS)市場は約1,505億米ドルと評価された。したがって、世界的なナビゲーション衛星システム(GNSS)機器の設置台数の全体的な増加に伴い、市場は予測期間を通じて急激な成長を目撃すると予想される。

アジア太平洋地域はデジタル地図市場の急成長地域

  • アジア太平洋地域は、同市場で最も急成長している地域のひとつである。これは主に電子商取引部門の増加によるもので、デジタル地図を必要とすることがこの市場の他の主要な原動力の1つになると予想される。電子商取引の大手企業であるFlipkartやAlibabaなどの企業は、全地球測位システム(GPS)追跡や地理情報システム(GIS)ソリューションに投資している。アリババは、位置情報をユーティリティとして消費者行動を特定しモデル化する位置情報プラットフォームPlaceIQに投資した。
  • インド、中国、シンガポール、日本、オーストラリア、韓国などの国々では近年、技術的な採用が大きく変化している。これらのアジア諸国では、電子商取引アプリケーション、モバイルデータ範囲、都市計画、サプライチェーン&物流管理、環境モニタリングのためのデジタル地図ソリューションの利用が増加しており、今後数年間のデジタル地図の普及に影響を与えるだろう。
  • さらに、この地域のゲーム会社は、世界的に先進的なAR技術を採用する主要企業のひとつである。仮想環境でプレイする洗練されたゲームの導入は、GISベースのシステムの主要な応用分野の1つである。中国がゲーム分野を支配しているとはいえ、日本はゲーム収益で第3位の市場であり、年間1,400万米ドル以上を生み出している。
  • 同地域における自動車セクターの成長は、将来的に同市場の主要な推進要因のひとつになると予想される。日産、トヨタ、ホンダのようなプレーヤーは、自動運転車における次の変化の波をリードし、すでにレベル2 ADASシステムと同様の技術を開発している。これは、TomTom BVのようなプレーヤーが提供するHD地図ソリューションの主要な応用分野の一つであり、TomTom BVは現在、韓国や日本のような国で大きな存在感を示している。
  • さらに、通信会社のチャイナ・モバイルは、ファーウェイ、サムスン、Vivo、Oppoを含む34のパートナーが開発した、AR/VRを含む5Gネットワークをサポートする47以上のモバイル端末をリリースすると発表した。チャイナ・モバイルはまた、すでに1000万人が5Gネットワークを利用しており、この数字は2025年までに国内で6億人に達する見込みであることにも言及している。これは、同地域のGISベースの位置情報ソリューションの採用に役立つと期待されている。

デジタル地図業界の概要

デジタル地図ソリューションの技術的専門知識で市場を支配する地域的・世界的プレーヤーがいるため、デジタル地図の世界市場は統合されると予想される。Collins Bartholomew Ltd., Digital Map Products, Inc., Digital Mapping Solutions, DMTI Spatial, E.S.R.I. Business Information Solutions, Inc., Google L.L.C. (Alphabet Inc.), HERE Technologies, Lepton Software, Mapbox, MapData Services Pty Ltd, Maxar Technologies (DigitalGlobe), ThinkGeo L.L.C., TomTom International B.V.B.V.などが現在の市場に存在する主要プレーヤーである。しかし、これらのプレーヤーはすべて、世界のデジタル地図市場で主導的地位を獲得するために、提携、新製品の革新、市場拡大などの競争戦略的展開に関与している。

  • 2022年11月-A.G.I.のメンバーであるU.N.L. Globalとジェネシス・インターナショナルは、インドの高精度3Dデジタル地図を活用したハイパーローカル・ロケーション・テクノロジー・プラットフォームを構築するための戦略的提携を宣言した。この提携により、先進的な地理空間および地図ソリューションがインド市場全体に提供される。
  • 2022年7月-マジックリープ社と、リアリティ・キャプチャーとデジタル工場ソリューションの世界的リーダーであるNavVis社は、複雑な企業環境において大規模な拡張現実(A.R.A.R.)アプリケーションを提供するための戦略的提携を宣言した。マジックリープ社の高度な空間コンピューティング・プラットフォームとNavVis社のモバイル・マッピング・システムおよび空間データ・プラットフォームを統合することで、両社は自動車製造、小売、公共部門を含むさまざまな主要産業でA.R.A.R.アプリケーションの全体的な利用を拡大することを目標としている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 新規参入の脅威
4.2.2 買い手/消費者の交渉力
4.2.3 サプライヤーの交渉力
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析

5 市場ダイナミクス
5.1 市場牽引要因
5.1.1 自動車産業における先進ナビゲーション・システムの用途拡大
5.1.2 地理情報システム(GIS)需要の急増
5.1.3 コネクテッドデバイスとインターネットの普及拡大
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 従来の地図と最新のGISシステムの統合の複雑さ
5.3 技術スナップショット
5.3.1 ベクトル管理
5.3.2 分析
5.3.3 リアルタイム追跡
5.3.4 データ統合
5.3.5 その他のアプリケーション

