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デジタルトランザクション管理(DTM):市場シェア分析、業界動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Digital Transaction Management (DTM) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタルトランザクション管理市場の市場規模は、2024年に125.2億米ドルと推定され、2029年には375.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は24.54%である。 COVID-19の普及は... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルトランザクション管理市場の市場規模は、2024年に125.2億米ドルと推定され、2029年には375.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は24.54%である。

COVID-19の普及は、リモートワークの増加や企業全体のデジタルトランスフォーメーションの拡大により、当初は市場にプラスの影響を与えた。企業はシームレスで効率的な、どこからでもできるビジネス方法を求めている。

主なハイライト

  • DTMの採用は増加しており、将来的には紙文書のいくつかの部分を吸収すると予想されている。ほとんどの企業は、収益と利益率を高めるためにデジタル・プラットフォームを導入している。例えば、セールスフォースはデジタル・トランザクション管理を採用し、同社の営業組織は文書1件あたり20米ドルのコスト削減と納期60%の短縮を実現した。同社はまた、営業プロセスに電子署名を採用し、平均2日程度かかっていた取引完了までの時間を、約90%が1日、71%が1時間で完了するまでに短縮した。
  • 業務自動化とは、デジタル技術を活用し、最小限の人的介入であらゆる業務プロセスを遂行することで、組織の効率を高める方法である。RPAやローコード・オートメーションなどの技術の進歩は、より安全な取引管理ソリューションへの道を開いている。例えば、ブロックチェーン・テクノロジーは、タイムスタンプが押された一連のデータ記録を、すべての文書をつなぐチェーンの形で提供する。すべてのトランザクションは、デジタル署名を使用してトランザクションを開始したユーザーによって与えられた同意の証明とみなすことができる。ブロックチェーン技術に基づいて構築されたデジタル・トランザクション管理ソリューションは、トランザクション管理に分散型ネットワークを使用し、悪意のある攻撃を防止する。
  • クラウドベースのソリューションの採用増加は、デジタル・トランザクション管理市場にさらにプラスの影響を与えるだろう。中小企業も大企業も、ある程度のレベルでワークフローを管理しなければならない。従業員や管理職が異なるシステムを使用している可能性があり、実質的な移動が行われる可能性があるため、部門間や省庁間のワークフローは困難である。すべてのチームメンバーがドキュメントとやり取りできるクラウドベースのソリューションがあれば、デジタル・トランザクションの管理プロセスがシームレスになり、コストも削減できる。このようなクラウドベースのソリューションは、プロセスを迅速、安全、正確にデジタル化することで、ビジネス契約や契約の締結をスピードアップする。
  • サイバー攻撃や不正なデジタル取引に関連する脆弱性の増大は、市場の成長を抑制する可能性がある。中小企業は大企業に比べて資産やサイバーセキュリティの安全対策が不足しているため、詐欺やサイバー攻撃のリスクに対抗することができない。この潜在的なリスクを回避するため、企業は最新の資料を提供し、定期的にサイバーセキュリティのチェックを行うことで顧客を保護している。
  • COVID-19のパンデミックは、消費者と企業の支出パターンの調整を余儀なくされ、市場にマイナスの影響を与えた。パンデミックの蔓延を防ぐため、モバイルウォレットを利用した非接触型決済の需要が高まっている。また、Amazon、Flipkart、Myntraなどのeコマース大手も現金決済を制限している。こうしたことが、デジタル・トランザクション・マネジメントの成長を後押ししている。この傾向は、パンデミックの影響後も続くと予想される。各企業は、競争の激しい市場で優位に立つために、より高い価値を提供することを期待している。

