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デジタル著作権管理(DRM) - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Digital Rights Management (DRM) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタル著作権管理市場の市場規模は、2024年には49.6億米ドルと推定され、2029年には85.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11.51%である。 ビジネスと貿易のプラットフ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタル著作権管理市場の市場規模は、2024年には49.6億米ドルと推定され、2029年には85.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11.51%である。

ビジネスと貿易のプラットフォームとしてのインターネットの継続的な進化と、デジタル・コンテンツの収益化の成功が、市場成長の原動力となっている。

主なハイライト

  • デジタルコンテンツの普及とサイバー攻撃の高度化により、企業は重要なデータや情報を保護するために、企業レベルのデジタル著作権管理(EDRM)に頼らざるを得なくなっている。クラウドベースのインフラがベンダーに製品革新の必要性を迫る中、データを保護する従来の手法の有効性は低下傾向にある。
  • デジタル著作権管理システム市場は、ここ数年立派な成長傾向を示している。有能なデジタル著作権管理システムは、出版社やアーティストの知的財産の不正使用の防止に役立つため、予測期間中の成長が見込まれている。
  • データを保護するための組織におけるセキュリティ・ソリューション導入の増加、IT産業の成長、データ・セキュリティとプライバシーに関する懸念の急増といった要因が、デジタル著作権管理の世界的な需要を促進すると予想される。
  • 不正アクセスからコンテンツを実質的に保護するには、低コストのDRMソリューションがより効果的である必要があるかもしれない。デジタル管理ソリューションのコストは、市場拡大の妨げになると予測される。
  • COVID-19の流行により、多くの国でウイルス封じ込めのための閉鎖が行われている。このため、OTTプレーヤーはあらゆるジャンルの需要に見合うようコンテンツ計画を見直し、OTT視聴者数の増加に拍車をかけている。ストリーミング・サービスは、世界中の在宅人口が生み出す新たな市場を開拓している。

デジタル著作権管理市場の動向

メディア&エンターテインメント部門が大きな市場シェアを占めると予想される

  • メディア&エンタテインメント分野は、デジタル・コンテンツ消費の増加とオンライン・コンテンツ出版社の加入者ベースの拡大により、予測期間中にかなりの市場シェアを占めると予想される。
  • デジタル著作権管理(DRM)は、デジタルプラットフォームにおいて不可欠である。コンテンツ所有者の許可なくアクセスできないようにすることで、著作権で保護されたコンテンツのネットワーク上での取引に安全な環境を提供するものと認識されている。コンテンツ所有者は、コンテンツの入場方法と条件(デジタル著作権、ライセンス)を指定し、DRMはこの点を保証する。
  • 長編映画製作スタジオの間では、インターネット時代が世界中の映画館に映画配給の新しいパラダイムをもたらすというのが大方のコンセンサスである。デジタルシネマが製作者と映画館の双方にもたらすメリットは、配給コストやメンテナンスコストの大幅な削減、フィルムライブラリーへの即時アクセス、より高い上映品質など数多くある。このような利点があるにもかかわらず、スタジオは依然としてデジタルシネマの導入を必要としている。その主な要因は、海賊版が蔓延する可能性があることだ。
  • 消費者は、Netflixや同様のOTT(オーバー・ザ・トップ)サービスを世界中でますます利用するようになっている。彼らはコンテンツに対価を支払っており、消費者行動がOTTを中心に成長する市場を受け入れるように変化していることを証明している。

北米が最も急成長する地域と予想される

  • 北米、特に米国では、伝統的メディアからデジタル・メディアへの急速な転換により、デジタル・メディア・コンテンツの消費が驚異的に増加している。インターネットの高速化と、デジタル・メディアへのアクセスをサポートするデバイスの増加が相まって、消費者はいつでもどこでもメディア・コンテンツにアクセスできる自由度を高めている。
  • さらに、アップルTV、アマゾン、ネットフリックス、フールーといったプレーヤーが台頭し、娯楽の中心であった従来のテレビに挑戦している。また、インターネット普及率の上昇により、IPTV加入者数も増加している。
  • モバイル機器は、デジタルメディア消費全体に大きく貢献すると予想される。同国におけるモバイル・インターネット利用も著しい伸びを示しており、モバイル・ワイヤレス接続の数が最も多い。
  • さらに、メディアやエンターテインメント、BFSI、IT、ヘルスケアなど、さまざまなエンドユーザー業界において、地域全体でブロックチェーン技術が急速に採用されており、その分散型プラットフォームにより、これらの業界が不正やデータ操作を防止するのに役立っている。

デジタル著作権管理業界の概要

デジタル著作権管理市場は適度な競争があり、多くのプレーヤーが存在する。Microsoft Corporation、Dell Technologies Inc.、Fasoo Inc.は重要なプレーヤーの一例である。2022年8月、Fasoo Inc.は、Fasoo Data Security Platform(FDSP)用のBoxコネクタの提供を発表した。このコネクタにより、Boxからダウンロードしたドキュメントに永続的なファイル中心のセキュリティを簡単に追加することができ、ファイルを永続的に保護するために使用される権利にマッピングすることができる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーター・ファイブ・フォース
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 競争ライバルの激しさ
4.2.5 代替品の脅威
4.3 COVID-19の業界への影響

5 市場ダイナミクス
5.1 市場牽引要因
5.1.1 インターネット・ユーザーの増加
5.1.2 DRMソリューションの実装に関する政府の規制
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 デバイスとDRMソフトウェア間の互換性の問題