6 市場区分
6.1 ソリューション別
6.1.1 ソフトウェア
6.1.2 サービス
6.2 展開別
6.2.1 オンプレミス
6.2.2 クラウド
6.3 業種別
6.3.1 自動車
6.3.2 エンジニアリング&建設
6.3.3 物流・運輸
6.3.4 エネルギー・公益事業
6.3.5 通信
6.3.6 その他の産業
6.4 地理
6.4.1 北米
6.4.1.1 米国
6.4.1.2 カナダ
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.2.1 イギリス
6.4.2.2 ドイツ
6.4.2.3 フランス
6.4.2.4 その他のヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.3.1 中国
6.4.3.2 日本
6.4.3.3 インド
6.4.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.4.4 その他の地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 コリンズ・バーソロミュー社
7.1.2 デジタルマッププロダクツ
7.1.3 デジタルマッピングソリューションズ
7.1.4 DMTI Spatial
7.1.5 ESRI Business Information Solutions, Inc.
7.1.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.7 HERE Technologies
7.1.8 レプトン・ソフトウェア
7.1.9 Mapbox
7.1.10 MapData Services Pty Ltd(マップデータ・サービス社
7.1.11 Maxar Technologies (DigitalGlobe)
7.1.12 ThinkGeo LLC
7.1.13 TomTom International B.V.

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Digital Map Market size is estimated at USD 25.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 47.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.39% during the forecast period (2024-2029).

Growth in the application of the advanced navigation system in the automotive industry, the surge in demand for Geographic Information Systems (GIS), and increased adoption of connected devices and the internet are some of the major factors driving the growth of the digital map market.

Key Highlights

  • In recent years, digital map technology has found a potential place in various industries such as energy & power, automobile, logistics, transportation, government, construction, telecommunication, and others, offering advanced GIS, map analytics, and real-time tracking systems. Logistics and transportation sectors are one of the most crucial sectors deploying advanced digital map solutions to augment their operations through reduced up-time and finding effective delivery routes.
  • Additionally, digital map technology offers end-to-end map solutions such as location information, real-time update, technology collaboration, and analytics for better geo-mapping outputs. As the internet and connected devices such as smartphones, tablets, and interactive displays are experiencing higher adoption for map-based applications among the global population, the market for digital maps is expected to grow at a healthy rate in the coming years.
  • Moreover, from automotive vehicles to home appliances, the world is moving towards connected devices which provide real-time data tracking and location-based operation solution to consumers, driving the market's growth significantly. According to Forbes, the Internet of Things (IoT) connected devices installed base worldwide is expected to reach 75.44 billion devices by 2025, which in turn will bring a broad range of lucrative growth opportunities for the market throughout the forecast period.
  • However, the rise in the overall complexity of the integration of traditional maps with modern GIS systems might be a factor that could restrain the market's growth.

Digital Map Market Trends

Surge in Demand for GIS and GNSS to Influence the Adoption of Digital Map Technology

  • Geographic Information Systems (GIS) and Global navigation satellite systems (GNSS) are potent technologies in digital map solutions. As the GIS and GNSS vendors are developing mobile-based geospatial sensor platforms, digital map solutions are becoming more advanced with vector development and map simulation techniques.
  • Expanding telecom networks and wireless connectivity is leveraging GIS-powered maps to gain user accessibility and real-time map execution. Data analytics is also one of the emerging areas to augment the application of GIs with spatiotemporal data and multidimensional connectivity. Moreover, GIS technology advances digital mapping capability with simulation forecasting, planning, landscape analysis, mobility management, and object tracking, which is anticipated to fuel the growth of digital map solutions in the forecast period.
  • Various Global Navigation Satellite Systems (GNSS) deployed (such as GLONASS) or under development in recent times (such as BeiDou and Galileo) would reinforce the impact of satellite positioning in the daily lifestyles of people. Hence, there lies a massive growth in the applications and requirements for consumer-level positioning in cars, other vehicles, and smartphones. Moreover, the market is witnessing various product innovations and launches by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for multiple applications.
  • For instance, in September this year, Aurora Insight declared the launch of a space-based radio frequency interference (RFI) monitoring service that could alert GNSS signal vulnerabilities or interferences worldwide. Aurora thus takes a unique approach to interference monitoring by delivering organizations with a global layer of data that informs GNSS customers of potentially harmful interference. The map-based tool can also help keep organizations informed about the ever-changing wireless environment while delivering a holistic view of the global state of interference.
  • As per the European GNSS Agency, last year, the installed base of global navigation satellite system (GNSS) devices worldwide stood at around 6.5 billion units and is thus predicted to rise to about 10.6 billion devices by the end of 2031. Last year, the global navigation satellite system (GNSS) market was valued at approximately 150.5 billion USD. Hence, with the overall rise in the installed base of global navigation satellite system (GNSS) devices globally, the market is expected to witness exponential growth throughout the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region for Digital Map Market

