ペット用おやつ:市場シェア分析、産業動向・統計、2017〜2029年の成長予測Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029 ペット用おやつ市場規模は、2024年に288.9億米ドルと推定され、2029年には461.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.82%で成長する。犬用おやつは、よりプレミアムな犬用おやつへの... もっと見る
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サマリーペット用おやつ市場規模は、2024年に288.9億米ドルと推定され、2029年には461.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.82%で成長する。犬用おやつは、よりプレミアムな犬用おやつへの需要のシフトと他のペットよりも高い人口により、市場で主要なシェアを占めている。ペットの飼い主は、高品質の原材料を使用し、人工添加物を使用していないおやつを求めるようになっている。ペットの健康における栄養の重要性に対する意識の高まりが、この傾向を後押ししている。 - ペット用おやつ市場では犬が最も高いシェアを占めており、2022年には53%に達する。犬用セグメントのシェアが高いのは、他のペットに比べて犬の飼育頭数が多いことと、より高級な犬用おやつへの需要シフトが主因と考えられる。犬用おやつセグメントは予測期間中にCAGR 9.0%を記録すると予測されている。 - 猫は、ペットとしての人気、メンテナンスの必要性の低さ、特にヨーロッパにおける猫のペット人口の増加(幸運や幸運の象徴と考えられているため)、犬と比較して狭い居住スペースへの適応性、しつけ、ご褒美、歯の健康維持における市販の猫用おやつの使用の増加などにより、2022年の市場規模は71億米ドルを占め、2番目に大きなペットタイプであった。 - その他のペットは2022年の世界ペット人口の35%を占め、鳥類、魚類、げっ歯類などのその他のペットの市場シェアは18.5%であった。この低いシェアは、大型ペットよりも需要が低く、その結果、必要な餌が少ないことに起因している。犬や猫に比べて比較的手入れが少なくてすむため、ペットとしてこれらの動物への関心が高まっている。 - ペットオーナーの意識の高まりとペット人口の増加が、予測期間中の世界のペット用おやつ市場の成長を促進すると予想される要因である。北米は、消費者の高い生活水準と可処分所得、高品質のおやつへの嗜好、確立された流通網により市場をリードしている。2022年、ペット用おやつはペットフード市場の15.35%を占め、252.1億米ドルとなった。世界のペット用おやつ市場は、ペットの飼育率の増加と高品質で健康的なおやつに対する意識の高まりにより、2017年から2022年に59%成長した。 - 2022年、北米はおやつ市場で最大の地域であり、金額で102.4億米ドルを占めた。同地域のシェアが高いのは、生活水準と処分所得が高く、ペットの飼い主が高品質のおやつを購入できるためである。さらに、この地域の市場成長は、継続的な製品革新と確立された流通網によるものである。 - 2022年のペット用おやつ市場は、欧州が75.8億米ドル、アジア太平洋が53.3億米ドルで、第2位と第3位であった。これらの地域の市場成長は、世界のペット人口の54%を占める大規模なペット人口に起因している。さらに、イギリス、中国、ドイツは、多くのペットオーナーがプレミアム品質のおやつを高率で購入する傾向にある主要市場である。 - 南米とアフリカは2022年に合わせて20.6億米ドルの価値を占めた。これらの地域の市場シェアが低いのは、他の地域に比べてペット人口が少ないためで、2022年には世界のペット人口の24%を占める。しかし、こうした要因にもかかわらず、アフリカは予測期間中に最も急成長する地域と推定される。これは、ペットの健康維持に高品質のおやつが重要であるという認識が高まっていることと、今後数年間はペットの飼育数が増加すると予想されているためである。 - ペット人口の増加や健康に対する消費者の意識の高まりといった要因が、予測期間中のおやつ市場を押し上げると予想される。ペット用おやつの市場動向猫は世界第2位のペット飼育数であり、その理由は交友を目的とした飼育数の増加と猫を飼うことの利点に関する意識の高まりによるものである。2022年、猫の人口は世界のペット人口の24.8%を占め、2017年から2022年の間に19.2%増加した。ヨーロッパでは、歴史的な時代から猫を幸運や幸運の象徴と考えているため、猫のシェアが高く、ロシアはペットとしての猫の人口が多い。世界的に猫の人口が高い伸びを示したのは、ペットの人間化が進んだためである。また、猫は犬に比べ居住スペースが少なくて済み、世話をする人間がいない間、家の中で一匹で長く留まることができる。例えば、2017年から2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットの親の70%以上が、猫を家族、友人、または子供とみなしている。COVID-19の大流行時には、人々が屋内で過ごさなければならなかったため、猫の飼育が大幅に増加した。猫は室内に閉じこもることなく過ごすことができ、犬に比べて物静かな動物であるため、パンデミック時に猫の飼育数が増加した。パンデミックの間、米国では在宅勤務の文化があったため、ペットとしての猫の飼育が増加し、同伴者の需要が高まり、ペットを飼うミレニアル世代が増加した。例えば、2022年には、ミレニアル世代が米国でペットを飼う人の33%を占めるようになった。猫の採用と購入の増加、ペットの人間化の高まりなどの要因が、ペットの猫人口の増加を助け、予測期間中のペット用おやつ市場をさらに押し上げると予想される。プレミアム化の高まりと健康への懸念の高まりにより、ペット支出の増加が観察され、犬が最も支出を占めている。ペット支出では犬のシェアが高く、2022年には46.3%を占める。ペットの親はペットの健康を気遣うため、プレミアム品質のペットフードに投資する。他のペットとのより良い社会化や見栄えの良いペットのために、ペットのグルーミング、ペットのデイケア、ペットの散歩などのサービスを提供するケースが増えている。この傾向は北米、欧州、アジア太平洋地域で見られる。例えば、米国では2022年にペット費用の13%をおやつが占めた。さらに、人々はペットに高品質のフードを摂取させたいと考え、プレミアム価格を支払うことを厭わないため、プレミアムペットフードを購入する。米国では、2022年にペットの親の約40%がプレミアム・ペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、2022年におやつを含むプレミアム・ペットフードがペットフード売上の75%を占める。しかし、オランダなど一部の国では、製品の品質の高さから、ペットの親がペットショップからの購入を好む。米国では、おやつを含むペットケアのオンライン販売は、2020年の32%から2022年には40%に増加する。プレミアム化と健康への関心の高まりが、予測期間中のペット支出増加に寄与すると予想される要因である。ペット用おやつ産業概要ペット用おやつ市場は細分化されており、上位5社で37.88%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、J.M.スマッカー社(アルファベット順)である。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 ペット人口 4.1.1 猫 4.1.2 犬 4.1.3 その他のペット 4.2 ペット支出 4.3 規制の枠組み 4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析 5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む 5.1 サブプロダクト 5.1.1 カリカリートリート 5.1.2 デンタルトリーツ 5.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ 5.1.4 ソフト&チューハイトリーツ 5.1.5 その他のトリーツ 5.2 ペット 5.2.1 猫 5.2.2 犬 5.2.3 その他のペット 5.3 流通チャネル 5.3.1 コンビニエンスストア 5.3.2 オンライン・チャネル 5.3.3 専門店 5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.3.5 その他のチャネル 5.4 地域 5.4.1 アフリカ 5.4.1.1 国別 5.4.1.1.1 南アフリカ 5.4.1.1.2 その他のアフリカ地域 5.4.2 アジア太平洋 5.4.2.1 国別 5.4.2.1.1 オーストラリア 5.4.2.1.2 中国 5.4.2.1.3 インド 5.4.2.1.4 インドネシア 5.4.2.1.5 日本 5.4.2.1.6 マレーシア 5.4.2.1.7 フィリピン 5.4.2.1.8 台湾 5.4.2.1.9 タイ 5.4.2.1.10 ベトナム 5.4.2.1.11 その他のアジア太平洋地域 5.4.3 欧州 5.4.3.1 国別 5.4.3.1.1 フランス 5.4.3.1.2 ドイツ 5.4.3.1.3 イタリア 5.4.3.1.4 オランダ 5.4.3.1.5 ポーランド 5.4.3.1.6 ロシア 5.4.3.1.7 スペイン 5.4.3.1.8 イギリス 5.4.3.1.9 その他のヨーロッパ 5.4.4 北米 5.4.4.1 国別 5.4.4.1.1 カナダ 5.4.4.1.2 メキシコ 5.4.4.1.3 米国 5.4.4.1.4 その他の北米地域 5.4.5 南米 5.4.5.1 国別 5.4.5.1.1 アルゼンチン 5.4.5.1.2 ブラジル 5.4.5.1.3 その他の南米地域 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 ADM 6.4.2 Affinity Petcare SA 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.) 