6 市場区分
6.1 組織規模
6.1.1 中小企業
6.1.2 大企業
6.2 エンドユーザー産業
6.2.1 メディア&エンターテインメント
6.2.2 IT・通信
6.2.3 BFSI
6.2.4 ヘルスケア
6.2.5 教育
6.2.6 その他のエンドユーザー産業
6.3 地域
6.3.1 北米
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 マイクロソフト・コーポレーション
7.1.2 Dell Technologies Inc.
7.1.3 Fasoo Inc.
7.1.4 セクロア
7.1.5 オラクル
7.1.6 SAP SE (NextLabs Inc.)
7.1.7 アドビシステムズ
7.1.8 オープンテキスト・コーポレーション
7.1.9 アーティストスコープ
7.1.10 Vitrium Systems Inc.
7.1.11 ロックリザード・リミテッド
7.1.12 ワイドバイン・テクノロジーズ・インク
7.1.13 Bynder LLC
7.1.14 サイファークラウド
7.1.15 Irdeto

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Digital Rights Management Market size is estimated at USD 4.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.51% during the forecast period (2024-2029).

The continuous evolution of the Internet as a platform for business and trade and the success in monetizing digital content are driving the market growth.

Key Highlights

  • The proliferation of digital content and the growing sophistication of cyberattacks have forced enterprises to resort to enterprise-level digital rights management (EDRM) to protect their essential data and information. Traditional methods of securing data are seeing a decreasing trend in effectiveness as cloud-based infrastructure is forcing vendors to innovate their offerings.
  • The digital rights management systems market has shown a respectable growth trend over the past few years. It is anticipated to grow during the forecast period because a capable digital rights management system helps publishers and artists prevent the pervasive unauthorized use of their intellectual property.
  • Factors such as the rise in the adoption of security solutions in organizations to secure data, the growing IT industry, and the surge in data security and privacy concerns are expected to drive the demand for global digital rights management.
  • The DRM solutions with low cost may need to be more effective in providing substantial protection to content from unauthorized access. The cost of digital management solutions is projected to obstruct market expansion.
  • The outbreak of COVID-19 has led to lockdowns in many countries to contain the virus. This has driven an increase in OTT viewership, as OTT players are re-vamping their content plans to match the demand from every genre. Streaming services are reaching the additional market created by stay-at-home populations worldwide.

Digital Rights Management Market Trends

Media & Entertainment Sector is Expected to hold a Significant Market Share

  • The media & entertainment sector is anticipated to have a sizable market share over the projection period thanks to rising digital content consumption and an expanding subscriber base of online content publishers.
  • Digital Rights Management (DRM) is essential in digital platforms. It is perceived to provide a safe environment for the transaction of copyrighted content in the network by preventing access without the content owner's authorization. The owner specifies the ways and the conditions for the admission of content (digital rights, licensing), and DRM ensures this aspect.
  • There is a broad consensus among feature film production studios that the internet era brings a new paradigm for film distribution to cinemas worldwide. The benefits of digital cinema to both producers and cinemas are numerous, such as significantly lower distribution and maintenance costs, immediate access to film libraries, and higher presentation quality. Despite these advantages, the studios still need to adopt them. The main factor contributing to this is the possibility of widespread piracy.
  • Consumers increasingly use services like Netflix and similar OTT (over-the-top) services worldwide. They are paying for content, proving that consumer behavior has shifted to accept a growing market around OTT.

North America is Expected to be the Fastest Growing Region

  • The consumption of digital media content in North America, especially in the United States, is increasing tremendously, owing to a rapid transformation from traditional media to digital media. The increasing internet speed, coupled with the increase in the number of devices supporting access to digital media, has increased the freedom of consumers to access media content anywhere and anytime.
  • Moreover, the rise of players, such as Apple TV, Amazon, Netflix, and Hulu, is challenging the traditional televisions that were the main entertainment hubs. Also, the number of IPTV subscribers is increasing due to rising internet penetration.
  • Mobile devices are expected to contribute significantly to overall digital media consumption. Mobile internet usage in the country has also seen tremendous growth, with the most significant number of mobile wireless connections.
  • Furthermore, the rapid adoption of blockchain technology across the region in various end-user industries, such as media and entertainment, BFSI, IT, and Healthcare, helps these industries prevent fraud and data manipulation due to its decentralized platform.

Digital Rights Management Industry Overview

The digital rights management market is moderately competitive and includes a number of players. Microsoft Corporation, Dell Technologies Inc., and Fasoo Inc. are a few examples of significant players. In August 2022, Fasoo Inc announced the availability of a Box connector for the Fasoo Data Security Platform (FDSP); where the Connector makes it easy to add persistent, file-centric security to documents downloaded from Box and can be mapped to the rights used to persistently protect files.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Proliferation of Internet Users
5.1.2 Government Regulations Regarding the Implementation of DRM Solutions
5.2 Market Restraints
5.2.1 Compatibility Issues between Devices and DRM Software

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Organization Size
6.1.1 Small and Medium Enterprises
6.1.2 Large Enterprises
6.2 End-user Industry
6.2.1 Media & Entertainment
6.2.2 IT & Telecommunication
6.2.3 BFSI
6.2.4 Healthcare
6.2.5 Education
6.2.6 Other End-user Industries
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Microsoft Corporation
7.1.2 Dell Technologies Inc.
7.1.3 Fasoo Inc.
7.1.4 Seclore
7.1.5 Oracle Corporation
7.1.6 SAP SE (NextLabs Inc.)
7.1.7 Adobe Systems Inc.
7.1.8 OpenText Corporation
7.1.9 ArtistScope
7.1.10 Vitrium Systems Inc.
7.1.11 Locklizard Limited
7.1.12 Widevine Technologies Inc.
7.1.13 Bynder LLC
7.1.14 CipherCloud Inc.
7.1.15 Irdeto

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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