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フィリピンのペットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Philippines Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

フィリピンのペットフード市場規模は2024年に2億9,220万米ドルと推定され、2029年には6億8,132万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは18.45%で成長する。プレミアムで高品質なドッグフ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

フィリピンのペットフード市場規模は2024年に2億9,220万米ドルと推定され、2029年には6億8,132万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは18.45%で成長する。プレミアムで高品質なドッグフードへの需要の高まりとともに、市販フードの利用率が高いことから、犬が主要シェアを占めている。2022年のフィリピンのペットフード市場規模は1億2,640万米ドルで、犬セグメントが圧倒的なシェアを占めている。この優位性は、同国のペット人口の約29.3%(1,780万頭)を占める犬の人口の多さに起因している。犬の人口が増加しているため、国内のペットオーナーの意識に後押しされ、プレミアムで高品質のドッグフードの需要が増加している。その結果、犬用セグメントは予測期間中のCAGRが20.9%となり、同国で最も急成長すると予測されている。 - 鳥類、魚類、爬虫類、げっ歯類などのその他のペット動物は、フィリピンのペット人口の67%を占めている。2022年の同国のペットフード市場の36%を占めている。これは、これらのペットは一般的に体が小さいため、比較的少量の餌で済むからである。 - フィリピンのペットフード市場における猫の市場シェアは低く、2022年の市場規模は850万米ドルであった。しかし、犬セグメントと比較して猫セグメントの市場需要が低い要因は、その人口の少なさである。フィリピンのペット人口に占める猫の割合は3.5%であり、犬よりもかなり少ない。さらに、猫は犬に比べフードの消費量が少ないことも、市場需要が相対的に低い一因となっている。 - ペットの飼育率の上昇、特にパンデミックの時期、ペットの飼い主の意識の高まり、ペットの健康を促進するための専門的な食事に対する需要の高まりにより、フィリピンのペットフード市場は予測期間中に18.7%のCAGRを記録すると予測されている。

フィリピンペットフード市場動向

アパートの狭い居住スペースに適応できるという利点と、COVID-19パンデミック時の交友関係の必要性が、ペットとしての猫人口を押し上げている-フィリピンにおけるペットの猫人口は、犬や他のペット動物に比べると比較的少なく、2022年にはフィリピンのペット総人口のわずか3.5%を占めるに過ぎない。フィリピンでは一般的に犬への親しみが強く、このような限定的なシェアはフィリピンの文化的嗜好に起因している。さらに、不運や悪霊を連想させるなど、猫にまつわる否定的な文化的信念が、猫は避けるべき、あるいは虐待されるべきという認識を助長している。その結果、猫に適切な世話や庇護を与えない個人もいる。2022年現在、猫のペット人口は犬の7.4倍である。しかし、国内の猫ペット人口は増加傾向にあり、2019年から2022年の間に約10.5%増加した。この傾向は主に、ペットの人間化の傾向の高まりによるものだ。猫はアパートのような狭いスペースで生活するのに適した選択肢となり、パンデミック時の交友関係の必要性から、ペットとしての猫の人気が高まった。フィリピンでペットに人気の猫種には、ペルシャ猫、ブリティッシュショートヘア、ドメスティックショートヘアなどがある。2022年現在、都市部と農村部の猫飼育数の比率は46:54である。人々のライフスタイルや生活空間の変化に伴い、特に子供のいる家庭にとって、世話の手間がかからない猫は理想的なパートナーであるとの見方が強まっている。プレミアム化の進展とペットの健康に対する関心の高まりがペットフード支出を増加させた。2017年から2022年の間にペット支出は23.1%増加したが、これは様々な種類のペットフードが入手可能になり、プレミアム化が進んだためである。ペットの親は、健康への関心の高まりとペットに十分な栄養を与えるために、ペットのためにプレミアムブランドのペットフードを購入している。2022年には、犬用のプレミアム・ペットフードの購入量が他のペットよりも多かったため、犬のシェアが他のペットよりも高かった(39.3%)。例えば、犬用プレミアム・ドライ・ペットフードの売上高は2021年の3,660万米ドルから2022年には3,920万米ドルに増加したのに対し、猫用プレミアム・ドライ・ペットフードの売上高は2021年の470万米ドルから2022年には530万米ドルに増加した。例えば、2021年には犬人口の約65%にフレッシュフードが与えられている。 - 国内のペットフードは、オフラインの小売店、オンライン小売店、動物病院などの非小売店など、さまざまなチャネルから購入されている。国内ではオフライン小売業者が最大のシェアを占めており、食料品小売業者、ペットショップなどのオフライン小売業者経由の売上がペットフード売上の84%を占めている。オンライン小売業者を通じた販売は、COVID-19の流行、簡単な注文プロセス、ウェブサイトで入手可能な多数のペットフード製品の結果、2020年の9.9%から2021年には11.1%に増加を目撃した - プレミアムペットフードへの需要の高まりとペットの健康への関心の高まりは、予測期間中に国内でのペット支出を増加させると予想される。

