世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム - 市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測 2019年~2029年


Digital Experience Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場規模は、2024年に140.8億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.48%で、2029年には265億米ドルに達すると予測されている。 優れた顧客... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
119 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場規模は、2024年に140.8億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.48%で、2029年には265億米ドルに達すると予測されている。

優れた顧客接点を提供するために顧客中心の戦略を開発しようという企業の傾斜が強まっており、市場成長の原動力になると予想される。

主なハイライト

  • さらに、マーケティング担当者がデジタル体験プラットフォーム(DXP)を採用するようになったことで、複数のデジタルデバイスにわたって顧客にリーチし、クロスセルやアップセルを促進できるようになった。ユーザーはDXPを利用して、さまざまなデジタルチャネルで最適化された統合ユーザー体験を創造し、提供することができる。
  • さらに、DXPが顧客の購買行動を収集・分析し、複数のタッチポイントから得た顧客データを一元化して一元的なビューを作成できることも、市場成長を促進する重要な要因となっている。さらに、AI、ビッグデータ、機械学習(ML)などの新技術を取り入れることで、重要なソリューション・プロバイダーは複数のアプリケーションにわたってDXをアップグレードできるようになった。
  • さらに、企業はDXPを利用して顧客の直接的なニーズを把握し、さまざまなデジタルチャネルを通じて適切なコンテンツを配信している。さらに、デジタル・エクスペリエンス・プラットフォームは、顧客活動のモニタリング、高度な分析機能、既存のフレームワークとのシームレスな統合といった付加的なメリットを提供する。市場の主要プレーヤーは、人工知能(AI)、機械学習(ML)、ビッグデータ分析などの先進技術に投資することで、デジタルプラットフォームの改善にさらに注力しており、市場の成長を促進している。
  • しかし、急速に進化するDXP技術、従来のビジネスプロセスやインフラとの統合問題、顧客志向のマーケティング・コミュニケーション戦略へのアップグレードに対する消極的な姿勢は、DXP市場の成長を妨げる大きな課題となっている。さらに、DXPの一部として複数のソリューションを管理するための経験豊富な人材の必要性は、中小企業や新興企業にとって大きな懸念事項である。
  • Covid-19の大流行は、ITとデジタルトランスフォーメーションの重要性を実証しており、組織はこの機会を捉えて移行を加速させるべきである。企業はデジタル化が進み、対面ではなく画面越しの顧客とのやりとりが増えている。同社の取り組みは市場の成長を促進するだろう。

デジタル・エクスペリエンス・プラットフォーム市場動向

クラウド展開が市場成長を牽引

  • クラウドベースのDXPは迅速な展開が可能であり、物理インフラへの投資も少なくて済むため、予測期間中のCAGRはクラウドベースのセグメントが最も高い。
  • 様々な企業がクラウド・サービスを好んで利用するのは、数多くの利点があるからだ。例えば、中小企業は、ハードウェアのセットアップや消費電力などの初期ITコストを削減し、物理的なスペースも少なくて済むクラウドモデルを利用している。大企業は、クラウド・ネットワークで複数のアプリケーションをホストできるため、アプリケーション管理が簡素化され、クラウド・サービスの恩恵を受けることができる。
  • クラウド導入モデルは、使用量に応じた従量課金制を含む利用ベースのサービスモデルを顧客に提供する。さらに、クラウドの導入は、サーバー・インフラを維持する必要がなく、より速いパフォーマンス、応答性、コラボレーションの向上、俊敏性の向上など、ビジネスに多くの利点をもたらします。
  • さらに、クラウドベースのDXPによって、企業はノートパソコン、スマートフォン、デスクトップパソコンなど様々なデバイスからプラットフォームにアクセスし、顧客の購買行動、嗜好、過去の取引履歴に基づいてカスタマイズされたコンテンツを配信できるようになった。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • クラウドコンピューティング、人工知能(AI)、アナリティクスなどの新興技術の採用が広がっていることから、同地域は予測期間中に最も高い成長を遂げると予想される。さらに、最先端技術を急速に導入している中国やインドなどの発展途上国の存在も、同地域のDXP市場の成長に寄与すると予想される。
  • 例えば、無限のデジタル発明を可能にするデジタル体験プラットフォーム(DXP)プロバイダーであるOptimizely社は、コンテンツ管理、コマース、パーソナライゼーション・ソリューションがMicrosoft Azure Marketplaceで利用可能になったと発表した。このオンラインストアは、Azure上で使用するアプリケーションやサービスを提供しています。Optimizelyの顧客は、生産性と信頼性の高いAzureクラウドプラットフォームから、合理化された導入と管理の恩恵を受けることができます。Optimizely, DXPは、人工知能(AI)を活用した広範なパーソナライゼーション機能を提供し、Azureのスケーラビリティ、信頼性、パフォーマンス、セキュリティのメリットを享受できます。
  • インドや中国などの発展途上国では、消費者の嗜好が高まり、ウェブやモバイルのショッピング・アプリケーションが広く普及しているため、地域市場で事業を展開する企業はDXPの採用にさらに拍車をかけている。
  • オンライン小売の急成長は、同地域におけるDXPの需要に拍車をかけている。さらに、インド、中国、シンガポール、日本、韓国などの国々では、情報技術サービス(ITES)やソフトウェア企業の存在が確立されているため、DXPのコスト効率に優れた展開が促進されると予想されている。

