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南米のキャットフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


South America Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

南米のキャットフード市場規模は2024年に28.5億米ドルと推定され、2029年には51.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は12.43%である。ペットの健康に対する飼い主の関心の高... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

南米のキャットフード市場規模は2024年に28.5億米ドルと推定され、2029年には51.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は12.43%である。ペットの健康に対する飼い主の関心の高まりと市販のペットフードの潜在的メリットが市場を牽引している。猫は独立心が強く、気難しい性格で知られているため、犬よりも飼育スペースや世話の手間がかからないペットを好む飼い主に人気がある。2022年には、南米のペットフード市場の19.5%を猫が占め、2017年から2021年の間に46.2%増加し、同期間に猫の人口は13.6%増加した。 - ウェットフードは水分と肉の含有量が高く、猫の自然食と栄養要件に合致しているため、猫に好まれる選択肢として浮上している。そのため、2022年にはウェットフードが南米の猫用ペットフード市場の52.9%を占めている。 - ペット用おやつ分野は猫用ペットフード市場で第2位のシェアを占めている。2022年には、南米で2億5,680万米ドルを占めた。おやつはご褒美として、また特に新しく飼い始めた猫との絆を深めるために広く使われている。フリーズドライのおやつは大きな人気を集めており、2022年にはおやつ分野の24.6%を占める。肉の魅力的な香りと味が、フリーズドライのおやつを猫にとって非常に魅力的なものにしている。 - 猫の飼育率の上昇に伴い、おやつの利用はさらに増加すると予想され、感染症やアレルギーを持つ猫用の動物用食事も成長すると予測される。予測期間中、南米ではおやつと動物用食餌のCAGRはそれぞれ16.4%と16.2%を記録すると予測される。 - 猫人口の増加、ペットの健康に対する関心の高まり、市販のペットフードが提供する潜在的な利益を考慮すると、南米のキャットフード市場は予測期間中に CAGR 12.8%を記録すると推定される。ブラジルとアルゼンチンは南米の主要なキャットフード市場であるが、これらの国では猫の人口が多いためである。この地域は、猫の人口が多いこと、特殊なペットフードに対する意識が高まっていること、キャットフード製品の需要増に対応するために企業が製造施設を拡張していることから、調査期間中に成長する可能性が高い。例えば、2017年から2020年にかけて、Agroindustrias BairesとEmpresas Carozzi SAが製造施設を拡張した。 - ブラジルはこの地域で大きな市場シェアを持ち、この地域のキャットフード産業の発展にとって重要な国の一つである。同国の2022年の市場規模は13億米ドルであり、2022年の猫人口は2,870万匹で、南米の猫人口の55.5%を占めるなど、同地域で最も猫人口が多いため、同地域で大きなシェアを占めている。 - アルゼンチンは同地域で最も急成長し、予測期間中にCAGR 14.8%を記録すると予想される。プレミアム化の進展、消費者の嗜好の変化、Molino ChacabucoやBaires SAといった同国を拠点とする企業が顧客に新しいプレミアム製品を提供しているためである。2022年には、これらの企業が新しいおやつ、ウェットフード、動物用飼料を製品に追加した。 - 南米の企業は、獣医師、専門店、ペットショップを通じて、現地の味とレシピの猫用プレミアム・ペットフードを顧客に提供することに注力している。さらに、利便性と製品の保存性を高めるトリラミネート包装でこれらの製品を提供している。 - 製品提供の増加、プレミアム化、猫人口の多さといった要因が、予測期間中の南米のキャットフード市場の発展に寄与すると予想される。