デジタル・トランザクション・マネジメント(DTM)市場動向

BFSI業界が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 伝統的な銀行は、戦略的に焦点を絞った新しい機敏な金融機関に変わりつつある。刻々と変化する複雑な規制、熾烈な競争、要求の厳しい顧客に関連するさまざまな課題が、デジタル変革への足並みを揃える結果となった。また、クラウドベースのソリューション採用の増加に伴い、BFSI業界は予測期間中に大きな変化を目撃することになる。
  • 銀行部門はデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを進めていた。今年12月、ジンプラーは請求書を補強し、企業が銀行アプリにリダイレクトされる支払いリンクを通じてデジタル請求書を送付できるよう支援するペイリンク・ソリューションを発表した。金額は口座から自動引き落としされ、顧客は請求書の支払いにカードを必要とせず、デジタルトランスフォーメーションを加速させることができる。
  • パンデミックとそれに関連する動きは、デジタル化への関心の高まりとともに、銀行業界の動向に大きな影響を与えている。インド準備銀行によると、昨年度中にインド全土で360億インドルピー(7280億米ドル)以上のデジタル取引が行われ、予測期間中には385兆インドルピー(4兆7000億米ドル)に増加すると予測されている。銀行セクターにおける金融取引の大幅な増加が、デジタル取引管理市場の需要を牽引している。
  • さらに、最近のFinastraの調査では、コーポレート・バンキングの顧客は、リアルタイムの執行能力、オンライン・プラットフォームへのアクセス向上、付加価値サービスに重点を移していることが明らかになった。これを受けて、銀行は従来のリレーションシップ・マネジメント・モデルから、顧客のニーズに迅速、柔軟、俊敏に対応できるデジタル・プラットフォームへと移行しつつある。
  • デジタル・バンキング・ソリューションに対する消費者の傾向が強まる中、この分野で事業を展開する企業もデジタル・ソリューションの採用を増やしている。例えば、ライファイゼン・バンク・インターナショナル(RBI)は、顧客にデジタル体験を提供するため、Moxtra社との提携により、コラボレーション・モジュールと電子ペーパー・ワークフローを完備したバーチャル支店サービス「RaiConnect」の開始を発表した。

北米が大きな市場シェアを占めると予想される

  • デジタル・トランザクション・マネジメント・サービスは、電子署名やペーパーレス手続きのような基本的な作業から、ワークフローやコンテンツの自動化のようなより複雑なDTMプロセスまで、企業の契約書への署名を加速させることができます。このサービスは、信頼性が高く、迅速で機密性の高い方法でプロセス全体をデジタル化することで、提案、コラボレーション、問い合わせ、データ集計、契約など、多くの企業が従来紙で行ってきた活動を自動化する。北米が大きな市場シェアを占めている主な理由は、企業の自動化へのシフトの増加、クラウドの採用、モバイルの急激な普及、そして大きな市場シェアを占める大手企業の存在である。
  • 統一電子取引法(UETA)や電子署名法(E-SIGN)など、電子署名に関連する政府のイニシアチブは、あらゆる取引で電子署名の使用を許可しており、市場を牽引する重要な役割を果たしている。米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)などの貿易協定も電子署名の使用を奨励している。
  • 複数の主要ベンダーは、競争力を維持するために革新的なサービスを展開している。各社は、米国を拠点とする署名検証プラットフォームであるMitekのCheck Intelligenceの立ち上げなど、技術的な進歩に取り組んでいる。このような急速な技術進歩とともに、政府による規制が強化され、デジタル ID 法が改善されることで、この地域におけるデジタル取引管理の需要に応えようとしている。
  • パートナーシップはこの地域の市場展望を形成しています。Lone Wolf Technologies は、Lone Wolf Transactions (zipForm Edition) および Lone Wolf Transactions (TransactionDesk Edition) を含む不動産取引管理ソリューションを提供するため、Minnesota Realtors と新たな契約を締結しました。

デジタル・トランザクション・マネジメント(DTM)業界の概要

世界のデジタル・トランザクション市場は、DocuSign、OneSpan、Adobeなど、多くの地域的・世界的プレーヤーが存在し、競争が激しい。多様化したプレーヤーの存在が市場を特徴づけている。ベンダーは一貫して、技術の進歩に沿った革新的なソリューションを提供しており、最終的にはさまざまなエンドユーザー業界の垂直的な顧客のニーズの高まりに対応している。また、EthSignやThinkSmart LLCなど、多くの新興企業も市場に参入している。

  • 2022年11月、ナイジェリアを拠点とするフィンテック企業Pivoは、既存の製品をアップグレードし、サプライチェーンにおけるデジタル取引管理を改善する新製品を開発するため、200万米ドルのシード資金を調達した。ピボはまた、今回の資金調達により、ラゴス支社以外の東アフリカにも拠点を拡大し、チームを成長させる計画だ。
  • 2022年10月、信頼される不動産業者の取引管理プラットフォームであるスカイスロープは、米国を拠点とする不動産会社アレン・テイト・リアルターズと提携し、1700のエージェントにスカイスロープのサービスを提供する。この提携は、3,000の不動産オフィス、11万7,000人以上のエージェントを代表し、DTMやスカイスロープフォームのようなツールや機能を含むクラス最高の取引体験を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 電子署名の増加とクラウドサービスの採用
4.2.2 業務自動化への注力
4.2.3 BFSI業界が大きな市場シェアを占める見込み
4.3 市場の課題
4.3.1 サイバー攻撃や不正デジタル取引に関する脆弱性の増加
4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 買い手の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 産業バリューチェーン分析
4.6 COVID-19の市場への影響評価

