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デジタルカメラ - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019~2029年成長予測


Digital Camera - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタルカメラ市場規模は2024年に53.9億米ドルと推定され、2029年には68.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.85%である。 この市場は、世界中のデジタルカメラの販売か... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルカメラ市場規模は2024年に53.9億米ドルと推定され、2029年には68.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.85%である。

この市場は、世界中のデジタルカメラの販売から得られた収益に基づいて調査されている。

主なハイライト

  • 世界のデジタルカメラ市場の成長率は、消費者のスマートフォンカメラへの嗜好の変化により、予測期間中に低下すると予想される。世界のデジタルカメラの出荷台数は、過去10年間で売上が減少している。主要なデジタルカメラメーカーの多くも、ここ数年で売上高の減少や変動を記録している。
  • デジタルカメラには数多くの種類があり、市場はかなり混雑していた。しかし、メーカーであるニコンとキヤノンは、より速いシャッタースピード、より優れた解像度、より鮮明な画像を求めるニッチな顧客層のためにフルフレームカメラを開発した。これらは、スポーツや結婚式の写真家など、写真で生計を立てているプロ向けのもので、いい加減なショットは彼らのビジネスに悪影響を及ぼしかねなかった。
  • しかし、近年の技術の進歩、デジタル写真プラットフォームやソーシャルメディアプラットフォームの増加により、調査対象市場のベンダーに新たな機会が生まれている。近年、機能のアップグレードを伴う数多くの製品が発売され、より新しい支払い方法やカメラサービスとともに、調査した市場の成長を助けると予想される。ニコン、ソニー、キヤノン、富士フイルムなどの主要プレーヤーは、ミラーレスカメラの分野でイノベーションを導入しており、その採用について非常に楽観的である。
  • 近年、スマートフォンのカメラの質は劇的に向上している。もはやほとんどの個人は、専用のカメラを持ち歩いたり購入したりする必要はない。写真愛好家やプロはハイエンドのレンズやカメラで優れた結果を得ることが期待されるが、現在のスマートフォンは一般消費者のニーズには十分な画像を生成する。
  • COVID-19の開催期間中、各国でさまざまな渡航禁止措置がとられたため、プロのカメラマンの収入が減り、新機種のカメラを購入する資金が不足した。このため、デジタルカメラの生産需要は減少していた。しかし、パンデミック後は、新製品の発売により市場は急成長している。さらに、渡航禁止措置が解除され、市場拡大のチャンスが広がっていることも、この成長を後押ししている。