南米のキャットフード市場動向

南米のペット猫人口は着実に増加しており、2019年から2022年の間に13.3%増加した。この増加傾向は、パンデミックによってもたらされた長期の自宅監禁期間中に、コンパニオンとして猫を採用する割合が高くなったことに起因すると考えられる。この地域の国々の中では、ブラジルが最も猫の数が多く、2022年時点で猫の総個体数の約55.5%を占めていた。南米では、2022年のペット人口全体に占める猫の割合は19.3%であった。このように猫の割合が相対的に低いのは、犬がより実用的で価値のあるペットであるという文化的認識に起因している可能性がある。しかし、猫は狭い居住空間でも窮屈さを感じることなく適応でき、犬と比べて維持費が安いことも相まって、猫飼育への嗜好が高まった。この傾向は、この地域全体で猫のペット人口を大幅に増加させた。ブラジルだけでも、2020年時点で約1,430万世帯が猫をペットとして飼っている。同様にアルゼンチンでも猫の飼育率は高く、31.4%、460万世帯が猫をペットとして飼っている。2021年現在、ブラジルには約20の猫カフェがあり、快適な環境で猫と触れ合いながら飲み物を楽しむというユニークな機会を客に提供している。このような猫カフェの増加傾向と、猫が狭い居住空間を採用する能力は、同地域における人気ペットとしての猫の採用をさらに促進する可能性がある。高所得のペットオーナーが天然成分のキャットフードを好み、製品のプレミアム化が進むことがペット支出を促進する-南米におけるペット猫への支出は、2019年から2022年にかけて約22.3%着実に増加した。この増加は主に、同地域全体におけるペット飼育率の上昇によるものである。例えば、ブラジルでペットの猫を所有している世帯数は2016年から2020年の間に約11.1%増加し、アルゼンチンでは約10.3%増加した。同地域のペットオーナーは、ペットのヒューマニゼーションにますます注力するようになっており、高所得のペットオーナーは、天然成分の使用や製品のプレミアム化を通じて売上成長を促進している。例えば、ブラジルのプレミアムドライキャットフードの小売販売額は、2016年の1億220万米ドルから2022年には1億2,240万米ドルに増加し、CAGRは3.4%となった。アルゼンチンでは、ペットの飼い主は出費を管理するために、頻繁にブランドを変更したり、最も手頃な価格の選択肢を選んだりしている。2020年の売上高の大部分は「エコノミー」フード・ブランドに属し、ドライ・キャットフードの総売上高の49.5%を占めた。ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットなどのオフラインの小売チャネルは、この地域でペットフード製品を購入するための好ましい流通チャネルである。しかし、COVID-19の流行期には、ペットフード流通におけるeコマースのシェアは2022年時点で11.1%に達した。プレミアム・ペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、この地域におけるペット支出を増加させた。

南米キャットフード産業概要

南米のキャットフード市場は適度に統合されており、上位5社で50.26%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、BRF Global、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、PremieRpetである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 アルゼンチン
5.3.2 ブラジル
5.3.3 その他の南米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 オールテック
6.4.3 BRFグローバル
6.4.4 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.5 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.6 ファルミナペットフーズ
6.4.7 ゼネラル・ミルズ社
6.4.8 マース・インコーポレイテッド
6.4.9 ネスレ(ピュリナ)
6.4.10 プレミーペット
6.4.11 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The South America Cat Food Market size is estimated at USD 2.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.43% during the forecast period (2024-2029). Increasing focus of pet owners on their pet health and the potential benefits of commercial pet foods are driving the market - The cat population in South America has been steadily growing in recent years, particularly in urban areas. Cats are known for their independent nature and finicky behavior, making them a popular choice for pet owners who prefer pets requiring less space and attention than dogs. In 2022, cats accounted for 19.5% of the South American pet food market, which increased by 46.2% between 2017 and 2021, with a rise in the cat population by 13.6% over the same period. - Wet food has emerged as the preferred choice for cats due to its high moisture and meat content, which aligns with their natural diet and nutritional requirements. Therefore, in 2022, wet food accounted for 52.9% of the South American cat pet food market. - The pet treats segment holds the second-largest share in the cat pet food market. In 2022, it accounted for USD 256.8 million in South America. Treats are widely used as rewards and for developing a bond, particularly with newly adopted cats. Freeze-dried treats have gained significant popularity, accounting for 24.6% of the treats segment in 2022. The irresistible aroma and flavor of meat make freeze-dried treats highly attractive to cats. - The usage of treats is expected to increase further with the rise in cat adoption, while veterinary diets for cats with infections or allergies are also anticipated to grow. During the forecast period, treats and veterinary diets are projected to record CAGRs of 16.4% and 16.2%, respectively, in South America. - Considering the growing cat population, increasing concerns about pet health, and the potential benefits offered by commercial pet foods, the cat food market in South America is estimated to register a CAGR of 12.8% during the forecast period. Brazil and Argentina are major cat food markets in the South America due higher cat population in these countries - Globally, South America is one of the developing cat food markets. The region has a high potential to grow during the study period as there is a high population of cats, growing awareness about specialized pet food, and companies expanding their manufacturing facilities to meet the growing demand for cat food products. For instance, from 2017 to 2020, Agroindustrias Baires and Empresas Carozzi SA expanded their manufacturing facilities. - Brazil has a significant market share in the region and is one of the important countries for the development of the region's cat food industry. The country had a market of USD 1.3 billion in 2022 and a significant share in the region due to the highest cat population in the region, as it had a cat population of 28.7 million in 2022 and accounted for 55.5% of the cat population in South America. - Argentina is expected to be the fastest growing in the region, recording a CAGR of 14.8% during the forecast period as there is an increase in premiumization, changing consumer preferences, and county-based companies such as Molino Chacabuco and Baires SA offering new premium products to their customers. In 2022, these companies added new treats, wet food, and veterinary diets to their product offerings. - The companies in South America are focusing on providing their customers with premium pet food for cats in the local flavors and recipes through veterinarians, specialty stores, and pet shops. Additionally, they are offering these products in trilaminate packaging that ensures greater convenience and preservation of products. - Factors such as an increase in product offerings, premiumization, and high cat population are expected to help in the development of the South American cat food market during the forecast period.