5 市場の区分
5.1 コンポーネント別
5.1.1 ソリューション
5.1.2 サービス
5.2 組織規模別
5.2.1 中小企業
5.2.2 大企業
5.3 エンドユーザー産業別
5.3.1 BFSI
5.3.2 ヘルスケア
5.3.3 小売
5.3.4 IT・通信
5.3.5 その他のエンドユーザー産業
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.4 その他の地域

6 コンペティティブ・インテリジェンス
6.1 企業プロファイル
6.1.1 DocuSign Inc.
6.1.2 アドビ
6.1.3 ZorroSign Inc.
6.1.4 Nintex Group Pty Ltd
6.1.5 Namirial SpA
6.1.6 HelloSign Inc.
6.1.7 OneSpan Inc.
6.1.8 eOriginal Inc.
6.1.9 サインイージー
6.1.10 Mitratech Holdings Inc.
6.1.11 AssureSign LLC
6.1.12 Topaz Systems Inc.
6.1.13 PandaDoc Inc.
6.1.14 PactSafe Inc.
6.1.15 インフォサート

7 投資分析

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Digital Transaction Management Market size is estimated at USD 12.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.51 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.54% during the forecast period (2024-2029).

The spread of COVID-19 positively impacted the market initially due to the rise in remote working and growing digital transformation across businesses. Enterprises are seeking business methods that are seamless and efficient and can be done from anywhere.

Key Highlights

  • The adoption of DTM is increasing, and it is expected to absorb several parts of paper documents in the future. Most companies are embracing digital platforms to increase revenue and profitability. For instance, Salesforce adopted digital transaction management, and the company's sales organization experienced a USD 20 savings per document and a 60% reduction in turnaround times. The company also adopted electronic signature within their sales process, and the deal close time from an average of around two days down to about 90% of deals closing in one day and 71% closing in one hour.
  • Business automation is a way to increase organizational efficiency by leveraging digital technologies to carry out all business processes with minimal human intervention. Technological advancements such as RPA and low-code Automation are paving the way for more secure transaction management solutions. For instance, Blockchain Technology provides a series of timestamped data records in the form of a chain linking all the documents. Every transaction can be considered proof of consent given by the user who initiated the transaction using digital signatures. The digital transaction management solutions built on blockchain technology use a decentralized network for transaction management to prevent malicious attacks.
  • Increased adoption of cloud-based solutions would further positively impact the digital transaction management market. Small and large businesses must manage workflows on some level. Interdepartmental and cross-agency workflows are challenging as employees and managers may be on different systems that might perform substantial transfers. A cloud-based solution that allows every team member to interact with documents would make the digital transaction management process seamless and less costly. These cloud-based solutions speed up signing business agreements and contracts by digitalizing the process quickly, securely, and accurately.
  • Increasing vulnerability related to Cyber-attacks and fraudulent digital transactions could restrain the market growth. Small businesses counter the risk of fraud and cyber-attacks because they lack the assets and cybersecurity safety measures compared to larger organizations. To avoid this potential risk, companies protect clients by providing them with the most up-to-date materials and regular cybersecurity check-ins.
  • The COVID-19 pandemic negatively impacted the market with a forced adjustment in consumer and business spending patterns. The demand for contactless payments have increased through the use of mobile wallets to prevent the spread of the pandemic. Further e-commerce giants like Amazon, Flipkart, Myntra, etc., have also restricted cash payments. Such things strive for the growth of Digital Transaction Management. This trend is expected to continue even after the pandemic's impact. The companies look forward to offering higher values to gain a competitive edge in a highly competitive market.

