世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米ペット用食事療法:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


North America Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米のペット用食事療法の市場規模は、2024年に102.9億米ドルと推定され、予測期間(2024〜2029年)中に10.12%のCAGRで成長し、2029年までに166.6億米ドルに達すると予測されている。ペットの飼い主がペットの健... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
225 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

北米のペット用食事療法の市場規模は、2024年に102.9億米ドルと推定され、予測期間(2024〜2029年)中に10.12%のCAGRで成長し、2029年までに166.6億米ドルに達すると予測されている。ペットの飼い主がペットの健康に重点を置くようになったため、犬と猫がこの地域でペット用動物用食事療法の最大の消費者である - 動物用食事療法は、ペットの特定の健康状態に対処するために処方されたペットフードの特殊なタイプです。ペット用動物用飼料の価値は、ペット栄養科学と研究の進歩により、2017年から2022年の間に100.1%増加した。その結果、ペットの幅広い健康問題に対処できる、より専門的な動物用飼料が生まれた。その結果、2022年には、ペット用動物用飼料は金額ベースで北米ペットフード市場の11.6%を占めるようになった。 - 動物用飼料は、犬の健康にとって専門的な栄養が重要であることを認識する飼い主の間で人気を博している。犬はペット用動物食の最大の消費者であり、2022年の市場規模は46.8億米ドルである。この分野は2023年から2029年にかけて101.3%の成長を遂げ、2029年には104.1億米ドルの市場規模に達すると予測されている。この成長は、この地域における犬の人口増加とペット飼育の増加傾向に起因している。 - 北米では、猫は2番目に人気のあるペットであり、ペット用栄養補助食品の重要な消費者基盤であり、その市場価値は24億2000万米ドルである。2017年から2022年にかけて猫の人口が13.6%の割合で急増していることに伴い、猫の動物用食事療法食市場は予測期間中にCAGR 9.1%を記録すると予測され、ペットの中で最も急成長しているセグメントの1つとなっている。 - 鳥類、小型哺乳類、げっ歯類などの他の動物も、健康上の問題を予防するために動物用食餌に対する要求が大きい。その結果、この地域におけるその他の動物のペット用栄養補助食品市場価値は、2022年には13億4,000万米ドルであった。 - ペット個体数の増加、ペットの健康に対する懸念の高まり、ペットの健康問題の増加が予測期間中の市場成長を促進している。米国は、同地域におけるペットの人間化の傾向の高まりにより、同地域で最大のペット用獣医食市場となっている。獣医食はペットケアにおいて重要な役割を果たしており、特定の病気や感染症を持つペットのために特別に処方されたフードを予防や治療のために提供している。これらの食事は北米のペットフード市場の重要なセグメントとなっており、2022年には11.6%を占める。長年にわたり、この地域の動物用飼料市場は安定した成長を示してきた。しかし、市場は2020年に増加し、その後も成長を続けている。この成長は、パンデミック時のペット飼育の増加に起因している。 - 北米では、2022年に米国がペット用動物用飼料の最大市場に浮上し、この優位性は10年以上にわたって着実に高まっており、この上昇傾向は今後も持続すると推定される。米国における市場の成長は、市販のペットフードが広く使用されていることと、ペットが家族の一員とみなされ、専門的なケアを受けるというペットの人間化の傾向が強まっていることに起因している。 - しかし、米国とメキシコは、北米内のペット用動物飼料市場で最も急成長している国であり、予測期間中にそれぞれ10.8%と8.5%のCAGRを記録すると予想されている。このような成長の加速は、これまでのトレンドに見られるように、ペットの飼育が急速に増加していることに起因している。 - 消化器過敏症および尿路疾患用食餌は、2022年にそれぞれ21%および20.5%を占め、大きな市場シェアを占めている。犬や猫などの一般的なペットにおけるこれらの疾患の有病率が高いことが、市場シェアの拡大に寄与している。 - したがって、ペットの感染症や疾患の発生率の増加、および動物用飼料を利用する利点に関する飼い主の意識の高まりにより、この地域の予測期間中のCAGRは10.5%を記録すると予測される。

