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デジタルサイネージメディアプレーヤー:市場シェア分析、産業動向・統計、2021~2029年成長予測


Digital Signage Media Player - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2021 - 2029

デジタルサイネージメディアプレーヤー市場規模は、2024年に19.5億米ドルと推定され、2029年には30.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.09%である。 デジタルサイネージ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルサイネージメディアプレーヤー市場規模は、2024年に19.5億米ドルと推定され、2029年には30.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.09%である。

デジタルサイネージは、購買決定に影響を与える重要な要素となっている。政府機関、医療機関、公共交通機関、小売店などでは、ターゲットとする視聴者の関心を高め、メッセージを伝えるために、デジタルサイネージに大きく依存している。メディアプレーヤーはデジタル・サイネージ・システムの中核であり、デジタル・サイネージ・キャンペーンをディスプレイにブロードキャストするように設計されている。

主なハイライト

  • デジタル・サイネージ・ディスプレイは、製品、サービス、イベント、セールなどのプロモーションを行うための効果的なソリューションです。マルチメディア・スクリーンでは、回転するグラフィックだけでなく、ビデオやアニメーションも使用できます。つまり、広告主はデジタルサイネージを使用して、静的な広告、製品デモ、ビデオ体験談を表示することができます。
  • デジタル・サイネージは、電子スクリーンやデジタル・サインにコンテンツやメッセージを表示できるため、物理的なサインを変更することなくコンテンツを変更することができる。これは、今後数年間にわたるさまざまな新興経済圏での積極的な成長と一致している。技術が向上し、価格が下がるにつれて、ますます多くの人々がデジタルサイネージを使い始めている。
  • 顧客体験を向上させるため、バーやレストランなどでのサイネージ・ソリューションの導入が進んでおり、デジタル・サイネージ・メディア・プレーヤー市場の需要を予測される期間にわたって促進すると期待されている。メニューカードを通じて顧客に情報を提供する従来の方法を置き換えるために、これらのデバイスは、注目を集める広告を表示し、業界に注目すべき市場機会を提供するために、電源スクリーンに採用されている。また、デジタルサイネージ・メディアプレーヤー市場は、ブランドの認知度を高め、サービスを提供する必要性が高まるにつれて、より多くのこれらのデバイスが小売部門で使用されるようになっている。
  • しかし、エンドユーザーが自力でインフラを開発・導入しようとするデジタル・サイネージは、混乱を招く可能性がある。複雑な事業であるため、IT、オーディオビジュアル、ソフトウェア、機械、ディスプレイ技術など、さまざまな分野の専門知識が必要となる。付加価値小売業者(パートナーのハードウェアおよびソフトウェア・ベンダーの製品を組み込んでいる)が提供する完全なソリューションを利用するためには、技術的な容易さとプロトコルの標準化が必要である。これにより、設置が容易になるだけでなく、アップグレードが簡素化され、メンテナンスが軽減される。
  • COVID-19の流行は市場に影響を与え、初期段階では製造施設が閉鎖され、在宅勤務のトレンドも需要の減少を反映した。しかし、このシナリオは多くの産業でデジタルサイネージによるマーケティングの範囲を拡大し、特に病院や公共の場では重要な情報を表示するためにこの技術が活用された。
  • パンデミック後の世界では、新技術の登場やデジタル・コンテンツの人気がますます高まっており、企業は顧客を惹きつける新たなアプローチを模索している。さらに、かつては印刷されたサイネージや対面のコミュニケーションを使っていた組織も、過去2年間はデジタル・コミュニケーションにより大きく依存しており、この傾向は今後も続くと予想される。デジタル・サイネージは、COVID-19以降の世界では非常に重要なものとなるだろう。なぜなら、企業は物理的な資料を印刷する量が減り、容量制限も少なくなるからだ。

デジタルサイネージ・メディアプレーヤーの市場動向

市場を牽引するコンテキストアウェア広告の成長傾向

従来の広告の大半は印刷されたサイネージであったが、長期的な費用対効果による集客と満足を目指し、デジタルサイネージに取って代わられた。印刷されたサイネージは、ビルボードやポスターのような使い捨てのメッセージであり、今日のコンテンツ・マーケティングのダイナミックな性質のために、頻繁に廃棄されている。

