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デジタルバンキング・プラットフォーム - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Digital Banking Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタルバンキング・プラットフォーム市場規模は、2024年に101億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2024年~2029年)の年平均成長率は14.04%で、2029年には195億6,000万米ドルに達すると予測される。 銀行業... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルバンキング・プラットフォーム市場規模は、2024年に101億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2024年~2029年)の年平均成長率は14.04%で、2029年には195億6,000万米ドルに達すると予測される。

銀行業界は急速にデジタル化を進めており、消費者はスマート・モバイル・デバイスとデジタル・バンキング・サービスを求めている。これらは市場の成長を牽引している主な要因のひとつである。

主なハイライト

  • ITコストの削減、市場投入までの時間の短縮、オープン・バンキング、すぐに利用可能でありながら設定可能な機能、オムニチャネルの顧客体験、マイクロサービス・アーキテクチャなど、さまざまなメリットが提供されるため、銀行の大半はデジタル・バンキング・プラットフォームを好んでいる。例えば、2022年12月、デロイトはAWSとの協業を発表し、銀行業務における慢性的な課題である、クライアント・インターフェースからバックオフィス業務までをカバーするデジタル・ファースト・システムへの移行に取り組んでいる。
  • ネオ・バンクはまだニッチな市場だが、市場シェアという点では高い成長率を示しており、伝統的な銀行の約3分の1のコストで顧客にサービスを提供している。フィンテックは、バリューチェーンにおける有利なニッチをターゲットにしている。大規模な顧客基盤を持つ大手テック・プレーヤーは真の脅威であり、少数の既存企業はイノベーションに多額の投資を行っており、後発企業は日陰に追いやられている。
  • しかし、デジタル・バンキング・プラットフォームとレガシー・システムとの統合、ネットワークの停止、セキュリティ上の懸念といった問題は、銀行に深刻な損失をもたらす可能性があるため、こうした要因が市場の成長を妨げる可能性がある。
  • COVID-19危機の結果、デジタル取引の増加などオンライン・バンキング活動が活発化し、実店舗への来店が減少した。パンデミックは、個人消費者だけでなく、かつてオンライン・バンキングに抵抗があった企業にも、デジタル・バンキング・アプリを新たなデフォルトとして採用させた。パンデミックの結果、消費者の利便性が向上し、長期的には需要が拡大する可能性がある。ベンダー側では、大半のベンダーが厳しい時代に求められるサービスを提供することで、顧客獲得に注力している。

デジタル・バンキング・プラットフォームの市場動向

クラウドベース・プラットフォームの採用増加が市場成長を後押し

  • 2023年1月、フィリピンのデジタルバンクであるゴータイム・バンクは、世界的なクラウド・バンキング・プラットフォームであるマンブと協業し、フィリピン人の高品質な金融サービスへのアクセス向上を目指す革新的なデジタル・バンキング・ソリューションを構築した。
  • 多くの銀行は、クラウドベースのサービスを活用することで、オンプレミスのセットアップに必要なITインフラコストを削減することを好んでいる。クラウドベースのサービスを活用することで、新商品の展開やインフラの迅速な拡張が可能になり、多様なニーズを持つ幅広い顧客層に迅速な対応が可能になり、コンプライアンスやセキュリティ基準を確保しながら、急増するリアルタイムの決済を管理することができる。
  • SaaSプロバイダーにサブスクリプション料を支払うことで、システム・メンテナンス・コストやレガシー・テクノロジーの問題が軽減される。SaaSを利用することで、銀行はITに巨額の費用を費やすことなく、予算を再配分し、イノベーション、顧客満足度、ビジネスの成長に集中することができる。
  • また、クラウドの利用は、モバイル・バンキング・プラットフォームが応答性の高いユーザー・インターフェース(UI)を提供し、銀行顧客のバンキング・ジャーニー全体をサポートするのに役立っている。モバイル・バンキングへの嗜好の変化により、銀行はモバイル・バンキング・プラットフォームを急速に導入している。
  • さらに、Whatsapp PayやPhonePayなど、リアルタイム決済のためのサードパーティ製アプリケーションの採用が増加したことで、UPI取引を円滑に行うための信頼性の高いインフラに対する銀行の需要が高まっている。例えば、Visaは最近、アプリケーションが顧客の銀行口座と簡単かつ即座に接続できるようにするフィンテックの新興企業、Plaidの53億米ドルの買収を完了した。このような技術シフトにより、デジタル・バンキング業界ではクラウド・インフラに対する需要が高まっている。