South America Cat Food Market Trends

Brazil accounted for the largest cat population in the region owing to their adaptability to smaller living spaces and lower maintenance - The pet cat population in South America has been steadily increasing, and it increased by 13.3% between 2019 and 2022. This upward trend could be attributed to the higher adoption rates of cats as companions during the extended periods of home confinement brought on by the pandemic. Among the countries in the region, Brazil had the largest cat population, accounting for about 55.5% of the total cat population as of 2022. In South America, cats comprised 19.3% of the overall pet population in 2022. This relatively lower proportion of cats could be attributed to the cultural perception that dogs are more practical and valued pets. As a result, the number of cats represented only 50.0% of the total dog population in the region. - However, the adaptability of cats to smaller living spaces, without feeling confined, coupled with their lower maintenance costs compared to dogs, contributed to an increased preference for cat ownership. This trend led to a significant rise in the pet cat population across the region. In Brazil alone, as of 2020, about 14.3 million households owned cats as pets. Similarly, in Argentina, the rate of cat ownership was higher, with 31.4% of households, or 4.6 million households, having cats as pets. - An important emerging trend in the region is the establishment of cat cafes. As of 2021, around 20 cat cafes were in Brazil, providing customers with a unique opportunity to enjoy a drink while interacting with cats in a comfortable setting. This growing trend of cat cafes and the cat's ability to adopt smaller living spaces can further enhance the adoption of cats as popular pets in the region. Higher-income pet owners' preference for natural ingredient cat food and growing product premiumization driving pet expenditure - The expenditure on pet cats in South America steadily increased by about 22.3% between 2019 and 2022. This increase was mainly due to the rising pet ownership across the region. For instance, the number of households owning a pet cat in Brazil increased by about 11.1% between 2016 and 2020, while in Argentina, it increased by about 10.3%. Pet owners in the region are increasingly focused on pet humanization, and higher-income pet owners are driving sales growth through the use of natural ingredients and product premiumization. For instance, the retail sales value of premium dry cat food in Brazil saw a rise from USD 100.2 million in 2016 to USD 122.4 million in 2022, with a CAGR of 3.4%, reflecting the rising demand for premium cat products. - However, with an economic downturn prevailing across the region, price sensitivity has become a crucial factor in choosing cat food brands. In Argentina, pet owners frequently switch brands or opt for the most affordable options to manage their expenses. The largest portion of sales in 2020 belonged to 'Economy' food brands, which accounted for 49.5% of the total dry cat food sales value. This trend indicates the leading preference for cost-effective cat food options. - Offline retail channels such as pet shops, vet clinics, and supermarkets are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the region. However, during the COVID-19 pandemic, e-commerce's share in pet food distribution reached 11.1% as of 2022. The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped increase pet expenditure in the region.

South America Cat Food Industry Overview

The South America Cat Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 50.26%. The major players in this market are ADM, BRF Global, Mars Incorporated, Nestle (Purina) and PremieRpet (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Argentina
5.3.2 Brazil
5.3.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Alltech
6.4.3 BRF Global
6.4.4 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.5 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.6 Farmina Pet Foods
6.4.7 General Mills Inc.
6.4.8 Mars Incorporated
6.4.9 Nestle (Purina)
6.4.10 PremieRpet
6.4.11 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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