デジタル・エクスペリエンス・プラットフォーム業界の概要

デジタル・エクスペリエンス・プラットフォームの市場は非常に細分化されており、世界中に多数のプレーヤーが存在する。主なプレーヤーは、IBM、Microsoft、Adobe、Acquia、SAPである。市場参加者は、パートナーシップ、合弁事業、その他の方法を駆使して、カバレッジとプレゼンスを高めることで市場シェアを拡大している。市場の最も重要な発展には、以下のようなものがある:

  • 2022年4月- オラクルは、従業員エンゲージメントを高め、従業員の成功を確保するための組織を支援する完全な従業員体験プラットフォーム「Oracle ME」を発表した。Oracle Fusion Cloud Human Capital Management(HCM)の1コンポーネントであるOracle MEにより、人事およびビジネスリーダーは、より協力的で信頼される職場環境を構築することで人材の定着率を向上させ、複雑なタスクを通じて従業員を指導することで生産性を高め、組織全体のコミュニケーションを合理化することができる。
  • 2022年3月 - アドビは、パートナーエコシステムの大幅な拡大を発表し、コンテンツベロシティとシームレスなカスタマージャーニーを加速させながら、よりパーソナライズされた体験を何百万もの人々に提供するためのテクノロジー、ソリューションパートナー、開発者に新たな機会を創出します。テクノロジパートナーとの提携により、アドビ エクスペリエンス クラウドに新たな機能が加わります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 クラウドベースのソリューション展開の拡大
4.2.2 ビッグデータ分析に対する需要の高まり
4.3 市場の課題
4.3.1 レガシーなビジネスプロセスやインフラとの統合問題
4.4 業界バリューチェーン分析
4.5 産業の魅力度-ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 サプライヤーの交渉力
4.5.2 買い手の交渉力
4.5.3 新規参入の脅威
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 COVID-19のデジタル体験プラットフォーム市場への影響評価

5 市場の区分
5.1 コンポーネント
5.1.1 プラットフォーム
5.1.2 サービス
5.2 展開タイプ
5.2.1 オンプレミス
5.2.2 クラウド
5.3 エンドユーザー
5.3.1 小売
5.3.2 ITおよび電気通信
5.3.3 BFSI
5.3.4 ヘルスケア
5.3.5 その他のエンドユーザー
5.4 地域
5.4.1 北米
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 アドビ
6.1.2 オラクル
6.1.3 SAP SE
6.1.4 IBMコーポレーション
6.1.5 マイクロソフト株式会社
6.1.6 株式会社セールスフォース
6.1.7 オープンテキスト・コーポレーション
6.1.8 SDL PLC
6.1.9 Sitecore
6.1.10 Acquia

7 投資分析

8 市場機会と将来動向

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Digital Experience Platform Market size is estimated at USD 14.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.48% during the forecast period (2024-2029).

Companies' growing inclination to develop customer-centric strategies to deliver superior customer interaction is expected to drive market growth.

Key Highlights

  • Furthermore, marketers' increasing adoption of Digital Experience Platforms (DXPs) has enabled them to reach customers across multiple digital devices and promote cross-selling and upselling. Users can use DXP to create and deliver optimized, integrated user experiences across various digital channels.
  • Moreover, the ability of DXPs to collect and analyze customer purchasing behavior and unify customer data obtained from multiple touchpoints to create a centralized view is another important factor driving the market growth. Furthermore, incorporating emerging technologies such as AI, big data, and Machine Learning (ML) has enabled critical solution providers to upgrade their DXs across multiple applications.
  • Furthermore, organizations use DXP to understand their customers' immediate needs and deliver relevant content via various digital channels. Furthermore, digital experience platforms provide additional benefits, such as client activity monitoring, advanced analytical capability, and seamless integration with the existing framework. Key market players are further focusing on improving their digital platforms by investing in advanced technologies such as Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), and big data analytics, driving the market growth.
  • However, rapidly evolving DXP technologies, integration issues with legacy business processes and infrastructure, and a reluctance to upgrade to customer-oriented marketing and communication strategies are significant challenges impeding DXP market growth. Furthermore, the need for an experienced workforce to manage multiple solutions as part of DXPs is a substantial concern for SMEs and startups.
  • The Covid-19 pandemic has demonstrated the importance of IT and digital transformation, and organizations should seize this opportunity to accelerate the transition. Companies are becoming more digital, with more customer interactions occurring not in person but through a screen. The company's efforts are likely to fuel market growth.