  • 小売業は、広告用デジタルサイネージへの投資が最も多い、広く採用されている分野である。大きな課題の1つは、さまざまな場所の個別のニーズに対応しながら、マーケティング・キャンペーンを調整することだ。堅牢なデジタル・サイネージ・システムを採用することで、小売業のステークホルダーを引き込むプロセスが非常に容易になります。
  • ラジオ、テレビ、印刷物などのさまざまな広告チャネルのうち、デジタルは依然として世界の広告市場の成長の主要な原動力であり、上昇傾向にある。このようなデジタル広告支出の増加は、デジタル化に向けて企業が割り当てられた予算とともに、商業セグメントにおけるこれらのデバイスの高い採用率の主な理由である。特に、デジタルサイネージとブルートゥースやBLEの組み合わせは、コンテクスチュアル・マーケティングに効果的である。ビーコン対応のモバイル・アプリは顧客データを収集し、パーソナライズされたメッセージの送信に利用する。同じ理由で、メディア・プレーヤー・プロバイダーは必要な接続性を組み込む必要がある。

電通によると、パンデミック後の2021年、デジタル広告費は32.0%増加。2022年には14.2%増の4,099億米ドルに達し、世界の広告費の55.5%を占めると予想されている。また、2023年にはさらに9.3%成長し、2024年にはさらに7.1%成長すると予測している。デジタルサイネージへのデジタル広告費は、グローバルブランドのデジタル広告費(インターネット)への親和性と共に増加し、OOH(アウト・オブ・ホーム)広告と共にデジタル広告費を組み込む道が開けると予想されている。このような傾向は、市場に明るい展望をもたらす。

北米が主要市場シェアを占める

  • 米国は最大のデジタルサイネージ市場のひとつである。小売店、交通システム、屋外広告、レストラン、博物館、企業ビル、公共スペースなど、数多くのアプリケーションにおける表示、接続、監視スペースの最近の技術進歩により、デジタルサイネージは米国でますます普及している。また、普及に伴いディスプレイパネルの価格も急落している。
  • 米国の小売部門は、店舗内での明確なユーザー体験を提供するため、かなりの市場シェアを獲得すると予測されている。OBERLOは、米国の小売売上高は2023年に0.6%、2024年に1.3%拡大し、2022年第3四半期には1.9兆米ドルに達すると予測している。企業はオンラインとオフラインのショッピングを組み合わせ、シームレスなマルチチャネル体験を実現しようとしている。これにより、価格、機能、販促方法など、多くのことが変化している。
  • Scalaデジタルサイネージによると、購入の42%はオンライン、モバイル、ソーシャルコマースのウェブサイトからもたらされると予想されている。これに対し、米国の小売業者の74%は、店舗での魅力的な消費者体験を創造することが重要だと考えている。その結果、新興企業も既存企業も、可能な限り大きな市場シェアを獲得するために、研究開発能力に多額の投資を行い、新製品をリリースしたり、旧製品を開発したり、パートナーシップを結んだりしている。
  • カナダは、人口わずか3,900万人でありながら、世界有数の経済大国であり、経済・産業分野で抜きんでていることで有名である。これはデジタル・サイネージにも当てはまり、成熟したインフラと、オンライン・ショッピングよりも対面ショッピングを好む国民性は、ネットワーク・オペレーターに大きなチャンスをもたらしている。
  • パンデミック(世界的大流行)は、カナダの小売業に恒久的な変化を もたらしたが、Eコマースの成長は力強く、長く続いている。当然のことながら、オンライン情報、インスピレーション、購買はすべてデジタルによって促進されており、デジタルは今やすべての商取引の入り口であり、オンラインでもオフラインでもカナダのショッピング体験を牽引している。このような背景から、カナダのデジタルサイネージ小売市場は成長する可能性が高い。顧客のニーズを満たすには、企業が強力なデジタルプレゼンスを持つことが重要だからだ。