北米が大きなシェアを占めると予想される

  • 大手銀行の多くは北米にあり、デジタル・バンキング・プラットフォームの市場が拡大している大きな理由となっている。この地域のデジタル・バンキング企業は、レガシー・システムをデジタル化できるよう、サービスとしてのソフトウェアを提供している。例えば、テメノスは、最も機能豊富で技術的に先進的なフロント・ツー・バックのSaaS型デジタル・バンキングを提供し、米国の新規デジタル・バンクが90日で本稼働できるよう支援しています。
  • デジタル・バンキング・プラットフォームは、セキュリティを向上させるブロックチェーン技術が、特にBSFI部門でますます利用されるようになり、普及している。このことが国内市場の成長を後押ししている。多くの企業がブロックチェーン・ベースのクラウド・デジタル・バンキング・プラットフォームを開発している。
  • 北米はまた、最も革新的でクラウドを最初に利用した地域のひとつでもある。クラウド・インフラ・プロバイダーはこの地域に強固な足場を築いており、市場のさらなる成長を後押ししている。
  • デジタル・バンキング・プラットフォームの利用が着実に増加しているのは、フィンテック関連アプリの利用が同様に増加していることに続くもので、米国で最も急速に成長しているアプリの1つとして注目されている。世界的なコロナウイルス(COVID-19)の大流行により、米国の人々はより家にこもり、より携帯電話を使用するようになった。このため、地域全体でデジタル・バンキングが増加した。

デジタル・バンキング・プラットフォーム業界概要

デジタル・バンキング・プラットフォーム市場は断片化に向かっている。これは、企業やソリューションが市場に参入し、デジタル・バンキングのエコシステム内に断片的な状況を生み出しているためである。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新たな契約やパートナーシップを獲得することで、市場での存在感を高めている。

2023年1月、アクシス銀行はOPENと提携し、中小企業、フリーランサー、ホームプレナー、インフルエンサーなどの顧客に完全ネイティブのデジタル当座預金を提供する。この提携により、アクシス銀行の包括的なバンキング体験と、OPENの決済、会計、給与計算、コンプライアンス、支出管理などの経営管理のためのエンドツーエンドの金融自動化機能を、より大規模なビジネスコミュニティが利用できるようになる。

2022年11月、CapcoとSavanaは、銀行のトランスフォーメーションを加速させ、デジタル商品における継続的なイノベーションを推進するために、戦略的に協業することを発表した。このパートナーシップは、シームレスでモダンなオムニチャネル体験に対する進化する顧客の期待とニーズに応える上で銀行が直面する技術的課題の克服を支援する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 市場牽引要因
4.4.1 高い拡張性を得るためのクラウドベースのプラットフォーム採用の増加
4.4.2 消費者のスマートモバイルデバイスとデジタルバンキングサービスに対する需要の高まり
4.5 市場の阻害要因
4.5.1 セキュリティへの懸念の高まり
4.6 COVID-19の業界への影響評価

5 市場区分
5.1 展開別
5.1.1 クラウド
5.1.2 オンプレミス
5.2 タイプ別
5.2.1 コーポレート・バンキング
5.2.2 リテール・バンキング
5.3 地域別
5.3.1 北米
5.3.2 アジア太平洋
5.3.3 欧州
5.3.4 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 Appway AG
6.1.2 CREALOGIX Holding AG
6.1.3 EdgeVerve Systems Limited
6.1.4 Fiserv, Inc.
6.1.5 オラクル・コーポレーション
6.1.6 SAP SE
6.1.7 ソプラ・ステリア
6.1.8 タタ・コンサルタンシー・サービシズ・リミテッド
6.1.9 テメノス本社SA
6.1.10 ワールドラインSA

7 投資分析

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Digital Banking Platform Market size is estimated at USD 10.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 19.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.04% during the forecast period (2024-2029).

The banking industry is going through a digital transformation quickly, and consumers want smart mobile devices and digital banking services. These are some of the main things that are driving the market's growth.

Key Highlights

  • The majority of the banks prefer digital banking platforms due to the various benefits offered, such as reduced IT cost, fast time to market, open banking, out-of-the box yet configurable capabilities, omnichannel customer experience, and microservice architecture, to name a few. For example, in December 2022, Deloitte announced a collaboration with AWS to address a chronic difficulty in banking: the transition to digital-first systems that span the client interface to back office operations.
  • Though neo-banks are still a niche market, they are witnessing a higher growth rate in terms of market share and serving customers at around one-third of the cost of traditional banks. Fintechs are targeting lucrative niches in the value chain. The big tech players, with their large customer bases, pose a real threat, and a few incumbents are investing heavily in innovation, putting laggards in the shade.
  • However, issues such as integrating digital banking platforms with legacy systems, network outages, and security concerns can cause banks severe losses, and thus such factors might hamper the growth of the market.
  • As a result of the COVID-19 crisis, there was a rise in online banking activity, such as increased digital transactions, and a decline in trips to brick-and-mortar branches. The pandemic forced individual consumers as well as corporations that once resisted online banking to adopt digital banking apps as their new default. The pandemic resulted in increased convenience among consumers, which might grow demand in the long run. On the vendors part, the majority of the vendors have been concentrating on customer acquisition by providing services demanded by the challenging times.