デジタルカメラ市場動向

ミラーレスレンズの販売増加が市場を牽引

  • ミラーレスカメラの普及に伴い、より使いやすくするための技術革新が進んでいる。さらに、企業はユニークで改良された製品の開発に多額の投資を行っている。例えば、富士フイルムは、ミラーレスカメラの需要が近い将来デジタル一眼レフを上回ると予想していると主張している。同社はまた、ミラーレスカメラはヨーロッパやアメリカなどの世界市場ではすでにデジタル一眼レフを上回っていると主張している。こうした傾向から、ミラーレスカメラの需要は予測期間を通じて伸びるだろう。
  • ミラーレスカメラの進歩と技術革新は、将来ミラーレスレンズの需要を促進すると予想される。市場の主要プレーヤーは、ユニークな写真ソリューションを提供するために、カメラ技術に多額の投資を行っている。例えば、市場の大手企業の一つである富士フイルムは、オールラウンダーのミラーレスカメラである富士フイルムX-T4を提供している。このカメラは、26.1MPの解像度を持つAPS-Cセンサーを搭載している。425点のオートフォーカスを誇る。
  • ニコンの2022年度第2四半期累計の売上高は、新型ミラーレスカメラの販売も手伝い、プロ/ホビーモデルへの移行による販売構成の拡大により、前年同期比643億円(460.3百万米ドル)となった。予測期間中、ミラーレスカメラの販売台数は増加する見込みである。これにより、ミラーレス用レンズの需要増加が見込まれる。
  • さらに、主要メーカーの最近のブレークスルーや製品の発売は、ミラーレスレンズの需要を促進すると予想される。例えば、ニコンは2022年9月にNIKKOR Z 17-28mm f/2.8を発売したが、これはニコンZマウントを採用したフルサイズ/FXフォーマットのミラーレスカメラに適した超広角ズームレンズである。
  • さらに、最近の進歩により、主要プレーヤーはフルフレームセンサーを使用したミラーレスカメラを提供できるようになった。例えば、ソニー・エレクトロニクスは2022年10月、有名なミラーレス・レンズ交換式カメラαシリーズの最新Rシリーズカメラの一部として、α7R V(モデルILCE-7RM5)を発表した。α7R Vは、ソニーのαカメラにおける最大解像度のイメージセンサーに加え、"R "フルフレームラインアップの中でも初となる、人工知能ベースの画像認識に特化した新しいAIプロセッシングユニット、および強力な画像解析エンジンBIONZ XRTMを搭載しています。このプロセッサーと高解像度センサーの組み合わせにより、静止画・動画ともに被写体の捕捉・認識が飛躍的に向上します。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域の現在の写真トレンドは、デジタルカメラへの欲求を煽っている。写真はより使いやすく経済的になり、この地域のデジタルカメラ需要を支えている。
  • ソニー株式会社、キヤノン株式会社、パナソニック株式会社、株式会社ニコンのような重要かつ主要な企業の存在により、アジア太平洋地域は世界市場において顕著な地域のひとつになると予想される。これらの企業は、コアとなる光学技術をベースに、多様なイメージング技術を向上させ、電気光学システム(EOS)を構築することで、ますます多様化する顧客層の要求に応え、成長し続けるビデオ・写真文化を後押しする画像撮影の新たな道を提供しようとしている。
  • 日本カメラ映像機器工業会(CIPA)は、2022年暦年のミラーレス一眼およびデジタル一眼レフカメラの生産台数を529万台と予測しているのに対し、ニコンは2022年4月から2023年3月までに510万台と予測している。
  • さらに、アジア太平洋地域では、デスティネーション・ウェディングやビッグ・ウェディング・イベントの数が増加しているため、ウェディング・フォトの需要が急増し、デジタルカメラ市場に大きな影響を与えている。
  • 同地域の可処分所得の増加と写真への熱意も、同産業に利益をもたらすと予測される。さらに、2022年9月にはインドでInternational Camera Fairのようなレンズ、カメラ、画像アクセサリーに特化した会議が開催された。こうした会合がデジタルカメラ市場を活性化させる可能性が高い。

デジタルカメラ産業概要

デジタルカメラ市場は、株式会社ニコン、ソニー株式会社、キヤノン株式会社などのプレイヤーの存在により、非常に競争が激しい。同市場はスマートフォン市場との大きな競争に直面しているが、同市場のプレーヤーはニッチな顧客層をターゲットとした製品投入に注力している。

キヤノンUSA社は2022年9月、XA65、XA60、XA75、XA70の4機種の業務用カムコーダーと、VIXIA HF G70カムコーダーの発売を発表した。新しいカムコーダーは、ドキュメンタリー、企業イベント、教育など様々な用途に適している。これらの機種は、素晴らしい4K解像度のコンテンツの撮影、USB-Ciを介したHD UVCストリーミング、優れたフォーカシングと顔検出機能など、卓越した性能を提供します。これらの機種はすべてMP4とオンスクリーンディスプレイ(OSD)録画に対応しており、4機種の業務用ビデオカメラは放送用のXF-AVC録画に対応している。キヤノンはまた、XF605カムコーダーのソフトウェアアップデートをリリースした。

株式会社ニコンは2022年9月、ニコンZマウントを採用したフルサイズ/FXフォーマットミラーレスカメラに対応する超広角ズームレンズ「NIKKOR Z 17-28mm f/2.8」を発表した。NIKKOR Z 17-28mm f/2.8」は、開放F値2.8の高速常時絞りを実現した、焦点距離17~28mmの超広角ズームレンズです。優れた光学性能に加え、全長約101mm※1、質量約450gという優れた携帯性を実現しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の市場への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 予想されるミラーレスレンズの売上増加
5.1.2 ニッチ顧客層からの特殊製品への需要
5.2 市場の課題
5.2.1 高度な機能を備えたスマートフォンとの強い競争
5.2.2 カメラレンタルのトレンドの高まり
5.3 主要技術革新-ミラーレス一眼とアクセサリー
5.4 デジタルカメラ販売台数の過去動向分析(1999年~2021年)