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.) 6.4.5 ゼネラル・ミルズ社 6.4.6 ヘリスト・アクチエンゲゼルシャフト 6.4.7 マース・インコーポレーテッド 6.4.8 ネスレ(ピュリナ) 6.4.9 J.M.スマッカー・カンパニー 6.4.10 ビルバック ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Pet Treats Market size is estimated at USD 28.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.82% during the forecast period (2024-2029). Dogs held the major share in the market due to a shift in demand toward more premium dog treats and a higher population than other pets - The pet treats market has experienced a shift toward premium and natural products. Pet owners are increasingly seeking treats made with high-quality ingredients and free from artificial additives. The growing awareness about the significance of nutrition in the well-being of pets drives this trend. - Dogs hold the highest share in the pet treats market, amounting to 53% in 2022. The higher share of the dog segment can be primarily attributed to the large population of dogs compared to other pets and the shift in demand toward more premium dog treats. The treats segment for dogs is anticipated to witness a CAGR of 9.0% during the forecast period. - Cats were the second-largest pet type, accounting for a market value of USD 7.1 billion in 2022 due to their popularity as pets, low maintenance requirements, and increasing pet cat population, especially in Europe (as they consider them to be a symbol of luck or fortune), their adaptability to small living spaces in comparison to dogs, and increase in the use of commercial treats for cats in training, rewarding, and maintaining dental health. - Other pets accounted for 35% of the global pet population in 2022, while other pets, such as birds, fish, and rodents, held a market share of 18.5%. This lower share can be attributed to their lower demand, resulting in lower food requirements than larger pets. There is a growing interest in these other animals as pets because they require relatively less maintenance compared to dogs and cats. - The increasing awareness among pet owners and the rising population of pets are the factors anticipated to drive the growth of the global pet treats market during the forecast period. North America leads the market due to consumers’ high standard of living and disposable incomes, preference for high-quality treats, and a well-established distribution network - In 2022, pet treats accounted for 15.35% of the pet food market, valued at USD 25.21 billion. The global pet treats market grew by 59% in 2022 from 2017 due to increasing pet adoption rates and rising awareness about high-quality healthy treats. - In 2022, North America was the largest region in the treats market, which accounted for USD 10.24 billion in value. The higher share of the region was attributed to its high standard of living and disposal income, allowing pet owners to purchase high-quality treats. Additionally, the market growth in the region is because of continuous product innovations and a well-established distribution network.? - Europe and Asia-Pacific were the second- and third-largest pet treats markets in 2022, valued at USD 7.58 billion and 5.33 billion, respectively. The market growth in these regions is attributed to their large pet populations, accounting for 54% of the global pet population. Furthermore, the United Kingdom, China, and Germany are major markets where a high number of pet owners tend to purchase premium quality treats at higher rates. - South America and Africa together accounted for a value of USD 2.06 billion