フィリピンペットフード産業概要

フィリピンのペットフード市場は適度に統合されており、上位5社で64.43%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、Charoen Pokphand Group、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Charoen Pokphand グループ
6.4.3 Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 株式会社ドギーマンエイチエー
6.4.5 EBOSグループ・リミテッド
6.4.6 ゼネラル・ミルズ社
6.4.7 マース・インコーポレイテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 Schell & Kampeter Inc.(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Philippines Pet Food Market size is estimated at USD 292.20 million in 2024, and is expected to reach USD 681.32 million by 2029, growing at a CAGR of 18.45% during the forecast period (2024-2029). Dogs held the major share due to higher usage of commercial food along with growing demand for premium and high-quality dog foods - In 2022, the dogs segment was the dominant segment in the Philippines' pet food market, with a market value of USD 126.4 million. This dominance can be attributed to their large population in the country, accounting for approximately 29.3% (17.8 million) of the pet population. Due to the increasing dog population, there has been an increasing demand for premium and high-quality dog foods, driven by awareness among pet owners in the country. As a result, the dogs segment is projected to be the fastest-growing in the country, with a CAGR of 20.9% during the forecast period. - Other pet animals, such as birds, fish, reptiles, and rodents, are 67% of the pet population in the Philippines. They accounted for 36% of the country's pet food market in 2022. This is because these pets are typically smaller in body size and, therefore, require relatively smaller amounts of food. - Cats held a lower market share in the Philippine pet food market, valued at USD 8.5 million in 2022. However, the factor for the cats segment having a lower market demand compared to the dogs segment is their lower population. The pet cat population in the Philippines accounted for 3.5% of the pet population, which is significantly less than the dog population. Additionally, cats consume less food compared to dogs, which contributes to their relatively lower market demand. - Due to the rise in pet ownership rates, especially during the pandemic, along with increasing awareness among pet owners and the growing demand for specialized diets to promote pets' health, the Philippines pet food market is projected to register a CAGR of 18.7% during the forecast period.

Philippines Pet Food Market Trends

The advantage of adaptability to smaller living spaces in apartments and the need for companionship during the COVID-19 pandemic drive the cat population as pets - The pet cat population in the Philippines is relatively smaller than dogs and other pet animals, accounting for only 3.5% of the total pet population in the country in 2022. This limited share of pet cats can be attributed to the cultural preferences in the Philippines, where the nation generally has a stronger affinity for dogs. Additionally, negative cultural beliefs associated with cats, such as being associated with bad luck and evil spirits, have contributed to a perception that cats should be avoided or mistreated. Consequently, some individuals fail to provide proper care and shelter to cats. - The pet cat population was 7.4 times less than the dog population in the country as of 2022. However, there was an increasing trend in the overall pet cat population in the country, which increased by about 10.5% between 2019 and 2022. This trend is mainly due to the growing trend of pet humanization. Cats can be the better option for living in small spaces like apartments, and the need for companionship during the pandemic resulted in higher popularity for cats as pets. - Popular cat breeds for pets in the Philippines include Persian cats, British Shorthair, and Domestic Shorthair. The rural population owns a larger number of cats compared to the urban population, with the urban-rural pet cat population ratio standing at 46:54 as of 2022. As people's lifestyles and living spaces change, cats are increasingly seen as ideal companions for families, particularly those with children, as they are low-maintenance pets. These factors are expected to contribute to a further increase in the pet cat population during the forecast period, reflecting the evolving preferences and needs of pet owners in the Philippines. The rise in premiumization and growing concerns about pet health increased the pet food expenditure - There has been growth in pet expenditure in the Philippines. Pet expenditure increased by 23.1% between 2017 and 2022 because of the availability of different types of pet food and the rise in premiumization. Pet parents are purchasing premium-brand pet food for their pets due to the growing health concerns and to provide adequate nutrition to their pets. In 2022, dogs had a higher share (39.3%) than other pets, as a larger quantity of premium pet food for dogs was purchased than other pets. For instance, the sales of premium dry pet food for dogs increased from USD 36.6 million in 2021 to 39.2 million in 2022, whereas the sales of premium dry pet food for cats increased from USD 4.7 million in 2021 to USD 5.3 million in 2022. - There is a trend of providing dogs with fresh food in the country, due to which the pet expenditure is lower than in other countries in Asia-Pacific. For instance, fresh food was fed to about 65% of the dog population in 2021. - Pet food in the country is purchased from different channels, such as offline retailers, online retailers, and non-retailers, such as vet clinics. Offline retailers had the largest share in the country as the sales through offline retailers, such as grocery retailers, pet shops, and others, accounted for 84% of pet food sales. Sales through online retailers witnessed an increase from 9.9% in 2020 to 11.1% in 2021 as a result of the COVID-19 pandemic, the easy ordering process, and the availability of a large number of pet food products available on websites. - The growing demand for premium pet food and growing concern for pets' health are anticipated to increase pet expenditure in the country during the forecast period.

Philippines Pet Food Industry Overview

The Philippines Pet Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 64.43%. The major players in this market are ADM, Charoen Pokphand Group, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc. and Mars Incorporated (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Charoen Pokphand Group
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 DoggyMan H. A. Co., Ltd.
6.4.5 EBOS Group Limited
6.4.6 General Mills Inc.
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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