6 市場のセグメンテーション
6.1 レンズタイプ別
6.1.1 内蔵型
6.1.2 交換可能
6.2 カメラタイプ別
6.2.1 コンパクトデジタルカメラ
6.2.2 デジタル一眼レフ
6.2.3 ミラーレス
6.3 エンドユーザー別
6.3.1 プロカメラマン
6.3.2 プロシューマー
6.3.3 ホビーユーザー
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.4 ラテンアメリカ
6.4.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 ベンダー市場シェア分析
7.2 企業プロフィール
7.2.1 株式会社ニコン
7.2.2 キヤノン株式会社
7.2.3 パナソニック株式会社
7.2.4 富士フイルムホールディングス株式会社
7.2.5 ソニー株式会社
7.2.6 イーストマン・コダック・カンパニー
7.2.7 OMデジタルソリューションズ株式会社
7.2.8 株式会社シグマ
7.2.9 ライカカメラAG
7.2.10 ビクター・ハッセルブラッドAB

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Digital Camera Market size is estimated at USD 5.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.85% during the forecast period (2024-2029).

The market is studied based on the revenue generated from the sale of digital cameras across the world.

Key Highlights

  • The growth rate of the global digital camera market is expected to decline over the forecast period, owing to shifting consumer preference toward smartphone cameras. Global digital camera shipments have been witnessing a downfall in sales in the last decade. Most of the major digital camera manufacturers have also recorded a decline and fluctuating sales in the past few years.
  • Numerous types of digital cameras were available, and the marketplace was rather crowded. However, the manufacturers, Nikon and Canon, created the full frame camera for a niche customer base that desired quicker shutters, better resolution, and more clarity. These were for professionals, such as sports and wedding photographers, who earned a living from photography, and a lousy shot could negatively affect their business.
  • However, the recent advancements in technology and the growing number of digital photography platforms and social media platforms have created new opportunities for the vendors in the market studied. The numerous product launches with feature upgrades in recent years, along with newer payment methods and camera services, are expected to aid the growth of the market studied. Major players, such as Nikon, Sony, Canon, and Fujifilm, are introducing innovations in the field of mirrorless cameras and are highly optimistic about their adoption.
  • The quality of smartphone cameras has improved dramatically in recent years. Most individuals no longer need to carry or purchase a dedicated camera. While photo enthusiasts and professionals are expected to obtain superior results with high-end lenses and cameras, current smartphones produce images that are certainly enough for the average consumer's needs.
  • Various travel bans imposed across different countries during COVID-19 created a loss of income for professional photographers, leading to the lack of resources to purchase new models of cameras. This had decreased the demand for digital camera production. However, after the pandemic, the market is growing rapidly due to the launch of new products. This growth is further supported by the lifitng of travel bans, providing the opportunity to expand the market.