デジタル・サイネージ・メディア・プレーヤー業界の概要

デジタル・サイネージ・メディア・プレーヤー市場は、ハードウェアやソフトウェアなど、得意とする分野が多岐にわたる。市場の両分野で激しい競争が繰り広げられている。この業界の競争は、3M、シスコ、デル、アドバンテックのような重要なプレーヤーによって支配されています。したがって、既存の大手企業とともに新規参入企業も、市場での競争力を維持するために強力な戦略を採用している。そのため、市場での競争は激化している。

2022年11月、スマートホーム、セキュリティ、ビルオートメーションソリューションの世界的メーカーであるナイスは、同一ネットワーク内で互換性のあるビデオとKVM over IPベースのエクステンダーを制御するための柔軟かつ効果的なソリューションである新しいGefen AVoIPマトリックスコントローラーの出荷を発表した。AVoIPマトリックスコントローラは、インテグレーターやディストリビューターに高度な機能への容易なアクセスを提供すると同時に、最大限のコントロールを可能にします。

2022年9月、クリスティ・デジタル・システムズは、高い評価を得ているMicroTiles LEDに2つの新しいピクセルピッチを導入することを発表した。従来の1.25mmと1.5mmに加え、新たに0.75mmと1.0mmをラインアップし、信頼性、効率性、耐久性を向上させた。事業計画の一環として、同社は教育機関との連携も目指している。これは、ユーザー体験を容易にし、実物そっくりの画像と完璧な鮮明さで生徒が学習しやすくなる高品質のディスプレイ技術を提供することで実現する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 新規参入者の脅威
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 供給者の交渉力
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の市場への影響調査

5 市場力学
5.1 市場の促進要因
5.1.1 コンテキスト認識広告の成長と顧客体験の充実を促進する傾向
5.1.2 DOOH支出の着実な増加
5.2 市場の課題
5.2.1 技術と標準化の複雑さ

6 市場セグメンテーション
6.1 コンポーネント別
6.1.1 ハードウェア
6.1.2 ソフトウェア
6.2 製品別
6.2.1 エントリーレベル
6.2.2 アドバンスレベル
6.2.3 エンタープライズ・レベル
6.3 アプリケーション別
6.3.1 小売
6.3.2 ホスピタリティ
6.3.3 企業
6.3.4 交通機関
6.3.5 その他の用途(教育、政府など)
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.1.1 米国
6.4.1.2 カナダ
6.4.2 欧州
6.4.2.1 ドイツ
6.4.2.2 イギリス
6.4.2.3 フランス
6.4.2.4 その他のヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.3.1 インド
6.4.3.2 中国
6.4.3.3 日本
6.4.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.4.4 ラテンアメリカ
6.4.4.1 ブラジル
6.4.4.2 アルゼンチン
6.4.4.3 その他のラテンアメリカ
6.4.5 中東・アフリカ
6.4.5.1 アラブ首長国連邦
6.4.5.2 サウジアラビア
6.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 3M社
7.1.2 Advantech Co.Ltd.
7.1.3 AOPEN Inc.
7.1.4 Barco
7.1.5 ブライトサインLLC
7.1.6 ブロードサイン
7.1.7 シスコシステムズ
7.1.8 クリアワン・コミュニケーションズ
7.1.9 デル・テクノロジーズ
7.1.10 ゲフェン
7.1.11 ハイビジョン
7.1.12 ヒューレット・パッカード・エンタープライズ
7.1.13 ONELAN(ユニゲスト)
7.1.14 ディスガイズ・テクノロジーズ・リミテッド
7.1.15 データトンAB
7.1.16 AV Stumpfl GmbH
7.1.17 Green-Hippo (tvOne NCSA)
7.1.18 Modulo Pi
7.1.19 Christie Digital Systems USA Inc.
7.1.20 セブンスセンス

8 ベンダーランキング

9 投資分析

10 市場の将来性

 

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Summary

The Digital Signage Media Player Market size is estimated at USD 1.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.09% during the forecast period (2024-2029).

Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision. Institutions like government, healthcare, public transit, and retail stores have been heavily relying on it to engage their targeted audiences better and communicate their message. The media player is at the core of a digital signage system and is designed to broadcast the digital signage campaign to the displays.

