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南米のドッグフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


South America Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

南米のドッグフード市場規模は2024年に99.4億米ドルと推定され、2029年には175.4億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは12.03%で成長する見込みである。獣医食は、腎臓、尿路、糖尿病など... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

南米のドッグフード市場規模は2024年に99.4億米ドルと推定され、2029年には175.4億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは12.03%で成長する見込みである。獣医食は、腎臓、尿路、糖尿病などの疾患の罹患率の増加により、最も急成長しているセグメントである-南米では、犬は一人当たりの消費量が多く、人口が多いため、ペットフード市場全体を支配する主要なペットである。したがって、2022年には、犬がこの地域のペットフード市場の68.8%を占め、同期間に犬の人口が12.7%増加したため、2017年から2022年の間に83.9%増加した。 - 2022年には、ペットフード部門が地域のドッグフード市場で最大の部門となり、市場価値は60億3,830万米ドルとなった。これは、犬にとって主食となるペットフードを定期的に与えることで、日々の栄養要求を満たすためである。さらに、ドライペットフードがウェットペットフードよりも優勢であり、給餌の利便性、費用対効果、高い保存期間、栄養バランスにより、2022年には75.3%のシェアを占めた。 - 2022年の市場規模は10億4180万ドルで、おやつ部門が2番目に大きく、次いで動物用飼料(7億150万ドル)、栄養補助食品/サプリメント(1億9920万ドル)であった。おやつセグメントは、トレーニングセッション中の積極的強化、精神的刺激と娯楽の源、特別な楽しみの提供、ペットと親の絆の強化などの利点により、2017年から2022年の間に79.2%成長した。 - しかし、動物用飼料市場は予測期間中に15.6%という最も速いCAGRを記録すると予測されている。これは、犬の予防医療への積極的なアプローチとして動物用食餌の採用が増加していること、腎臓、尿路、糖尿病などの疾患の発生率が増加していることによる。 - 人口の増加、予防的アプローチに対する意識の高まり、ペットの人間化の進展、製品タイプの優位性などが、予測期間中にCAGR 12.3%で市場を牽引すると予想される要因である。ブラジルは高度に確立された流通網の存在で市場を支配している-2022年、南米は世界のドッグフード市場において最大市場のひとつに浮上し、市場価値は約79.7億米ドルに達した。ブラジルとアルゼンチンは、これらの国のペット飼育率が高いことから、南米のドッグフード市場に大きく貢献している。南米のドッグフード市場は、2017年から2022年にかけて84.9%成長したが、これはペットの導入の増加、犬の健康とウェルネスに対する意識の高まり、ペットの人間化の傾向の高まりが原動力となっている。 - ブラジルは南米のドッグフード市場を支配しており、2022年の市場価値は55.3億米ドルである。これは主に、2022年に590万人に達した同国のペット犬人口の多さによるものである。可処分所得の増加、人口動態の変化、消費者の嗜好の進化も、ブラジルの市場での存在感を高めている。 - アルゼンチンは南米最大のペット愛好国のひとつである。ペットの主な選択肢は犬で、2022年には同国のペット人口の36.4%を占める。この犬人口の多さが同国のドッグフード市場の成長に寄与しており、同年の市場価値は8億8,000万米ドルに達した。 - その他の南米セグメントには、チリ、パラグアイ、ベネズエラなどの国が含まれる。これらの国では、ペットとして犬を飼う人が増えているため、ドッグフード製品に対する需要が高まっている。南米の残りの地域のドッグフード市場は、2022年に16.4億米ドルと評価された。この市場を牽引しているのは、ペットの人間化の進展、可処分所得の増加、市販ペットフードへの顧客嗜好の変化である。 - 南米における犬人口の増加、可処分所得の増加、ペットの導入は、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。