北米ペットダイエット市場動向

ペットの人間化の進展と、特に若年層やミレニアル世代による猫の養子縁組の増加が、猫人口を牽引している- 北米では、交友関係の需要が高く、他のペットに比べて猫のペットフードへの支出が少ないことから、ペットとしての猫の養子縁組が進んでいる。同地域では、ペットの人間化が進み、また、猫の飼育スペースが少なくて済むことから、ペットとしての猫の数は2017年から2022年にかけて13.6%増加した。例えば、米国では、2020年には、26%の世帯が猫をペットとして飼っている。米国、カナダ、メキシコでは、COVID-19の流行後、遠隔地勤務に刺激されてペット飼育が増加したため、ペットとして猫を飼う割合が高くなった。ペットを飼う人の多くはミレニアル世代に属する。例えば、2022年には、ミレニアル世代が米国におけるペットの親の33%を占め、2020年には、猫のペット人口の40%が米国の動物保護施設から引き取られた。また、高収入のペットペアレントはペットショップから猫を購入しており、2020年には米国の猫ペアレントの43%がペットショップから猫を購入している。したがって、北米の猫ペット人口は2020年から2022年の間に5.34%増加した。 - アメリカでは、ペットペアレントによる成猫に比べ、若い猫の採用率が高い。例えば、2021年の米国における猫の飼育数は約684,144匹で、若い猫が53.5%を占めている。ミレニアル世代がペットの親となる人口が増えることで、今後数年間は猫の高齢化が進むため、予測期間中の動物用ダイエットの成長に貢献すると予想される。北米では、ペットの親が負担する費用の中で動物医療費が2番目に高い費用である一方、プレミアム化が進んでおり、ペットへの支出が増加している。ペット支出の増加は、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったことと、米国とカナダでペットフード製品のプレミアム化が進んでいることによる。北米では、ペットの親が負担する費用として、獣医費用が2番目に高い。ペットの親、特に犬の飼い主は、ペットの初期に獣医食を与え、十分な栄養とともにペットのより良い世話のためにグルーミングやペットの散歩などのサービスを提供する。2022年、米国におけるペットへの年間支出の26.4%が獣医学的支出であった。カナダでは、ペットの親が他のサービスを含めて年間支出する金額は、犬で約960米ドル、猫で711米ドルである。米国では、ペットの親の約40%がプレミアム・ペットフードを購入し、2022年にはペットのグルーミングや散歩などのサービスに114億米ドルが費やされた。ペットの親は電子商取引サイトで入手可能な膨大な数のペットフード製品にアクセスできるため、ペットフードの売上はオンライン小売業者経由の方が高く、パンデミックはオンライン注文を増加させた。例えば、米国では、フードを含むペットケア製品のオンライン販売は、2020年の32%から2022年には40%に増加した。 - プレミアム化と高品質フードの利点に関する意識の高まりは、この地域におけるペット支出の増加に役立っていると予想される要因である。

北米ペットダイエット産業概要

北米のペット用食事療法市場は適度に統合されており、上位5社で45.55%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ社)である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 糖尿病
5.1.2 消化器過敏症
5.1.3 口腔ケア食
5.1.4 腎臓
5.1.5 尿路疾患
5.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
5.4 生産国
5.4.1 カナダ
5.4.2 メキシコ
5.4.3 米国
5.4.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 オールテック
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 マース・インコーポレイテッド
6.4.7 ネスレ(ピュリナ)
6.4.8 PLBインターナショナル
6.4.9 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The North America Pet Diet Market size is estimated at USD 10.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.66 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.12% during the forecast period (2024-2029). Dogs and cats are the largest consumers of pet veterinary diets in the region due to pet owners' increased focus on their pet’s health - Veterinary diets are specialized types of pet food formulated to address specific health conditions of pets. The value of pet veterinary diets increased by 100.1% between 2017 and 2022 due to the advancements in pet nutrition science and research. This has resulted in more specialized veterinary diets that can address a wider range of health issues in pets. As a result, in 2022, pet veterinary diets accounted for 11.6% of the North American pet food market by value. - Veterinary diets have gained popularity among dog owners as they recognize the importance of specialized nutrition for dogs' health. Dogs are the largest consumers of pet veterinary diet food, with a market value of USD 4.68 billion in 2022. This segment is projected to experience a growth of 101.3% between 2023 and 2029, reaching a market value of USD 10.41 billion in 2029. This growth can be attributed to the increasing population of dogs in the region and the rising trend of pet adoption. - In North America, cats are the second most popular pets and a significant consumer base for pet nutraceuticals, with a value of USD 2.42 billion. In line with the rapid growth of the cat population at a rate of 13.6% between 2017 and 2022, the cat veterinary diet food market is projected to register a CAGR of 9.1% during the forecast period, making it one of the fastest-growing segments among pets. - Other animals, such as birds, small mammals, and rodents, have significant requirements for veterinary diets to prevent health problems. As a result, the pet nutraceuticals market value for other animals in the region was USD 1.34 billion in 2022. - The increasing pet populations, growing concerns about pet health, and rising pet health issues are driving the growth of the market during the forecast period. The United States is the largest pet veterinary market in the region due to the growing trend of pet humanization in the region - Veterinary diets play a crucial role in pet care, offering specially formulated foods for pets with specific diseases or infections, either for prevention or cure. These diets have become a significant segment of the pet food market in North America, accounting for 11.6% in 2022. Over the years, the veterinary diet market has shown steady growth in the region. However, the market increased in 2020 and has continued to grow ever since. This growth can be attributed to the rise in pet adoption during the pandemic. - In North America, the United States emerged as the largest market for pet veterinary diets in 2022, and this dominance has been steadily increasing for over a decade and is estimated to sustain this upward trend. The market's growth in the United States can be attributed to the prevalent usage of commercial pet food and the growing trend of pet humanization, where pets are regarded as family members and receive specialized care. - However, the United States and Mexico are expected to be the fastest-growing countries in the pet veterinary diet market within North America, registering a CAGR of 10.8% and 8.5%, respectively, during the forecast period. This accelerated growth can be attributed to the rapid increase in pet adoption, as observed in previous trends. - Digestive sensitivity and urinary tract disease diets held significant market shares, accounting for 21% and 20.5%, respectively, in 2022. The higher prevalence of these diseases among common pets, such as dogs and cats, contributes to their larger market shares. - Therefore, the increasing incidence of infections and diseases in pets and growing awareness among pet owners regarding the benefits of utilizing veterinary diets are projected to register a CAGR of 10.5% during the forecast period in the region.