Key Highlights

  • Digital signage displays offer an effective solution to feature promotions for products, services, events, and sales. As well as rotating graphics, multimedia screens also use video and animation. This means that advertisers can use digital signage to show static ads, product demos, or video testimonials.
  • As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign, the content can be changed without modifying the physical sign. This is aligned with aggressive growth across various emerging economies over the next few years. As technology gets better and prices go down, more and more people are starting to use digital signage.
  • Progressing installations of signage solutions in bars, restaurants, and similar establishments to enhance the customer experience is expected to propel the digital signage media player market demand over the foreseen period. To substitute the conventional way of informing customers through menu cards, these devices are employed on power screens to display attention-grabbing advertisements and provide notable market opportunities to the industry. Also, more and more of these devices are being used in the retail sector as the need for brand visibility and to serve the digital signage media player market grows.
  • However, digital signage for end users trying to develop and deploy the infrastructure on their own can be confusing. Being a complex undertaking, it requires expertise in various areas, such as IT, audiovisual, software, mechanical, and display technologies. In order to take advantage of complete solutions offered by value-added retailers (who incorporate products from partner hardware and software vendors), the need for technical ease and standardization of protocols is required. This not only eases installation but simplifies upgrades and reduces maintenance.
  • The COVID-19 outbreak affected the market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase, and work-from-home trends also reflected the decrease in demand. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information.
  • In the post-pandemic world, businesses are looking toward new approaches to engaging customers with the emergence of new technologies and the ever-increasing popularity of digital content. Moreover, organizations that once used printed signage and in-person communication have relied more heavily on digital communications over the past two years, and the trend is expected to continue. Digital signage would be very important in the world after COVID-19 because companies would print less physical material and have lower capacity limits.

Digital Signage Media Player Market Trends

Trends Favoring the Growth of Context-Aware Advertising to Drive the Market

The majority of traditional advertising is printed signage, which has been replaced with digital signage, aiming at customer attraction and satisfaction through cost-effectiveness in the long run. Printed signages were single-use messages such as billboards and posters, which are frequently discarded due to the dynamic nature of content marketing today.

  • The retail sector is a widely adopted segment with the highest investment in digital signage for advertising. One major challenge is coordinating marketing campaigns while accommodating the individual needs of various locations. Adopting a robust digital signage system is making the process of engaging retail stakeholders much easier.
  • Out of the different advertising channels, such as radio, television, print, etc., digital remains a key driver of global advertising market growth and is on an upward trajectory. Such increased digital advertising spending, along with allocated budgets by the companies toward digitization, is the major reason for the high adoption rate of these devices in the commercial segment. In particular, digital signage, coupled with Bluetooth or BLE, offers an effective combination for contextual marketing. Beacon-enabled mobile apps collect customer data and use it to send personalized messages.For the same reason, media player providers need to embed the required connectivity.

According to Dentsu, in 2021, digital ad spending increased by 32.0% following the pandemic. It was expected to grow by 14.2% in 2022 to reach USD 409.9 billion, a 55.5% share of global ad spending. The company also predicts a further 9.3% growth in 2023 and an additional 7.1% in 2024. Digital ad spending for digital signage is expected to increase along with global brands' affinity towards digital ad spending (internet), opening paths to incorporate digital spending along with OOH (Out of Home) ads. Such trends create a positive outlook for the market.