Digital Camera Market Trends

Increase in Sales of Mirror-less Lens is Driving the Market

  • The growing use of mirrorless cameras has increased innovations to make the devices more user-friendly. Furthermore, businesses have invested heavily in developing unique and improved products. For instance, Fujifilm claimed that the company expects the demand for mirrorless cameras to surpass DSLRs in the near future. The company also asserted that mirrorless cameras have already surpassed DSLRs in global markets, such as Europe and the United States. With these tendencies, the demand for mirrorless cameras would likely grow throughout the forecast period.
  • The development in progress and innovation in mirrorless cameras are expected to drive the demand for mirror-less lenses in the future. Major market players have been spending heavily on camera technology to provide unique photography solutions. For example, Fujifilm, one of the market's leading companies, offers the Fujifilm X-T4, an all-rounder mirrorless camera. The camera features an APS-C sensor along with a 26.1 MP resolution. It boasts 425-point autofocus.
  • Nikon's Y-o-Y revenue grew to JPY 64.3 billion (USD 460.3 million) in the first two-quarters of FY2022 due to an expansion in the sales mix with a move to pro/hobbyist models aided by the sales of the new mirrorless camera. The sales of mirrorless cameras are expected to rise in the forecast period. This is expected to aid the increase in the demand for mirrorless lenses.
  • Furthermore, key manufacturers' recent breakthroughs and product launches are expected to fuel demand for mirrorless lenses. For example, in September 2022, Nikon released the NIKKOR Z 17-28mm f/2.8, an ultrawide-angle zoom lens suitable for full-frame/FX-format mirrorless cameras that utilize the Nikon Z mount.
  • Moreover, recent advancements have enabled key players to provide mirrorless cameras using full-frame sensors. Sony Electronics Inc., for instance, introduced the Alpha 7R V (model ILCE-7RM5) as a part of the latest R series cameras in its famed range of Alpha mirror-less interchangeable lens cameras in October 2022. The Alpha 7R V features Sony's maximum resolution image sensor in an Alpha camera, in addition to a new AI processing unit focused on artificial intelligence-based image recognition - and the potent BIONZ XRTM image analysis engine - among the first in the "R" full-frame lineup. The combination of this processor and the high-resolution sensor allows significant advances in subject capture and recognition for both still and video photos.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • The current photography trend in the Asia-Pacific fuels the desire for digital cameras. Photography has grown more user-friendly and economical, supporting the region's demand for digital cameras.
  • With the existence of significant and major companies, such as Sony Corporation, Canon Inc., Panasonic Corporation, and Nikon Corporation, Asia-Pacific is expected to be one of the prominent regions in the global market. These companies intend to improve their diversified imaging techniques based on their core optical technology to create an electro-optical system (EOS) that provides new avenues of capturing images to meet the requirements of an increasingly diverse customer base and to encourage the ever-growing video and photo culture.
  • The Camera & Imaging Products Association in Japan (CIPA) anticipates the production of 5.29 million mirrorless and DSLR devices in calendar 2022, whereas Nikon forecasts 5.1 million between April 2022 and March 2023.
  • Furthermore, the rising number of destination and big wedding events in the Asia-Pacific region has resulted in a boom in demand for wedding photography, significantly impacting the digital camera market.
  • The region's increased disposable income and enthusiasm for photography are also projected to benefit the industry. In addition, conferences specialized in lenses, cameras, and imaging accessories, such as the International Camera Fair, were hosted in India in September 2022. Such gatherings are likely to fuel the digital camera market.

Digital Camera Industry Overview

The digital camera market is highly competitive due to the presence of players such as Nikon Corporation, Sony Corporation, and Canon Inc, amongst others. Although the market is facing huge competition from the smartphone market, the players in the market are focusing on product launches to target niche customer bases.

In September 2022, Canon USA, Inc. announced the release of four professional camcorders, the XA65, XA60, XA75, and XA70, as well as the VIXIA HF G70 camcorder. The new camcorders are suitable for various applications, including documentaries, corporate events, and education. These models provide exceptional performance, capturing spectacular 4K resolution content, HD UVC Streaming through USB-Ci, and superior focusing and facial detection capability. They all offer MP4 and On-Screen Display (OSD) recording, with the four professional camcorders supporting XF-AVC recording for broadcast purposes. Canon has also released a software update for the XF605 camcorder.

In September 2022, Nikon Corporation unveiled the NIKKOR Z 17-28mm f/2.8, an ultra-wide-angle zoom lens compatible with full-frame/FX-format mirrorless cameras that use the Nikon Z mount. The NIKKOR Z 17-28mm f/2.8 is an ultrawide-angle zoom lens with a fast constant maximum aperture of f/2.8 that spans the focal length range of 17 to 28 mm. This lens provides exceptional portability with a total length of around 101 mm*1 and a weight of about 450 g, besides providing a superior optical performance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Anticipated Increase in Sales of Mirror-less Lens
5.1.2 Demand for Specialized Products from Niche Customer Base
5.2 Market Challenges
5.2.1 Strong Competition from Smartphones with Advanced Features
5.2.2 Growing Trend Towards Camera Rentals
5.3 Key Technological Innovations - Mirrorless Lens and Accessories
5.4 Historical Trend Analysis of Digital Camera Sales (1999-2021)

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Lens Type
6.1.1 Built-in
6.1.2 Interchangeable
6.2 By Camera Type
6.2.1 Compact Digital Camera
6.2.2 DSLR
6.2.3 Mirrorless
6.3 By End-user
6.3.1 Pro Photographers
6.3.2 Prosumers
6.3.3 Hobbyists
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Vendor Market Share Analysis
7.2 Company Profiles
7.2.1 Nikon Corporation
7.2.2 Canon Inc.
7.2.3 Panasonic Corporation
7.2.4 Fujifilm Holdings Corporation
7.2.5 Sony Corporation
7.2.6 Eastman Kodak Company
7.2.7 OM Digital Solutions Corporation
7.2.8 Sigma Corporation
7.2.9 Leica Camera AG
7.2.10 Victor Hasselblad AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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