North America Pet Diet Market Trends

Growing pet humanization and increasing adoptions of cats, particularly by young adults and millennials, driving the cat population - Cats as pets have been adopted in North America due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food for cats compared to other pets. In the region, the number of cats as pets increased by 13.6% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and since cats require less space to live. For instance, in the United States, in 2020, 26% of households owned a cat as a pet. - The United States, Canada, and Mexico witnessed high adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic because there was an increase in pet ownership stimulated by remote work. A higher number of pet owners belong to the millennial generation. For instance, in 2022, millennials accounted for 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat pet population was adopted from animal shelters in the United States. Pet parents with high incomes also purchased cats from pet stores, and in 2020, 43% of cat parents in the United States purchased cats from pet stores. Therefore, the cat pet population in North America increased by 5.34% between 2020 and 2022. - There is a higher adoption of young cats in the United States as compared to adult cats by pet parents. For instance, in 2021, the adopted cat population in the United States was about 684,144, and young cats accounted for 53.5% of the cats adopted in the country. The higher population of millennials being pet parents is expected to help in the growth of veterinary diets during the forecast period as cats will be older in the coming years. Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to help the growth of the pet population which in turn help in the growth of the pet food market in the region. The veterinary cost is the second-highest expense incurred by pet parents in North America while increasing premiumization is driving pet expenditure in the region - An increasing trend in pet expenditure is being witnessed in North America. The rise in pet expenditure is due to the availability of different types of pet food and the growing premiumization of pet food products in the United States and Canada. Pet parents are also spending on premium segments such as customized pet food and natural as well as organic pet food in the region. - The veterinary cost is the second-highest expense incurred by pet parents in North America. Pet parents, particularly dog owners, provide their pets with veterinary diets in their initial days and services such as pet grooming and pet walking for better care of the pets, along with adequate nutrition. In 2022, the veterinary expenditure was 26.4% of the annual expenditure on pets in the United States. In Canada, pet parents have an annual expenditure, including other services, of about USD 960 for their dogs and USD 711 for cats, as people are willing to spend more on veterinary services than other expenses. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food, while USD 11.4 billion was spent on services such as pet grooming and pet walking in 2022. - Pet parents purchase pet food through online retailers, supermarkets, and pet stores. Pet food sales are higher through online retailers as pet parents have access to a vast number of pet food products available on e-commerce sites, and the pandemic increased online orders. For instance, in the United States, online sales of pet care products, including food, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. - Premiumization and rising awareness about the benefits of quality food are factors anticipated to have helped in increasing pet expenditure in the region.

North America Pet Diet Industry Overview

The North America Pet Diet Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 45.55%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Diabetes
5.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.3 Oral Care Diets
5.1.4 Renal
5.1.5 Urinary tract disease
5.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels
5.4 Country
5.4.1 Canada
5.4.2 Mexico
5.4.3 United States
5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 Alltech
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 Mars Incorporated
6.4.7 Nestle (Purina)
6.4.8 PLB International
6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る