Digital Transaction Management (DTM) Market Trends

BFSI Industry is Expected to Hold a Significant Market Share

  • Traditional banks have been turning to new and strategically focused agile institutions. The diverse challenges related to the ever-changing complex regulations, intense competition, and demanding customers have resulted in an alignment toward digital transformation. Also, along with the rise in cloud-based solution adoption, the BFSI industry is set to witness a significant change over the forecast period.
  • The banking sector was moving towards digital transformation initiatives. In December this year, Zimpler launched a pay link solution to augment invoices and help businesses to send digital invoices through a payment link that redirects to the banking app. The amount will be auto-debited from the account, and the customer does not need cards to pay for the invoice to accelerate their digital transformation.
  • The pandemic and related developments, along with a growing focus on digitization, have significantly impacted trends in the banking industry. According to the Reserve Bank of India, during the last fiscal year, over 35 billion digital transactions worth INR 60 trillion (USD 728 billion) across India were done and are projected to rise to INR 385 trillion (USD 4.7 trillion) over the forecast period. The vast increase in the rise of financial transactions in the banking sector drives the demand for Digital Transaction Management Market.
  • Moreover, a recent Finastra study showcased that corporate banking clients have been shifting their focus towards real-time execution capabilities, better access to online platforms, and value-added services. In response, the banks are moving away from the traditional relationship management model toward a digital platform that can meet the client's needs faster, more flexibly, and agilely.
  • With the growing consumer propensity towards digital banking solutions, enterprises operating in the space are increasingly adopting digital solutions. For instance, to provide a digital experience for customers, Raiffeisen Bank International (RBI) announced the launch of RaiConnect, a virtual branch service featuring a full suite of collaborative modules and ePaper workflows in partnership with Moxtra.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • Digital transaction management services can accelerate signing corporate contractual agreements from basic tasks like e-Signatures and paperless procedures to more intricate DTM processes like workflow and content automation. It automates activities that many businesses have traditionally done on paper, such as proposals, collaborations, inquiries, data compiling, and agreements, by digitizing the entire process in a reliable, rapid, and confidential manner. North America holds a significant market share, primarily owing to the increasing shift of enterprises toward automation, cloud adoption, exponential mobile adoption, and the presence of major players occupying a significant market share.
  • Government initiatives related to e-signatures, such as the Uniform Electronic Transactions Act (UETA) and Electronic Signatures in Global and National Commerce Act (E-SIGN), permit e-sign usage for every transaction, thereby playing a significant role in driving the market. Trade deals, such as the United States-Mexico-Canada Agreement (USMCA), also encourage using e-signatures.
  • Multiple key vendors are rolling out innovative offerings to remain competitive. The companies are involved in technological advancements, such as the launch of Check Intelligence by Mitek, a US-based signature verification platform. With such rapid technological advancement, alongside increased regulation by the government Improving Digital Identity Act strives to meet the Digital Transaction Management demand in the region.
  • Partnerships are shaping the market landscape in the region. Lone Wolf Technologies signed a new agreement with Minnesota Realtors to provide transaction management solutions for real estate, including Lone Wolf Transactions (zipForm Edition) and Lone Wolf Transactions (TransactionDesk Edition).

Digital Transaction Management (DTM) Industry Overview

The Global Digital Transaction Market is significantly competitive with many regional and global players such as DocuSign, OneSpan, Adobe, etc. The presence of well-diversified players characterizes the market. The vendors consistently provide innovative solutions in line with the advancement in technologies that eventually cater to customers' increasing needs across various end-user industry verticals. Many Startups, such as EthSign, and ThinkSmart LLC, have also entered the market.

  • In November 2022, Pivo, a Nigerian-based fintech firm, raised USD 2 million in seed funding to upgrade its existing products and develop new products to improve digital transaction management in the supply chain. Pivo also plans to expand its presence to East Africa outside its Lagos office and grow its team with this funding.
  • In October 2022, Skyslope, a trusted realtor transaction management platform, partnered with USA-based real estate agency Allen Tate Realtors to offer SkySlope services to 1700 agents. The alliance represents more than 117,000 agents in 3,000 real estate offices to provide best-in-class transaction experience that includes DTM and tools and features like SkySlope Forms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rise in E-signatures and Adoption of Cloud Services
4.2.2 Focus on Business Automation
4.2.3 BFSI Industry is Expected to Hold a Significant Market Share
4.3 Market Challenges
4.3.1 Increasing Vulnerability Related to Cyber-attacks and Fraudulent Digital Transactions
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Valuechain Analysis
4.6 Assessment of COVID-19 Impact of on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Component
5.1.1 Solution
5.1.2 Service
5.2 By Organization Size
5.2.1 Small and Medium Enterprise
5.2.2 Large Enterprise
5.3 By End-user Industry
5.3.1 BFSI
5.3.2 Healthcare
5.3.3 Retail
5.3.4 IT and Telecommunication
5.3.5 Other End-user Industries
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 DocuSign Inc.
6.1.2 Adobe Inc.
6.1.3 ZorroSign Inc.
6.1.4 Nintex Group Pty Ltd
6.1.5 Namirial SpA
6.1.6 HelloSign Inc. (Dropbox Inc.)
6.1.7 OneSpan Inc.
6.1.8 eOriginal Inc.
6.1.9 SignEasy
6.1.10 Mitratech Holdings Inc.
6.1.11 AssureSign LLC
6.1.12 Topaz Systems Inc.
6.1.13 PandaDoc Inc.
6.1.14 PactSafe Inc.
6.1.15 InfoCert

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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