  • Asia-Pacific is one of the fastest-growing regions in the Market. It is primarily due to the rise in the E-commerce sector, considerably requiring digital maps is expected to be one of the other major driving forces for this Market. Companies like Flipkart and Alibaba, major e-commerce players, have invested in Global Positioning System (GPS) tracking and geographic information system (GIS) solutions. Alibaba invested in the location platform PlaceIQ, which uses location as a utility to identify and model consumer behavior.
  • Countries including India, China, Singapore, Japan, Australia, and South Korea have seen a significant shift in technological adoption in recent years. Increased utilization of digital map solutions for e-commerce applications, mobile data coverage, urban planning, supply chain & logistics management, and environmental monitoring in all these Asian countries will influence the adoption of digital maps in the coming years.
  • Moreover, the gaming companies in the region are some of the primary adopters of advanced AR technologies globally. The introduction of sophisticated games being played in virtual environments is one of the major application areas for GIS-based systems. Though China dominates the gaming sector, Japan is the third largest Market according to game revenue and generates over USD 14 million a year.
  • The growth of the automotive sector in the region is expected to be one of the primary drivers of the Market in the future. Leading the next wave of change in automated vehicles, players like Nissan, Toyota, and Honda have already developed technology similar to Level-2 ADAS systems. This is one of the major areas of application for HD Map solutions offered by players like TomTom BV, which now have a major presence in countries like South Korea and Japan.
  • Furthermore, China Mobile, a telecom company, has announced to release of over 47 mobile ends supporting 5G networks, including AR/VR, developed by 34 partners, including Huawei, Samsung, Vivo, and Oppo. China Mobile has also mentioned that 10 million people are already using the 5G network, and the figure is expected to reach 600 million by 2025 in the country. This is expected to aid the region's adoption of GIS-based location solutions.

Digital Map Industry Overview

As some regional and global players dominate the market with their technological expertise in digital map solutions, the global market for digital maps is expected to be consolidated. Collins Bartholomew Ltd, Digital Map Products, Inc., Digital Mapping Solutions, DMTI Spatial, E.S.R.I. Business Information Solutions, Inc., Google L.L.C. (Alphabet Inc.), HERE Technologies, Lepton Software, Mapbox, MapData Services Pty Ltd, Maxar Technologies (DigitalGlobe), ThinkGeo L.L.C., and TomTom International B.V.B.V. are some of the major players present in the current market. However, all these players are involved in competitive strategic developments such as partnerships, new product innovation, and market expansion to gain leadership positions in the global digital map market.

  • November 2022 - A.G.I. members U.N.L. Global and Genesys International declared a strategic partnership to create a hyperlocal Location Technology Platform powered by a high-accuracy 3D digital map of India. The alliance would bring advanced Geospatial and mapping solutions to the entire Indian market.
  • July 2022 - Magic Leap, Inc., and NavVis, a global leader in reality capture and digital factory solutions, declared a strategic partnership to provide large-scale Augmented Reality (A.R.A.R.) applications in complex enterprise environments. Integrating Magic Leap's advanced spatial computing platform with NavVis's mobile mapping systems and spatial data platform, the two companies target to augment the overall usage of A.R.A.R. applications across various key industries, including automotive manufacturing, retail, and the public sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth in Application for Advanced Navigation System in Automotive Industry
5.1.2 Surge in Demand for Geographic Information System (GIS)
5.1.3 Increased Adoption of Connected Devices and Internet
5.2 Market Restraints
5.2.1 Complexity in Integration of Traditional Maps with Modern GIS System
5.3 Technology Snapshot
5.3.1 Vector Management
5.3.2 Analytics
5.3.3 Real-Time Tracking
5.3.4 Data Integration
5.3.5 Other Applications

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Solution
6.1.1 Software
6.1.2 Services
6.2 By Deployment
6.2.1 On-Premise
6.2.2 Cloud
6.3 By Industry
6.3.1 Automotive
6.3.2 Engineering & Construction
6.3.3 Logistics & Transportation
6.3.4 Energy & Utilities
6.3.5 Telecommunication
6.3.6 Other Industries
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 Japan
6.4.3.3 India
6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Collins Bartholomew Ltd
7.1.2 Digital Map Products, Inc.
7.1.3 Digital Mapping Solutions
7.1.4 DMTI Spatial
7.1.5 ESRI Business Information Solutions, Inc.
7.1.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.7 HERE Technologies
7.1.8 Lepton Software
7.1.9 Mapbox
7.1.10 MapData Services Pty Ltd
7.1.11 Maxar Technologies (DigitalGlobe)
7.1.12 ThinkGeo LLC
7.1.13 TomTom International B.V.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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