Digital Experience Platform Market Trends

On Cloud Deployment to Drive the Market Growth

  • Due to the growing preference for cloud-based DXPs' rapid deployment capability and lower investments in physical infrastructure, the cloud-based segment of the market will account for the highest CAGR during the forecast period.
  • Various businesses prefer cloud services because of their numerous advantages. For example, Small and Medium Enterprises (SMEs) use the cloud model, which reduces initial IT costs such as hardware setup and power consumption, and requires less physical space. Large enterprises can benefit from cloud services because they can host multiple applications in the cloud network, simplifying application management.
  • The cloud deployment model provides customers with a usage-based service model that includes a pay-per-use facility. Furthermore, cloud deployment offers numerous advantages for businesses, such as faster performance, responsiveness, improved collaboration, and greater agility, without needing to maintain a server infrastructure.
  • Furthermore, cloud-based DXPs have enabled businesses to access the platform from various devices, including laptops, smartphones, and desktop computers, to deliver customized content based on customer purchasing behavior, preferences, and historical transactions.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Owing to the widespread adoption of emerging technologies such as cloud computing, Artificial Intelligence (AI), and analytics, the region is expected to experience the highest growth during the forecast period. Furthermore, the presence of developing economies such as China and India, which are rapidly implementing cutting-edge technology, is expected to contribute to the region's DXP market growth.
  • For instance, Optimizely, a digital experience platform (DXP) provider that enables Boundless Digital Invention has announced that its content management, commerce, and personalization solutions are available on the Microsoft Azure Marketplace. This online store offers applications and services for use on Azure. Customers of Optimizely can now benefit from the productive and trusted Azure cloud platform with streamlined deployment and management. Optimizely, DXP provides extensive personalization features powered by artificial intelligence (AI) and benefits from Azure's scalability, reliability, performance, and security.
  • Companies operating in the regional market are further fueling the adoption of DXPs due to growing consumer preference and the widespread adoption of web and mobile shopping applications in developing countries such as India and China.
  • The rapid growth of online retailing is fueling the demand for DXPs in the region. Furthermore, the well-established presence of Information Technology Enabled Services (ITES) and software companies in countries like India, China, Singapore, Japan, and South Korea are also anticipated to facilitate the cost-effective deployment of DXPs.

Digital Experience Platform Industry Overview

The market for Digital Experience Platforms is highly fragmented, with numerous players worldwide. The major players are IBM, Microsoft, Adobe, Acquia, and SAP. Market participants use partnerships, joint ventures, and other methods to increase their market share through increased coverage and presence. Some of the market's most significant developments include:

  • April 2022- Oracle has announced a complete employee experience platform called Oracle ME to assist organizations in increasing employee engagement and ensuring employee success. Oracle ME, a component of Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM), enables HR and business leaders to improve talent retention by creating a more supportive and trusted work environment, increase productivity by guiding employees through complex tasks, and streamline communications across the organization.
  • March 2022 - Adobe announced a significant expansion of its partner ecosystem, creating new opportunities for its technology, solution partners, and developers to deliver more personalized experiences to millions of people while accelerating content velocity and seamless customer journeys. Technology partnerships bring new capabilities to adobe experience cloud.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Deployment of Cloud-Based Solutions
4.2.2 Rising Demand for big Data Analytics
4.3 Market Challenges
4.3.1 Integration Issues with Legacy Business Processes and Infrastructure
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porters Five Force Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Digital Experience Platform Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Component
5.1.1 Platform
5.1.2 Services
5.2 Deployment Type
5.2.1 On-Premise
5.2.2 Cloud
5.3 End Users
5.3.1 Retail
5.3.2 IT and Telecom
5.3.3 BFSI
5.3.4 Healthcare
5.3.5 Other End Users
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Adobe Inc.
6.1.2 Oracle Corporation
6.1.3 SAP SE
6.1.4 IBM Corporation
6.1.5 Microsoft Corporation
6.1.6 Salesforce, Inc.
6.1.7 OpenText Corporation
6.1.8 SDL PLC
6.1.9 Sitecore
6.1.10 Acquia

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る