in 2022. The lower market share in these regions is attributed to a lower pet population compared to other regions, accounting for 24% of the global pet population in 2022. However, despite these factors, Africa is estimated to be the fastest-growing region during the forecast period. This is due to the increasing awareness of the importance of high-quality treats in maintaining pet health and the expectation of high pet adoptions over the coming years.? - Factors such as the rising pet population and consumers' growing awareness about health concerns are anticipated to boost the treats market during the forecast period.Pet Treats Market TrendsCats are the second-largest adopted pets globally due to their rising adoption for companionship and growing awareness about the benefits of owning a cat - Globally, cats are being less adopted as compared to the adoption of dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8% of the global pet population, and it increased by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats is higher in Europe as they consider them a symbol of luck or fortune from historical times; Russia has a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally was because of the rise in pet humanization. Cats also require less space to live compared to dogs and can stay alone in a home for longer while no human is available to take care of the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, considered cats as family members, friends, or children. - Cat adoption increased significantly during the COVID-19 pandemic as people had to stay indoors. Cats can stay indoors without being cooped up and are silent animals compared to dogs, which increased their adoption during the pandemic. During the pandemic, the United States witnessed higher adoption of cats as pets because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and an increasing number of millennials becoming pet owners. For instance, in 2022, millennials were 33% of pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to boost the pet treats market for a longer period. - Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and rising pet humanization are expected to help the growth of the pet cat population, further boosting the pet treats market during the forecast period. Increasing pet expenditure observed due to rising premiumization and growing health concerns, with dogs accounting for the most expenditure - Globally, there is a trend of increase in pet expenditure, which increased by 22.7% between 2017 and 2022 because of the rising premiumization and growing health concerns. Dogs have a higher share of pet expenditure, accounting for 46.3% in 2022. They have a higher share due to the higher consumption of pet food than cats and being fed with premium pet food. - Pet parents invest in premium quality pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets and good-looking pets. This trend has been witnessed in North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, treats accounted for 13% of pet expenses in the United States in 2022. Moreover, people purchase premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, premium pet food, including treats, accounted for 75% of pet food sales in 2022. - There has been a shift in purchasing pet treats from offline to online stores, especially after the COVID-19 pandemic, because of the large number of pet products available on websites. However, in some countries, such as the Netherlands, pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of their products. In the United States, online pet care sales, including treats, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concern about health are the factors expected to contribute to the increasing pet expenditure during the forecast period.Pet Treats Industry OverviewThe Pet Treats Market is fragmented, with the top five companies occupying 37.88%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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