南米のドッグフード市場動向

犬は南米で最も人気があり、大切にされているペットであり、ペット総人口の29.8%を占める-南米では、2022年にペット総人口の約29.8%を犬のペット人口が占めた。南米の多くの国々で犬の飼育が増加している。ヨーロッパ諸国とは異なり、南米の人々は猫よりも犬を好み、この地域の多くの文化で非常に大切にされており、多くの家庭が犬を家族の一員と考えている。2019年から2022年の間に、南米の犬人口は約6.0%増加した。これはCOVID-19パンデミックの影響によるものと考えられる。戸締まり制限により人々が自宅で過ごす時間が長くなったため、地域全体でペット犬の所有が急増した。- 2022年時点で、南米におけるペット犬のシェアはブラジルが過半数を占め、総個体数の約60.4%を占めた。ブラジルのペット犬飼育頭数は約5,970万頭で、米国に次いで世界第2位である。また、ブラジルの小型犬の数は世界一で、体重20ポンド(約15kg)未満の犬が全体の55.0%を占めている。南米の多くの国では、フードやおもちゃ、グルーミング用品など、飼い主のニーズに応える身近な店がある。ペットショップや動物病院も普及し、飼い主が愛犬に適切なケアを提供しやすくなっている。この地域では、犬の人間化が進んでいる。Carnaval do Cao」(犬のカーニバル)のように、コンテストや音楽パフォーマンス、さまざまなコスチュームでのドッグショーなど、多くのイベントが開催されている。これらの傾向は、予測期間中、同地域における犬の全体的な飼養を増加させると予想される。高所得者とプレミアム化により、同地域で最もペットへの支出が高いブラジルが際立っている-南米におけるペット犬への支出は着実に増加しており、2019年から2022年の間に約21.0%増加した。この増加は主に、同地域全体でのペット飼育の増加によるものである。例えば、ブラジルでペット犬を所有する世帯数は約6.5%増加し、アルゼンチンでは2016年から2020年の間に約6.9%増加した。さらに、同地域のペットオーナーはペットの人間化にますます重点を置くようになっており、高所得のペットオーナーは天然成分の使用や製品のプレミアム化を通じて売上成長を促進している。たとえば、ブラジルのプレミアム・ドライ・ドッグフードの小売販売額は、2016年の3億3,570万米ドルから2022年には7億4,810万米ドルに増加し、年平均成長率は14.7%に達した。例えばアルゼンチンでは、ペットの飼い主は出費を管理するために頻繁にブランドを変更したり、最も手頃な価格の選択肢を選んだりしている。2020年の売上高で最も多かったのは「エコノミー」フードブランドで、ドライドッグフードの総売上高の49.9%を占めた。ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットなどのオフラインの小売チャネルは、この地域でペットフード製品を購入するための好ましい流通チャネルである。しかし、COVID-19の流行期には、ペットフードの流通におけるeコマースのシェアは2022年時点で13.2%に達した。プレミアムペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、この地域におけるペット支出の増加に貢献した。

南米ドッグフード産業概要

南米のドッグフード市場は細分化されており、上位5社で26.56%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BRF Global、Empresas Carozzi SA、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、PremieRpetである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 アルゼンチン
5.3.2 ブラジル
5.3.3 その他の南米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 オールテック
6.4.3 BRFグローバル
6.4.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.5 エンプレサス・カロッツィSA
6.4.6 ファルミナペットフーズ
6.4.7 General Mills Inc.
6.4.8 マース・インコーポレイテッド
6.4.9 ネスレ(ピュリナ)
6.4.10 プレミーペット
6.4.11 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The South America Dog Food Market size is estimated at USD 9.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.03% during the forecast period (2024-2029). Veterinary diets are the fastest-growing segment, driven by increasing incidence of diseases such as renal, urinary tract, and diabetes - In South America, dogs are the major pets dominating the overall pet food market due to the higher per capita consumption and high population. Therefore, in 2022, dogs held 68.8% of the region's pet food market, which increased by 83.9% between 2017 and 2022 due to an increase in the dog population by 12.7% during the same period. - In 2022, the pet food segment was the largest segment of the regional dog food market, with a market value of USD 6,038.3 million. It is due to the regular feeding of pet food to meet their daily nutritional requirements, which act as a staple food for dogs. Moreover, dry pet food dominated over wet pet food as it accounted for a 75.3% share in 2022 due to its convenience to feed, cost-effectiveness, high shelf life, and nutritional balance. - The treats segment was the second-largest segment, with a market value of USD 1,041.8 million in 2022, followed by veterinary diets (USD 701.5 million) and nutraceuticals/supplements (USD 199.2 million). The treats segment grew by 79.2% between 2017 and 2022 due to their advantages, such as positive reinforcement during training sessions, source of mental stimulation and entertainment, providing special indulgence, and strengthening the bond between the pet and its parent. - However, the veterinary diets market is projected to register the fastest CAGR of 15.6% during the forecast period. It is due to the growing adoption of veterinary diets as a proactive approach to preventive care for dogs and the increasing incidence of diseases such as renal, urinary tract, and diabetes. - The increase in population, increased awareness of preventive approaches, rise in pet humanization, and advantages of product types are the factors expected to drive the market with a CAGR of 12.3% during the forecast period. Brazil dominated the market with the presence of a highly established distribution network - In 2022, South America emerged as one of the largest markets in the global dog food market, with a market value of around USD 7.97 billion. Brazil and Argentina are the major contributors to the dog food market in South America due to the high pet ownership rates in these countries. The South American dog food market grew by 84.9% from 2017 to 2022, driven by the increasing adoption of pets, the growing awareness of dog health and wellness, and the rising trend of pet humanization. - Brazil dominates the South American dog food market, with a market value of USD 5.53 billion in 2022. This is mainly due to the country's significant pet dog population, which reached 5.9 million in 2022. Growing disposable income, changing demographic patterns, and evolving consumer preferences have also contributed to Brazil's strong market presence. - Argentina is one of the biggest pet-loving countries in South America. Dogs are the primary choice of pets, accounting for 36.4% of the pet population of the country in 2022. This significant dog population has contributed to the growth of the dog food market in the country, which reached a market value of USD 800.8 million in the same year. - The Rest of South America segment includes countries like Chile, Paraguay, and Venezuela. There is a rising demand for dog food products in these countries as more people adopt dogs as pets. The dog food market in the Rest of South America was valued at USD 1.64 billion in 2022. It is driven by the increased humanization of pets, higher disposable incomes, and a shift in customer preferences toward commercial pet food. - The growing dog population, increased disposable income, and pet adoption in South America are expected to fuel the growth of the market during the forecast period.