North America Holds Major Market Share

  • The United States is one of the largest digital signage marketplaces. Due to recent technological advancements in the display, connectivity, and monitoring spaces in numerous applications, including retail stores, transportation systems, outdoor advertising, restaurants, museums, corporate buildings, and public spaces, digital signage is becoming increasingly popular in the United States. In addition, the widespread usage has led to a sharp decline in the cost of display panels.
  • The retail sector in the United States is predicted to gain a considerable market share to provide a distinct in-store user experience. The OBERLO estimates that US retail sales will expand by 0.6% in 2023 and 1.3% in 2024, standing at USD 1.9 trillion in the third quarter of 2022. Businesses are combining online and offline shopping to make a seamless multi channel experience. This has changed a lot of things, like prices, features, ways to promote, etc.
  • According to Scala Digital Signage, 42% of purchases are anticipated to come from online, mobile, and social commerce websites. In comparison, 74% of US retailers believe creating an engaging in-store consumer experience is crucial. As a result, both new and established firms are heavily investing in their R&D capabilities, releasing new products or developing old ones, and forming partnerships to gain the largest possible market share.
  • Canada is renowned for punching above its weight in the economic and industrial realms despite having a population of only 39 million and one of the largest economies in the world. This is also true for digital signage, where a mature infrastructure and a populace that prefers in-person shopping to online shopping present network operators with enormous opportunities.
  • The pandemic permanently altered Canadian retail, yet the growth of e-commerce has been robust and long-lasting. Unsurprisingly, online information, inspiration, and purchasing are all facilitated by digital, which is now the doorway to all commerce and is driving the Canadian shopping experience online and offline. Because of this, the Canadian retail market for digital signage is likely to grow, since it's important for businesses to have a strong digital presence to meet customer needs.

Digital Signage Media Player Industry Overview

The digital signage media player market comprises diverse areas to excel in, such as hardware and software. There has been intense competition in both sectors of the market. Competitive rivalry in this industry is governed by significant players, such as 3M, Cisco, Dell, and Advantech. Profitability in the industry is significantly increasing player activity.Thus, the new players, along with the existing giants, are adopting powerful strategies to maintain a competitive edge in the market. Therefore, the competitive rivalry in the market is high.

In November 2022, Nice, a global manufacturer of smart home, security, and building automation solutions, announced shipping for the new Gefen AVoIP Matrix Controller, a flexible yet effective solution for controlling compatible video and KVM over IP-based extenders within the same network. The AVoIP Matrix Controller gives integrators and distributors easy access to advanced features while giving them the most control.

In September 2022, Christie Digital Systems announced the introduction of two new pixel pitches for its acclaimed MicroTiles LED. In addition to the current lineup of 1.25 and 1.5mm pixel pitches, the new 0.75mm and 1.0mm variants provide more dependability, efficiency, and improved durability. As part of its business plan, the company also aims to work with educational institutions. It does this by offering high-quality display technology that can make the user experience easier and make it easier for students to learn with lifelike images and perfect clarity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 COVID-19 Impact on the Market Studied

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Trends Favoring the Growth of Context-aware Advertising and Enrich Customer Experience
5.1.2 Steady Increase in DOOH Spending
5.2 Market Challenges
5.2.1 Technical and Standardization Complexity

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Hardware
6.1.2 Software
6.2 By Product
6.2.1 Entry Level
6.2.2 Advanced Level
6.2.3 Enterprise Level
6.3 By Application
6.3.1 Retail
6.3.2 Hospitality
6.3.3 Corporate
6.3.4 Transportation
6.3.5 Other Applications (Education, Government, etc.)
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 Germany
6.4.2.2 United Kingdom
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 India
6.4.3.2 China
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.4.1 Brazil
6.4.4.2 Argentina
6.4.4.3 Rest of Latin America
6.4.5 Middle East and Africa
6.4.5.1 United Arab Emirates
6.4.5.2 Saudi Arabia
6.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 3M Company
7.1.2 Advantech Co. Ltd
7.1.3 AOPEN Inc. (Acer Group)
7.1.4 Barco
7.1.5 BrightSign LLC
7.1.6 Broadsign
7.1.7 Cisco Systems Inc.
7.1.8 ClearOne Communications Inc.
7.1.9 Dell Technologies Inc.
7.1.10 Gefen
7.1.11 HaiVision Inc.
7.1.12 Hewlett Packard Enterprise
7.1.13 ONELAN (Uniguest)
7.1.14 Disguise Technologies Limited
7.1.15 Dataton AB
7.1.16 AV Stumpfl GmbH
7.1.17 Green-Hippo (tvOne NCSA)
7.1.18 Modulo Pi
7.1.19 Christie Digital Systems USA Inc.
7.1.20 7thSense

8 VENDOR RANKING

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

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