Digital Banking Platform Market Trends

Increasing Adoption of Cloud-Based Platforms to Boost the Market Growth

  • In January 2023, the digital bank in the Philippines, GoTyme Bank, collaborated with the worldwide cloud banking platform Mambu to create an innovative digital banking solution that seeks to increase Filipinos' access to high-quality financial services.
  • Many banks prefer cutting the IT infrastructure cost needed for on-premise setup by leveraging cloud-based services, which enable them to deploy new products and scale infrastructure quickly, cater to a broader customer base with varied needs at a faster speed, and manage rapidly increasing real-time payments while ensuring compliance and security standards.
  • As a subscription fee is paid to a SaaS provider, system maintenance costs and legacy technology issues are reduced. Rather than spending a small fortune on IT, SaaS provides banks with the ability to reallocate budgets so they can focus on innovation, customer satisfaction, and business growth.
  • The use of the cloud has also helped mobile banking platforms offer a responsive user interface (UI) and support the bank customers' entire banking journey, right from onboarding to transactional banking requests, on their mobile devices. Banks are rapidly adopting mobile banking platforms, owing to their changing preference toward mobile banking.
  • Moreover, increased adoption of third-party applications for real-time payments, such as Whatsapp Pay and PhonePay, has led to increased demand for reliable infrastructure by the banks to carry out UPI transactions smoothly. For instance, Visa recently completed a USD 5.3 billion acquisition of Plaid, a fintech startup that allows applications to connect with customers' bank accounts easily and instantly. Technological shifts such as these have led to increased demand for cloud infrastructure in the digital banking industry.

North America is Expected to Hold Major Share

  • Many of the biggest banks are in North America, which is a big reason why the market for digital banking platforms is growing. Digital banking companies in the region offer software as a service so that legacy systems can be turned into digital ones. For instance, Temenos helps new U.S. digital banks go live in 90 days with the most functionally rich and technologically advanced front-to-back SaaS digital banking offering.
  • Digital banking platforms are becoming more popular as blockchain technology, which makes security better, is used more and more, especially in the BSFI sector. This factor is fueling the market's growth in the country. Many companies are developing blockchain-based cloud digital banking platforms.
  • North America is also one of the most innovative and first places to use the cloud. Cloud infrastructure providers have a strong foothold in the region, which helps the market grow even more.
  • The steady rise in the use of digital banking platforms follows a similar rise in the use of fintech apps, which are notable for being one of the fastest-growing types of apps in the US. Due to the global coronavirus (COVID-19) pandemic, people in the United States stayed at home more and used their phones more. This led to more digital banking across the region.

Digital Banking Platform Industry Overview

The market for digital banking platforms is moving toward fragmentation. This is because of the entry of companies and solutions into the market, creating a fragmented landscape within the digital banking ecosystem. However, with technological advancements and product innovation, midsize to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and partnerships.

In January 2023, Axis Bank collaborated with OPEN to provide its clients, who include SMEs, freelancers, homepreneurs, influencers, and others, with a completely native digital current account. This collaboration gives the larger business community access to Axis Bank's comprehensive banking experience and OPEN's end-to-end financial automation capabilities for business administration, such as payments, accounting, payroll, compliance, expenditure management, and other services.

In November 2022, Capco and Savana announced that they would work together in a strategic way to speed up the transformation of banks and drive continuous innovation in digital products. This partnership will support banks in overcoming the technical challenges they face in meeting evolving customer expectations and needs for seamless modern omnichannel experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Cloud-Based Platforms to Obtain Higher Scalability
4.4.2 Rising demand for smart mobile devices and digital banking services among consumers
4.5 Market Restraints
4.5.1 Increasing Security Concerns
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Deployment
5.1.1 Cloud
5.1.2 On-Premises
5.2 By Type
5.2.1 Corporate Banking
5.2.2 Retail Banking
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Asia Pacific
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Appway AG
6.1.2 CREALOGIX Holding AG
6.1.3 EdgeVerve Systems Limited
6.1.4 Fiserv, Inc.
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 Sopra Steria
6.1.8 Tata Consultancy Services Limited
6.1.9 Temenos Headquarters SA
6.1.10 Worldline SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/10/04 10:27

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