South America Dog Food Market Trends

Dogs are the most popular and valued pets in South America, accounting for 29.8% of the total pet population - In South America, the pet dog population accounted for about 29.8% of the total pet population in 2022. Dog ownership has been increasing across many South American countries. Unlike European countries, South Americans prefer dogs to cats and are highly valued in many cultures across the region, with many families considering them as part of their family. As a result, the pet dog population has been steadily increasing over the years. - Between 2019 and 2022, the dog population in South America increased by about 6.0%. This could be attributed to the impact of the COVID-19 pandemic. With people spending more time at home due to lockdown restrictions, there was a surge in the ownership of pet dogs throughout the region. - As of 2022, Brazil held the majority share of pet dogs in South America, accounting for about 60.4% of the total population. Brazil ranked second in the world in terms of the pet dog population, with around 59.7 million pet dogs, only behind the United States. In addition, Brazil has the largest number of small dogs worldwide, accounting for 55.0% of all pet dogs weighing less than 20 lbs. - In many South American countries, there are accessible stores that cater to the needs of pet owners, including food, toys, and grooming products. Pet stores and veterinary clinics are also becoming more widespread, making it easier for pet owners to provide proper care for their dogs. There is an increasing trend of dog humanization in the region. There are many events, like "Carnaval do Cao" or "Carnival of Dogs," that feature plenty of contests, musical performances, and dog shows with a variety of costumes. These trends are anticipated to increase overall dog ownership in the region during the forecast period. Brazil stands out with the highest pet expenditure in the region due to higher-income individuals and premiumization - The expenditure on pet dogs in South America has been on a steady increase, which increased by about 21.0% between 2019 and 2022. This increase is mainly due to the increase in pet ownership across the region. For instance, the number of households owning a pet dog in Brazil increased by about 6.5%, while in Argentina, it increased by about 6.9% between 2016 and 2020. Additionally, pet owners in the region are increasingly focused on pet humanization, and higher-income pet owners are driving sales growth through the use of natural ingredients and product premiumization. For instance, the retail sales value of premium dry dog food in Brazil saw a rise from USD 335.7 million in 2016 to USD 748.1 million in 2022, with a CAGR of 14.7%, reflecting the escalating demand for premium dog products. - However, with an economic downturn prevailing across the region, price sensitivity has become a crucial factor in choosing dog food brands. In Argentina, for instance, pet owners frequently switch brands or opt for the most affordable options to manage their expenses. The largest portion of sales in 2020 belonged to 'Economy' food brands, which accounted for 49.9% of the total dry dog food sales value. This trend indicates the leading preference for cost-effective dog food options. - Offline retail channels such as pet shops, vet clinics, and supermarkets are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the region. However, during the COVID-19 pandemic, e-commerce's share in the distribution of pet food reached 13.2% as of 2022. The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped in increasing pet expenditure in the region.

South America Dog Food Industry Overview

The South America Dog Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 26.56%. The major players in this market are BRF Global, Empresas Carozzi SA, Mars Incorporated, Nestle (Purina) and PremieRpet (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Argentina
5.3.2 Brazil
5.3.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Alltech
6.4.3 BRF Global
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 Empresas Carozzi SA
6.4.6 FARMINA PET FOODS
6.4.7 General Mills Inc.
6.4.8 Mars Incorporated
6.4.9 Nestle (Purina)
6.4.10 PremieRpet
6.4.11 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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